[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.118 views sinds 30-01-2008

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tutti-frutti schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:39:
[...]

Heb je de TRD lager gezet ?? :)
Gigabyte pakt namelijk op elke frequentie een slomer performancelevel ("strap") dan de Asus. Maar deze kan je dus handmatig instellen me de TRD timing (zie topicstart).
Ik had TRD al op 6 staan en werkt perfect meer ook echt niet (en op Extreme) :)
Zit intussen op DDR1218 (4x 1GB :*) ) = 9500 Mb/s

Nog steeds ruim onder de Asus P5K resultaten terwijl de DS4 met veel hogere snelheden kan draaien.

Waar zit hem dit in .... 8)7

Turn it off and on again.

• Tolwyn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 04:38
Van de week hetvolgende in elkaar gezet:

Intel E6750
GA-P35-DQ6 rev 1.0
Scythe Mine Koeler
OCZ 2 GB DDR2-1066 Kit (part nr OCZ2N1066SR2GK)
GA 8600GT Silentpipe 2

Windows XP erop gezet, wat getest (nog geen OC dus stock settings) geen problemen. Maar toen ik gisteren de pc weer aanzette gebeurde hetvolgende. Koelers en schijven hoor je aan gaan. Na ca 5 seconden een system powerdown waarna je weer de koelers en schijven weer aan hoort slaan. etc etc. Verder geen beeld of piepjes op moederbord.
Videokaart eruit en opnieuw in het slot gezet: probleem opgelost.

*Enig idee hoe ik erachter kom of de videokaart of moederbord brak is? of is de kans groot op los contact of zo?

*WIndows laat zien dat ik OCZ partnr OCZ2N1066SR1G geheugen in het susteem heb zitten. Is hier een verklaring voor?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:05:
[...]

Ik had TRD al op 6 staan en werkt perfect meer ook echt niet (en op Extreme) :)
Zit intussen op DDR1218 (4x 1GB :*) ) = 9500 Mb/s

Nog steeds ruim onder de Asus P5K resultaten terwijl de DS4 met veel hogere snelheden kan draaien.

Waar zit hem dit in .... 8)7
Ben ik dan ook benieuwd naar. Eigenlijk zou je bij die resultaten memset screenies moeten hebben, kijken of daar wat in verschilt.

4015Wp west (Dordrecht)

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:30
Tolwyn schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:15:

*WIndows laat zien dat ik OCZ partnr OCZ2N1066SR1G geheugen in het susteem heb zitten. Is hier een verklaring voor?
De bovenste is een KIT (2 stuks van elk 1GB) 2xOCZ2N1066SR1G levert dus OCZ2N1066SR2GK op :*)
Hoop voor je dat je andere probleem eenmalig is.

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02-2023
Weet iemand hoe het eigenlijk zit met de System Memory Multiplier?!?
Je hebt onderstaande keuzes:
[2.00] , [2.40] , [2.50] , [3.00] , [3.20], [2.66] , [3.33] , [4.0+] oder [Auto]

Kan je het best hele of halve multiplier stappen gebruiken?
Of zijn 2.4, 3.2, 2.66 en 3.33 logische sprongen voor geheugen en heeft de divider dan geen
'last' van verlief vanwege asynchroon geheugen (achum of zo iets :? )

Oftewel, maakt het nog uit welke ik kies? (zolang in maar goed uitkom in Mhz)

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

heb zelf divider 2 en mijn FSB op 400mhz

Draait als een zonnetje om eerlijk te zijn :)
Ben zelf niet zo bekend maar beetje zitten lezen en oefenen.
Ook nog de timings(ctrl+F1) naar beneden kunnen schroeven en zit nu wel goed geloof ik.

• JT
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Wie weet waar ik een P35C DS3R of zonder de C REV 2.0 kan krijgen?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

kingrichard heeft een 2.0 bordje besteld bij http://www.digitique.nl/

Je zou zo eens rond kunnen mailen bij wat shops om te vragen welke rev. zijn hebben.
heb ik ook 2 maanden gedaan voor de Q6600 G0

Verwijderd

Tolwyn schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:15:
Van de week hetvolgende in elkaar gezet:

Intel E6750
GA-P35-DQ6 rev 1.0
Scythe Mine Koeler
GA 8600GT Silentpipe 2

Windows XP erop gezet, wat getest (nog geen OC dus stock settings) geen problemen. Maar toen ik gisteren de pc weer aanzette gebeurde hetvolgende. Koelers en schijven hoor je aan gaan. Na ca 5 seconden een system powerdown waarna je weer de koelers en schijven weer aan hoort slaan. etc etc. Verder geen beeld of piepjes op moederbord.
Videokaart eruit en opnieuw in het slot gezet: probleem opgelost.

*Enig idee hoe ik erachter kom of de videokaart of moederbord brak is? of is de kans groot op los contact of zo?
Bleef dit oneindig doorgaan totdat je de stroom eraf haalt?
Ik heb het ook gehad met mijn ds3 en opgestuurd voor rma.
Hij bleef maar aan uit aan uit gaan. Bios reset enz had geen zin. Zo kaal mogelijk starten had ook geen zin.
Het heeft intotaal 5 dagen gewerkt nadat ik problemen kreeg.
Wacht nu 3 weken later nog steeds op mijn moederbord :(

• zomaar jb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb wat stabieliteits problemen met mijn mushkin xp8500 2x1gig
ik heb al heel wat verschillende voltages geprobeert en timings.
ik heb nu mijn mem 1:1 lopen met een fsb van 430 op een E6750
Maar ik vind natuurlijk zelf dat mijn geheugen sneller kan en moet.
Timings zijn op dit moment 4,4,4,12 op 2,2V en TRD op 7 (dit is trouwens ook niet helemaal stress stabiel)
Is er iemand hier die ook dit geheugen heeft en met een cpu overklok wel zijn geheugen rond de 1066
kan laten lopen.
MB is een DS4
Ps.
Ik heb ook memdiv. 2,4 en timings op 5,5,5,4,12 met 2,25V. maar dus ook niet stabiel te krijgen.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
Ben ik nou zo slecht in opzoeken? Na een half uur prutsen kan ik nog niet bij de memory-timings komen. Is even wennen van jarenlang Asus naar Gigabyte.

