[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 26.732 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ramon 73 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:30:
O ja, mijn M1330 heeft trouwens Bios versie A07. Ik zag hier wat mensen met problemen op A05 en ook wel op A06. Versie A07 zal dus beschikbaar zijn voor de mensen die het nodig hebben.
Wow Bios versie 7??? Mijn bakkie draait op versie 2 (geen geintje). Weet iemand wat de verbeteringen zijn in de nieuwe versies? Ik heb op het moment eigenlijk geen problemen en zie dus eigenlijk ook niet de noodzaak om mijn bios bij te gaan werken?

De laatste keer dat ik dat gedaan heb draaiden we nog op windows 98?! Is dat nog steeds zo'n "riskante" bezigheid of gaat dat heden ten dagen wel een stuk makkelijker?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 10:34
ppaddo schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:41:
[...]

Wow Bios versie 7??? Mijn bakkie draait op versie 2 (geen geintje). Weet iemand wat de verbeteringen zijn in de nieuwe versies? Ik heb op het moment eigenlijk geen problemen en zie dus eigenlijk ook niet de noodzaak om mijn bios bij te gaan werken?

De laatste keer dat ik dat gedaan heb draaiden we nog op windows 98?! Is dat nog steeds zo'n "riskante" bezigheid of gaat dat heden ten dagen wel een stuk makkelijker?
De meeste fabrikanten van moederborden geven meestal aan dat je beter niet kunt upgraden als je geen problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb ook A06 zie ik nu, ben benieuwd welke verbeteringen 07 allemaal met zich meebrengt..
Mensen die al ervaring hebben met het upgraden ervan?

EDIT: Ik zit even te kijken op Dell.nl, maar ik zie nergens een download link staan voor BIOS A07..

[ Voor 27% gewijzigd door hexagram op 05-01-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50278

Als iemand weet hoe ik die bios op mijn hdd krijg, wil ik hem wel ff uploaden.

kan zo snel ook geen changelog oid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

ppaddo schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:41:
[...]

het is een exe bestandje wat het allemaal regelt met een paar simpele klikken in dit geval. Erg makkelijk dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239117

Ik heb uiteindelijk na veel gekloot, window xp op me M1330 gekregen:)

alleen zit ik met een probleem, de drivers voor het geluid die op de dell site staan pakt die niet. (hij geeft een fout melding, De stuurprogramma's worden niet ondersteund door de software). Nu vroeg ik me af of iemand wist welk type audio codec er in de m1330 zit, zodat ik op de site van sigmatel de drivers kan downloaden.

Ik had ook op internet gelezen dat de accu duur op een laptop met xp korter zou duren, maar dit verschilde per laptop. Ik heb zelf de negen cells accu en kon met vista 6 uur met me accu doen (op energie besparing). kan iemand me vertellen of dit me nog steeds gaat lukken?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 239117 op 06-01-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 239117 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:17:
Ik heb uiteindelijk na veel gekloot, window xp op me M1330 gekregen:)

alleen zit ik met een probleem, de drivers voor het geluid die op de dell site staan pakt die niet. (hij geeft een fout melding). Nu vroeg ik me af of iemand wist welk type audio codec er in de m1330 zit, zodat ik op de site van sigmatel de drivers kan downloaden.

Ik had ook op internet gelezen dat de accu duur op een laptop met xp korter zou duren, maar dit verschilde per laptop. Ik heb zelf de negen cells accu en kon met vista 6 uur met me accu doen (op energie besparing). kan iemand me vertellen of dit me nog steeds gaat lukken?
Je moet niet vergeten, voordat je de audio drivers installeert, om eerst de Universal Audio Architecture patch van Microsoft te installeren.

edit: is trouwens al vaker hier verteld op GoT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke, ik had er nog nooit wat overgelezen en ik dacht het aan de drivers zelf lag;)
maar iedergeval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Even heel snel tussen het leren door ;) Wat je het beste kan doen is naar apparaatbeheer gaan en daar kijken naar de apparaten met zo'n geel uitroepteken. Één hiervan zal waarschijnlijk een PCI Device zijn, en dit is degene waar je eerst de UAA patch overheen moet gooien.

Wat je doet is: je unpackt de driver van Dell en je cancelt de installatie. Uninstall eerst alle vorige audio drivers die je hebt geselecteerd, start je laptop opnieuw op en ga naar apparaatbeheer. Selecteer PCI Device, dan krijg je zo'n menu waarin staat of je de PC automatisch wilt laten zoeken of zelf wilt zoeken. Selecteer dat je zelf wilt zoeken en dirigeer naar de map met de hotfix van Windows voor UAA (of gewoon driver, w/e, zolang het maar niet je setup is van Sigmatel).

Zodra deze is geinstalleerd zal er in apparaatbeheer aangegeven staan dat je de UAA geinstalleerd hebt, en heb je nog een keer een geel uitroepteken, nu voor het audio gedeelte van je laptop :) Volg dezelfde stap maar dirigeer dan naar het mapje met de Sigmatel driver en dan zou het moeten werken!

Het is echt een bitch om het geinstalleerd te krijgen, een verse XP install heeft mij ook dusdanig geirriteerd, maar uiteindelijk is het op deze manier gelukt :). En zoals Silmaril8 al aangaf zie je sinds die P965 chipset met Realtek/Sigmatel audio heel veel van dit soort probleem(topics)(en) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 21:17

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Die laptop is nu echt goedkoop, niet normaal.
Met deze code erbij: VGM1BVZ9N63FWJ is de duurste versie nog maar € 989,10!
En dan heb je dus de 2.2ghz t7500, 3GB geheugen en 250GB harde schijf.
Helaas geldt dit wel tot 8 januari, dus als je op nu zoek bent naar een 13.3" laptop dan is dit wel de keus op dit moment.
Helaas ben ik zelf van plan om over een half jaar een laptop te gaan kopen en ik hoop dat ze dan nog steeds van dit soort acties hebben.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

osc4r, je uitleg was erg duidelijk! en het werkt nu weer perfect, bedankt voor je uitleg.

Maar ik begrijp dat jij ook xp draait op je m1330? Merk jij verschil met de levensduur van je batterij op windows xp in vergelijking met vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik heb serieus maar ongeveer 10 minuten Vista gedraaid op m'n laptop voordat ik XP erop heb gezet :P. Dus als ik heel eerlijk ben kan ik je niets vertellen over de batterijduur. Wat ik echter wel weet uit ervaring is dat ik ongeveer 3.5 uur kan werken op een 6-cell batterij (heb er 2, dus ik kom altijd m'n dagen door zonder adapter) en dan heb ik geen enkele energie besparende functie behalve dat het scherm automatisch na een minuut uit gaat.

