[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.785 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Mijn m1330 stond sinds 25 september op preproductie met verwachte leverdatum 19 oktober, nu kijk ik net op de Dell orderstatus pagina en... hij staat plotseling al op "Verzonden"! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zou persoonlijk lekker voor een Crumpler gaan, kijkende naar je budget met Louis Vuitton en Burberry moet dat geen probleem zijn... Lekker onopvallend en toch zeer stevig, speciaal voor notebooks!

www.crumpler.nl voor meer informatie :)

EDIT: Moet erbij zeggen dat ik er zelf een heb aangeschaft een paar dagen terug, vandaar dat ik deze dan nu ook promoot. Heb de Boomer XL genomen, waar een speciaal vak in zit voor laptops t/m 15.4" (past hij dus gemakkelijk in) en nog genoeg ruimte voor overige boeken en persoonlijke dingen als labjas etc..
[small]
Lees weer eens over het feitje heen dat hij niet veel groter hoeft te zijn dan de laptop zelf.. nou ja, hierbij dan een tip voor mensen die wel wat meer mee willen nemen :)

[ Voor 53% gewijzigd door hexagram op 07-10-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er een 8400m gs model in zijn laptop zitten?
Welke core en mem speed hebben ze?
Die van mij draait op 400mhz core en 400mhz mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:16:
Ik zou persoonlijk lekker voor een Crumpler gaan, kijkende naar je budget met Louis Vuitton en Burberry moet dat geen probleem zijn... Lekker onopvallend en toch zeer stevig, speciaal voor notebooks!

www.crumpler.nl voor meer informatie :)
Ik ben bekend met Crumpler, die maken erg goede laptoptassen. Ik wil echter iets excentrieks. Maar ik hoef geen tas met externe Burberry print, ik wil wel een interne Burberry print.

Overigens heb ik Windows XP Professional x64 Edition geinstalleerd op de XPS M1330. Heb wel even moeten zoeken naar drivers daar Dell niet de x64 drivers op site van de laptop heeft staan, maar ik heb ze allemaal gevonden.

Far Cry werkt in 1280 x 800 in 32 bits mode op de XPS M1330 niet overal even vloeiend, in 64 bits mode wel. Performancewinst is fenomenaal. Ik kan eigenlijk iedereen aanraden om XP x64 te installeren op de XPS M1330, ondanks dat nog lang niet alle software 64 bits is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
de leverinsproblemen voor de xps lijken opgelost volgens de site...
ben benieuwd heb hem vrijdag eindelijk besteld...
ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen,
ik ben hier pas nieuw en heb absoluut vrij weinig verstand van computers. Heb zelf afgelopen weekend de xps 1330
Intel® Core™2 Duo T7500 Processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium - Nederlands
Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™
No Biometric Fingerprint Reader
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
Vast 8x DVD+/-RW-station , inclusief SW
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Externe 56K/V90-modem (USB) inclusief kabel en adapter - Nederlands

Wat nou mijn vraag was, is dit een goeie computer. En ik heb iets gelezen over 32 bit en 64 bit. Kan iemand mij uit leggen (in newbie taal:) ) wat dit inhoud en wat ik het beste kan doen met mijn laptop.

Mvg Prutje..