Wel erg tevreden overigens m'n E6720 loopt nu al op 3,6GHZ stabiel zonder verhoging van welke voltages dan ook. Wil alleen de memory-timings op 3-4-4-15 i.p.v 5-5-5-15 zetten. Heb niet voor niets OCZ Reaper HPC Edition gekocht :9~

• Heineken01
hardware_freak schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:38:
Ben ik nou zo slecht in opzoeken? Na een half uur prutsen kan ik nog niet bij de memory-timings komen. Is even wennen van jarenlang Asus naar Gigabyte.

Wel erg tevreden overigens m'n E6720 loopt nu al op 3,6GHZ stabiel zonder verhoging van welke voltages dan ook. Wil alleen de memory-timings op 3-4-4-15 i.p.v 5-5-5-15 zetten. Heb niet voor niets OCZ Reaper HPC Edition gekocht :9~
Zoeken....Weet je zeker dat je dat gedaan hebt :? Kan je het antwoord zo geven, maar kijk of op pagina 1 en lees de TS even door of kijk een paar postjes hierboven :z

ps: Mooie OC 8)

• Barre_Code
Drukte CTRL+F1 niet in het beginscherpje in 8)7

Nu heb ik mijn timings precies zo gezet als OCZ het opgeeft: 3-4-4-15
Ook heb ik de processor nu op 3200MHZ staan zodat het op 800MHZ draait.

Toch is het niet stabiel. Hoe kan dit nou want dat zou toch moeten volgens OCZ? Of is de kans groter dat het lukt als ik m'n CPU wel stock draai en het geheugen op 5:4 (ook 800MHZ) zet?

[ Voor 81% gewijzigd door Barre_Code op 21-09-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolwyn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 04:38
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:14:
[...]

Bleef dit oneindig doorgaan totdat je de stroom eraf haalt?
Ik heb het ook gehad met mijn ds3 en opgestuurd voor rma.
Hij bleef maar aan uit aan uit gaan. Bios reset enz had geen zin. Zo kaal mogelijk starten had ook geen zin.
Het heeft intotaal 5 dagen gewerkt nadat ik problemen kreeg.
Wacht nu 3 weken later nog steeds op mijn moederbord :(
DIt ging inderdaad door totdat ik de stroom ervanaf haalde. Ik heb nu al twee dagen geen probleem meer gehad maar ik hoor her en der dat mensen dezelfde perikelen hebben gehad.
:| . afwachten en hopen op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
hardware_freak schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:53:

Toch is het niet stabiel. Hoe kan dit nou want dat zou toch moeten volgens OCZ? Of is de kans groter dat het lukt als ik m'n CPU wel stock draai en het geheugen op 5:4 (ook 800MHZ) zet?
Misschien toch iets meer vcore dan stock? Probeer 1,375 - 1,4v eens. Ik heb voor 3,2GHz 1,375v nodig, maar dat kan per bord/cpu verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb mijn Q6600 op 3,2 ghz draaien 400x8

Vcore staat op 1,29 ergens en de rest op standaard.
geheugen timings staan op 4-4-4-15, maar heb dan ook de OCZ platinum XTC rev 2.0 PC6400 welke volgens mij toch iets beter presteert dan de reaper(en nog eens goedkoper(25euro?) is ook. Reaper was in de eerste instantie ook mijn keuzen)

Alles draait op dit moment als een zonnetje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware_freak schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:53:

Welk voltage heb je nu op je geheugen staan?
Mijn Team reepjes wouden namelijk 4-4-4-12 niet stabiel op 1.8 Volt, maar wel op 2.0 Volt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb mijn moederbord nu na 2 weken weer terug van Gigabyte. Had eerst een REV1.0 en nu een REV1.2 terug gekregen. De doos is ongeveer 30% minder dik door de minder aanwezige moederbord koeling en ik heb een Crazy Cool backplate er op zitten.

Super goede service van Gigabyte trouwens. Ik had alleen het moederbord teruggestuurd, omdat ik niet een doos kon vinden waar allen in pastte. Nu krijg ik een compleet nieuw moederbord met alle accessoires er bij. Niet dat ik die ga gebruiken, maar wel goede service.

Ik meld mij hier binnenkort weer als ik tijd vind om alles om te bouwen. De ASUS P5KPL-VM die ik had moet helaas terug vanwege USB problemen, maar het is op zich een fijn bordje met alles er op om de tijd te overbruggen van de RMA. Het bordje ga ik gebruiken voor iets anders denk ik.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Heb ze standaard op de 1.8V staan. Dat zouden ze ook moeten kunnen aangezien het PC6400 (800MHZ) 3-4-4-15 is. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:35:
[...]

Welk voltage heb je nu op je geheugen staan?
Mijn Team reepjes wouden namelijk 4-4-4-12 niet stabiel op 1.8 Volt, maar wel op 2.0 Volt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat zie je verkeerd... Standaard hebben zulke chips al iets meer voltage nodig om die waardes te draaien! Want, cas 3 op 800 MHz, is vaak nog meer eisend dan cas 5 bij 1066 MHz! In ieder geval, bij mij heeft 1066 met cas 5 2.1 a 2.15 Volt nodig, en 800 met cas 3 zit over de 2.2 Volt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
hardware_freak schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:47:
Heb ze standaard op de 1.8V staan. Dat zouden ze ook moeten kunnen aangezien het PC6400 (800MHZ) 3-4-4-15 is. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Als je je eens verdiept in wat je koopt en de specificaties goed leest zie je dat je (minimaal) 2.1v nodig hebt en dat je tot 2,4v mag spelen.

http://www.ocztechnology....2_6400_reaper_cl3_edition
Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/tweakers/reaper.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
even terug komend op mijn Mushkin xp8500 geheugen
het lijkt alsof ik het gevonden heb!
Als ik het Option 1/2 op 2 zet lijkt de boel stabiel te blijven.
TRD kan ik niet lager krijgen als 8.
FSB op 345 met divider op 2,4
geheugen loopt nu op 1044 met option 2
timings 5,4,4,11 en TRD op 8
In everest read bijna 9000
en write 7980
57ns
ddr op 2,25V

• Koekerwauz_NL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 23:45

Koekerwauz_NL

AMD scorpius

kiddyl schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:25:
Ik heb mijn moederbord nu na 2 weken weer terug van Gigabyte. Had eerst een REV1.0 en nu een REV1.2 terug gekregen. De doos is ongeveer 30% minder dik door de minder aanwezige moederbord koeling en ik heb een Crazy Cool backplate er op zitten.