Wat ik persoonlijk wel denk is vanwege de processen + aero in Vista dat het minder lang mee zal gaan dan XP. Misschien heb ik het ook wel verkeerd omdat Vista nieuwer is en wellicht dus meer energie besparende functies ingebouwd heeft.. Zou het niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
osc4r schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:39:
Wat ik persoonlijk wel denk is vanwege de processen + aero in Vista dat het minder lang mee zal gaan dan XP. Misschien heb ik het ook wel verkeerd omdat Vista nieuwer is en wellicht dus meer energie besparende functies ingebouwd heeft.. Zou het niet weten :)
Dat klopt ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik vindt xp iedergeval een stuk fijner werken, en stukken sneller:)

maar goed dit had ik misschien ook kunnen verhelpen met een clean install met vista.
maar in vista kon ik soms gewoon me laptop niet eens normaal afsluiten:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Laatst online: 08-05 01:53
Osc4r geeft zijn vermoeden plus een redenering die tegenovergesteld is... Dus wat klopt? :P

Klopt het dat Vista meer verbruikt door processen + aero, of bevat Vista meer energiebezuinigende snufjes?

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208913

Mijn dvd drive is niet alleen lawaaiïg, maar volgens mij ook kwalitatief ondermaats. Als ik m'n laptop verplaats tijdens het branden, dan heb je grote kans op een tracking error. Van de eerste 10 schijfjes heb ik er 4 kunnen weggooien....

Of hebben meer mensen hier last van en is dit op de een of andere manier normaal bij dit soort drives? Bij m'n Inspiron 6400 heb ik hier in ieder geval nooit problemen mee gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159437

Volgens mij is het ook niet slim om je laptop te verplaatsen als er een schijfje in zit. Dat staat iig wel in de handleiding van mijn laptop (niet de m1330)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 07:15
caoim schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:04:
Ik krijg dat ding zelf niet in Veilige Modus. Enkel F2 en F12 hebben effect, maar eens ik daar voorbij ben doet ie toch MediaDirect.
Na blijven proberen uiteindelijk gelukt, zonder echt een logica gevonden te hebben. Niet meer proberen dus ^^

Ik heb heel het topic nog niet gelezen, maar zijn er hier nog die problemen hebben met het afsluiten van Vista nadat de pc terug uit slaapstand gehaald is? Die blijft maar op "Afsluiten" staan bij mij, zonder het effectief te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een triple boot op mijn M1330 staan; windows 2000, XP en Vista. XP doet op t moment een half uurtje langer met de 6-cells accu dan Vista, jammer genoeg doet windows 2000 t op dit moment ongeveer even onzuinig als Vista.

Waarschijnlijk komt dat laatste omdat ie de processor niet terugklokt, als ik tenminste met NotebookHardwareControl kijk staat de processorsnelheid altijd op maximaal. Ik moet nog een truc vinden om dat op te lossen, NHC zelf heeft onder 2000 vrijwel alle opties "greyed out" en ik ben dr nog niet achter waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

caoim schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:53:
[...]

Na blijven proberen uiteindelijk gelukt, zonder echt een logica gevonden te hebben. Niet meer proberen dus ^^

Ik heb heel het topic nog niet gelezen, maar zijn er hier nog die problemen hebben met het afsluiten van Vista nadat de pc terug uit slaapstand gehaald is? Die blijft maar op "Afsluiten" staan bij mij, zonder het effectief te doen :(
Klopt, dat waren ook 2 redenen waarom ik naar xp ben gegaan, ik kreeg hem vaak ook niet eens afgesloten (weet niet of dit was nadat ik hem uit slaapstand had gehaald, want vaak kreeg ik hem niet uit slaapstand)

Maar ik ben eerlijk gezegd niet zo te spreken te spreken over de batterij kwaliteit in xp, in vista gaf die bij mij altijd 6 uur aan ( op energie besparing), in xp geeft die op minimum batterij verbruik 4 uur aan. Dit vindt ik toch wel veel schelen of is er nog een zuinigere stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114700

Ik weet dat het eigenlijk niet mag maar ga het toch even proberen ;):
Krijg je een mail als de status van je order veranderd? Staat nu 1,5 week in pre-productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2021
CLB, is het een idee om de TS aan te passen en er iets in te zetten als onderstaand. het scheelt (hopelijk) wat offtopic, en het is ook wel handig voor mensen die net besteld hebben dat ze ongeveer kunnen zien hoe het verdere proces verloopt.

Levertijden:
- Na bestellen stuurt Dell officieel een Ideal link. Je kunt het geld ook handmatig overmaken. Na 2 of 3 dagen wordt deze betaling meestal bevestigd.
- Daarna gaat de status over in preproductie, dit duurt zo'n twee weken.
- Als de laptop eenmaal verzonden wordt, duurt het nog ongeveer ...(3?) dagen voordat het bezorgd wordt.

- je kunt het hele proces versnellen door met creditcard te betalen, dan gaat je bestelling gelijk naar preproductiefase.

- als de status van je order veranderd krijg je wel/geen? mail van Dell.

* Voor de tijden geldt dat het een indicatie is. Het kan altijd wat langer of korter duren. Blijf rustig afwachten, je laptop komt echt wel.

Edit: @ CLB hieronder: je hebt wel gelijk dat die waarschuwing er staat. maar levertijden zijn toch redelijk productspecifiek, dus vandaar dat ik er wel voor was als er een gemiddelde levertijd in de TS staat bijv. En ook was ik zelf wel benieuwd naar de UPS procedure, omdat er nogal eens een dag nutteloos wordt gewacht.

@ daaronder: mijn post is niet compleet omdat ik een aantal tijden niet weet omdat mijn laptop ook nog niet binnen is.

en nog een oproepje: mensen, hou je aub aan de waarschuwing die je ziet als je een bericht wilt typen, en doe ff wat research voordat je met een vraag aankomt die al 10x gesteld is.

[ Voor 25% gewijzigd door JitzeB op 08-01-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
JitzeB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:11:
CLB, is het een idee om de TS aan te passen en er iets in te zetten als onderstaand.
het scheelt (hopelijk) wat offtopic,
Daarvoor staat er een 'waarschuwing als je post'
CLB schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:11:
Afbeeldingslocatie: http://aycu09.webshots.com/image/38608/2005593003263163347_rs.jpg
Staat er niet voor niks heh, anders open ik gewoon geen deeltje 3 meer :X
en het is ook wel handig voor mensen die net besteld hebben dat ze ongeveer kunnen zien hoe het verdere proces verloopt.
[Levertijdstatus-indicatie-verhaaltje]
Ik wacht het eerst nog even af... Als de modjes constateren dat die waarschuwing, die overduidelijk is te weinig heeft geholpen, zullen er maatregelen worden genomen.. Maakt mij persoonlijk niet onwijs veel uit, want heb nog genoeg topics over in CSL en degenen die tig posts (per dag) maken in de trend van, besteld, hij komt eraan, godver hij is er niet.. zullen dan nog wel 'n mailtje krijgen met gevolgen...
Het is namelijk een gewone levervolgorde die Dell hanteert en vind ik niet zo noodzakelijk XPS1330 related dat ik 't gelijk in de TS gooi. Mocht er een deeltje 3 gestart worden en ik zie dat in de laatste tientallen posts alleen wordt gepost over de prestaties en dergelijke van de XPS1330 zelf, zal ik het in de TS van deeltje 3 plaatsen... anders is 't wat mij betreft over en uit met m'n TS'jes voor deze notebook!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Nevermind*

[ Voor 95% gewijzigd door Mister I op 08-01-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:22:

Het is namelijk een gewone levervolgorde die Dell hanteert en vind ik niet zo noodzakelijk XPS1330 related dat ik 't gelijk in de TS gooi. Mocht er een deeltje 3 gestart worden en ik zie dat in de laatste tientallen posts alleen wordt gepost over de prestaties en dergelijke van de XPS1330 zelf, zal ik het in de TS van deeltje 3 plaatsen... anders is 't wat mij betreft over en uit met m'n TS'jes voor deze notebook!
Je kunt natuurlijk gewoon even een linkje opnemen naar JitzeB's post? Dat is maar 1 regeltje, dus ook niet zo 'vervuilend'. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Roamor op 08-01-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:46
Wie gebruikt er hier dat Roxio brandprogramma? Ik heb er weliswaar nog niks mee gedaan, maar krijg bij opnieuw opstarten een foutmelding die Vista niet kan oplossen. Daardoor start een of andere module niet.
Maakt me verder ook weinig uit, als Roxio problemen geeft dan zet ik er wel Nero op. Is er iets tegen om Roxio er nu al af te zwieren en Nero erop te zetten?

