[MCE 2005] Beeld bij tv kijken hapert*

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sven8v
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Hey luitjes,

Heb sinds een paar dagen een asus pundit r met MCE erop, maar als ik live tv kijk dan hapert het beeld. Niet alleen op tv maar als ik terug schakel naar mijn monitor daar doet ie dat ook.
Mijn configuratie is:
intel celeron 2,4
512 mb geheugen corsair (1x512)
80 gig wd sata
onboard video kaart ati radion 9100 (met 64mb)
hauppage 150 tv kaart
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen.
Is het video misschien geheugen te laag?

greetz sven

Greetz sven

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

je enige vraag is ook de juiste...

MCE2005 heeft min 128Mb nodig (liefst ook AGP/PCIexpress) volgens Microsoft.

[edit]kan het alleen ff zo snel niet vinden op de site[/]

Wikipedia weet raad
click

[ Voor 46% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 27-01-2005 18:07 ]

An Explanation of l33t Speak

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sven8v,

Welkom op GoT :)
Ik mis in je topic eigenlijk een stukje eigen initiatief - oftewel, wat heb je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan om je probleem op te lossen, zo is het bijvoorbeled bekend dat er met Windows Update in de optional updates een MCE update is die o.a. scherm-haperingen verhelpt in Windows MCE, en met enig zoek werk had je dat wel kunnen vinden :)

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
probeer eens een andere dvd-decoder; meestal ligt het hieraan. Heb er zelf ook last van (met bijna dezelfde config als jij) en ik gebruik momenteel powerdvd; ga vanavond zelf ook even met nvidia en windvd testen, post wel als ik meer weet

Dat dan weer wel......

• sven8v
hallo luitjes,

@ elevator: ik snap je reactie van het zelf initiatief, maar ik had echt al wat geprobeerd en gezocht en dus veel info hier ook gevonden maar kom er nog steeds niet uit.

Ik heb dus geprobeerd mijn video geheugen al groter te zetten in de bios, althans dat denk ik. Heb dus de UMA Frame bufffer size vergroot naar 128 mb. Maar geen verandering in het haperen en de optionele update had ik al gedaan, dat had wel de beeld geluid verhouding weer in orde gemaakt.

Wat nog een optie is alleen ik weet niet wat het is, ik kan de agp aperture size vergroten staat ook op 64 mb en kan tot 512 mb vergroot worden. Of de dram cas op fast zetten maar ook hier weet ik niet van wat het precies doet.

Ik gebruik ook power dvd en ik heb dscaler 5 erop staan.

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken, greetz sven

[ Voor 4% gewijzigd door sven8v op 27-01-2005 21:05 ]

Greetz sven

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

AGP aperture size kun je het beste op het dubbele van je daadwerkelijk fysiek aanwezige videogeheugen...which happens to be 64 Mb...en dat is dan toch echt weer te weinig voor MCE 2005. Zelfs de 128 Mb op mijn Ati Radeon 9200 trekt het maar net.

Overigens heeft [elevator] een moderator functie binnen GoT; deze functie krijg je meestal pas als je enige kennis van zaken hebt ;)

An Explanation of l33t Speak

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je bent niet de enige, zie deze thread Ik heb geen oplossing anders dan eens een videorecorder mee te laten lopen (op z'n eigen tuner) om een programma op te nemen waarvan je in MCE vind dat het schokt. Ik heb mijn MCE weggedaan en nu vind ik dat sommige bewegingen ook niet vloeiend gaan op TV en dat terwijl ik gewoon naar de tuner van de TV zit te kijken. Maw, misschien zit het schokken wel in de source en ligt het niet aan MCE.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Foxfire
IK ben even aan het testen geweest en bij mij is DScaler de oplossing! Wel alle andere mpeg codec's deinstalleren zodat je zeker weer dat hij daadwerkelijk DScaler gebruikt. Download het op http://prdownloads.source.../DScaler5005.exe?download

Verder heb ik ook in de buis totaal 128mb toegewezen aan de videokaart. Het enige dat nu nog niet lekker werkt tijdens time-shiften is fast-forward, maar skip wel dus da's geen punt. Het geluid loopt iig synchroon met het beeld en hij schokt niet meer.

Dat dan weer wel......

• sven8v
hey fox fire,

ik had dscaler 5 er al op staan of zijn hier ook nog 5.1 of 5.2 of iets dergelijks in.
Welke andere codecs bedoel je dan, ook die van power dvd of zo. En hoe schakel je die dan uit?

Greetz sven

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
werkt teletekst nou wel of niet met de dscaler decoder?

• Foxfire
hmjah en dvd-playback is ook niet helemaal lekker met dscaler.. back to the drawing boards..

een codec verwijderen kan overigens gewoon in start-instellingen-configuratiescherm-software en dan de betreffende codec selecteren en uninstallen.

Heeft iemand al een codec gevonden die voor de Pundit-r met mce:
* Geen schokkend tv-beeld geeft
* Goed kan fast forward - fast back - en skip
* Audio/video synchroon
* Dvd menu's en ondertitels goed weergeeft
* Liefst met instelmogenlijkheden rechstreeks vanuit mce
* Teletekst
* Hoeft niet eens gratis te zijn; als alles maar goed werkt

[ Voor 8% gewijzigd door Foxfire op 29-01-2005 17:41 ]

Dat dan weer wel......

