Vastloper bij Bios Flash Dell Notebook, hoe resetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 956 views sinds 30-01-2008

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Bij een poging de BIOS te flashen van mijn Dell Latitude L400 (geen garantie meer) liep deze halverwege vast. Later bleek dat dit waarschijnlijk door het brakke geheugen is gebeurd.

Sindsdien als ik hem aanzet, draait de ventilator en brand het ledje. Maar geen beeld, piepje, HDD geratel, niets. Hij is dus een beetje dood.

Valt hij nog te redden? Kan ik de BIOS op 1 of andere manier weer in oude staat terugkrijgen?

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Denk dat je weinig kans hebt !
Het is algemeen bekend dat je tijdens een Bios Flash niet de pc uit mag zetten, de stroom eraf mag halen enz.

Voor zo ver ik weet is er geen andere manier om het ding te flashen.
Het kan wel als je een losse eprom op je mobo hebt zitten die je er uit kunt pakken.
Dan kun je hem zelf met een andere pc flashen, maar goed, of dat bij jou laptop zo is ?!?!

• cornelixnootje1
CDAAbeltje schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:52:

Dan kun je hem zelf met een andere pc flashen, maar goed, of dat bij jou laptop zo is ?!?!
Ja ik ook niet, en ik weet niet precies hoe dat ding eruit moet zien.

Iemand had het over BIOS reset jumpers, maar elders blijkt dat niet veel Dells die dingen hebben.

edit:
Op de dell site staat:
Chip Set and Bus
System microprocessor and chip set Intel� Mobile Pentium� III microprocessor that includes Intel SpeedStep™ technology.
Microprocessor data bus width 64 bits
DRAM bus width 64 bits
Address bus width 32 bits
Flash EPROM 4 megabits (Mb)
AGP bus 66 MHz
PCI bus 33 MHz
Betekent EPROM dat ie eruit kan en ik hem in een andere laptop kan flashen?

[ Voor 37% gewijzigd door cornelixnootje1 op 11-09-2007 14:04 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Belangrijk detail: als die er uit kan dien je 'm dus in een identieke laptop te zetten.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
ja kan sowieso even een reset van je bios doen. Dit kan je door je laptop open te schroeven doen en het batterijtje eruit halen of een evt reset jumper te gebruiken (zie boekje moederbord/laptop)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:26
Neem even contact op met http://www.flashbios.org

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Swaptor schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:13:
Belangrijk detail: als die er uit kan dien je 'm dus in een identieke laptop te zetten.
Hoeft niet. Je kunt ook prima hotflashen met een andere plank, zolang die maar met 4Mb biossen overweg kan.

• cornelixnootje1
andreict schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:15:
ja kan sowieso even een reset van je bios doen. Dit kan je door je laptop open te schroeven doen en het batterijtje eruit halen of een evt reset jumper te gebruiken (zie boekje moederbord/laptop)
Hij was hem al wel aan het flashen. Is er wel iets om terug te zetten?

Ik heb nog een identieke werkende laptop trouwens.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Sommige moederboarden hebben een beveiliging tegen verkeerd flashen. Mogelijk helpt een reset van de bios.
Als dit niet zo is moet je hem via een hot-swap op een andere moederboard opnieuw flashen of via een EEPROM programmer. Ik hoop niet dat de bios-chip vast is gesoldeerd (ivm laptop), want dan is het heel wat moeilijker.

☻/
/▌
/ \

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:47:
[...]

Ik heb nog een identieke werkende laptop trouwens.
Dan is het al een stuk makkelijker, mits je een losse chip heb hebt. Start je werkende notebook op, haal de chip eruit, duw de corrupte chip erin en start een biosflash. Dan heb je weer 2 werkende biossen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

We hebben niet voor niets een kopje in de FAQ over wat te doen bij een verkeerde BIOS flash. Begin eens met dat door te nemen.
Sowieso hoor je pas een topic te openen na het doornemen van de FAQ en evt daarin voorgestelde suggesties

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.