RoxMMTrayApp module gaat het om bij nader inzien.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon 73 op 09-01-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ramon 73 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:01:
Wie gebruikt er hier dat Roxio brandprogramma? Ik heb er weliswaar nog niks mee gedaan, maar krijg bij opnieuw opstarten een foutmelding die Vista niet kan oplossen. Daardoor start een of andere module niet.
Maakt me verder ook weinig uit, als Roxio problemen geeft dan zet ik er wel Nero op. Is er iets tegen om Roxio er nu al af te zwieren en Nero erop te zetten?

RoxMMTrayApp module gaat het om bij nader inzien.
Dit was zo'n beetje het eerste programma wat er bij mij vanaf ging. Ik heb het nog heel even geprobeerd, maar als verstokt Nero gebruiker wilde ik toch graag terug naar het bekende werk.

Geen probleem om alle Dell pre-install meuk er vanaf te keilen. Een nog betere optie is een clean install.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Werkt bij iedereen power managment minder goed in linux? Ik gebruik ubuntu als mijn main OS en krijg daar daar zo'n 2,5 uur uit de 6 cell batterij en in vista (max savings) zo'n 4 uur

Ik heb het idee dat een aantal powersaving fucties niet werken: HDD spindown etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:49
Kon het niet weerstaan er ook een te bestellen!

Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Geheugen
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Biometrische vingerafdruklezer
Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
13,3-inch UltraSharp; WXGA (1.280 x 800) WLED-scherm (300 nit) met TrueLife;

Totaalprijs:
€ 1.033,68

Zit er alleen een beetje over in dat er Vista op staat. Heb het daar niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248498

hoe kreeg jij die prijs voor elkaar?
vooral met die processor?
pm?
Sovereign schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:24:
Kon het niet weerstaan er ook een te bestellen!

Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Geheugen
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Biometrische vingerafdruklezer
Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
13,3-inch UltraSharp; WXGA (1.280 x 800) WLED-scherm (300 nit) met TrueLife;

Totaalprijs:
€ 1.033,68

Zit er alleen een beetje over in dat er Vista op staat. Heb het daar niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 22-05 23:49
EUR 250 korting van Dell (is volgens mij niet meer behalve dan op de duurste config), 5% kortingsbon en nog eens een 10% kortingsbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik krijg het niet voor elkaar met de duuste config.
denk omdat je de harde schijf niet meer kan veranderen.
Sovereign schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:59:
EUR 250 korting van Dell (is volgens mij niet meer behalve dan op de duurste config), 5% kortingsbon en nog eens een 10% kortingsbon.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 248498 op 11-01-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235799

Mijn dell xps m1330 loopt na een aantal maanden nog steeds super, wel vraag ik me af of de camera wel 0,3 is, hij ziet er nog namelijk best goed uit.

Verder wil ik graag me andere computers met die van mij kunnen besturen, of in ieder geval zien wat er op mijn netwerk computers gedaan wordt. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 235799 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:20:
Mijn dell xps m1330 loopt na een aantal maanden nog steeds super, wel vraag ik me af of de camera wel 0,3 is, hij ziet er nog namelijk best goed uit.
MP zegt niet alles natuurlijk, het valt mij ook enorm mee overigens.
Verder wil ik graag me andere computers met die van mij kunnen besturen, of in ieder geval zien wat er op mijn netwerk computers gedaan wordt. Iemand een suggestie?
UltraVNC gebruiken, simpel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik heb de mijne besteld

maar even een vraag....
ik zat een review te bekijken.
maar wat bedoelen ze met het volgende...

Het standaard beeldscherm heeft een 2,0 megapixel camera en de optionele een 0,3 megapixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 248498 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:44:
nou ik heb de mijne besteld

maar even een vraag....
ik zat een review te bekijken.
maar wat bedoelen ze met het volgende...

Het standaard beeldscherm heeft een 2,0 megapixel camera en de optionele een 0,3 megapixel
Dus? CCFL heeft 2 MP, LED heeft 0,3 MP, dat had je toch zo kunnen vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik zag het net.
zit alles door te spitten.
ben ook niet blij met de vele problemen die mensen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
veel gekocht geeft kans op meer klachten en mensen met klachten reageren veel vaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Laatst online: 08-05 01:53
doggy1 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:26:
veel gekocht geeft kans op meer klachten en mensen met klachten reageren veel vaker ;)
Amen to that _/-\o_ ! Vooral bezoekers van kieskeurig.nl zijn daar goed in :S:S

Maar persoonlijk vind ik de klachten reuze meevallen... Veelal software-matig, en dat is vaak goed op te lossen.

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Laatst online: 21-06 07:15
Anoniem: 248498 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:17:
ja ik zag het net.
zit alles door te spitten.
ben ook niet blij met de vele problemen die mensen hebben.
Had je niet beter alles doorgespit vóór dat je je bestelling plaatste? Eerst bestel je hem en achteraf ben je niet blij met de vele problemen die mensen hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Laatst online: 09-09-2024
nja ik heb dus het probleem dat die stickertjes niet zo goed zijn. Zo die zilveren XPS op de achterkant van je laptop, daar is er al eentje van uitgevallen (laptop is 1 week oud). En die Dell op het scherm aan de binnenkant daarvan de E hing gewoon los :s

nog iemand hier problemen mee?

Voor de rest bolt het echt soepel, ik heb er vlot windows xp opgezet en die laptop is echt razend snel (3gb ram, 200gb 7200rpm HD). geen gekende problemen zoals tuutende cpu, bol toetsenbord, kapotte mediatoetsen.

[ Voor 8% gewijzigd door bleh op 12-01-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie het wel.
hij is trouwens al in produktie..

trouwens ik had heel wat reviews gelezen op het net.
alleen niet hier.
ik merk het wel.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 248498 op 12-01-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
Als het goed is zijn er inmiddels wel meer mensen met een 2,2Ghz processor, 200 GB 7200rpm schijf en natuurlijk de 8400 videokaart. Nu was ik wel benieuwd wat jullie vista prestatie-index voor scores geeft aan het systeem. geef ook ff je setup erbij aan, want anders weet k nog niks.

btw, knulletjes bij UPS hebben de laptops ff verkeerd voorgesorteerd. Ofwel, gister lagtie in Frankrijk. Maargoed, verwachte leverdatum is nog steeds maandag.
we zullen zien...