Super goede service van Gigabyte trouwens. Ik had alleen het moederbord teruggestuurd, omdat ik niet een doos kon vinden waar allen in pastte. Nu krijg ik een compleet nieuw moederbord met alle accessoires er bij. Niet dat ik die ga gebruiken, maar wel goede service.

Ik meld mij hier binnenkort weer als ik tijd vind om alles om te bouwen. De ASUS P5KPL-VM die ik had moet helaas terug vanwege USB problemen, maar het is op zich een fijn bordje met alles er op om de tijd te overbruggen van de RMA. Het bordje ga ik gebruiken voor iets anders denk ik.
Die back plate zit er standaard toch niet bij, of wel.....?~
Ik heb 1.1 versie, ook terug van RMA, zonder backplate. De versie die jij omschrijft ken ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekerwauz_NL op 22-09-2007 11:57 ]

Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle

Verwijderd

Tolwyn schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 07:48:
[...]

DIt ging inderdaad door totdat ik de stroom ervanaf haalde. Ik heb nu al twee dagen geen probleem meer gehad maar ik hoor her en der dat mensen dezelfde perikelen hebben gehad.
:| . afwachten en hopen op het beste.
Ik heb met mijn DS3R ook een soortgelijk probleem gehad, nadat ik de timings van mijn geheugen op auto had gezet draaide deze weer. Later begon hij weer te rebooten en ook zag ik een melding (BSOD) dat er een probleem was met de Gigabyte raid controller. Na wat onderzoek bleek Windows XP de cdrom niet goed initialiseerde. Na deze in hardware weggegooid te hebben en opnieuw opstarten was dit probleem ook verholpen. Ik ben benieuwd of dit het probleem was, de PC draait nu weer. Ik moet alleen de timings weer terug zetten.

Verder snap ik iets niet, ik heb een Sata hd en enkel een Sata rewriter in mijn PC. Nu heb ik voor alles AHCI aangezet in de BIOS. Toch zie ik in apparaat beheer dat er naast de SATA controller ook IDE controllers zijn geinstalleerd. Is dit normaal (ik heb dus geen IDE waren in de PC)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:03:
[...]

Ik heb met mijn DS3R ook een soortgelijk probleem gehad, nadat ik de timings van mijn geheugen op auto had gezet draaide deze weer. Later begon hij weer te rebooten en ook zag ik een melding (BSOD) dat er een probleem was met de Gigabyte raid controller. Na wat onderzoek bleek Windows XP de cdrom niet goed initialiseerde. Na deze in hardware weggegooid te hebben en opnieuw opstarten was dit probleem ook verholpen. Ik ben benieuwd of dit het probleem was, de PC draait nu weer. Ik moet alleen de timings weer terug zetten.

Verder snap ik iets niet, ik heb een Sata hd en enkel een Sata rewriter in mijn PC. Nu heb ik voor alles AHCI aangezet in de BIOS. Toch zie ik in apparaat beheer dat er naast de SATA controller ook IDE controllers zijn geinstalleerd. Is dit normaal (ik heb dus geen IDE waren in de PC)
De IDE controllers zijn gewoon controllers voor de IDE aansluitingen op je mobo. Betekent niet dat er iets aan hangt ofzo. Ik heb ook bijv. staan dat er 6x USB controller is geinstalleerd maar ik gebruik er maar 2.

Verwijderd

Halo
ik poste dit bericht ook al eens bij de C2D oc gedeelte maar omdat ik nu eerder denk dat het een mobo prob is post ik het hier ook maar even

ik heb sinds gisteren een nieuwe pc
E6850
Gigabyte P35DS3R

Ik deed vanochtend een bios update van de oorspronkelijke naar de Intel P35 BIOS for P35-DS3R F6 versie, via @BIOS.

Ik kijk op CPUZ en zie dat mijn multiplier op 6x staat, terwijl em in mijn bios op 9x staat.
wat dus resulteerd dat ik ipv 3Ghz maar 2Ghz heb. (de FSB staat op 334)

Ligt dit probleem nu bij CPUZ of ligt het aan mijn bios?
Volgens een ander progie van gigabyte EasyTune5 loopt hij ook maar op 2000MHz

• kiddyl
  • Niet online
Dit is volkomen normaal. Probeer maar eens een benchmark of stress programma te draaien samen met CPU-Z. Je zal zien dat je mp + clock omhoog gaat.

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:22
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:25:
Halo
ik poste dit bericht ook al eens bij de C2D oc gedeelte maar omdat ik nu eerder denk dat het een mobo prob is post ik het hier ook maar even

ik heb sinds gisteren een nieuwe pc
E6850
Gigabyte P35DS3R

Ik deed vanochtend een bios update van de oorspronkelijke naar de Intel P35 BIOS for P35-DS3R F6 versie, via @BIOS.

Ik kijk op CPUZ en zie dat mijn multiplier op 6x staat, terwijl em in mijn bios op 9x staat.
wat dus resulteerd dat ik ipv 3Ghz maar 2Ghz heb. (de FSB staat op 334)

Ligt dit probleem nu bij CPUZ of ligt het aan mijn bios?
Volgens een ander progie van gigabyte EasyTune5 loopt hij ook maar op 2000MHz
Dit is al zo vaak gevraagd...

Je moet CPU Enhanced Halt (C1E) en CPU EIST Function uitdoen in de bios...

