[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 26.731 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 14:22
Heeft iemand ervaring met de Dell FCB Card (Turbo Memory) i.c.m. de M1330?
Ik zie dat de mijn M1330 de FCB card niet heeft. Kan hem ook niet op de Dell site vinden.
De card schijnt geplaats te kunnen worden in het lege WWLAN slot van de M1330.

Zou graag willen weten wat deze kaart kost en of dit echt snelheidswinst met Vista geeft?

Info: Intel-lanceert-Centrino-Santa-Rosa-platform

Edit:
Info op Intel site:
Intel Turbo Memory productinfo

Prijs/product info:
Turbo Memory

[ Voor 20% gewijzigd door EevvBB op 19-01-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 08:20
Ik zat dar ook al naar te kijken. Ik wil eigenlijk 4GB in de laptop maar dat ondersteunt Windows XP niet die ik wil installeren dus dan zou ik toch voor Vista moeten gaan. En dan lijkt mij die Turbo Memory wel erg geschikt want Photoshop en Autocad zijn niet echt programma's die snel opstarten. Zat gisteren door de handleiding van de XPS M1330 te bladeren en toen kwam ik dat tegen dat je die zou kunnen installeren.

De mensen die Autocad en Photoshop gebruiken welke versies hebben jullie hiervan en welk OS gebruik je verder? Ik kwam namelijk berichten tegen dat Autocad 2006 en Photoshop CS2 moet 'aanpassen' om werkend te krijgen onder Vista. Er wordt gezegd dat je 32bits programma's gewoon kunt draaien onder een 64bits OS maar dat blijkt in de praktijk niet altijd zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 21:17

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Dagg schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:51:
Ik zat dar ook al naar te kijken. Ik wil eigenlijk 4GB in de laptop maar dat ondersteunt Windows XP niet die ik wil installeren dus dan zou ik toch voor Vista moeten gaan. En dan lijkt mij die Turbo Memory wel erg geschikt want Photoshop en Autocad zijn niet echt programma's die snel opstarten. Zat gisteren door de handleiding van de XPS M1330 te bladeren en toen kwam ik dat tegen dat je die zou kunnen installeren.
Weet wel dat het Vista besturingssysteem wat je bij die laptop krijgt ook 32 bit is, dus je zal dan nog maar 3.2GB zien.
Je zult dan dus alsnog een 64 bit installatie moeten doen.

[ Voor 18% gewijzigd door mark de man op 19-01-2008 14:25 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
JaapWillem schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:38:
[...]

Ik heb het ook gehad, gewoon Dell bellen, ze herstellen het gewoon netjes. :)
Komen ze dit aan huis onmiddellijk herstellen of moet je je pc inleveren? Geen zin om voor een onozel stickertje mijn pc voor een week ofzo te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 21:22
heeft er iemand al meer info over de werking van de dual channel memory bij de 3gig free upgrade?

staat hij dan nog steeds in dual channel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Heel af en toe, lijkt het of ik iets hoor verspringen... Dus alsof 'n toets klem zit en ineens uit die "beknelling" schiet.... Beetje vreemde omschrijving wellicht, maargoed :P Ik zie geen bolling in mijn toetsenbord, maar vraag me af of iemand dit herkent... Ik weet het, ik had geen vagere omschrijving kunnen geven :P maar toch :)

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
d4damager schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:12:
heeft er iemand al meer info over de werking van de dual channel memory bij de 3gig free upgrade?

staat hij dan nog steeds in dual channel of niet?
Ja, heb zojuist gekeken in bios. Zal foto'tje laten zien straks als je het op zwart wit wilt :)

edit fototje:
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/5307/dsc00566nh1.th.jpg

Dit was met de 3GB ramgeheugen actie. Dus het staat in dual zoals je kunt zien :)

[ Voor 24% gewijzigd door bleh op 19-01-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

bleh schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:37:
[...]

Komen ze dit aan huis onmiddellijk herstellen of moet je je pc inleveren? Geen zin om voor een onozel stickertje mijn pc voor een week ofzo te verliezen.
Ze vroegen eerst of ik het systeem wou opsturen, dat wou ik niet, dus heb ik geregeld dat ze de onderdelen op stuurden. De laptop zit vrij simpel inelkaar dus was het niet zon probleem om het te vervangen. De buitencover van het scherm is weliets meer werk omdat daar het scherm paneel ook in zit gemonteerd en de schanieren. Maar misschien hebben ze inmiddels de letters ook gewoon los beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 21:22
bleh schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:27:
[...]

Ja, heb zojuist gekeken in bios. Zal foto'tje laten zien straks als je het op zwart wit wilt :)

edit fototje:
[afbeelding]

Dit was met de 3GB ramgeheugen actie. Dus het staat in dual zoals je kunt zien :)
hartelijk bedankt voor de reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
JaapWillem schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:07:
[...]