Edit: you're right. Da's ook nog een belangrijk gegeven. Als het goed is zit er 3Gb in mn laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door JitzeB op 12-01-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JitzeB schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:23:
Als het goed is zijn er inmiddels wel meer mensen met een 2,2Ghz processor, 200 GB 7200rpm schijf en natuurlijk de 8400 videokaart. Nu was ik wel benieuwd wat jullie vista prestatie-index voor scores geeft aan het systeem. geef ook ff je setup erbij aan, want anders weet k nog niks.

btw, knulletjes bij UPS hebben de laptops ff verkeerd voorgesorteerd. Ofwel, gister lagtie in Frankrijk. Maargoed, verwachte leverdatum is nog steeds maandag.
we zullen zien...
Bedoel je met 3 of 2 gb? Zelf verwacht ik mijne dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
@ JitzeB, waarom wacht je niet tot je hem zelf hebt, dan kun je het zelf zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
right, maar was van plan zelf gelijk vista ulimate schone install te doen. was wel benieuwd of er nog verschilletjes op zouden duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor wie zijn XPS M1330 schoon wil voorzien van Windows Vista 64bit hier nog een handige tip.
Ik las hier en daar allemaal omslachtige instructies over AHCI en je flash card uitzetten, registry editten etc, en dan weer AHCI en flash card aanzetten (die er overigens niet eens in zit).

Dit kan veel makkelijker en beter: gewoon de Intel Storage Manager drivers tijdens installatie installeren.

Je kunt ze downloaden via intel (kies voor de floppy versie) of als je geen floppy driver meer hebt kun je ook deze drivers van hp gebruiken.
Waar het om gaat is dat je de intel storage drivers op een USB stick zet.

Nu kun je gewoon Vista installeren terwijl AHCI aanstaat in je bios. Als je bij het scherm komt waar je de partities kunt indelen geef je aan welke driver je wilt installeren (die op de USB stick staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben heel benieuwd.
hij word middels verpakt voor verzending.

wauw alles binnen 1 dag.

ik heb de xps 1710 gehad dus ik ben benieuw naar de formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.dell.com/conte...snb?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

In de US word die nu ook in het blauw geleverd (en in het wit, wat er dus weer terug in is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromborg
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 21:28
Ik heb ook gebruik gemaakt van de "kerstaanbieding" om deze laptop aan te schaffen (T7500, 250Gb, 3Gb RAM, WLED-scherm). Ik heb geen loshangende letters, krassen, geen bolstaand toetsenbord. Het toetsenbord is stevig naar mijn zin. Vista draait uitstekend en ik zie geen enkele reden om over te stappen terug naar XP en te moeten zoeken naar allerlei drivers (ik heb geen banden met microsoft). Jammer is wel dat pinnacle versie 9 het niet meer doet. Photoshop elements en office 2003 gelukkig wel.
Het scherm is gewoonweg schitterend en vele malen beter dan mijn 7 jaar oude CRT-monitor. De vingervlekken die overal op het apparaat verschijnen zijn gemakkelijk te verwijderen met een vochtig microvezeldoekje (met dank aan mijn vrouw...). Voor op schoot te gebruiken wordt hij aardig warm, maar niet onmogelijk in het gebruik.

Ik had gedacht dat er een tv-aansluiting op zou zitten, maar dat is alleen een HDMI-aansluiting. Of dit een goede oplossing is weet ik niet: http://www.syretail.co.uk/products/Grand_Hand_View_II.html

Dell levert het apparaat met een hele batterij aan software die je nooit gaat gebruiken. In plaats van een clean install heb ik wat ik niet wil gebruiken er een voor een afgegooid en dat ging ook prima.
Om het opstarten te versnellen heb ik bovengenoemde link gebruikt http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=166532. Werkte uitstekend, in totaal heb ik nu 18 items weggeklikt, blijven er 13 over.

Internet explorer ging te traag. Openen van nieuwe pagina's duurde meer dan 10 seconden. Op advies overgestapt naar firefox, maar het bleef traag (hoewel minder). Zoeken op internet levert veel mogelijke oplossingen, maar niets hielp. Totdat ik de bijgeleverde McAfee eraf gehaald heb (nu gebruik ik NOD32). Sindsdien zijn zowel IE als firefox niet traag meer. (wel stom van McAfee om zulke troep mee te leveren denk ik dan). Wel had ik het IE-icoon al verwijderd, met veel moeite weer terug te plaatsen.

Verder kan ik een BT muis adviseren, werkt ook erg prettig en er steekt geen usb-ding uit je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155988

heeft iemand ook last dat na een tijdje de wlan zichzelf uitschakeld???
is bij mij nu al een paar keer overkomen. kan dan ook met geen mogelijkheid hem weer aankrijgen behalve door te restarten... kheb er wel vista op draaien kan misschien ook daar aanliggen.
ook als de laptop in sluimerstand gaat krijg ik hem met geen mogelijkheid eruit.. moet em dus echt helemaal afsluiten en opnieuw opstarten..

ligt dit nu aan vista of aan dell??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 155988 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:28:
heeft iemand ook last dat na een tijdje de wlan zichzelf uitschakeld???
is bij mij nu al een paar keer overkomen. kan dan ook met geen mogelijkheid hem weer aankrijgen behalve door te restarten... kheb er wel vista op draaien kan misschien ook daar aanliggen.
ook als de laptop in sluimerstand gaat krijg ik hem met geen mogelijkheid eruit.. moet em dus echt helemaal afsluiten en opnieuw opstarten..

ligt dit nu aan vista of aan dell??
Hmm het zou deze kunnen zijn:

http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-006205.htm

Ik heb met linux een soortgelijk probleem gehad, heeft volgens mij te maken dat er een bug is in de firmware of hardware van rev2 van de 3945 en andere kaarten. Ik neem aan dat de vista workaround voor u zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
hm, weer een knap staaltje werk van UPS... ik bestel 2 laptops, deze worden los verzonden door Dell.

de eerste wordt fout gesorteerd en gaat via Frankrijk naar Utrecht.
de tweede gaat via Brussel naar Apeldoorn.
(vind de logica, zeker bij 2 pakketten met oplopend trace-nummer, dus precies na elkaar verzonden)

vanmorgen kijk ik op de site, en stond er een bevestiging dat het vandaag geleverd zou worden. Ik blijf dus de hele dag thuis. Komt er rond half 12 ineens op de site te staan dat mn pakketten niet verzonden kunnen worden omdat ze ni op het zelfde kantoor zijn. en nee, meer info krijg je niet, ook geen nieuwe leverdatum oid. Dus uiteindelijk net maar naar UPS gebeld. Als het goed is worden ze morgen geleverd. En natuurlijk wil het lot dat mn moeder morgen bijna de hele dag weg is en dat ik ook niet thuis kan blijven...word dus waarschijnlijk woensdag.