• MilaNL
  • Laatst online: 21-09 09:32
Klopt het dat je bij de windows installatie de melding krijgt dat 'ie de SATA drivers niet heeft en dat je dus zelf een floppy/cd met de drivers erbij moet maken... Ik krijg die melding namelijk, maar in boekje staat dat dat alleen hoeft bij AHCI/RAID en hij staat bij mij gewoon op de IDE mode... Heb al de chipset (ICH9 ofzo) sata-connector en de gigabyte sata connector geprobeerd... :S

Verwijderd

MilaNL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:41:
Klopt het dat je bij de windows installatie de melding krijgt dat 'ie de SATA drivers niet heeft en dat je dus zelf een floppy/cd met de drivers erbij moet maken... Ik krijg die melding namelijk, maar in boekje staat dat dat alleen hoeft bij AHCI/RAID en hij staat bij mij gewoon op de IDE mode... Heb al de chipset (ICH9 ofzo) sata-connector en de gigabyte sata connector geprobeerd... :S
Je moet in de Bios wel de instellingen kiezen AHCI en indien je RAID gebruikt die instellingen.
Deze instellingen staan in de bios, volgens mij, standaard op IDE. Als je de IDE naar AHCI veranderd dan moet je het besturingsysteem opnieuw installeren en op een floppy de drivers voor sata zetten anders installeert windows niets. Of de drivers slipstreamen met Nlite.

Verwijderd

Xiphias-Gladius schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:37:
[...]

Dit is al zo vaak gevraagd...

Je moet CPU Enhanced Halt (C1E) en CPU EIST Function uitdoen in de bios...
mja lees dit niet alle weken, toch hartelijk bedankt voor de hulp

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:21:
[...]

mja lees dit niet alle weken, toch hartelijk bedankt voor de hulp
Nee, je moet het niet uitdoen, je kunt het uitdoen. Je proc klokt terug als hij niks te doen heeft, prima toch?

Verwijderd

Het zal waarschijnlijk één van de domste vragen zijn in dit gehele topic... Maar ik kan het antwoord gewoon nergens vinden :X Dat phase gedoe wat met die straptimings te maken heeft, dat moet je instellen met die tRD optie in het BIOS, maar daar staat er 2. Eén als tRD, en de andere als tRD Phase adjustment. Zijn deze nu beide voor die straptimings, of alleen die laatste?! :?

@hierboven: Als je al die rommel aan laat staan, kom je lang niet zo ver als dat je het uit zet, dus het is wel beter om het even uit te zetten....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 19:02 ]

• MilaNL
Ik heb nog steeds een probleem.
Ik kan windows vista niet installeren omdat ie constant zegt dat de drivers niet gevonden zijn voor bepaalde apparaten, ik neem aan dat S-ATA hier het probleem is :S
Ik heb dus de S-ATA driver van de CD op een floppy gezet zoals uitgelegd staat in de manual, toen windows opgestart en die vond die drivers ook en die zegt dus dat het niet de goede drivers zijn.
Ik heb het al geprobeerd met de schijf in de ICH9 (gele) connectors en in de GigaByte (paarse) connectors allebei geprobeerd met en zonder die drivers maar hij blijft zeggen dat de drivers niet goed zijn :S

Eerst wou ik eigenlijk de windows vista gewoon opstarten die nog op mijn disk staat maar die wil niet starten, die herstart onder het laadscherm (doet hetzelfde in safe mode).

Ik zou nu dus echt niet meer weten wat ik moet doen :(

Hardware:
GigaByte P35-DS3
Intel Core2Duo E4300
OCZ 2GB geheugen
Ati X1950 pro

btw. ubuntu linux herkent me schijf gewoon wel en ik kan linux ook gewoon installeren.. weird

[ Voor 6% gewijzigd door MilaNL op 22-09-2007 19:29 ]

Verwijderd

MilaNL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:24:
Ik heb nog steeds een probleem.
Ik kan windows vista niet installeren omdat ie constant zegt dat de drivers niet gevonden zijn voor bepaalde apparaten, ik neem aan dat S-ATA hier het probleem is :S
Ik heb dus de S-ATA driver van de CD op een floppy gezet zoals uitgelegd staat in de manual, toen windows opgestart en die vond die drivers ook en die zegt dus dat het niet de goede drivers zijn.
Ik heb het al geprobeerd met de schijf in de ICH9 (gele) connectors en in de GigaByte (paarse) connectors allebei geprobeerd met en zonder die drivers maar hij blijft zeggen dat de drivers niet goed zijn :S

Eerst wou ik eigenlijk de windows vista gewoon opstarten die nog op mijn disk staat maar die wil niet starten, die herstart onder het laadscherm (doet hetzelfde in safe mode).

Ik zou nu dus echt niet meer weten wat ik moet doen :(

Hardware:
GigaByte P35-DS3
Intel Core2Duo E4300
OCZ 2GB geheugen
Ati X1950 pro

btw. ubuntu linux herkent me schijf gewoon wel en ik kan linux ook gewoon installeren.. weird
enige wat ik er van weet is dat de oranje connectoren Sata van Intel zijn, en de paarse Gigabyte...daar heb ik ook 3 dagen mee lopen auwehoeren. Verder had ik de bios ingesteld op Raid en Ide Mode, en toen werkte het wel
:)

• MilaNL
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:38:
[...]

enige wat ik er van weet is dat de oranje connectoren Sata van Intel zijn, en de paarse Gigabyte...daar heb ik ook 3 dagen mee lopen auwehoeren. Verder had ik de bios ingesteld op Raid en Ide Mode, en toen werkte het wel
:)
ja dat van die connectors wist ik al. en ik heb ook al ide mode geprobeerd. dat windows vista herkent gewoon die hele schijven niet :(

Verwijderd

MilaNL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:37:
[...]

ja dat van die connectors wist ik al. en ik heb ook al ide mode geprobeerd. dat windows vista herkent gewoon die hele schijven niet :(
Misschien kun je deze kwestie ook eens voorleggen op het http://forum.giga-byte.nl/.
Daar krijg je vaak antwoord van technischie van Gigabyte.

• MilaNL
Oops ik had niet helemaal goed gelezen. Ik krijg dus de volgende melding:
"A required CD/DVD device driver is missing"
dus de DVD-speler driver mist :S nu probeer ik deze te zoeken ik denk dat het door de Gigabyte IDE slot komt daar zit me DVD-speler op.

• Heineken01
MilaNL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:26:
dus de DVD-speler driver mist :S nu probeer ik deze te zoeken ik denk dat het door de Gigabyte IDE slot komt daar zit me DVD-speler op.
Probeer een dvdspeler van iemand te lenen (sata/ide) en daar even mee te spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Heineken01 op 22-09-2007 23:36 ]

• MilaNL
Heineken01 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:36:
[...]

