[laptop voeding input] fix-issues

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Mijn Acer Expire Aspire3002LMi is op een ongelukkige manier op de grond gevallen met de voeding erin en dat 'voeding-input' ding is nu dus een beetje aan gort, en na gebruik van de schroevendraaier is te zien dat deze laptop geen vervangbaar 'voeding-input-blokje' heeft maar gewoon een 'male' pinnetje en een losse 'ground-sleeve' (ofzo), recht op de printplaat gesoldeerd. Mijn laatste 'voeding-input-blokje' vervang experience was nog in het Atari-Lynx tijdperk en dat was tenminste degelijke kwaliteit (lees: ik kon gewoon het 'voeding-input-blokje' vervangen.)

Nu is in ieder geval het (plus-pool denk ik) pinnetje afgebroken en ook wat plastic en nu is mijn vraag:
Tips?

Het enige wat ik hoor tijdens een vragenrondje leveranciers is een 'opsturen naar Acer' achtig antwoord en daar heb ik geen zin in. Geen garantie meer bovendien.

Excuses voor de woorden, maar ik weet van alles niet hoe het heet. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11-2025
los solderen en een nieuwe erop?

End of Transmission

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Bekend probleem, zie dit veel vaker bij Acers.

Oplossingen:
- plug van een ander (defect) mobo afhalen, informeer dus bij div laptopreparatiebedrijfjes
- vervangende connector bestellen. Officiele weg (IMD) is duur, beperkt of niet leverbaar, of idd: nee, koop maar nieuw mobo)
- vervangende onofficiele connector bestellen: Ebay of pchub.de (ik gebruik zelf meestal Ebay)

Let wel op met (de)solderen: moederbord is meerlaags, dus niet te fanatiek doorbranden enz ;)

uit mn hoofd is het deze connector:
Afbeeldingslocatie: http://i15.ebayimg.com/06/i/000/b4/dc/b1fc_1.JPG

Kost je iets van 5-6 eur incl verzend op Ebay (met de huidige dollarkoers)
en na gebruik van de schroevendraaier is te zien dat deze laptop geen vervangbaar 'voeding-input-blokje' heeft maar gewoon een 'male' pinnetje en een losse 'ground-sleeve' (ofzo), recht op de printplaat gesoldeerd
Ja, zo ziet het eruit als ie totaal verrot is en het plastic omhulsel afgebroken door je notebook zwerft ;)

[ Voor 37% gewijzigd door DJSmiley op 14-09-2007 18:24 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Heb nog ff geen update, volgens mij heb ik een ander blokje nodig (veel dunner pinnetje, not sure though) en dat zoek ik nog even uit, maar wilde iig ff bedankt zeggen voor deze info.

Bedankt! :D

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik sluit me hier bij aan! Ik heb zelf al een aantal voedings-connectors van defecte mainboardjes afgezaagd (Compaq Armada e500 behuizingen breken in de rechter-bovenhoek als je ze laat vallen...) en voor een paar euro opgestuurd naar soldeer-liefhebbers. Gewoon een defect mainboardje vinden dus. Of desnoods een ander connectortje, dan vervang je de connector aan het stroomsnoer ook.