Systeem voor de toekomst?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Traumasystems
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 20:49
Ik heb nu 7 jaar gedaan met mijn P4 2.4 ghz maar nu geeft die echt geen kick meer
Momenteel heb ik een afdankertje van mijn pa zijn werk compaq P4 1.7 ghz
na wat dingen over zetten 1gb sdram, 128mb nvidea kaart zit die behoorlijk vol en ook wel een beetje aan zijn max voeding.
Voor mijn studie doe ik veel video, foto en 3d redering en deze compaq kan dat gewoon niet behappen.

Ik kan wel een PC opbouwen maar met alle nieuwe apparatuur en onderdelen weet ik gewoon niet meer wat bij wat moet enzo.

Ik zoek iemand die me zou kunnnen helpen met het uitzoeken van de geschikte onderdelen.
Ik heb wel een idee van wat ik graag in mijn Pc wil hebben

quad core CPU (heb altijd een intel gehad, schijnt beter te zijn voor video bewerking en dergelijke,
maar AMD is misschien wel beter nu)
4Gb geheugen
Redelijke videokaart liefst 512Mb geheugen
DVD speler en brander heb ik nog
PCI aansluiting zijn noodzakelijk voor mijn MIDIman geluidskaart en extra firewire kaart
beeldscherm is ook niet nodig.
Onboard heb ik eigenlijk alleen maar een netwerk controler nodig(andere onzin zoals geluid, video eigenlijk niet, wel natuurlijk usb2 maar dat lijkt me standaard)
1 harddisk voor besturing en programma's(zo'n 160 gb)
1 harddisk voor materiaal zoals video bestanden en renderen(zo'n 500 gb)

IK weet niet of iemand zin heeft om eens te kijken waar uit zo'n systeem zou moeten bestaan maar ik heb zelf te weinig kennis om dit echt goed te doen

Ik kies voor quad core omdat daar toch wel de toekomst ligt denk ik en ik vaak meerdere programma's zoals Avid, Maya en photoshop naast elkaar draai

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Boodschappenlijstjes zijn hier niet gewenst, zie Wat is er nu anders in CSL?. Je kunt echter een heleboel halen uit de Best Buy Guides (BBGs), zie Best Buy Guide topicoverzicht. Daar staat ook de [BBG] Multimediasysteem september 2007 en de [BBG] High-end gamesysteem september 2007.
Traumasystems schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:13:
IK weet niet of iemand zin heeft om eens te kijken waar uit zo'n systeem zou moeten bestaan maar ik heb zelf te weinig kennis om dit echt goed te doen
Dan moet je je gaan inlezen, tweakers worden geacht zelf keuzes te maken :)

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 12-09-2007 12:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Een systeem voor de toekomst is heel moeilijk, want wat vandaag top is, is morgen al verouderd.

Je moet zelf je systeem hier samenstellen, door het lezen van reviews.

Gelijk gambieter hierboven dus ^

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
[b][message=28717537,noline]

quad core CPU (heb altijd een intel gehad, schijnt beter te zijn voor video bewerking en dergelijke,
maar AMD is misschien wel beter nu)
Ik zou maar eens wat benchmarks gaan bekijken ,wat Intel wint momenteel op alle (high end) vlakken ;)

Videokaart zou ik een 8800GTS 320 MB of een HD 2900 XT nemen,

[ Voor 10% gewijzigd door Dutch_Razor op 12-09-2007 15:59 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:55

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn niet gewenst in CSL :o. Zie CSL Beleid en Wat is er nu anders in CSL? voor meer informatie :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.