Toon posts:

nieuwsgroepen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Normaal download ik men spul altijd met torrents maar ik wilde nieuwsgroepen eens proberen. Op de tue werkt het goed met surfnet, maar thuis voor geen meter met @home.

ff wat specitieker:

newsserver: news.tilbu1.nb.home.nl
newsreader: grabit
om te zoeken: www.binsearch.info / ftd3.8
router: smc ding(nummer weet ik zo ff nie uit men hoofd), 119 geforward

wat er fout gaat:
article not found, dit krijg ik heel vaak, het lukt gewoon niet om een hele "collection" zoals het bij binsearch heet te downloaden, soms is zelfs heel dat ding "article not found". Er staan ook superveel rode dingen (contain multiple articles which are not all present on the news server) in als ik een groep (alt.binaries.boneless bv) update met grabit.

is die @home server nou gewoon superslecht, of heb ik een probleem ergens zitten? :)
alvast bedankt 8)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:36
Heel simpel: de newsserver van @Home heeft een lage retentie (dus de articles blijven niet lang staan), vooral de binariesgroepen.
Neem dus een abonnement op een fatsoenlijke newsserver. Zie Newsservers met binaries [deel 7]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk via FTD wat er nu wordt gepost, dus pas nieuw. Dat kan je wel binnenhalen.

Of pak abbo op Eweka ;) perfect. Moet je wel niet Grabit gebruiken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
En als je er voor de rest niet uitkomt, check deze handleiding eens: http://www.binaries4all.nl/incompleet/ Hier stond alles perfect in ;)
Een derde mogelijke oorzaak van incomplete bestanden heeft met de retentie te maken: bestanden staan een beperkt aantal dagen op een nieuwsserver. Hoe lang dit is, verschilt per server. Sommige payservers bieden maar liefst 60 dagen retentie aan, terwijl bestanden maar enkele dagen op de servers van sommige providers staan. Als bestanden al zó lang op een server staan, dat ze bijna verwijderd gaan worden, neemt de kans toe dat er een article ontbreekt. Je herkent dit aan foutmeldingen zoals "article not found" of "article not on server".

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou je aanraden om een op http://www.binaries4all.nl/ te kijken. Is precies voor jou gemaakt!

ehh zoals hierboven al werd genoemd dus :)

[ Voor 24% gewijzigd door Kurios op 14-09-2007 00:39 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is niet zo moeilijk te bedenken of vinden natuurlijk. Gelieve dat in het vervolg zelf even te doen voor je een topic start :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.