ps. weet iemand hoelang de laptops nu ongeveer op zich laten wachtten, bij mij staat ie op een maand, maar hoopt dat het sneller gaat:):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoeft niet hier op GoT!
Wat nou mijn vraag was, is dit een goeie computer.
Nee...
...Ja
En ik heb iets gelezen over 32 bit en 64 bit.
:)
Kan iemand mij uit leggen (in newbie taal:) )
wat dit inhoud en wat ik het beste kan doen met mijn laptop.
En dat is nou net niet de bedoeling van GoT! GoT is (helaasch) niet voor newbies ;) Searchen dus!
Mvg Prutje..
Hoeft niet op GoT!
ps. weet iemand hoelang de laptops nu ongeveer op zich laten wachtten, bij mij staat ie op een maand, maar hoopt dat het sneller gaat:):)
Als er 'n maand staat, zal 't wel 'n maand duren ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff jammer,
naja zoek ik t zelf wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:37:
pfff jammer,
naja zoek ik t zelf wel uit.
Ik kan je alvast meegeven dat je toekomstige XPS een prima laptop is vor zijn geld en dat je beter bij de standaard 32-bits installatie blijft als je jezelf als newbie indeelt ;)
64 bit heeft als voornaamste voordeel het kunnen aanspreken van >4GB RAM. Zolang je dat niet doet, is 32 bit de te kiezen weg (voor niet-prutsers :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:14:
Wat nou mijn vraag was, is dit een goeie computer.
Beetje vreemd om eerst voor veel geld een laptop te bestellen en je dan pas achteraf te gaan afvragen of het een "goeie computer" is. Zou het niet slim zijn om dat uit te zoeken vóórdat je er zoveel geld aan uitgeeft? 8)7 En denk je dat de mensen in dit topic, waarvan de meesten een m1330 hebben of er één hebben besteld, hier ineens zouden gaan zeggen dat het géén goede computer is...?
En ik heb iets gelezen over 32 bit en 64 bit. Kan iemand mij uit leggen (in newbie taal:) ) wat dit inhoud en wat ik het beste kan doen met mijn laptop.
Het beste kun je gewoon de 32-bits Windows Vista blijven gebruiken die je erbij krijgt. 64-bit Windows heeft alleen echt zin als je 4 GB of meer geheugen hebt of als je speciale, rekenintensieve programma's wilt draaien die misschien een tikje sneller draaien op 64-bit dan op 32-bit Windows.

Zelf dingen uitzoeken is heel makkelijk met Google, ook als je geen verstand hebt van computers. In de forums hier staan bovenaan ook FAQs met veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke jammer dat iedereen zo vaag hier reageert maar met jou informatie kan ik al iets meer.
Ik heb de laptop gewonnen dus heb er eigenlijk zelf vrij weinig over te zeggen. Het leek mij makkelijk om informatie te vragen over mensen die zelf ook de computer bezitten. Er zijn meerdere varianten van dit type dus vroeg me af of deze goed was.

Sorry voor het storen van jullie forum, verder zal ik al mijn informatie zoeken op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:06:
oke jammer dat iedereen zo vaag hier reageert
Tsjaa, dat kun je jammer vinden, maar 't is gewoon niet volgens de policy's zo simpel is 't :w :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke jammer dat iedereen zo vaag hier reageert maar met jou informatie kan ik al iets meer.
Ik heb de laptop gewonnen dus heb er eigenlijk zelf vrij weinig over te zeggen. Het leek mij makkelijk om informatie te vragen over mensen die zelf ook de computer bezitten. Er zijn meerdere varianten van dit type dus vroeg me af of deze goed was.

Sorry voor het storen van jullie forum, verder zal ik al mijn informatie zoeken op het net.
Gewonnen? z0mfg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
CLB schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:07:
[...]

Tsjaa, dat kun je jammer vinden, maar 't is gewoon niet volgens de policy's zo simpel is 't :w :)
De policy zegt ook dat nieuwe gebruikers van harte welkom zijn, en geheten dienen te worden ;)

De "versies" zijn eigenlijk allemala hetzelfde qua bouw (uiterlijk). Angezien je op de site van Dell kan zien dat jouw laptop al goed in de richting van het duurste exemplaar gaat...mag je er vanuit gaan dat dit een goede laptop is ;)

je stoort btw absoluut niet, maar zoals gezegd houden we hier nogal aan onze nerd-talk :+ voor beginnende computergebruikers zijn er zat andere sites die wel als vraagbaak (willen) dienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je The_stickie,
toch nog iemand die een beetje sociaal is..

Ik zal op andere sites wel verder zoeken naar informatie en me vragen stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:29:
dank je The_stickie,
toch nog iemand die een beetje sociaal is..

