Hallo ...,
Het beste kan je deze test een half uur tot een uur laten lopen. Mochten er dan nog geen probleme te voorschijn komen dan kan je bijna zeker zeggen dat je vga kaart niet het probleem is. Kijk misschien nog eens naar je systeem geheugen met Memtest86+ of ga toch eens kijken naar een andere voeding.
Support Team
Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050
5692GA, Son
The Netherlands.
-----------------------------------------------------------------
Please include original mails when you reply.
Sent: Monday, October 01, 2007 19:57
To: Support Team MSI
Subject: RE: Probleem 8800GTS 320MB OC
Geachte heer/ mevrouw,
Ik heb met Atitool 0.27 beta 2 de volgende settings geprobeerd:
Core: 500Mhz (standaard voor 8800GTS)
Mem: 800Mhz (standaard voor 8800GTS)
Dit leverde geen andere resultaten op in vergelijking met de OC instellingen.
Toen heb ik nog de kaart wat naar beneden geclockt:
Core: 450MHz
Mem: 700MHz
Ook dit maakte geen enkel verschil helaas.
Ik heb ook de functie ‘scan for artifacts’ geprobeerd, in Atitool. Na ongeveer 1:10 sec had ik nog altijd geen meldingen van artifacts. (met de standaard instellingen van Atitool: 1 run 30 sec, na elke run zonder artifacts een nieuwe run die 20% langer duurt dan de vorige.) Toen heb ik deze functie weer uitgezet.
Dit heb ik gedaan tijdens de ‘standaard’ OC instellingen:
Core: 575 MHz
Mem: 850 MHz
Schept dit meer duidelijkheid, of zou ik extremer moeten testen? Ik doe dit liever niet, omdat ik bang ben mijn hardware te beschadigen.
Met vriendelijke groet,
...
Sent: maandag 1 oktober 2007 15:20
To: ...
Hallo,-
Je systeem draait, als je aan het gamen bent, meestal op 90/100% (iig je CPU en VGA) en dan kom ik op een wattage uit met jou systeem van rond de 480Watt. Dit scheelt dus weer een heleboel en daarnaast moet je ook nog eens rekening houden dat dit een gemmidelde is. Je voeding heeft een aantal Ampere beschikbaar en hoe meer dit is hoe beter (zoals op tweakers verteld).
Laat je bevindingen maar weten en dan kijk ik er morgen even naar.
Support Team
Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050
5692GA, Son
The Netherlands.
Sent: Monday, October 01, 2007 15:07
Geachte heer/mevrouw,
Terug clocken zou ik inderdaad kunnen proberen om te achterhalen of het een voeding-probleem is.
Echter, de Asus kaart die ik hiervoor had was de niet-overgeclockte versie, daarbij had ik net zoveel problemen.
En volgens de psu calculator die ik via de antec website gevonden heb, heb ik bij 75% load een psu van 360W nodig:
(ik heb ook een voeding via antec: earthwatts 500W)
System Type: Dual Processor
Motherboard: High End - Desktop
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2400 MHz Conroe
CPU Utilization (TDP): 85% TDP
RAM: 4 Sticks DDR2 SDRAM
Video Card: NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB
Video Type: Single Card
SATA HDD: 4 HDDs
DVD-RW/DVD+RW Drive: 1 Drive
Floppy Drive: 1 Drive
PCI IDE RAID Card: Yes
USB: 4 Devices
Fan Controller: Yes
Fans
Regular: 3 Fans 120mm;
Keyboard and mouse: Yes
System Load: 75 %
Recommended Wattage: 360 Watts
Link:
http://www.extreme.outervision.com/powercalc.jsp
Niet dat dit blindelings te vetrouwen is, maar 360W en 500W is toch nogal een verschil. En 75% load is natuurlijk zwaar overkill, aangezien de problemen die ik heb geconstateerd ook bij een (bijna) idle systeem voorkomen. Daarnaast heb ik bijvoorbeeld de game Overlord proberen te draaien:
http://www.codema sters.nl/games/?gameid=2008
Vrij nieuwe game, wat flink wat van mijn videokaart vraagt. Dit draait dan weer zonder enig probleem...
Maar ik zal mijn videokaart proberen terug te klokken (evt. zelfs onder de standaard snelheid). Ik zal hier vanavond verslag van doen, als ik terug ben van mijn werk.
Met vriendelijke groet,
...
verzonden: maandag 1 oktober 2007 13:35
Aan: ...
Onderwerp: RE: Probleem 8800GTS 320MB OC
Hallo ...,
Als ik het zo lees dan zou je voiding misschien wel eens een probleem kunnen zijn. Aangezien je ook raid 10 draait heb je al 4 schijven in je systeem hangen. Samen met eeen 6600 en 4x 1gb geheugen zal je voeding dit misschien net niet kunnen halen.
Maar probeer eens om je kaart iets terug te klokken om te kijken of je nog steeds dezelfde artifacts hebt. Dit kan je doen met coolbits 2.0 of met atitool
Hier kan je de standaard clocksnelheden vinden:
http://www.gpureview.com/geforce-8800-gts-card-475.html
Support Team
Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050
5692GA, Son
The Netherlands.
Sent: Monday, October 01, 2007 13:01
Subject: Probleem 8800GTS 320MB OC
Geachte heer/ mevrouw,
Onlangs heb ik van MSI support gehad voor het instellen van RAID10 op mijn moederbord.
Nu blijkt dat ik ook problemen heb met mijn videokaart. Zelf denk ik dat het een software/driver probleem is, maar misschien dat u er iets meer over kan zeggen.
Om te beginnen even mijn systeemconfiguratie:
Moederbord: MSI P35 Platinum
Processor: Duo core 6600
Videokaart: MSI 8800GTS 320MB, OC versie
Geheugen: Corsair CL4,0 4x1GB
Het probleem:
- Mijn MSI dual core center herkent de VGA kaart niet. (bij het openen van het programma kan ik niet op het knopje "VGA" klikken, deze is zogenaamd "disabled", alsof de functie niet beschikbaar is.)
- Ik kan half-life 2 niet opstarten, ik krijg dan 2 vreemde errors, waar ik eigenlijk niet zoveel mee kan. (er is niks relevants over te vinden op internet)
- Ik heb in sommige games last van artifacts. (In ieder geval in twee games die bij mijn voormalige videokaart zaten: Asus 8800GTS 320MB. Ik heb deze kaart om laten wisselen voor de MSI versie, maar dat bleek niet te helpen)
Wat ik zoal heb geprobeerd om het probleem te verhelpen:
- Van OS gewisseld. Eerst had ik vista business x64 draaien. hier had ik de problemen met MSI dual core center niet, maar de andere problemen waren hier wel.
- Geheugen losgehaald, om te kijken of het niet lag aan een 2GB+ probleem.
Over dit probleem loopt ook een topic op het forum van tweakes.net Hier wordt ook uitgebreid gediscussierd over dit probleem, en zijn er screenshots te zien van de foutmeldingen etc.
Misschien dat u daar even doorheen kunt lezen voor een totaaloverzicht van het probleem.
\[8800GTS] artifacts in 3d
In dit topic ben ik terug te vinden onder de gebruikersnaam "St03mp".
Met vriendelijke groet,
...