[MCE2005] Live TV schokt na terugkeer uit S3 en/of reboot

Pagina: 1
Acties:

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Topicstarter
De afgelopen tijd heb ik me bezig gehouden met het bouwen van een HTPC. Alles werkt op zich mooi en fijn, alleen is er één probleem dat me maar niet lukt om op te lossen. Ook op GoT / andere fora / Google worden geen of geen gewenste oplossing aangedragen.

Omschrijving van probleem
Wanneer ik de HTPC opstart werkt Live TV perfect. Zodra ik 'm in standby zet (via remote of knopje op kast) en daar weer uithaal (idem) schokt Live TV. Ook een reboot (via Shut Off - Restart of Shut Off - Turn Off en dan via kastknop weer aan) geeft een schokkende Live TV. Opgenomen TV-programma's en DVDs schokken ook, maar DivX, XviD, ed geven geen probleem. Wanneer op dit moment TV-programma's opgenomen worden en later teruggekeken worden, schokken ze niet.

Mogelijke oplossingen
In [MCE 2005] TV kijken schokt* wordt de oplossing aangedragen om de stekker 10 seconden uit de voeding te halen en daarna de PC op te starten. Dit werkt, maar is geen gewenste oplossing. De HTPC komt in een kast(je) te staan en elke keer wanneer ik tv wil kijken dit kastje verschuiven of de PC uit het kastje halen om de stekker er uit te halen en er weer in te doen is niet de bedoeling natuurlijk. Bovendien wilde ik juist met de HTPC lekker vanaf de bank alles aan kunnen zetten en bedienen.

DScaler gebruiken ([MCE 2005] Beeld bij tv kijken hapert*). Dit is voor mij geen optie aangezien DScaler geen DVDs kan afspelen, en het schijnt dat fast forward / back ook niet lekker werkt bij DScaler.

Specs
* Antec NSK2400 kast met 380W Antec Ultra Quiet voeding
* AMD Athlon 64 BE-2300
* MSI K9AGM2-FIH moederbordje, met on-board ATi 690G graphics (128MB)
* Kingston 1GB PC5300
* Samsung Spinpoint T166 500GB
* Samsung SH-S203B DVD-brander
* Hauppauge WinTV 500 MCE Amity2 TV-kaart (dual tuner)
* Windows MCE 2005

Andere relevante info
CPU wordt nooit meer dan 30% belast en komt niet boven de 20 C uit. Laatste drivers voor moederbord en cpu geïnstalleerd. Ik gebruik Catalyst 7.6 omdat ik bij latere versies de TV-Out niet werkend krijg. Voor de TV-kaart zijn de laatste drivers geïnstalleerd. Alle updates voor MCE 2005 zijn ook geïnstalleerd. Ik gebruik de PowerDVD 6 codec voor TV/DVD. AGP Aperture Size doet m'n BIOS niet aan, maar wel Re-Call VGA BIOS from S3, maar Dis- danwel Enablen maakt niets uit.
Tuner 1 van m'n TV-kaart krijgt trouwens hetzelfde IRQ als 'Standard Dual Channel PCI IDE Controller' ; ik weet niet of dat een probleem is, maar ik kan geen IRQs zelf toewijzen in XP afaik. (edit: als ik deze uitschakel in Device Manager bestaat het probleem nog steeds)

Ik kan me bijna niet voorstellen dat niemand dit probleem heeft en hoop dan ook dat er iemand met dit zelfde probleem een goede oplossing heeft. Of dat er anderen zijn met een geniaal plan!

Rail Away!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mad Marty schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:36:
Omschrijving van probleem
Wanneer ik de HTPC opstart werkt Live TV perfect. Zodra ik 'm in standby zet (via remote of knopje op kast) en daar weer uithaal (idem) schokt Live TV. Ook een reboot (via Shut Off - Restart of Shut Off - Turn Off en dan via kastknop weer aan) geeft een schokkende Live TV. Opgenomen TV-programma's en DVDs schokken ook, maar DivX, XviD, ed geven geen probleem. Wanneer op dit moment TV-programma's opgenomen worden en later teruggekeken worden, schokken ze niet.
[...]

Specs
* AMD Athlon 64 BE-2300
* MSI K9AGM2-FIH moederbordje, met on-board ATi 690G graphics (128MB)
[...]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat niemand dit probleem heeft en hoop dan ook dat er iemand met dit zelfde probleem een goede oplossing heeft. Of dat er anderen zijn met een geniaal plan!
Ik zou eens gaan kijken naar je Cool&Quiet driver, als je daarop gaat zoeken vind je denk ik wel wat soortgelijke probleemgevalletjes :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mad Marty

Mad Marty

Topicstarter
Als ik zoek vind ik voornamelijk problemen waarbij Cool 'n' Quiet de processorbelasting naar 100% trekt. In mijn geval is hier geen sprake van. Cool 'n' Quiet aan/uit maakt ook geen verschil.

Overigens, het enige topic dat ik vind dat lijkt op mijn probleem is [MCE 2005] Live TV schokt sinds processor upgrade en daar maakt CnQ ook geen verschil. Of zoek ik nu niet goed genoeg :?

[ Voor 37% gewijzigd door Mad Marty op 14-09-2007 17:34 ]

Rail Away!

• Mad Marty

Mad Marty

Topicstarter
Niemand die dit probleem heeft gehad of nog een idee heeft?

Rail Away!

• Mad Marty

Mad Marty

Topicstarter
Misschien interessant voor het nageslacht, maar na een complete reinstall, maar dan met Vista Ultimate doet het probleem zich niet meer voor. Alles loopt nu als een zonnetje! :*)

Rail Away!