en nee, ik vind het geen probleem als ik gelijk 2 dagen langer had moeten wachten, als het maar goed doorgegeven was. Nu heb ik voor niks zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ajaa ik heb ook UPS perikelen gehad met 'n testlaptop die naar Engeland moest.. Werd gek!

maarja dit is en blijft wel een ervaringen topic dus gelieve minder over zulke zaken praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
Weet er soms iemand een handige bootcd/livecd waarmee ik handig images kan maken? Ik heb geprobeerd om met hirens bootcd te werken maar hier geeft hij een fout op. Heeft iemand een hirens bootcd die werkt met ahci?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vandaag mijn nieuwe XPS M1330 binnen gekregen. Deze heeft minder problemen. De knopjes zijn hier wel gewoon netjes, hij kraakt niet aan de rechterkant, maar er zit weer links een kier bij het scharnier... :(

Dan moet ik het zelf maar proberen op te lossen. Was trouwens wel raar dat er een los schoefje in de doos zat. Alles gecontroleerd, maar alle schoefjes zitten erin... ;)

Ik heb trouwens ook nog gebeld met Microsoft over die Vista Business downgrade. Helaas gaat die vlieger voor mij niet op. Ik moet namelijk in het bezit zijn van een XP PRO licentie die ik b.v. al op een andere machine gebruik. Ik ben alleen maar in het bezit van MCE2005 licenties... :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Reb87 op 14-01-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reb87 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:17:
Vandaag mijn nieuwe XPS M1330 binnen gekregen. Deze heeft minder problemen. De knopjes zijn hier wel gewoon netjes, hij kraakt niet aan de rechterkant, maar er zit weer links een kier bij het scharnier... :(

Dan moet ik het zelf maar proberen op te lossen. Was trouwens wel raar dat er een los schoefje in de doos zat. Alles gecontroleerd, maar alle schoefjes zitten erin... ;)

Ik heb trouwens ook nog gebeld met Microsoft over die Vista Business downgrade. Helaas gaat die vlieger voor mij niet op. Ik moet namelijk in het bezit zijn van een XP PRO licentie die ik b.v. al op een andere machine gebruik. Ik ben alleen maar in het bezit van MCE2005 licenties... :'(
Precies hetzelfde probleem, ook bij mij zit aan de rechterkant een scharnier maar voor de rest perfect. Wow wat ben ik blij zeg met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatst zat ik beneden en wilde wilde de rest van me familie niet storen, met me spel. Dus deed ik me oordopjes in, beide poorten deden het wel, alleen de linkerpoort kon ik niet harder of zachter zetten, hij ging of heel hard of heel zacht geen tussen weg.

De rechter poort was wel iets beter, maar niet veel beter. Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205576

Heb vandaag ook mijn rode 1330 binnengekregen, alleen 1 probleem..

De eject mechanisme van de express card slot (voor de remote) doet het niet,
ik moet de remote dus lospeuteren met een naald of iets dergelijks, terwijl normaal 1 druk je em vastklikt en 1 druk je em losklikt...

Heeft iemand hier meer last van gehad?, vinden ze dit een te klein defect of moet de laptop terug? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Anoniem: 205576 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:10:
Heb vandaag ook mijn rode 1330 binnengekregen, alleen 1 probleem..

De eject mechanisme van de express card slot (voor de remote) doet het niet,
ik moet de remote dus lospeuteren met een naald of iets dergelijks, terwijl normaal 1 druk je em vastklikt en 1 druk je em losklikt...

Heeft iemand hier meer last van gehad?, vinden ze dit een te klein defect of moet de laptop terug? :(
Al harder geduwt? Bij mij gaat het nl vrij zwaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155988

JaapWillem schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 06:46:
[...]

Al harder geduwt? Bij mij gaat het nl vrij zwaar... :)
was bij mij ook.. gewoon een keer heel ver door duwen om hem eruit krijgen. nu gaat het wel weer normaal dus ik hoef niet meer hard te duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 00:05

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Tokolosh schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:55:
[...]

Hmm het zou deze kunnen zijn:

http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-006205.htm

Ik heb met linux een soortgelijk probleem gehad, heeft volgens mij te maken dat er een bug is in de firmware of hardware van rev2 van de 3945 en andere kaarten. Ik neem aan dat de vista workaround voor u zou moeten werken.
Op de Dell-site staan "nieuwe" drivers van 19-11-2007, misschien helpt het om deze eens te installeren?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLmark1985
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12-2023
Reb87 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:17:
Het probleem zou inderdaad heel makkelijk zelf op te lossen zijn ja. Maar helaas, ik heb nog een probleem gevonden... :'( Het scherm zit links niet goed in het scharnier zo lijkt het. Ook staat het scherm ietswat bol, wat de indrukt wekt dat het te groot is voor de notebook?! 8)7

Foto 1 van de linkerkant:
[afbeelding]

Foto 2 van de rechterkant (zoals het er links ook uit zou moeten zien)
[afbeelding]

En nog 1 van de "gare" linkerkant
[afbeelding]
Zojuist me laptop binnen gekregen en 1 ding viel mij direct op namelijk de ruimte tussen schanier aan de linker kant... nu was ik aan het zoeken en kwam ik deze persoon tegen die zelfde ongeveer had (en nog meer dingen fout bij hem maar gaat om het schanier de tussenruimte)

iemand hier nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:08
Ook ik heb het met mijn laptop. Een klasgenoot van mij trouwens ook. Ik kan er niet van wakker liggen hoor. Zo lang het verder alles maar goed is en niks beschadigd.

Mijn laptop sinds gisteren binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door BeZaX op 15-01-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Mijne is ook binnen en wat ziet ie er toch :9~ uit zeg :)

Echt een mooi apparaatje, ik heb ook het probleem met die scharnier maar ik stoor mij er niet aan.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLmark1985
Laptop is echt geweldig...

ik was even aan het rondkijken en haalde de accu er uit en er is een uitsparing voor een (sim) kaart onder de accu?

Weet iemand hoe dit werkt, wat je er mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23-06 21:14
Is dat niet gewoon het punt waar de accu verbinding maakt met de rest van de laptop?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLmark1985
Hahn schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:23:
Is dat niet gewoon het punt waar de accu verbinding maakt met de rest van de laptop?
Dat denk ik niet zie dit plaatje.... waar de accu hoort te zitten en dan links in de hoek

http://nl.notebookcheck.com/typo3temp/pics/7d68ddea87.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23-06 21:14
Is dat niet voor een geheugenkaartje voor ReadyBoost misschien?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
nee, er zit een simkaartlezer in. had je kunnen zien als je hier een beetje rond had gelezen. In combinatie met een HSDPA kaart en een leuke mobiel abbonement met flinke databundel kun je door t hele land internetten. HSDPA kaart kost wel aardig veel btw.

anyway, gelukkig genoeg is mijn bestelling vandaag ook binnengekomen. De M1530 zit nog ingepakt tot mijn zwager tijd heeft om langs te komen.

