Afstellen van luidsprekers, hoofdtelefoon klinkt bagger

Pagina: 1
Acties:
  • 1.080 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hallo,

Ik heb na de standaard instellingen van de versterker en media player een probleem met het geluid wat uit de hoofdtelefoon komt.

Ik heb hier op mijn kamer 2 150 watt speakers van skytronic staan en een wat oudere technics 190 watt stereo versterker die zijn doorgekoppeld aan een multimedia pc voor internet radio, muziek, films en gewoon gebruik. De software die ik gebruik windows xp met mediaplayer 10 en soundmax audio programma. De hoofdtelefoon is een creative hq1300(paar jaar oud maar klinkt naar mijn idee heel goed voor een goede niet al te dure prijs)

Nu heb ik vandaag alles afgesteld, op deze manier:
Versterker met bass en treble op 0, balance in het midden. De grafische equalizer op de computer ook gereset dat alles in het midden staat(via mediaplayer), en dan eerst de versterker met de treble iets hoger op -3 en de bass op -1, zo klonk die het beste. En dan via de computer rustig alles ingesteld, eerst de eerste 3 voor de bass, dan de laatste 3 voor de hoge tonen, en dan de 3 midden tonen. Na een uurtje afstellen en veel muziek luisteren, gewone cd's, mp's, dvd's etc klinkt het nu via de speakers erg goed en ook met flink volume bleef het goed klinken zonder te vervormen.

Hier een foto van de instelling in media speler:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/sep/14/img/qgfhf33vh1sar55aubabmew5i.jpg
En hier ene foto van de instelling op de versterker:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/sep/14/img/0h3j5d78wrjdf6h593zc4m5ia.jpg

Dus het klinkt goed via de speakers, maar nu zit ik op de hoofdtelefoon te luisteren met de versterker op 2/10 en de hoofdtelefoon vrij zacht. Zacht gezegd, het klikt echt zwaar verrot, de bass is abnormaal hoog, als ik hem op -4, of op -5 op de versterker zet (minimaal -5 en maximaal +5) dan heb je of teveel bass bass en bij -5 juist weer niks. En de muziek vervormd ontzettend. Dusja, wat kan ik hier aan doen? Want via de speakers klinkt het lekker...

Zou de hoofdtelefoon "kapot" zijn door misschien een te sterk signaal van de versterker? Of wat kan er mis zijn?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Schakel die equalizer van de mediaspeler eens helemaal uit, luister dan op de koptelefoon, en regel het indien nodig bij op de versterker.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat hielp idd, koptelefoon is dus gelukkig nog goed, bedankt voor je hulp d:)b

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Je speakers kunnen blijkbaar de enorme (die boost in het gebied van 32hz-61hz is best wel groot) boost die je aan de lage tonen geeft met je equalizer niet laten horen, maar je koptelefoon wel. Waardoor die enorm ruk klinkt.

(aantal watt zegt trouwens helemaal geen drol dus nogal overbodig om te vermelden)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik zou persoonlijk ook niet op 2 plaatsen af gaan stellen. Of met de EQ en de versterker neutraal zetten of met de EQ neutraal en dan de versterker instellen. Aangezien de versterker minder mogelijkheden heeft zou ik die helemaal neutraal houden. Als je op 2 plekken instellingen veranderd wil dat elkaar nog wel eens tegenwerken