Philips Aurea (42PFL9900)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.554 views sinds 30-01-2008

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 10:58
Philips Aurea (Typenummer: 42PFL9900D)

De nieuwe Lcd televisie van Philips. Komt uit op 28 september 2007.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/42/42PFL9900D_10_webImage370.jpg

Beeldformaat Breedbeeld
Helderheid 550 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) 1200:1
Dynamisch schermcontrast 8000:1
Responstijd (normaal) 3 (BEW-equivalent) ms
Kijkhoek 176º (H)/176º (V)
Schermdiameter (inch) 42 inch
Schermdiameter in centimeters 107 cm
Schermtype Full HD LCD W-UXGA Act. matrix
Schermresolutie 1920 x 1080p
Kleurverwerking 4 triljoen kleuren (14-bits RGB)
Beeldverbetering Perfect Pixel HD Engine , HD Natural Motion ,
Dynamisch-contrastverbetering , 1080p 50/60 Hz verwerking ,
1080p 24/25/30 Hz verwerking , 3:2/2:2 motion pull-down ,
3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Onderdrukking
van gekartelde lijnen , Progressive Scan , Pulse Killer Chip ,
Widescreen Plus , 100 Hz Clear LCD
Schermverbetering Scherm met anti-reflectiecoating

Volgens Philips gaat dit het helemaal worden. De beleving is nog veel groter dan de huidige Ambilight Ik heb de tv al in het echt mogen bewonderen. Hij heeft een hoge kwijlfactor. Vanaf 28 september leverbaar. Waarschijnlijk dan ook al in de winkels. Prijs zal € 3999 zijn.

Ik vind hem heel vet, alleen de prijs valt me nog een beetje tegen :+

Wat vinden we ervan? Graag foto's, reacties etc..:D

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:00
Ziet er inderdaad erg leuk uit. Heeft deze nou een nieuwe versie van Ambilight? Of is de lijst standaard in vrolijk oranje gekleurd?

Vond ambilight altijd wel een toevoeging, maar vraag me af of dit niet wat storend wordt. Vlak naast het daadwerkelijke beeld veranderd steeds de kleur van de lijst, kan me voorstellen dat je wat afgeleid wordt door dit soort effecten (zeker in het begin).

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
In dit draadje is er al veel te vinden over de 9900. De lijst is wit, de ambilight zit niet alleen aan de zij/achterkant, maar ook in de omlijsting zelf, die kleurt gewoon vrolijk mee met de randen van het beeld.

Persoonlijk vind ik het er wel gaaf uitzien, voor een kwartiertje, daarna wordt het al snel een enorme kermis aan kleuren (en als je het uitzet zit je tegen een dikke witte plastic rand aan te kijken).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:58

Alfisti

So macht Reisen Spaß

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 10:58
Chiron schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:45:
In dit draadje is er al veel te vinden over de 9900. De lijst is wit, de ambilight zit niet alleen aan de zij/achterkant, maar ook in de omlijsting zelf, die kleurt gewoon vrolijk mee met de randen van het beeld.

Persoonlijk vind ik het er wel gaaf uitzien, voor een kwartiertje, daarna wordt het al snel een enorme kermis aan kleuren (en als je het uitzet zit je tegen een dikke witte plastic rand aan te kijken).
Aangezien het een behoorde speciale tv is leek het mij handig om een eigen draadje te maken.

Over het Ambilight kan ik alleen maar zeggen dat ik het geweldig vind. Het eerste moment is wat raar maar op een gegeven moment zie je het niet echt meer, maar heeft het wel een rustige werking op het beeld. Ikzelf vind het erg relaxend.

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Jammer dat er geen 46/47 inch versie van uitkomt..

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Is dat al bekend? Ik dacht dat ze begonnen met 42 inch, het meest populaire formaat, maar dat er ook een optie open was voor andere maten.

Begrijp ik het goed dat de Aurea leds rondom heeft, maar nog niet als back light?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• mabarto
  • Laatst online: 06-02-2025
Jiriki schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:51:
Is dat al bekend? Ik dacht dat ze begonnen met 42 inch, het meest populaire formaat, maar dat er ook een optie open was voor andere maten.

Begrijp ik het goed dat de Aurea leds rondom heeft, maar nog niet als back light?
Ambilight zit in het frame, weergave aan de voorkant en weergave aan de achterkant. Beide rondom, maar ik zou zeggen, check dat andere draadje.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 12:33

mvds

Totally awesome!

Ik heb hem ook IRL mogen aanschouwen en het eerste wat me opviel is dat de voorste lijst helemaal niet meerdere kleuren tegelijk kan weergeven zoals op het plaatje, maar dat de gehele lijst dezelfde kleur heeft, zoals de oude ambilight dat ook heeft. Vind ik behoorlijk misleidende reclame als je het mij vraagt...