Ze vroegen eerst of ik het systeem wou opsturen, dat wou ik niet, dus heb ik geregeld dat ze de onderdelen op stuurden. De laptop zit vrij simpel inelkaar dus was het niet zon probleem om het te vervangen. De buitencover van het scherm is weliets meer werk omdat daar het scherm paneel ook in zit gemonteerd en de schanieren. Maar misschien hebben ze inmiddels de letters ook gewoon los beschikbaar :)
Lijkt mij nogal drastisch :p

Ik heb het voorlopg met pattex gelijmd. Als het nog eens loskomt zal ik dell eens contacteren.

Ik heb wel schrik om iets te misdoen, is het makkelijk om zelf zo'n paneel te vervangen? Gevaarlijk om iets kapot te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211192

Ik zit hier met een heel groot probleem. Nu ik de xps m1330 al een paar maanden trots in bezit heb, is hij me gevallen |:( . Nu is er niks kapot aan de hardware, maar is mij aan de basis van het rechter beeldschermscharnier het metaal totaal doorgescheurd (net boven het scharnier). Ik heb het eens rustig bekeken en het zou gewoon vervangen kunnen worden door een nieuwe buitenkap voor het beeldscherm.
Nu is zijn mijn vragen: Weet hier iemand of je ook gewoon losse onderdelen kunt bestellen of kopen bij dell of moet ik de laptop opsturen voor reparatie? :? Zo ja, is dat dan duur voor een cosmetische reparatie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

Anoniem: 211192 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 05:25:
Ik zit hier met een heel groot probleem. Nu ik de xps m1330 al een paar maanden trots in bezit heb, is hij me gevallen |:( . Nu is er niks kapot aan de hardware, maar is mij aan de basis van het rechter beeldschermscharnier het metaal totaal doorgescheurd (net boven het scharnier). Ik heb het eens rustig bekeken en het zou gewoon vervangen kunnen worden door een nieuwe buitenkap voor het beeldscherm.
Nu is zijn mijn vragen: Weet hier iemand of je ook gewoon losse onderdelen kunt bestellen of kopen bij dell of moet ik de laptop opsturen voor reparatie? :? Zo ja, is dat dan duur voor een cosmetische reparatie?

Alvast bedankt!
Je kan in iedergeval zowat alle onderdelen nieuw op ebay vinden. In jouw geval zal je inderdaad een scherm cover moeten kopen, ik geloof dat die voor rond de 4 tientjes gaan, incl schanierend stuk. Het is als je handig bent relatief makkelijk zelf te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239117

Dagg schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:51:

De mensen die Autocad en Photoshop gebruiken welke versies hebben jullie hiervan en welk OS gebruik je verder? Ik kwam namelijk berichten tegen dat Autocad 2006 en Photoshop CS2 moet 'aanpassen' om werkend te krijgen onder Vista. Er wordt gezegd dat je 32bits programma's gewoon kunt draaien onder een 64bits OS maar dat blijkt in de praktijk niet altijd zo te zijn.
Ik gebruik zelf voor school Inventor 2008 is van dezelfde makers als Autocad, en denk ik , werkt denk ook net zo zwaar als Autocad. Ik draai zelf sinds kort weer XP en het opstarten vindt ik wel iets sneller gaan in XP, maar duurt nog wel vrij lang, als het eenmaal is opgestart en ik zet me batterij duur op prestaties. Werkt het gewoon goed, ik hoop dat je hier wat wijzer van wordt.

Ik zou zelf ook wel graag weer meer info willen weten over zo'n Dell FCB Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 18:28

Jack

MHz Matters

Na deze M1330 in het echt gezien en gevoeld te hebben, ook maar besloten er één aan te schaffen.
Zeker nu deze laptop in de aanbieding is (nu 250 euro korting op de Dell website)! Ik heb het scherm ge-upgrade naar de 300nit WLED versie en met de kortingcoupons (LKNCS8TBR2PV46 & P5L9NZN50SG53W) kost het 'maar' 1008 euro.
Zeker veel bang for buck :)
Verwachte leverdatum 18-2.

[ Voor 3% gewijzigd door Jack op 20-01-2008 13:57 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Had niet helemaal door dat 't zo storm liep aangezien ik druk bezig ben met school, maar:

[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246990

Welke kabel heb ik nodig om de xps m1330 aan te sluiten op een stereo http://www.elektronicaonl...s_bestanden/CABLE-458.jpg
Zo een kabel heb ik geprobeerd maar het klonk heel dof. Misschien heb ik 2x2stekkertjes nodig. 2 voor in de laptop en 2 voor mijn stereoinstallatie.
Ik vind het een geweldige laptop maar slecht voor games. Toetsenbord voelt goed aan. Handige multimediaknopjes. Fingerprintreader is wel handig maar je moet serieus wat oefenen om een goede scan te verkrijgen
Wat ik ook niet weet is of ik nu daadwerkelijk een wledscherm heb of niet... Het scherm is dun en helder maar hoe dun en helder is ie zonder ledverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20

Thandor

SilverStreak

Und Teil drei *O*.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1330 ervaringen topic. Gelieve géén 1530 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).