Heb je misschien een sata-dvdspeler? Probeer deze anders op een andere port (Gigagyte ipv Intel) te plaatsen. Anders een andere dvdspeler proberen.
nope IDE... zou niet weten hoe ik aan andere dvd speler moet komen. maar deze zou moeten werken hij heeft het altijd gedaan in me AMD systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ondertussen met me nieuwe p35-DS3P aan het spelen, merk wel dat de temperaturen erg verschillen van de cores. Op stress 3200 mhz(Q6600 G0 ) heb ik de volgende temperaturen: 61 60 49 54. Zal morgen is kijken of ik maybe de schroeven beter moet aandraaien :P. Deze cpu wordt wel iets warmer dan me vorige e6600.

Moeten wel erg wennen aan de bios, heb hiervoor een asus moederbord gehad.

De waardes voor het overklokken van de cpu kan je aanpassen in de bios maar ook in windows zelf. Welke progammas gebruiken jullie hiervoor in windows ? Gebruik zelf memset en setfsb, alleen wil dat nog niet echt lekker werken met vista 64.

Ook zit ik er aan te denken om mijn windows xp 32 te veranderen na 64 bit, aangezien windows maar 3,5 gb ziet nu :(. Heb een duel boot, vandaar dat ik 2 windows systemen op me pc heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Probeer in het bios de setting op IDE te zetten. Toen ik Vista installeerde met de Jmicron op AHCI kreeg ik geen brander in Vista zelf. Alleen terug zetten op IDE werkte bij mij. Je kan daarna proberen om AHCI of RAID weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
kiddyl schreef op zondag 23 september 2007 @ 01:00:
[...]

Probeer in het bios de setting op IDE te zetten. Toen ik Vista installeerde met de Jmicron op AHCI kreeg ik geen brander in Vista zelf. Alleen terug zetten op IDE werkte bij mij. Je kan daarna proberen om AHCI of RAID weer aan te zetten.
staat al op IDE.. ubuntu linux installatie wil ook niet meer als ie wat verder bezig is dan krijg ik deze error:
The installer encountered an error copying files to the hard disk:

[Errno 5] Input/output error: '/rofs/lib/modules/2.6.20-15-generic/kernel/drivers/isdn/hardware/avm/t1isa.ko'

This particular error is often due to a faulty CD/DVD disk or drive. It may help to clean the CD/DVD, to burn the CD/DVD at a lower speed, or to clean the CD/DVD drive lens (cleaning kits are often available from electronics suppliers).

-> Ik ga even me eigen topic hierover openen dit gaat niet echt over overclocken.

[ Voor 4% gewijzigd door MilaNL op 23-09-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu in het bezit van 2 x 74gig WD raptor schijven en wil deze in Riad 0 draaien op de DS4 ..mijn vraag is dan ook.. is dit dan het juist moederbord hiervoor ?

Het systeem wordt als volgt

Q6600 icm DD 775 TDX
Gigabyte P35DS4
Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5
2x 74gig WD raptor
7950GX2 1Gig

Heeft iemand een idee ..waar nu een p35 ds4 rev 2.0 op voorraad ligt ...bij http://www.digitique.nl/ zijn ze uitverkocht.

Ik heb zelf nu 6 shops gebeld zonder resultaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilBunny
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 16:25

evilBunny

*thump*

wat ik me even afvaraag voor aanschaf van een ds4 wat is beter want dat kon ik al lezend nergens uitmaken de rev1.0 koeling of rev1.1/2.0 ?

Nibble his fecking head off!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens de maximale temperatuur voor de P35 chip ? Lees namelijk de temperaturen uit bij Everest. Nu zie ik als ik prime 4 uur heb draaien dat de Q6600 @3600mhz 67 graden wordt.

Heb namelijk me waterblok op de chipset met een bout en moertje vast gezet, ga dit in de loop van deze dagen wel vervangen. Denk als ik er een veer tussen het moertje en de koeler plaats, dat de koeler beter in contact kom met de chipset. Dan kan je namelijk een grotere druk creëren.

Hoeveel graden wordt de chipset bij jullie ? Me Vcore is btw 1,33 v voor 3600 mhz.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Laatst online: 22:59
NEC DVD drive? deze werken niet met vista... andere drive werkt wel prima als dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minksel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-11-2022
Ik heb het topic grotendeels doorgekeken en een aantal keer ben ik ook al het probleem met de RAID instellingen tegen gekomen. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk.

Ik wil XP installeren op RAID 0. De schijven in een RAID op ICH9 krijgen is geen probleem. Alleen XP er op geïnstalleerd krijgen is een drama. Ik hou gewoon de manual aan qua bios instellingen, dus:

- SATA RAID/AHCI mode -ingesteld op- [RAID]
- Onboard SATA/IDE device [enabled]
- Onboard SATA/IDE contr [IDE]

De F6 instal van de drivers is misschien het probleem, deze komen ook niet overeen met die in de manual staan. Welke moet ik precies kiezen?? RAID driver of AHCI??? of ligt het eerder aan de bios instellingen?

Hopelijk heeft hier iemand een goede suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minksel
  • Laatst online: 07-11-2022
Kleine toevoeging...

specs: E6750, Team extreem 2gig, XFX7900gt, 2x maxtor sataII 160gb en uiteraard gigabyte mobo (DS3R 1.0)

De optie "Intel(R) ICH9 SATA RAID Controller (Desktop ICH9R)" zoals in de manual staat ben ik tijdens de XP F6 installatie nog niet (letterlijk) tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Ben ook eens bezig geweest met het syteem (zie onderaan) wat aan te pakken. Ik ben meestal voor lage latencies dus had eerst 8X400 (RAM op 800) met CL 3-4-4-15 (@2,4V). Veel verder wilde het RAM helaas niet op CAS3.

Toen toch maar voor CL 4-4-4-15 (@2,4V) gekozen met 8X450 (RAM 900) en draait nu zo stabiel als wat. Zowel SuperPI (zie screenshot) als 3DMark0 (nu 9458 @ stock 8800GTS 320MB) zijn ondanks CAS4 toegenomen.

Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/786/desktopyk5.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Barre_Code op 24-09-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:48:

Heeft iemand een idee ..waar nu een p35 ds4 rev 2.0 op voorraad ligt ...bij http://www.digitique.nl/ zijn ze uitverkocht.

