Toon posts:

[2003]gebruikerspolicies alleen uitvoeren op Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Windows 2003 R2 domein draaien. Hierop heb voor de volgende O.U. structuur gekozen.

- Gebruikers OU met de user accounts.
- Terminal server met de terminal server machine
- Werkstations
- Laptops

Nu stuit ik op een uitdaging met de gebruikers policies. Als je een policy zet op de OU met gebruikers dan worden de policies ook toegepast op de werkstations van de gebruikers. Dit is niet de bedoeling. Ik zou graag alleen deze policies toegepast zien op de terminal server voor deze gebruikers.

Als je een computer policy toepast op de terminal server geld het voor alle gebruikers.

Graag tips advies.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoek eens op 'loopback processing' in merge of replace mode. Overigens is deze vraag al erg vaak gesteld. Volgens mij kan je met meerdere group policies filteren op groeplidmaatschap en is dit zo geregeld.

En dat een computer policy enkel voor computers geldt lijkt me niet meer dan logisch. Wat je zelf al hebt gevonden zie ik ook niet terug, zie Het algemeen beleid. Verder zet ik nog even het OS in de topictitel, zie Windows Servers en Server-Software - Policy

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 12-09-2007 15:49 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

"Loopback processing" is het correcte antwoord in dit geval. Heel simpel.

Maak een OU waarin je Terminal servers staan. Maak hierin een user policy (of een gecombineerde), zet loopback processing aan voor deze policy (doe dit niet op een lager niveau, zoals default domain policy, anders wordt allees heeeeeeeel traag). Keuze Merge of Replace is afhankelijk wat je wilt. Replace zal de policy settings overschrijven van andere user policies (mits deze niet op no override staan).

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.