De M1330 loopt inmiddels een paar uurtjes. Ik heb getwijfeld om direct vista ultimate eroverheen te installeren, maar zag uiteindelijk weinig voordelen t.o.v. home premium. Dus dat niet meer gedaan. Kwa assemblage lijkt mn laptop goed te zijn op een enkel puntje na: de blauwe LEDs zijn heel zwak. Ik weet niet of dat normaal is, maar op de meeste foto's die ik van de laptop zie lijken de LEDs feller.
dan nog iets wat waarschijnlijk softwarematig is. De EJECTknop blijft heel lang verlicht als je erlangs komt. op zich geen enkel probleem, ik weet niet of meer mensen dit hebben.
Wat wel een probleem is, is dat als ik een cd eject, de laptop een paar seconden blijft hange voordattie weer verder gaat. de muziek blijft dan haperen en het touchpad doet ook niks.

Is dit simpel op te lossen? heb hier nog niks over gevonden in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
JitzeB schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:36:
Dus dat niet meer gedaan. Kwa assemblage lijkt mn laptop goed te zijn op een enkel puntje na: de blauwe LEDs zijn heel zwak. Ik weet niet of dat normaal is, maar op de meeste foto's die ik van de laptop zie lijken de LEDs feller.
Foto's overdrijven vaak het effect idd.
dan nog iets wat waarschijnlijk softwarematig is. De EJECTknop blijft heel lang verlicht als je erlangs komt. op zich geen enkel probleem, ik weet niet of meer mensen dit hebben.
Hij dooft heel langzaam, minstens een seconde of vijf bij mij.
Wat wel een probleem is, is dat als ik een cd eject, de laptop een paar seconden blijft hange voordattie weer verder gaat. de muziek blijft dan haperen en het touchpad doet ook niks.

Is dit simpel op te lossen? heb hier nog niks over gevonden in het topic.
Ik heb dat ook al eens gepost, maar geen oplossing gevonden. Nu gebruik ik die drive ook zelden, dus zo'n probleem vind ik het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
  • Laatst online: 30-05 14:22
NickySantoro schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:37:
Mijne is ook binnen en wat ziet ie er toch :9~ uit zeg :)

Echt een mooi apparaatje, ik heb ook het probleem met die scharnier maar ik stoor mij er niet aan.
Heb hem ook binnen. Dat UPS zelfs rond 19:00 uur bezorgt was nieuw voor mij.
Zie ook wel een klein kiertje links maar is verder niet zo storend. Het is echt een hele mooie laptop.

Heeft iemand een tip om de twee stickers er af te halen en het aluminium zo min mogelijk te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 08:20
Ik ben inmiddels ook aan het kijken naar deze laptop als vervanger voor mijn desktop en dan ga ik voor het totaal plaatje 2.2 GHz pro, 4 GB geh, 200 GB 7200 rpm schijf, WLED scherm, en als het goed is ook de Next-Gen Wifi kaart maar daar kom ik nog niet helemaal uit hoe ik dat nou zie. Maar daarvoor post ik niet.

Ik heb namelijk ook gekeken op de .com van Dell waar meerdere kleuren staan alleen kan ik nergens vinden wanneer deze (blauw en wit) ook in Nederland worden geleverd. En je kon toch bij Dell kiezen of je een besturingssysteem wilde of niet of was dat een tijdelijk actie. Ik hoef er namelijk geen 'extra' besturingssysteem bij. En anders pech gehad vrees ik.

Verder jammer van al die 'klachten' alleen denk ik dat het ook wel mee zal vallen allemaal.

Wie kan mij vertellen wat de maximale resolutie is voor een extern scherm? Ik kan het niet vinden op de site van nVidea. Op de site van nVidea staat overigens dat de 8400M GS beschikt over 256MB geheugen, waarom zit hier dan 'maar' 128MB in?

In de TS staat dat je max een C2D van 2.4 GHz kan kiezen maar kijk ik dan ergens overheen op de site van Dell want ik kan het niet vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Dagg op 16-01-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oekiwoeki
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-06 21:35
Is er ook iemand die ervaring heeft met de versie met SSD hard disk?
Ben erg benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamsebjorn
  • Laatst online: 19-05 09:28
Ik zag zojuist dat het A07 bios online staat sinds vandaag...
Issues Fixed:
1. On N-Series Platforms, remove SLIC table and pointer to resolve OS bug with KMS activation.

New Features and Enhancements:
1. Add support for Wifi Catcher of Dell wireless 1395.
http://support.euro.dell....t=1&libid=1&fileid=233759

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 21:22
heeft er iemand nog een evalue code? ik ga em nu bestellen, korting kan altijd van pas komen :)

[ Voor 25% gewijzigd door d4damager op 16-01-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
d4damager schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:20:
heeft er iemand nog een evalue code? ik ga em nu bestellen, korting kan altijd van pas komen :)
dell waardebonnen? (coupons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
hartelijk dank!!!

heeft er nog iemand ervaring met de "Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR" en meer bepaald in ubuntu? werkt deze kaart zonder problemen en zonder extra drivers? zou handig zijn van wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100944

Heb hem binnen!!

Maar gelijk vraagje. Heb besteld Intel Core Duo, op me laptop staat lelijk stikker van Intel Centrino Duo? moet ik me zorgen maken?

//edit: Als ik in de config kijkt van deze computer zie ik wel Intel Core2 Duo staan :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 100944 op 16-01-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Ik heb nu alles geinstalleerd op mijn laptop alleen heb nu een probleempje :(

Als ik de laptop normaal opstart met de aan/uit knop dan werkt alles perfect, maar als ik in vista wil restarten dan krijg ik op een gegeven moment een BSOD (STOP: 0x0000007B) bij het laden (dat groen/gele balkje) van Vista.
Als ik in veilige modus wil proberen op te starten dan blijft die hangen bij crcdisk.sys.

Ik ga het nu proberen te repairen met de Windows Vista CD.

Enig idee hoe ik het anders kan oplossen?

Edit:
Ik heb het niet kunnen oplossen met de Windows Vista CD.
Wel heb ik het kunnen oplossen door in de BIOS de Flash Cache Module uit te zetten en AHCI op ATA zetten.

Dat FC Module ga ik toch niet gebruiken, maar heeft dat AHCI naar ATA enige nadeel opgeleverd?

[ Voor 21% gewijzigd door Motabeatz op 16-01-2008 18:35 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
ik volg dit topic nu al een tijdje en merk dat er de laatste dagen toch wel wat meer klachten zijn... misschien een slecht lot? ik word al ongerust...

(edit : krijg je dit erbij?) edit2, JA!!! fijn!

[ Voor 25% gewijzigd door d4damager op 16-01-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
Anoniem: 100944 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:59:
Heb hem binnen!!

Maar gelijk vraagje. Heb besteld Intel Core Duo, op me laptop staat lelijk stikker van Intel Centrino Duo? moet ik me zorgen maken?

//edit: Als ik in de config kijkt van deze computer zie ik wel Intel Core2 Duo staan :)
maak je geen zorgen, er zit gewoon een C2D processor in. Wel raar van de Centrino sticker trouwens. k zag het vorige week ook al op de laptop van mn zwager met C2D T7800, daar zat ook al zo'n Centrino Duo sticker op. Ik weet niet waarom ze dat doen.
Edit @ hieronder: bij een vriend van me staat op zn Asus met T7250 wel weer een Core 2 Duo stickertje. Hij heeft ook een wireless N-kaart. alleen chipset weet ik niet.

enne, @ hierboven. Zoals je ziet zijn er de laatste dagen ook erg veel binnengekomen. De hele meute die rond de kerstdagen M1330's heeft gekocht krijgt deze nu binnen.
edit: ja, die sleeve krijg je erbij. en een setje zeer goede oordopjes van Creative. en een leren mapje met de documentatie van de laptop.