Ik heb zelf nu 6 shops gebeld zonder resultaat.
Ik heb zojuist een rev. 2.0 binnengekregen, besteld bij azerty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat voor temperaturen hebben jullie op de NB? Bij mij DS3R is deze idle hetere dan de CPU 8)7, maar ik heb ook geen side intake fan, enkel airflow van voor naar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Laatst online: 12-06 11:37
REDFISH schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:20:
Wat voor temperaturen hebben jullie op de NB? Bij mij DS3R is deze idle hetere dan de CPU 8)7, maar ik heb ook geen side intake fan, enkel airflow van voor naar achter.
Maakt toch niet echt uit? Chipset mag wel wat hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik heb van mijn kant een vraag, en hoop dat 1 van de ds3r/ds4 eigenaren het antwoord weet. Ik heb nu een asus p5w mobo met intel raid ichr7 controller. De ds4 heeft een ichr9 controller. Gaat dit werken bij overstap van mobo, of ben ik dan de raid kwijt?

Verder: welke revisie van de ds4 is aan te raden? De rev 2.0 (nieuwere) of ook de 1.1?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 20:47
Gaat gewoon werken, ik kwam zelfs van een ICH5R of 6R ofzo en het werkte direct. Je zult dan alleen wel Windows opnieuw moeten installeren en die partitie dus formatteren, maar dat is niets nieuws. Zorg dus dat je aparte partities hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:34:
Gaat gewoon werken, ik kwam zelfs van een ICH5R of 6R ofzo en het werkte direct. Je zult dan alleen wel Windows opnieuw moeten installeren en die partitie dus formatteren, maar dat is niets nieuws. Zorg dus dat je aparte partities hebt ;).
Dus met andere woorden hij is de raid kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:48:
[...]

Helaas, geen magnetron voor jou :P Verkeerde conclusie.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:48:
[...]

Tuurlijk niet, als hij gewoon een aparte partitie heeft voor Windows (en wie heeft dat nou niet?) is er niets aan de hand. Je bent toch altijd de partitie kwijt waar Windows opstaat als je van systeem wisselt? Niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Er sloeg gisteren een vlam van een kleine 2 centimeter uit mijn gloednieuwe P35-DS3R :/

Gevalletje RMA lijkt me :') .

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Als je een update van je Bios doet ben je dan ook je RAID instellingen kwijt? Ik draai nu een RAID0 config op P35 DS4 maar heb eigenlijk niet zo heel veel zin om m'n pc weer helemaal opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gister iets vreemds, ging ff orthos draaien (de blend test). Klapt ie er na 30 seconden uit met een error.
Met alleen de CPU gestressed ging het wel gewoon door, dus dat moest het geheugen zijn.
Echter liep het geheugen gewoon op 800Mhz, Cl4 op 2.1 Volt, zoals het hoort. Toen heb ik de bankjes in de twee andere slots gedrukt, maar dat mocht niet baten.

Nu net vanochtend zet ik ze weer terug in slot 1 en 3 en hij loopt weer perfect... 8)7
Heeft iemand hier een mogelijke verklaring voor?

Edit: te vroeg geroepen, na een half uur alsnog een fout...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
appie1981 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:26:
Als je een update van je Bios doet ben je dan ook je RAID instellingen kwijt? Ik draai nu een RAID0 config op P35 DS4 maar heb eigenlijk niet zo heel veel zin om m'n pc weer helemaal opnieuw te installeren.
Nee, kan je gewoon doen, niks aan de hand. Hoogstens dat je in de bios weer je raid moet aanzetten. Daarna zal de Intel chip de schijven zelf herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Anders lees ik eerst de verdere berichten :X

[ Voor 90% gewijzigd door The__Virus op 25-09-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heineken01 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:14:
[...]

Nee, kan je gewoon doen, niks aan de hand. Hoogstens dat je in de bios weer je raid moet aanzetten. Daarna zal de Intel chip de schijven zelf herkennen.
Gaat windows dan niet over zijn nek i.v.m een nieuw moederbordje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Ondanks wat er in de openingspost staat past een Thermalright Ultra-120 Extreme niet op de GigaByte GA-P35-DQ6.

Had deze combi samen met een Q6600 bestelt bij Azerty maar er is mij verteld dat dit niet ging.

Nu heb ik de GA-P35-DS4 besteld, dit werkt volgens hun wel met de Thermalright Ultra-120 Extreme.

Is er nog niet eerder iemand geweest die dit heeft gehad?

* ik had geen zin om 3 volledige delen door te nemen om te kijken of iemand dit probleem al eerder was tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:45:
[...]

Dit ging over mijn vraag of een BIOS update mijn RAID 0 intact laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:45:
[...]

De vraag was of je je raid kwijt was na een bios update..... Bij een nieuw moederbordje zal je raid wel herkent worden, maar zal je toch een clean install moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:28:
Gigabyte DS4, E6750 en OCZ 2P8002GK PC6400 geheugen

Processor op 416x8 = 3328MHz op het standaard voltage _/-\o_
Geheugen op 416MHz, en 4,4,4,12 timings op 2.0Volt

Nu nog met de intel boxed cooler, en na een uur stressen zo'n 70 graden, maar er komt gewoon een Arctic Freezer7 op, dan is dit mijn 24/7 set up :)

[afbeelding]
Ik kom er nu even niet meer uit... Ik heb nu een freezer 7 aangeschaft, en de temperatuur van de CPU is nu zo'n 50~55 graden stressed op 1.40Volt, maar ik krijg de FSB niet meer stabiel hoger dan 333MHz. :?

Geheugen staat op 1:1 met de FSB, Eist uitgeschakeld, PCI-e gelocked op 101MHz. Wat zie ik over het hoofd? Wat kan er plotseling zo veranderd zijn sinds de nieuwe koeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Airflow over de NB Heatsink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ik ook al aan te denken, of dan eerder, de arctic freezer komt in contact met de silentpipe, niet heel erg maar misschien dat hij hem net scheef drukt waardoor de temp van de Northbridge te hoog wordt. Maar aan de andere kant, waarom werkt 333x8 wel voor uren stabiel (orthos), en crashed 366x6 al binnen enkele minuten :? Zo'n verschil kan dat toch nooit zijn in temperatuur.
De silentpipe is handwarm, en volgens everest is het 'moederbord' (is dat de Northbridge?) zo'n 50 graden wat me koel genoeg lijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namoh schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:41:
Ondanks wat er in de openingspost staat past een Thermalright Ultra-120 Extreme niet op de GigaByte GA-P35-DQ6.

