Toon posts:

Xp ziet vaste schijf niet

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik draai Windows Vista ultimat op mijn Dell 9150, op een harde schijf welke is opgedeeld in twee partities.
Op C; draait vista ( prima trouwens) en heb nog een tweede partitie D:
Op deze laatste partitie wil ik XP installeren, zodat de kids gewoon hun vertrouwde spelletjes weer kunnen spelen.
NU komt het, tijdens de install van XP, krijg ik na het akkoorderen van de voorwaarden ( F8) het overzicht, waar ik normaal de twee partities zou moeten zien.
In mijn geval, zie ik echter helemaal niets, geen C en geen D partitie.
Ik heb het geprobeerd met de raid drivers van WD middels F6 tijdens de install van XP maar dat brengt de oplossing ook niet.
Ik heb daarna windows vista verwijderd van mijn C partitie middels een format, en daarna getracht XP weer te installeren, maar ook nu zie ik geen enkele partitie in het keuze menu.
Windows Vista er weer op, en die ziet de partities wel.

Wat kan er aan de hand zijn?
Ik hoop, dat hier iemand zit, die de oplossing weet, want ik begin zo langzamerhand wanhopig te worden.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
je hebt het over WD raid drivers ? dat snap ik niet helemaal.
Je zal vast een sata schijf hebben. Daarvoor heb je drivers nodig bij XP over het algemeen.
Dat heeft niks met Western Digital ( ik denk dat je dat met WD bedoelt ) te maken.

Kijk op de site van dell welke drivers je moet hebben. Ze zullen vast ook wel XP drivers aanbieden voor die laptop.

Hier een link met alle XP drivers voor die computer.

link

[ Voor 24% gewijzigd door geforce5_guy op 11-09-2007 23:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Laten we jouw vraag nu expres omdat ie zovaak gesteld is ook in de Windows Clients - FAQ hebben gezet? :)

En voor een schijf (ook al is die SATA) heb je doorgaans geen drivers nodig, mogelijk wel voor de SATA Controller waar die schijf aan vast zit.
Bovendien: als je letterlijk je topictitel in de search van het forum invoert kom je meer dan genoeg hits tegen waar je informatie uit kan opdoen.

Ik zou dus eerst even bij Dell de handleiding nog eens goed nalezen wat er nu precies in je PC zit en dan met de resultaten van de Search en de FAQ verder gaan :)

Omdat dit heel vaak aan de orde is geweest ga ik dit topic toch sluiten, niks persooonlijks, maar we verwachten hier toch wel een klein beetje inzet voor je een topic opent.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.