Ik zal op andere sites wel verder zoeken naar informatie en me vragen stellen.
Je mag je vragen ook naar mij pmmen emailen, in het geval dat je er niet zoveel van weet denk ik dat ik 99% wel voor je kan beantwoorden:)

Heeft iemand al lastgehad van loskomende Dell Logo's op hun scherm of aan de binnenkant/ voorkant van hun scherm? Zoals beschreven in o.a. dit topic: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=169499

Bij mij begon het logo onder het scherm vooraan los te raken. Dell kan de letters niet los opsturen, dus als ik het gerepareerd wou hebben moest ik mijn hele laptop opsturen. Ik vind zelf het niet zo storend en heb ik dus het hele logo er maar af gepeuterd.
Dell stuurt nu als compensatie een laptop tas. Volgends de medewerker was ik de eerste die hij tegenkwam die hier last van heeft. Ik ben benieuwd of iemand anders het ook heeft, hoe meer mensen hier last van krijgen, hoe meer kans er is dat er alsnog stickersetjes zullen komen bij Dell om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook mij P verloren 1 dag na mijn levering, gelukkig zat die gewoon in men sleeve, ik heb hem dan maar terug er op geplakt met wat seconde lijm, momenteel nog geen enkel probleem gehad er mee.

+ na 1 maand elke dag mee genomen naar school ervarings puntjes:

niet echt merkbaar dat ik een laptop in men zak mee heb, dus dat valt helemaal goed mee
draait zeer lang op men 9cel batt en ben dan ook uiterst content
Wifi gaat ook heel goed
typt zachtjes en prettig
is uitermate stil, en dus niet hoorbaar in de les, zelfs als laptops verboden zijn, valt die niet op
mijn niet led scherm :) is zeer goed en geen klagen over
met een dummy cd krijg je dan ook geen geluid meer tijdens het opstarten
kan zeer gemakkelijk en veilig met 1 hand gedragen worden in gelijk welke hoek of plaats, geen buigingen of gekraak/kreun
Werkt uiterst snel ook bij zwaardere software
En in de eetzaal of pauze valt je laptop heel goed op en heb je toch wel wat hoofdjes die mooi draaien om goed te kijken :p alleen goeie dingen gehoord over het uiterlijk, en rare gezichten als ze zien dat het een dell is

soms wiebeld hij wel een beetje maar dat valt goed mee
de voeding word wel heel warm als je bezig bent en aan het opladen bent

anders geen echte negatieve dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jj71 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:03:
Het beste kun je gewoon de 32-bits Windows Vista blijven gebruiken die je erbij krijgt. 64-bit Windows heeft alleen echt zin als je 4 GB of meer geheugen hebt of als je speciale, rekenintensieve programma's wilt draaien die misschien een tikje sneller draaien op 64-bit dan op 32-bit Windows.
Daar ben ik het niet mee eens. Mijn Dell heeft slechts 2 GB aan geheugen maar presteert toch vele malen beter onder Windows XP x64. Mits het om een x64 programma/spel gaat natuurlijk. De normale 386 programma's functioneren niet anders dan normaal. Het enige nadeel is dat Adobe geen 64 bits Flash player heeft, maar er zit ook gewoon een 32 bits Internet Explorer in Windows XP x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Laatst online: 12-09 13:59
Ik heb na lang afwachten ook een M1330 besteld maar helaas zonder het wled-scherm ( €190 vind ik toch teveel voor een scherm :'( ).
Maar ik vraag me wel af ofdat het type scherm veel scheelt qua accuduur ( ccfl vs wled). Zijn er hier soms meer mensen met een ccfl scherm en welke accutijden halen jullie ? :)

Bijna alle reviews hebben een m1330 met wled scherm dus die helpen mij niet veel verder :X

