TFT Beeldscherm : Merkbaar verschil response-tijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03-2025
Ik ben op zoek naar een nieuw TFT beeldscherm.
Maar dan moet ik even weten hoeveel je merkt van de responsetijd.

Ik gebruik al jaren eigenlijk CRT schermen omdat ze lekker groot zijn ,namelijk 22", en omdat ze toendertijd nog een veel betere responsetijd hadden dan TFT's.

Nu ga ik mijn pc upgraden en wil ik er waarschijnlijk ook een nieuw scherm bij.
Alleen ik zie nu dat er totaal verschillende responstijden aangeboden worden als toen, logisch maar toch verwarrend voor mij.

Het zijn voornamelijk 8ms, 5ms en 3 of 2ms.
Natuurlijk mijn vraag dan, is het verschil echt merkbaar? Omdat je het in je portomonnee wel aardig hard voelt :P

Het verschilt tussen 3 en 2 zie je natuurlijk niet.

Ik wil alleen weten welke snelheid ik moet hebben om geen 'ghosting' in-game te hebben.
Want ik ga dalijk een erg high-end systeem kopen en dan zou het dus zonde zijn als m'n beeld dan alsnog verkloot wordt door een k*t scherm.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:55
8ms is toch al gewoon praktisch nier merkbaar?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vreemd; LCD-TV's worden gewoon op de markt gezet met 2 tot 16ms en geen persoon die daarover klaagt. En sowieso 8ms zie je niets vreemds aan...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DutchManticore
Dus ik heb gegarandeerd geen ghosting als ik bijvoorbeeld in CSS of in Crysis, dalijk, een keer goed omdraai?

What's the point of making 2ms screens als het zelfs met 16ms al goed gaat?
En zal ik dan maar gewoon in het midden met een 8ms gaan zitten dan?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom maken ze auto's die 320KM/u kunnen als je in Nederland toch maar maximaal 120KM/u mag.

Mensen geilen op specs, daarom maken ze die dingen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DutchManticore
fsfikke schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:12:
Waarom maken ze auto's die 320KM/u kunnen als je in Nederland toch maar maximaal 120KM/u mag.

Mensen geilen op specs, daarom maken ze die dingen.
Nou in de meeste gevallen is de hoge topsnelheid bij productie auto's een bijproduct.
Het gaat de fabrikanten en de gebruikers meestal om de KwH en dus de " optrek snelheid".
En omdat je daar een grote motor voor nodig hebt wil dat in de meeste gevallen ook zeggen dat de auto hard loopt. Vandaar het fenomeen 'begrenzing' .

Maar dat terzijde gelaten, ik snap je.
Maar ik heb nog steeds geen concreet antwoord of die 8ms absoluut geen ghosting gaat opleveren.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 15:57
Garantie kunnen we je niet geven, dat hangt af van een aantal dingen. Zo kan het per paneel verschillen, Dell monitoren hebben een S-IPS paneel met een reactietijd van 16ms en daar heb ik eigenlijk nooit iemand gehoord over ghosting, terwijl ik soms wel mensen hoor over ghosting op TN panelen met een reactietijd van 5ms.

Probeer het uit zou ik zeggen, als het niet in de winkel kan heb je bij online bestellen altijd nog de mogelijkheid om binnen 8 dagen na aankoop de monitor terug te sturen als ie niet bevalt :)

The devil is in the details.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jullie hebben het hier wel over responstijden, maar jullie geven niet aan wat voor responstijden jullie bedoelen! Of het over responstijd GtG of BtW gaat is niet duidelijk.
De Samsung 206/226BW lijn doet bijvoorbeeld 2ms GtG en de Dell Ultrasharp 2x07WFP serie die Hahn aanhaalt doet 16ms BtW en volgens mij 8ms GtG.
Houdt hier rekening mee! :o

Op mijn Dell UltraSharp 2007WFP kan ik echter prima gamen, ik heb geen last van ghosting.
Maar als je responstijd erg belangrijk vind dan kun je het beste uitwijken naar de schermen met TN panelen die je overal tegenkomt, zoals bijvoorbeeld de Samsung 206/226BW serie en concurrenten.
Schermen kun je het beste gewoon gaan bekijken, en als dat niet gaat is, zoals Hahn ook al zegt, online bestellen ook een aardige optie.

Hier is echter al aardig wat meer over geschreven in de TFT topics, je bent namelijk echt niet de eerste die deze vraag stelt. Maak eens gebruik van de Search en vis die informatie eens op.
En neem ook zeker **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? door, want dit lijkt er prima onder te vallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 12-09-2007 19:09 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.