Mijne is gister ook binnengekomen, en zoals je ziet heb ik geen enkel probleem ermee. In ieder geval geen opzienbare problemen. Meeste problemen komen door schone installaties, en vaak van andere OS-en. Dan komen driverproblemen om de hoek kijken.

nog maar een edit:als je op computer rechtsklikt en dan eigenschappen bekijkt, dan staat er 'model: Inspiron M1330'. Beetje jammer dat ze daar ni gewoon XPS van hebben gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door JitzeB op 16-01-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Lees je maar in over c2d en centrino op de wikipediapagina's. Veel beginners willen dit nogal eens door elkaar halen, en wat dat betreft, veel gevorderden en experts ook ;)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-06 22:51
JitzeB schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:39:
[...]

maak je geen zorgen, er zit gewoon een C2D processor in. Wel raar van de Centrino sticker trouwens. k zag het vorige week ook al op de laptop van mn zwager met C2D T7800, daar zat ook al zo'n Centrino Duo sticker op. Ik weet niet waarom ze dat doen.

enne, @ hierboven. Zoals je ziet zijn er de laatste dagen ook erg veel binnengekomen. De hele meute die rond de kerstdagen M1330's heeft gekocht krijgt deze nu binnen.
edit: ja, die sleeve krijg je erbij. en een setje zeer goede oordopjes van Creative. en een leren mapje met de documentatie van de laptop.

Mijne is gister ook binnengekomen, en zoals je ziet heb ik geen enkel probleem ermee. In ieder geval geen opzienbare problemen. Meeste problemen komen door schone installaties, en vaak van andere OS-en. Dan komen driverproblemen om de hoek kijken.
Centrino Duo is een platform waarin volgens eisen van Intel bepaalde onderdelen moeten zitten voordat deze benaming mag worden toegepast. Een van die onderdelen is de processor (Core 2 Duo in dit geval), maar ook de wireless lan kaart en de chipset vallen eronder.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NickySantoro schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:01:

Als ik de laptop normaal opstart met de aan/uit knop dan werkt alles perfect, maar als ik in vista wil restarten dan krijg ik op een gegeven moment een BSOD (STOP: 0x0000007B) bij het laden (dat groen/gele balkje) van Vista.
Edit:
Ik heb het niet kunnen oplossen met de Windows Vista CD.
Wel heb ik het kunnen oplossen door in de BIOS de Flash Cache Module uit te zetten en AHCI op ATA zetten.

Dat FC Module ga ik toch niet gebruiken, maar heeft dat AHCI naar ATA enige nadeel opgeleverd?
Dit probleem kan je voorkomen door direct bij het begin van windows vista setup de driver voor de SATA-controller van floppy of USB-stick te laden. Installatie gaat dan wel zonder problemen goed.

Je kan idd ook AHCI uitlaten, maar als dat aanstaat levert dat significant snellere opstarttijden op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah heb ik weer, me dvd speler maakt enorm geluid tijdens het laden.. :(

Je hoort hem "spinnen" om iets te laden ( film ) .. en daarna stopt ie. en gaat ie haperen.. En dit is met 2 Fast 2 Furious DVD uit de winkel. Het is nu zelfs zo dat ie de film niet eens meer laat :S en dat geluid word steeds maar erger. . :(

http://www.youtube.com/watch?v=-UpLZpuH5cw zelfde als dat, maar dan spuugt hij hem niet uit, maar probeert hij het opnieuw.. En zo blijft hij maar doorgaan!

//Nu heb ik de film eruit gehaald, en een andere (big momma 2) erin gedaan (ook uit de winkel) En die wilt hij niet eens meer laden.

//Heb ook dus de CPU geluiden :(

//Moet ik nu maar wachten met het installeren van XP PRO 64? In het geval de laptop "gerepareert moet worden"?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 100944 op 16-01-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn ervaring na de eerste dag er meer dan 4 uur echt mee hebben gewerkt:

Goede punten:
-Beeldscherm lekker scherp
-Snel! Die 3GB kan je merken (ik draai Vista).
-Inlog met vingerscan werkt goed (op school vond iedereen het te grappig ;)).
-Geen bluescreens of andere (driver/windows) fouten.
-Kan erop gamen! World in Conflict geinstalleerd en als ik alles op "very low" zet kan het spel makkelijk gespeeld worden zonder dikke framedrops (tenzij ik inzoom op een paar bombardementen). WoW draait ook erg goed, zelfde geld voor Football Manager 2008.
-Kleine oplader met makkelijk klitebandje zodat je geen eindeloze langen draden hebt in je tas. Ook de sleeve is erg handig.

Slechte punten:
-Beeldscherm word snel vies, aardig wat stof zit erop. Kan het er niet 1,2,3 afvegen.
-Snel vette vingers op de buitenkant.

Zoals je kan zien zijn de minpunten niet echt dingen waar Dell iets aan zou kunnen doen.

Ik heb een clean install gedaan, ik had wel wat problemen met de CPU Whine gehad alleen heb ik vandaag niet gehoord (of misschien niet op gelet).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 114700 op 16-01-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 10:47
NickySantoro schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:01:

Als ik in veilige modus wil proberen op te starten dan blijft die hangen bij crcdisk.sys.

Ik ga het nu proberen te repairen met de Windows Vista CD.

Enig idee hoe ik het anders kan oplossen?
Ik kreeg deze problemen afgelopen week opeens, weet niet of het hetzelfde probleem is, maar je kunt proberen wat ik gedaan heb.

Ik heb deze driver gedownload. De driver moet je uitpakken naar een folder, en dan in de device manager de driver van Intel(R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller updaten met de driver uit de folder. Ik dacht dat er meerdere .inf bestanden in de folder staan, maar slecht 1 bevat een werkende driver, de andere bestanden pakt Windows gewoonweg niet... kan niet mis gaan dus :)

Sinds dat ik de driver opnieuw? heb geinstalleerd heb ik geen BSODs meer gehad.

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
MichelVH schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:01:
[...]
Ik kreeg deze problemen afgelopen week opeens, weet niet of het hetzelfde probleem is, maar je kunt proberen wat ik gedaan heb.