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:30:
Daar ben ik het niet mee eens. Mijn Dell heeft slechts 2 GB aan geheugen maar presteert toch vele malen beter onder Windows XP x64. Mits het om een x64 programma/spel gaat natuurlijk. De normale 386 programma's functioneren niet anders dan normaal. Het enige nadeel is dat Adobe geen 64 bits Flash player heeft, maar er zit ook gewoon een 32 bits Internet Explorer in Windows XP x64.
Maar je hebt het voordeel dan dus alleen bij 64-bit programma's, en volgens mij is het overgrote deel van de software die voor Windows verkrijgbaar is, 32-bit. Wat voor 64-bit programma's heb jij dan, en heb je ze direkt vergeleken met de 32-bit versie van diezelfde programma's (en zo nee hoe weet je dan dat de prestaties "vele malen beter" zijn)?

Ik wil op mijn M1330 (die morgen komt!) 32-bit Windows Vista gaan draaien met o.a. Photoshop CS3 (bestaat alleen in 32-bit versie) en 32-bit Ubuntu 7.10 (die volgende week uit komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jj71,
hoelang heb jij op je computer moeten wachtten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
@jj71 hier ben ik ook wel benieuwd naar,

mijne staat sinds maandag in pre productie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ik heb 'm definitief besteld op 24 september, het is vandaag 10 oktober, dus dat is 16 dagen. Valt mee! Zo te zien is het pakket verstuurd vanuit Ierland.

Ik heb overigens een rode, met T7300 processor (2,0 GHz, 4 MB cache), WLED scherm, géén fingerprint reader, 160 GB 7200 RPM harddisk.

[ Voor 11% gewijzigd door jj71 op 10-10-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TankiEEE schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:35:
Ik heb na lang afwachten ook een M1330 besteld maar helaas zonder het wled-scherm ( €190 vind ik toch teveel voor een scherm :'( ).
Maar ik vraag me wel af ofdat het type scherm veel scheelt qua accuduur ( ccfl vs wled). Zijn er hier soms meer mensen met een ccfl scherm en welke accutijden halen jullie ? :)

Bijna alle reviews hebben een m1330 met wled scherm dus die helpen mij niet veel verder :X
ik heb een CCFL schermpje
en kan toch zeker 4 uur met men 9 cel batt halen zonder veel problemen, als ik zelfs "voorzichtig" werk zou 5 uur goed haalbaar zijn.
en dat is wifi, internetten, downloaden , typen in word en in programeer proggy'tje en scherm op +- halve stand

ik kan ook op volle scherm stand 4 afleveringen van 45 min bekijken van een serie dus 3 uur kijk plezier !

hoop dat dit een beetje helpt, ik denk dat er niet zo heel veel verschil is met een WLED scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jj71 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:56:
Ik heb 'm definitief besteld op 24 september, het is vandaag 10 oktober, dus dat is 16 dagen. Valt mee! Zo te zien is het pakket verstuurd vanuit Ierland.

Ik heb overigens een rode, met T7300 processor (2,0 GHz, 4 MB cache), WLED scherm, géén fingerprint reader, 160 GB 7200 RPM harddisk.
Oke, en kun je misschien bij order status kijken, wanneer je precies welke fase in bent gegaan. Dus bv je wanneer je in productie ging en preproductie enz.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Argh! UPS is vandaag langsgeweest terwijl ik er niet was. :( Nu kan ik 'm zelf vanaf morgen bij UPS gaan ophalen.

@Prutje: Hij heeft sinds 24 september op "Preproductie" gestaan, en afgelopen zondag (7 okt) was 'ie ineens naar "Verzonden" gesprongen. Ik heb er bijna elke dag naar gekeken, zaterdag 6 okt stond 'ie nog steeds op "Preproductie".

[ Voor 69% gewijzigd door jj71 op 10-10-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
jj71 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:04:
Argh! UPS is vandaag langsgeweest terwijl ik er niet was. :( Nu kan ik 'm zelf vanaf morgen bij UPS gaan ophalen.