Had deze combi samen met een Q6600 bestelt bij Azerty maar er is mij verteld dat dit niet ging.

Nu heb ik de GA-P35-DS4 besteld, dit werkt volgens hun wel met de Thermalright Ultra-120 Extreme.

* ik had geen zin om 3 volledige delen door te nemen om te kijken of iemand dit probleem al eerder was tegen gekomen.
Ik heb die combi en het past, maar het is echt een tight fit. Ik heb de Ultra zo georiënteerd dat de fan naar de achterkant van de kast blaast en dan schampt een van de fanclips net de koelvin op de NB. Maakt overigens geen bal uit voor je temps. E6320 idle @stock (draai 'm nog even zonder oc, gaat wel lekker zo): *kijkt naar CoreTemp* 20/19 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Namoh schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:41:

Standaard gaat dit volgens mij niet, door de backplate die wel op de DQ6 zit, maar niet op de DS4, waardoor het met de DS4 wel zou moeten kunnen. Wat is gehoord heb past de koeler wel op de DQ6 zodra je de backplate verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilBunny
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 16:25

evilBunny

*thump*

nou sinds vandaag ook eigenaar van een p35-ds4 maar als ik boot krijg ik voor de "post" eigenlijk voor dat er nog iets op het beeld verschijnt een piep van een seconde die vrij laag is en aan het einde van die piep krijg ik het hoge korte piepje dat alles in orde is en begint ie met booten(niet het os nog).

iemand anders ook zo'n vage piep gehad ?

Nibble his fecking head off!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig in bios aanstaan het volgende?:

categorie:PC Health Status-->CPU fan Fail Warning (enabled)

als deze enabled staat geeft deze dus een signaal dat de cpu fan niet draait. Wat gewoon is als je de pc aanzet. Vandaar deze waarschuwing.

Als je van deze ïrritante piep" af wilt moet je de status op Disabled zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:15:
[...]

Zat ik ook al aan te denken, of dan eerder, de arctic freezer komt in contact met de silentpipe, niet heel erg maar misschien dat hij hem net scheef drukt waardoor de temp van de Northbridge te hoog wordt. Maar aan de andere kant, waarom werkt 333x8 wel voor uren stabiel (orthos), en crashed 366x6 al binnen enkele minuten :? Zo'n verschil kan dat toch nooit zijn in temperatuur.
De silentpipe is handwarm, en volgens everest is het 'moederbord' (is dat de Northbridge?) zo'n 50 graden wat me koel genoeg lijkt.
Nou, mijn DS3-R draait op 400Mhz FSB en wordt 46 graden. Terwijl deze er een zeer simpel blokje op heeft, dus misschien wordt ie toch te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De X38 is nu ook leverbaar in NL *kuch* Komplett *kuch* :9

Turn it off and on again.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 11:59
Dan nu eindelijk toch echt de 500 fsb gepasseerd met E6750 op 8 multi, moest daarvoor de chipset performance level op 9 zetten.

Op 8 krijg ik na 2 minuten orthos bsod :(
Morgen met nieuwe rad ook de chips maar koelen en dan kijken of ik wel op level 8 kan gaan zitten met verhoogd voltage.

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n100/pstroeven/th_4ghz.jpg

• REDFISH

REDFISH

Ik zat vandaag een beetje te spelen met de fan aansluitingen. De PWR_fan en Sys_fan1 zetten alles wat ik erop aansluit gewoon op volle patat open. Is er nog een mogelijkheid om dit te veranderen?

Heb de instellingen bij PC health op auto staan voor fan voltage en de fan regeling.

Heb 2x 12 cm fans aan die andere system fan aansluiting met 4 pinnetjes hangen (3 pinnetje met ouderwetse aansluiting aangesloten, past ook :P), maar ik voreg me af of je iets kon regelen aan de temperatuur waarbij de fans op de minimumsnelheid draaien.

Mijn pc moet namelijk heel erg koel worden, zoals nu met raam open en buiten lekker koud, dat de fansnelheden flink omlaag gaan. Anders zoemen ze best aardig.

heb zelf ook al even naar easytune gekeken, maar dat vind ik echt een @Q##@@!!*#* programma

Icool crashte mijn pc vrijwel direct toen ik een andere instelling koos.

• kiddyl
  • Niet online
Probeer Speedfan. Die moet werken en kan precies doen wat jij wilt.

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik heb net een ds4 rev 1.1 ontvangen terwijl ik een 2.0 heb besteld. Iemand een idee welke beter clockt, of is dit een kwestie van toeval?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
rodemannetje schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:32:
Ik heb net een ds4 rev 1.1 ontvangen terwijl ik een 2.0 heb besteld. Iemand een idee welke beter clockt, of is dit een kwestie van toeval?
Ik weet niet hoever je wilt klokken, maar alle p35 bordjes van Gigabyte doen eigenlijk wel 500 MHz. In revisie zit eigk geen verschil.

Trouwens zag ik net een review van de X38 DQ6, weinig verbetering eigenlijk, eerder achteruitgang qua overklokken. Tweaktown X38 DQ6 review

[ Voor 23% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-09-2007 19:31 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• REDFISH

REDFISH

Toch jammer, want die Com poort en printerpoort gebruikt toch niemand meer vandaag de dag. Kun je er beter wat firewire en USB poorten voor terug krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:42:
[...]

Ik kom er nu even niet meer uit... Ik heb nu een freezer 7 aangeschaft, en de temperatuur van de CPU is nu zo'n 50~55 graden stressed op 1.40Volt, maar ik krijg de FSB niet meer stabiel hoger dan 333MHz. :?

Geheugen staat op 1:1 met de FSB, Eist uitgeschakeld, PCI-e gelocked op 101MHz. Wat zie ik over het hoofd? Wat kan er plotseling zo veranderd zijn sinds de nieuwe koeler...
Kan nooit je airflow zijn, de chipset kan makkelijk 75 graden hebben, al is dat natuurlijk niet goed voor case temp, 50 graden is absoluut geen probleem.

• bassie
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:32:
[...]