Ik heb deze driver gedownload. De driver moet je uitpakken naar een folder, en dan in de device manager de driver van Intel(R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller updaten met de driver uit de folder. Ik dacht dat er meerdere .inf bestanden in de folder staan, maar slecht 1 bevat een werkende driver, de andere bestanden pakt Windows gewoonweg niet... kan niet mis gaan dus :)

Sinds dat ik de driver opnieuw? heb geinstalleerd heb ik geen BSODs meer gehad.
Ok, ik zal je tip proberen en laat het je zsm weten of het is gelukt, Bedankt 8) *two thumbs up*

Edit: Ja, het is gelukt, geen BSOD meer
Ik had me rot gezocht op internet voor een oplossing, en ff een berichtje op tweakers zetten en ik wordt gelijk geholpen en gelijk met de oplossing :P Dankje _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Motabeatz op 17-01-2008 00:29 . Reden: editje ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu net 2 andere DVD's erin gepropt. En werkt gewoon naar behoren, geen geluid te horen tijdens het afspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamsebjorn
  • Laatst online: 19-05 09:28
d4damager schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:41:
heeft er nog iemand ervaring met de "Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR" en meer bepaald in ubuntu? werkt deze kaart zonder problemen en zonder extra drivers? zou handig zijn van wel!
Ik heb vanaf Tribe 5 op mijn M1330 Ubuntu Gutsy geïnstalleerd staan. De Wifi (next-gen) werkt direct na installatie. De NVidia drivers, Fingerprint reader en Webcam werken niet direct na installatie maar na een korte speurtocht op Google kom je er vanzelf achter hoe (makkelijk) die aan de praat te krijgen zijn.

Let wel... als je van plan bent om de AMD64 installatie uit te voeren, gebruik dan de Alternative install CD anders gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205576

Heeft iemand hier problemen met lange reboottijden?

Voorheen heb ik hier geen last van gehad, enigste wat ik tot nu toe heb gedaan
is Vista Ultimate geupdate??, maar nu krijg ik na het Dell scherm superlang een zwart scherm (5-10min), daarbij hoor ik de processor steeds werken..

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 205576 op 17-01-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:46
Lange reboottijden heb ik geen last van, ook na het updaten niet.

Vandaag had ik wel een ander probleem. Ik kwam gewoonweg niet op internet via de draadloze verbinding op mijn werk. Wel netwerkverbinding en de openbare NAS die we als "drop-box" gebruiken kon ik ook gebruiken net als de netwerkprinters. Maar géén internetverbinding al had je het graag. 's Ochtends was alles nog in orde en 's middags geen verbinding met het internet. Uiteindelijk heb ik handmatig IP, subnet, gateway en DNS opgegeven en werkte het wel.
Mij een raadsel waardoor dit probleem veroorzaakt werd, zelfs een kabelverbinding leggen die het normaal gesproken doet was geen oplossing.
En 's ochtends wel en 's middags geen verbinding. Vreemd, heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
Krijgt er iemand HDMI aan de praat met windows xp? Ik heb namelijk perfect beeld op m'n lcd tv maar het geluid komt er niet door.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Is het uberhaupt dan al een HDMI 1.3 poort? Voor zover ik weet is deze nog op geen tot zeer weinig apparaten te vinden.. HDMI 1.2 houdt in elk geval in dat het alleen beeld kan versturen (met een paar extra functionaliteiten t.o.v. 1.1 en 1.0 geloof ik).

Wellicht dat iemand het beter weet, maar ik geloof dat wat jij wilt (bleh) niet kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
osc4r schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:45:
Is het uberhaupt dan al een HDMI 1.3 poort? Voor zover ik weet is deze nog op geen tot zeer weinig apparaten te vinden.. HDMI 1.2 houdt in elk geval in dat het alleen beeld kan versturen (met een paar extra functionaliteiten t.o.v. 1.1 en 1.0 geloof ik).

Wellicht dat iemand het beter weet, maar ik geloof dat wat jij wilt (bleh) niet kan :)
Dit lees ik in een review

Conclusion
The wireless capabilities and media features work well, making the M1330 even more useful. I wish battery life was better, and that the HDMI output handled audio, but otherwise the M1330 is an impressive package. Battery life can be addressed by a larger battery, and Dell offers an optional second battery with purchases.

Dus inderdaad, blijkbaar kun je geen audio versturen door de HDMI-poort van de 1330. Dat vind ik op zich wel spijtig. Maar het leven gaat verder natuurlijk :)

Bedankt voor de reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 08:20
Zijn er ook mensen die de XPS M1330 als een desktop vervanger gebruiken en programma's draaien als AutoCad of Adobe Creative Suite (Photoshop en InDesing in particular)? Kunnen mensen daar ervaringen over plaatsen?

Zelf zit ik er aan te denken om deze laptop aan te schaffen met C2D T7500 2.2GHz, 200GB 7200 rpm en 4GB RAM geheugen als vervanger voor mijn desktop. Ik ben alleen nog niet overtuigd of dat wat zou worden. Net zoals ik niet overtuigd ben van Windows Vista, ik wil er daarom na aanschaf ook een clean instal van Windows XP Home opzetten die ik thuis heb liggen.

Thuis hang ik hem dan aan een 24" (misschien groter) extern scherm om er op te werken met een draadloos toetsenbord en muis. Ik kom er alleen niet achter wat de maximale resolutie is van de vga poort. Iemand een idee?

Waarom ik voor deze Dell wil kiezen is omdat hij lekker compact is en op papier goede prestaties toont en ideaal is voor het reizen. Maar is hij ook goed genoeg voor het zwardere werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
Vandaag een dag thuis gewerkt en gebruikt als desktop. Hierbij ook een tijdje dual screen gewerkt met mijn dell 19" Ultrasharp. Deze heeft een resolutie van 1280x1024, en de laptop 1280x800. Alles loopt dus netjes onder elkaar in dezelfde breedte.

Ik heb onder andere in SolidWorks zitten tekenen. Dit loopt gewoon goed, ook bij wat grotere tekeningen. Ook berekeningen van CosmosWorks gaan erg snel, maar dat is logisch met zo'n processor.

De laptop is op dit moment sneller dan mijn pc met een E6300 processor, 7300LE kaart en 4x512 werkgeheugen.

Ofwel, voor tekenen is de laptop goed als desktopvervanger. Alleen je scherm is wat klein, maar je hebt een extern scherm, dus dat is ook geen probleem.

Vanavond ook een tijdje zitten tekenen op de M1530. Maakt in prestatie geen enkel verschil met de M1330, alleen het scherm is wat groter (duhhh).

Verder kun je inderdaad XP installeren. Maar als je Vista houd, alle troep erafhaalt, updates installeert en wat tweaks uitvoert loopt het als een trein. btw, k weet niet hoe het met XP zit, maar me Vista gaat de 32-bit versie maar tot 3GB intern.

Eerste XPS probleem inmiddels opgedoken. laatste letter 'L' uit het logo gevallen, en helaas kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
Eerste XPS probleem inmiddels opgedoken. laatste letter 'L' uit het logo gevallen, en helaas kwijt...
aha, dan ben ik toch niet de enige !

Ik zou eens kijken in die opberghoes die er bij zat. Bij mij plakte die lettertjes op op die magneet aan de binnenkant :)

ik vind het toch ook niet fijn dat die stickertjes er zomaar uitvallen, daar gaat het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

bleh schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:35:
[...]

aha, dan ben ik toch niet de enige !

Ik zou eens kijken in die opberghoes die er bij zat. Bij mij plakte die lettertjes op op die magneet aan de binnenkant :)

ik vind het toch ook niet fijn dat die stickertjes er zomaar uitvallen, daar gaat het design.
Ik heb het ook gehad, gewoon Dell bellen, ze herstellen het gewoon netjes. :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1330 ervaringen topic. Gelieve géén 1530 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).