@Prutje: Hij heeft sinds 24 september op "Preproductie" gestaan, en afgelopen zondag (7 okt) was 'ie ineens naar "Verzonden" gesprongen. Ik heb er bijna elke dag naar gekeken, zaterdag 6 okt stond 'ie nog steeds op "Preproductie".
UPS komt de dag nadien toch gewoon terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb een nieuwe installatie gedaan van vista en de drivers van de meegeleverde cd-rom geinstalleerd. Tot op heden krijg ik nog steeds de wificatcher aan de praat. Hebben meerdere daar last van?
Verder niets dan lof over deze machine. Snel, stil, compact en ziet er bovendien goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:34:
[...]

ik heb een CCFL schermpje
en kan toch zeker 4 uur met men 9 cel batt halen zonder veel problemen, als ik zelfs "voorzichtig" werk zou 5 uur goed haalbaar zijn.
en dat is wifi, internetten, downloaden , typen in word en in programeer proggy'tje en scherm op +- halve stand

ik kan ook op volle scherm stand 4 afleveringen van 45 min bekijken van een serie dus 3 uur kijk plezier !

hoop dat dit een beetje helpt, ik denk dat er niet zo heel veel verschil is met een WLED scherm
Thanks, zo te zien maakt het dan niet zoveel uit welk type scherm je hebt. Nu is het wachten tot hij in productie gaat :9

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Woohoo, mijne is verzonden en volgens UPS op vrijdag binnen! Ben zo benieuwd naar dit beestje, kan ik hem lekker het hele weekend stress-testen en er zaterdag (hopelijk ofcourse) lekker mee spelen en XP installeren...

Ben zo benieuwd, al helemaal of ik ook last krijg van die kleine productiefoutjes :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
storing of zo?
mijn laptop (maandag besteld) is ook zojuist op verzonden komen te staan??????

terwijl een andere laptop (lattitude) ook maandag besteld nog altijd bij fase 2 zit.... (zoals ook mijn xps vanmorgen)

mij hoor je niet klagen maar dit is wel ERG snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoja, als die van jou nu al verzonden is, ik had hem zaterdag op preproductie staan en daar staat ie nog steeds op (fase 2)
Zou wel gruwelijk zijn als je hem zo snel binnen hebt.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter3 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:34:
Ik heb een nieuwe installatie gedaan van vista en de drivers van de meegeleverde cd-rom geinstalleerd. Tot op heden krijg ik nog steeds de wificatcher aan de praat. Hebben meerdere daar last van?
Verder niets dan lof over deze machine. Snel, stil, compact en ziet er bovendien goed uit.
Heb je dien tool geinstaleerd die zorgt dat je onscreen een bevestiging krijgt van bv. geluid aanpassing via de touchbuttons ? ik denk dat dat het zelfde proggy'tje is die zich dara mee bezig houd

tool : dell quickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
the_stickie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:15:
UPS komt de dag nadien toch gewoon terug :?
Ja, daar heb ik lekker veel aan, dan ben ik er ook niet... Pakjesbezorgers zoals UPS doen alsof er geen mensen bestaan die overdag werken en dan dus niet thuis zijn... Maar ik heb gebeld naar UPS en als het goed is gaan ze vandaag niet nog eens rondrijden met het pakket en kan ik 't zelf bij het UPS centrum komen afhalen.

Op een ander adres bezorgen was bij Dell geen optie, als je met credit card betaalt bij Dell dan eisen ze dat je je spullen laat afleveren op je billing adres (omdat ze bang zijn voor fraude met credit cards). Ik kon het dus niet laten bezorgen bij iemand anders die wel thuis is.