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02-2025
obsidian schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:01:
Ik heb hem ook IRL mogen aanschouwen en het eerste wat me opviel is dat de voorste lijst helemaal niet meerdere kleuren tegelijk kan weergeven zoals op het plaatje, maar dat de gehele lijst dezelfde kleur heeft, zoals de oude ambilight dat ook heeft. Vind ik behoorlijk misleidende reclame als je het mij vraagt...
Ik denk dat je je vergist, ook ik heb hem werkend gezien en toch echt zien werken als op vele filmpjes/demo's.
Waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben is hoe de ambilight reageerd op widescreen content (zwarte balken onder en boven.

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd naar het gedrag bij widescreen (bijv. 2.35:1) content.
Ook ben ik benieuwd naar het gedrag bij 4:3 content van dvd. Ik wil dit namelijk niet oprekken tot fullscreen maar 4:3 laten. Op zich moet hier de ambilight bij kunnen blijven reageren daar bij 4:3 de balken links en rechts door de tv zelf gegenereerd worden, en dus voor ambilight genegeerd kunnen worden. Dit in tegenstelling tot de balken van 2.35:1

Maar bij mijn Samsung HD decoder is het wel zo dat bij 4:3 uitzendingen de balken door de bron (de decoder) geleverd worden en dan is dus weer de vraag hoe reageert de Ambilight spectra. Ook hier geldt dat ik het beeld niet wil oprekken.

Weet iemand overigens of dit specifieke model ook door BCC geleverd gaat worden? Immers zullen niet alle winkels deze tv kunnen gaan leveren.
De BCC is niet direct bij mij in de buurt, maar ik kan er standaard een korting krijgen, dus als de winkels bij mij in de buurt nit wel willend zijn is dit een alternatief...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 12:33

mvds

Totally awesome!

Mothergoose schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:07:
[...]

Ik denk dat je je vergist, ook ik heb hem werkend gezien en toch echt zien werken als op vele filmpjes/demo's.
Waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben is hoe de ambilight reageerd op widescreen content (zwarte balken onder en boven.
Nee hoor, ik vergis me echt niet. Ik heb er een demo van gezien, maar misschien is het een instelling dan, want de lijst had toch echt steeds dezelfde kleur rondom.

• mabarto
  • Laatst online: 06-02-2025
obsidian schreef op woensdag 19 september 2007 @ 07:18:
[...]

Nee hoor, ik vergis me echt niet. Ik heb er een demo van gezien, maar misschien is het een instelling dan, want de lijst had toch echt steeds dezelfde kleur rondom.
dat is een instelling.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:46:

Weet iemand overigens of dit specifieke model ook door BCC geleverd gaat worden? Immers zullen niet alle winkels deze tv kunnen gaan leveren.
De BCC is niet direct bij mij in de buurt, maar ik kan er standaard een korting krijgen, dus als de winkels bij mij in de buurt nit wel willend zijn is dit een alternatief...
BCC gaat hem ook krijgen (in geselecteerde winkels). Er zijn 3 Media Markt filialen die 'm krijgen.

Wat betreft de grotere formaten: Het huidige panel is 42", groter zal er ook aankomen, echter zal eerst de 42" afgeroomd gaan worden, en daarna komen de grotere formaten.
obsidian schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:01:
Het is al meedere malen gezegd, de lijst kan behoorlijk verschillende kleuren aan nemen, daar zitten genoeg leds voor in de tv hoor ;)

Nogmaals, zie het filmpje op: http://www.aurea.philips.com/?lang=nl_nl (en zo is hij dus ook echt, alleen nét iets minder fel zoals hier afgebeeld).

Het enige echte nadeel aan leds aan de voorzijde is, dat het contrast wat minder wordt. Zwart is meer blauw, dan echt diep zwart. Dit komt natuurlijk ook door de veel dunnere zwarte rand.

[ Voor 52% gewijzigd door Nik op 19-09-2007 08:56 ]

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:22

BasilFX

BasilFX

proller schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:51:
Het enige echte nadeel aan leds aan de voorzijde is, dat het contrast wat minder wordt. Zwart is meer blauw, dan echt diep zwart. Dit komt natuurlijk ook door de veel dunnere zwarte rand.
Afgelopen woensdag ben ik naar de 'voorpremiere'/training geweest en daar heb ik dat scherm zien hangen, samen met de huidige topmodellen van Philips met ambilight. Het viel mij JUIST op dat de Aurea een veel donkerder was dan de andere schermen bij zwart beeld. In beide schermen zitten exact dezelfde panels.

Philips komt eerst met de 42", later ook de grotere schermen, maar er zijn ook geruchten dat er ook een 37" variant zal komen, puur vanwege het feit dat sommige mensen 42" nog iets te groot vinden.

Ik ben erg benieuwd hoe de verkoop zal lopen nu hij zeker niet overal te koop zal zijn en in de gehele EU dezelfde prijs heeft.

http://www.basilfx.net

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.