Toon posts:

[2003] kan niet inloggen als AD of Term Serv aan staat *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen, ik heb een probleem
als ik w2k3 SP2 installeer dan kan ik niet meer inloggen
maar wat het rare is .. als ik terminal service of AD uitzet dan kan dat wel.

maar die 2 samen kan niet .. dan logt hij niet meer in.

kan iemand mij vertellen waar dat aan ligt ?

Vraag 2 :

ik heb een andere server en daar komt dit niet meer bij het opstarten: Afbeeldingslocatie: http://toastytech.com/guis/srv2k3login1.jpg
weet iemand hoe ik die terug kan krijgen ?

alvast bedankt ! groeten xxnamelessxx

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom op GoT!

Ondanks dat Windows 2003 door pro's wordt gebruikt is dit topic geen onderwerp dat binnen Professional Networking & Servers past (zie ook het 'sticky topic Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Faq_off.gif bovenaan het forum). Hoe dan ook verstandig om als nieuwe user die sticky topics te bekijken :)

Ik verplaats het dus naar Windows Servers en Server-software. Ik pas meteen de topictitel een beetje aan: het '[HELP]' in '[HELP] Windows Server 2003 error bij aanmelden na installere' is tegelijkertijd schreeuwerig, nietszeggend en overbodig aangezien ik geen levensbedreigende situatie zie ;)

Vraag1: hoebedoelje niet meer kunnen inloggen; foutmelding? (Welke?) En hoe schakel je AD/TS uit?

Vraag2: [google=windows logon screen ctrl alt del] suggereert dat je je policy wilt veranderen. Geen idee of http://technet2.microsoft...09eb8601033.mspx?mfr=true ook voor W2k3 geldt, maar daar kom je snel genoeg achter (op een testserver natuurlijk ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 13-09-2007 09:25 . Reden: iser -> user 8)7 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn policy aan passen haha als ik niet eens kan inloggen..

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg BTW geen foutmelding .. gewoon helemaal niet te zien .. en je TS schakel je gewoon uit bij add / remove software ;) ..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OK, nu snap ik er helemaal niets meer van :P

Zou je de situatie misschien wat duidelijker kunnen uitleggen? Wat lukt er in beide gevallen precies niet meer op welk moment (en kunnen de vragen wat met elkaar te maken hebben?) Uit je screenshot begreep ik bijvoorbeeld dat je alleen niet meer de vraag kreeg om op ctrl-alt-del te drukken, maar nu begrijp ik dat je niet meer kunt inloggen, wat zie je dan wel? Wat is er veranderd sinds dit gebeurt?

Overigens hoef je niet perse fysiek in te kunnen loggen om beheer te doen.

offtopic:
Gebruik ajb de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif als je iets wilt toevoegen nadat je hebt gepost; het wordt in de regel onduidelijk als dezelfde persoon verschillende posts onder elkaar zet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Active Directory (AD) uitschakelen via add/remove software 8)7 8)7 8)7
Je zult toch echt heel wat duidelijker moeten zijn om hier een oplossing voor te vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door wizzzzzz op 13-09-2007 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
nja 1 server die wil dat login scherm niet weergeven .. waar je op ALT+Cntr+delete moet drukken. ook niet in veilige modus. dus dat is vernaait.

en de andere server, daar heb ik TS en AD op geinstalleerd dan werkt alles gewoon soepeltjes.
maar dan installeer ik SP2, restart het systeem en dan kan ik niet meer inloggen. en als ik het dan probeer om alleen TS en SP2 te installeren werkt dat wel , en alleen AD en SP2 werkt ook maar TS en AD samen werkt niet. dan kan ik niet meer inloggen of niets.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar leg dan ook eens uit wat je al hebt ondernomen, en wat er allemaal niet aan lukte, zie daarover Het algemeen beleid, we verwachten heel wat meer inzet van jouw kant. Antwoorden kan gewoon niet nu, omdat het te vaag is allemaal wat je zegt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:10:
[...]
maar TS en AD samen werkt niet. dan kan ik niet meer inloggen of niets.
En terecht :)
Een Domain Controller (AD) wil je niet als Application Terminal Server gebruiken.
Als je daar met Remote Desktop voor beheertaken bij wil kun je dat aanzetten via de tab Remote bij sysdm.cpl .

Daar hoef je helemaal geen Terminal Services voor te installeren bij Add/Remove Components.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
tnx alt ff proberen ..

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
alt-92 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:40:
[...]

En terecht :)
Een Domain Controller (AD) wil je niet als Application Terminal Server gebruiken.
Als je daar met Remote Desktop voor beheertaken bij wil kun je dat aanzetten via de tab Remote bij sysdm.cpl .

Daar hoef je helemaal geen Terminal Services voor te installeren bij Add/Remove Components.
Dit is geheel offtopic, maare: Waarom zou je een AD server niet als TS willen draaien?

Verwijderd

Security en performance:
. I want to deploy Terminal Server on my domain controller. How do I give users access?

A. Microsoft does not recommend this practice, as it compromises security on the domain controller.
Pagina: 1