[ Voor 11% gewijzigd door jj71 op 11-10-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrieckske schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:52:
storing of zo?
mijn laptop (maandag besteld) is ook zojuist op verzonden komen te staan??????

terwijl een andere laptop (lattitude) ook maandag besteld nog altijd bij fase 2 zit.... (zoals ook mijn xps vanmorgen)

mij hoor je niet klagen maar dit is wel ERG snel...
Had je hem afgelopen maandag besteld? En welk type had je besteld, ik wacht namelijk al een best tijdje nu. (sinds vorige week in preproductie

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
ik heb dit type besteld NLDHSONL-N1013306
kleur rood

hij is verstuurd naar UPS nu, sta hier echt versteld van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hij bedoeld denk qua config ;)
Als je gewoon 'n standaard 1330'je hebt besteld kunnen ze alles wel in stock hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb ook iets vaags
ik heb dus die van 1699 besteld, maar die staat er nu opeens niet meer tusesn
http://www1.euro.dell.com...hs1&l=nl&s=dhs&redirect=1
stond hij normaal helemaal rechts, en nu staat ie daar niet meer.

iemand een idee?

edit: Laat maar, zie zojuist dat hij onder topprestaties geplaats is ipv thuis mobiel.
ben toch wel benieuwd nu wanneer mijn systeem binnen komt. Hij staat sinds vorige week op fase 2.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
NLDHSONL-N1013306

veranderingen die ik heb aangebracht:

vista business
kleur rood met 0.3 mp webcam
wled scherm

en bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ik heb 'm!!! *O* _/-\o_ Ik typ dit nu op mijn gloednieuwe M1330. :o Ik heb er dus 17 dagen op moeten wachten, dat viel dus erg mee (hoewel het wel 17 lange dagen waren...). Patrieckske, als die van jou al binnen een week komt dan is dat wel een recordtijd.

De eerste indrukken: Prachtige laptop natuurlijk. Ik vind het WLED scherm er erg fijn uitzien. Het scherm heeft maar 8 helderheidsstappen en ik vind het verschil tussen bijv. helderheid 7 en 8 behoorlijk groot.

De mijne heeft geen bolstaand toetsenbord; het toetsenbord is gewoon helemaal vlak. Wel staat de laptop niet helemaal vlak op tafel; het pootje linksonder "zweeft". Ik vind het geen probleem wat de moeite waard is om iets aan te doen.

Er staat heel wat voorgeïnstalleerde rommel op: een 30 dagen proefversie van McAfee Security Center, Google Desktop, Dell QuickSet, Media Manager Services, Dell Support spul, Roxio CD writer software, een link voor Orange internet, enz. Bij de eerste paar keer opstarten verschijnen er allerlei schermpjes om je te registreren voor verschillende programma's.

Op de harddisk staan vier partities:
  1. Een kleine partitie van 110 MB, ik weet niet wat hier op staat. Is niet zichtbaar onder Windows.
  2. Een 10 GB "Recovery" partitie.
  3. Een partitie van ongeveer 136 GB met Windows Vista
  4. Een partitie van 2,5 GB met Dell Media Direct
Ik ben van plan de 10 GB recovery partitie en Windows Vista eraf te gooien en dan nieuwe partities te maken voor Windows Vista en Ubuntu. Misschien gooi ik die Media Direct partitie er ook wel af want ik verwacht niet dat ik dat veel ga gebruiken.

Weet iemand wat die eerste kleine partitie is, en kan je die zonder problemen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan? http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=161525

Dat geneuzel met die bloatware is inderdaad heel irritant, eigenlijk zou Dell (en iedere andere fabrikant) gewoon een kale laptop moeten leveren met alleen een OS erop, en al die gesponsorde zaken op een DVD bijvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Bedankt voor de link. Het notebookreview forum had ik al ontdekt. In die thread staat helaas niet zoveel, maar ik heb inmiddels wel wat meer gevonden: Windows XP installeren op Dell laptops is wel interessant en geeft wat meer info over de partities:

De eerste kleine partitie is een Dell Diagnostics partitie, waarnaar je moet kunnen booten als je bij het opstarten op F12 drukt (heb ik zelf nog niet geprobeerd). Ik denk dat ik dit er maar op laat staan.