Kan nooit je airflow zijn, de chipset kan makkelijk 75 graden hebben, al is dat natuurlijk niet goed voor case temp, 50 graden is absoluut geen probleem.
Waarom is een chipset van 75 graden niet goed voor je case temp? De warmte van dat ding komt toch wel in je kast, of je em nou met stockkoeling koelt of met een of andere super koelblok. Zijn warmte komt toch wel in je kast.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:25

icecoolsniper

never run from a sniper!

Vandaag overgegaan naar BIOS F7. Ik moet zeggen dat ik nu tenminste stand-by kan gebruiken zonder dat mijn systeem niet meer aangaat. Qua OC is het minder aangezien ik met dezelfde instellingen eerst ruim 1,5 uur kon orthossen tot een error en nu na 3 minuten al een error :(

Misschien nog slappere timings kiezen.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik ben gisteren een beetje wezen klokken, maar heb nu een probleempje. Als ik de pc aan zet gaan alle fans draaien, maar krijgt mijn monitor geen input meer.

Wat te doen?

Specs:
Intel Core 2 Duo E6850
Gigabyte GA-P35C-DS
Club3D GeForce 8800GTX 768MB DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
SaphuA schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:30:
Ik ben gisteren een beetje wezen klokken, maar heb nu een probleempje. Als ik de pc aan zet gaan alle fans draaien, maar krijgt mijn monitor geen input meer.

Wat te doen?

Specs:
Intel Core 2 Duo E6850
Gigabyte GA-P35C-DS
Club3D GeForce 8800GTX 768MB DDR3
Stroomstekker al 5min uit de voeding getrokken en dan weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heineken01 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:48:
[...]

Stroomstekker al 5min uit de voeding getrokken en dan weer terug?
Of een cmos reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Hoe doe je dat? O-) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Voor de grap es in het boekje kijken???? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik kon ook geen CMOS clear doen omdat er geen jumper op het bord zit (maar 2 pinnetjes). Gelukkig had ik nog een jumper liggen om te clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
icecoolsniper schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:20:
Ik kon ook geen CMOS clear doen omdat er geen jumper op het bord zit (maar 2 pinnetjes). Gelukkig had ik nog een jumper liggen om te clearen.
Een schroevendraaier/mesje tegen de 2 pinnetjes aanhouden werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik kan melden dat de befaamde memory hole (1080-1200MHz) foetsie is sinds BIOS F7 voor de DS4.
Ik kan nu gewoon prima booten met memory snelheden tussen de 1080 en 1200MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dit bord veel problemen? mijn asus p5w is na een dag al kapot gegaan dus ik zit er sterk aan te denken om hem maar om te ruilen voor een DS4 aangezien die +/- even snel is maar ik bij gigabyte lang niet zoveel problemen hoor als bij asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Nee? :P Lees gewoon het topic door? Maar dit bord heeft over het algemeen geen tot zeer weinig problemen. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:55:
Heeft dit bord veel problemen? mijn asus p5w is na een dag al kapot gegaan dus ik zit er sterk aan te denken om hem maar om te ruilen voor een DS4 aangezien die +/- even snel is maar ik bij gigabyte lang niet zoveel problemen hoor als bij asus.
Dat een bord binnen 1 dag kapot is wilt niet zeggen dat ie slecht is. Lijkt me gewoon dat er een kapot onderdeel oid inzit, kan gebeuren toch? Gewoon een doa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Hallo,

Heb vandaag een P35-DQ6 aangeschaft met een Arctic Cooler 7 Freezer Pro... helaas past het niet :-(

De Freezer Pro zit tegen de heatsink van de moederbord aan. Slechts 3 van de 4 plugjes zijn in te klikken in het moederbord, jammer. Ik denk dat ik zelf morgen even een Zalman 9500 of 9700 ga ophalen gezien deze wel schijnen te passen.

Nou dacht ik eraan om even de boxed koeler van de quad core Q6600 tijdelijk op de processor te plaatsen... deze past ook niet :-S

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dit kan, als ik 1 van de 4 steunplugjes in de moederbord klik dan kan ik de tegenovergestelde er met geen geweld in krijgen. Zijn er mensen met dezelfde ervaring of zit de processor er gewoon niet goed in ofzo? (lijkt er niet op gezien de pinnetjes goed ge-aligned zijn en de processor goed in de socket geklemd zit met het hendeltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de stock koeler niet past lijkt me heel sterk. Wat bedoel je trouwens met niet passen? niet passen als in er zit een onderdeel in de weg of niet passen als in je drukt de diagonale pinnetjes niet tegelijk goed in zodat ie er idd niet goed opwil? ;) Ik heb dit bord (nog) niet maar bij mijn asus bord moest je ook hard drukken. Zorg er ook voor dat die pinnetjes van de stock koeler goed staan anders kan je ze ook niet door duwen.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
stylee schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:10:
Hallo,

Heb vandaag een P35-DQ6 aangeschaft met een Arctic Cooler 7 Freezer Pro... helaas past het niet :-(

De Freezer Pro zit tegen de heatsink van de moederbord aan. Slechts 3 van de 4 plugjes zijn in te klikken in het moederbord, jammer. Ik denk dat ik zelf morgen even een Zalman 9500 of 9700 ga ophalen gezien deze wel schijnen te passen.

Nou dacht ik eraan om even de boxed koeler van de quad core Q6600 tijdelijk op de processor te plaatsen... deze past ook niet :-S

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dit kan, als ik 1 van de 4 steunplugjes in de moederbord klik dan kan ik de tegenovergestelde er met geen geweld in krijgen. Zijn er mensen met dezelfde ervaring of zit de processor er gewoon niet goed in ofzo? (lijkt er niet op gezien de pinnetjes goed ge-aligned zijn en de processor goed in de socket geklemd zit met het hendeltje)
Of jouw moederbord koeling is gigantisch verbogen, want beide koelers moeten met gemakt passen. Heb je een paar foto's ?

4015Wp west (Dordrecht)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

K moet zeggen dat het overclocken van mijn E6750 kinderlijk eenvoudig was.. Zelfs mijn 5300 Kingston Valueram wilde zonder voltmods 400Mhz stabiel lopen. Weet niet of dit normaal is, maar vond het zelf wel opmerkelijk :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.