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-03 20:17

beekware

To Experience The Unexpected..

Ik had dit zelfde probleem ook.....

Dacht mooi via Remote Desktop ATI-driver opnieuw geinstalleren maar toen kwamen er blauwe schermen te voorschijn.... :'(

Tja.. dan maar voor de TV gaan liggen en nog een poging doen.. na een reboot en de resolutie ingesteld te hebben gaat Live TV vlekkeloos...en vloeiend... :P

Hardware:
ATI 9100 internal 256MB shared
768 Intern geheugen
HD 20 GB defragmented
P4 2.53 Ghz
Haupage 250PVR

Decoder WINDVD6....

Michien dat jullie hier iets aan hebben.... ;)

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

• sven8v
hmmm,

nou dvd's afspelen is geen probleem dat doet ie helemaal vlekkeloos.
Maar dan toch nog maar us aan de gang met nieuwe drivers en mijn shared op 256 zetten.
Misschien dan wel wat geheugen bij zetten want dat wordt natuurlijk daar wel vanaf gesnoept.

we gaan vandaag nog us ff wat proberen, 8)7

Greetz sven

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:44

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Foxfire schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:39:
hmjah en dvd-playback is ook niet helemaal lekker met dscaler.. back to the drawing boards..

een codec verwijderen kan overigens gewoon in start-instellingen-configuratiescherm-software en dan de betreffende codec selecteren en uninstallen.

Heeft iemand al een codec gevonden die voor de Pundit-r met mce:
* Geen schokkend tv-beeld geeft
* Goed kan fast forward - fast back - en skip
* Audio/video synchroon
* Dvd menu's en ondertitels goed weergeeft
* Liefst met instelmogenlijkheden rechstreeks vanuit mce
* Teletekst
* Hoeft niet eens gratis te zijn; als alles maar goed werkt
Ben zelf ook een tijdje op zoek geweest en ben uitgekomen bij powerdvd 6. Heb geen pundit maar dat zal niet uitmaken. Trial is gratis te downloaden en binnen 30 dagen te activeren met een key.

Had eerder windvd, powerdvd 4,5 ndvd etc geprobeerd (begon met MCE2002/2004), maar allemaal hadden ze nadelen zoals audio out of sync, slechte dvd menu's (niet goed te navigeren met remote) en haperen bij afspelen van opgenomen tv.

• sven8v
Nou van het weekend eindelijk alles goed gekregen.
Mijn video geheugen staat nu op 128 en apg aperture op 256.
Verder heb ik alle drivers van ati eraf gemikt, ook dscaler en power dvd 6.
Daarna nieuwe ati drivers en de dscaler5 die foxfire gelinkt had er op gezet en alles was perfect.
Alleen nu nog wat geheugen problemen, te weinig geheugen dus denk ik.

Maar het beeld bij live tv hapert niet meer. :*)

Greetz sven

• FaLc0n
  • Laatst online: 09-01 18:38
Ik zit met hetzelfde probleem (zelfde sys. specs, ook pundit-r) en heb het nog niet opgelost :(

Bij zowel PowerDVD als Dscaler gaat mijn cpu load naar 100% en daardoor hapert live-tv enorm, iemand hier een oplossing voor? Heb de aperture size al op 256 gezet de frame buffer size op 128.

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Buzz_Lightyear schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:01:
je enige vraag is ook de juiste...

MCE2005 heeft min 128Mb nodig (liefst ook AGP/PCIexpress) volgens Microsoft.

[edit]kan het alleen ff zo snel niet vinden op de site[/]

Wikipedia weet raad
click
Gelul....MCE2005 doet het prima met mijn geforce mx440 64 MB! TV beeld loopt gewoon vloeiend!

Verwijderd

de maatstaf is ruwweg 128 MB, maar een harde bewering daarover is niet te doen.
mijn fx5200 werkt bijvoorbeeld ook goed, terwijl hij bij andere mensen schokt

wat op de volgende lijst staat zou goed moeten werken, maar dan nog geldt: liever mid-range dan low-end

http://oem.microsoft.com/...d_Components_for_MOSB.xls

• FaLc0n
  • Laatst online: 09-01 18:38
vreemd genoeg heb ik nu powerdvd draaien en schokt livetv niet meer. Ik heb alleen nog ontzettend slecht beeld via s-video, jammer dat er geen tv-tool is voor ati chipsets (powerstrip kun je volgens mij niet zo veel mee :( )

Verwijderd

2 dingen om van schokkend beeld en audio video sync problemen af te komen met een
Asus Pundit-R:

Ik heb mijn PVR150 in het onderste PCI slot gestopt ( viel niet mee ) waardoor de video kaart IRQ 16 krijgt, en de PVR150 IRQ 17.

Verder gebruik ik WinDVD Platinum v6.0 ipv PowerDVD, omdat Powerdvd de ATI RAEDON 9200 kaart naar mijn idee niet ondersteund en daarom softwarematig mpg gaan decoderen, gevolg 100% cpu en slecht uitsync schokkend beeld.

zie onderstaande links voor hardware ondersteuning:

Powerdvd
http://www.gocyberlink.co...vd/hardware_comp_list.jsp

Windvd
http://www.intervideo.com/jsp/Faq.jsp?product=WinDVD

Succes ermee.

Erik

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 00:27 ]

Pagina: 1