De 10 GB Restore partitie is bedoeld om het OS plus alle extra software terug te zetten. Je kunt deze backuppen op een DVD. Dit ga ik eraf gooien.

[ Voor 4% gewijzigd door jj71 op 11-10-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Orderdatum: 5-10-2007 (vrijdag iets voor 5'en betaald e.d. maandagmorgen definitieve order met tracking code ontvangen)
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 12-11-2007

Werkelijke verzenddatum: 11-10-2007

Your package is on time with a scheduled delivery date of 10/15/2007.

Betekent dat het totale proces slechts een week geduurt zou hebben...

[ Voor 15% gewijzigd door patrieckske op 12-10-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt te bizar joh! Ik zit sinds vorige week nog steeds in fase 2, wordt er niet goed van joh!!
Maja kan er eigenlijk vrij weinig aan doen dan wachtten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt de levertijden van verschillende laptops totaal niet vergelijken
je moet maar geluk hebben dat ze precies uw processor of dergelijk niet liggen hebben of dat die met een vertraging zit bij de fabrikant.

Dat is jammer genoeg het nadeel van zulke laptops, sony en andere hebben dat probleem meestal niet.

ik heb alle partities verwijderd ! en de volgende gemaakt:
40gb Vista Ultimate 64bit
100gb Data
en een kleintje (de rest) voor Win XP (deze is voornamelijk handig voor school door dat niet alle proggy's werken op vista 64bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Yahoooo ik heb hem nu ook binnen! Al een paar uur maar ben bezig geweest met XP installeren, wat me dus gewoon NIET lukt.

Ben nu aan het proberen om de .inf bestanden te slipstreamen van de 'Intel Storage Matrix Driver' om zo wel de setup door tekomen, want door gewoon een SP2 cd erin te proppen werkt dus niet!

Ik ga het nu weer even proberen met een nieuwe cd, en als het niet lukt, zijn er dan nog mensen die er ervaring mee hebben die me even kunnen helpen hiermee? Want ik word gek van al die rotzooi die Dell installeerd + dat gehele Vista gebeuren, ik wacht nog wel even op SP1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
osc4r schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:17:
Ben nu aan het proberen om de .inf bestanden te slipstreamen van de 'Intel Storage Matrix Driver' om zo wel de setup door tekomen, want door gewoon een SP2 cd erin te proppen werkt dus niet!
Heb je toevallig ook de beschikking over een Dell XP CD? Ik ben nu ook bezig om een Dell te ontVista-en, en met een normale Dell CD is het een fluitje van een cent namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
Damn, hij is sneller klaar dan ik had durven dromen.

Afgelopen dinsdag 's avonds laat besteld + geld overgemaakt. Donderdag mailtje gehad dat betaling ontvangen/verwerkt was en dat hij in pre-productie ging. Kijk ik net weer en zie ik al dat hij is verzonden :D

En dit terwijl mijn geschatte leverdatum 30-10-2007 was, kan niet wachten tot ik mijn nieuw beestje binnen heb :*)

[ Voor 15% gewijzigd door TankiEEE op 12-10-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diegene die hem zo snel geleverd hebben gekregen/ krijgen..

Jullie hebben hem zeker zonder Biometric fingerprint reader? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik denk dat dat zowiezo wel het geval is, want er staat op de Dell website ook bij dat de verwachte leverdatum met een biometric reader 7 weken verder weg is...

Heb trouwens nu XP erop staan met geslipstreamde SATA drivers, werkte perfect via Nlite!
Echter, mijn laatste vraag voordat ik buiten nog even ga genieten van het weer met m'n nieuwe schatje, welke drivers moet ik nou downloaden? Gewoon van de NVIDIA website 163.71 WHQL pakken (ook voor 8400M GS, zie namelijk alleen 8400GS staan?) of bij www.laptopvideo2go.com er heen pakken, maar dan weet ik weer niet welke :P

Edit: Kennelijk dus niet die van de NVIDIA website zelf, want die herkent hem dus niet...

[ Voor 7% gewijzigd door hexagram op 12-10-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:59:
Diegene die hem zo snel geleverd hebben gekregen/ krijgen..

Jullie hebben hem zeker zonder Biometric fingerprint reader? :o
Yup, want als je wel voor fingerprint reader koos, dan had je al iets van +5 weken vertraging. Dus in dat geval typ ik liever mijn wachtwoorden :)

Bovendien heb ik ook wel een redelijke basis config (T7250,160GB, 2GB ram, 9cell accu, ccfl scherm) persoonlijk nog wel lang zitten twijfelen over het scherm maar 190 euro voor een alleen een ander scherm vond ik toch wel te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
ja ik heb deze inderdaad ook zonder fingerprint reader besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:20:
[...]

Heb je toevallig ook de beschikking over een Dell XP CD? Ik ben nu ook bezig om een Dell te ontVista-en, en met een normale Dell CD is het een fluitje van een cent namelijk.
Nee sorry, ik heb een eigen Windows XP SP2 Prof. Corp. cd, welke ik dus gemodificeerd heb met NLite zodat ik de drivers kon slipstreamen... Maar wees gerust joh, het is echt binnen een paar minuten gefixt en ik ben bang dat de Dell XP cd ook vol met bloatware staat, alhoewel ik dit niet zeker weet natuurlijk..

Mocht je hulp nodig hebben hoor ik het wel, echt piece of cake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
osc4r schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:34:
[...]

Nee sorry, ik heb een eigen Windows XP SP2 Prof. Corp. cd, welke ik dus gemodificeerd heb met NLite zodat ik de drivers kon slipstreamen... Maar wees gerust joh, het is echt binnen een paar minuten gefixt en ik ben bang dat de Dell XP cd ook vol met bloatware staat, alhoewel ik dit niet zeker weet natuurlijk..

Mocht je hulp nodig hebben hoor ik het wel, echt piece of cake!
Bedankt voor je aanbod, maar ik heb hier geen problemen mee gehad. Dit was helaas (nog) geen M1330, maar een gewone desktop. De Dell CD die ik heb (stapels overigens...) is verder vrij van vervelende bloatware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ah ik heb het verkeerd begrepen, dacht dat jij dus ook een XPS had en een beetje problemen had met het ontVista-en (nieuw werkwoord bedacht?). Bedankt voor je aanbod overigens dan!

Nu ga ik een sok breien voor m'n 2e 6-cell accu die ik via de telefoon los heb weten te peuteren voor noppes ;) Het is te mooi allemaal om waar te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook sinds vorige week besteld, zonder fingerprint reader, maar staat nog steeds in fase 2, en heb geen bijzondere specificaties erop dus... :S

Ik vind het maar vreemd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Nou, dat valt wel mee hoor.. Mijne stond sinds 27e besteld en 28e in pre-productie, en ik heb hem ook pas vandaag binnen :) Wees gerust, binnen één dag is hij vanuit fase2 naar verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem besteld op 1oktober
en sinds 3oktober staat hij al in pre-productie
heb wel met fingerprint reader, maar op moment van bestellen stond er nog niets bij
vermeld over 7weken extra levertijd (pas paar dagen na mijn bestelling stond dit er)
ben benieuwd hoe lang het bij mij nog gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:49:
Ah ik heb het verkeerd begrepen, dacht dat jij dus ook een XPS had en een beetje problemen had met het ontVista-en (nieuw werkwoord bedacht?). Bedankt voor je aanbod overigens dan!

Nu ga ik een sok breien voor m'n 2e 6-cell accu die ik via de telefoon los heb weten te peuteren voor noppes ;) Het is te mooi allemaal om waar te zijn!
En hoe heb je dat gedaan? :D
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:40:
ik heb hem besteld op 1oktober
en sinds 3oktober staat hij al in pre-productie
heb wel met fingerprint reader, maar op moment van bestellen stond er nog niets bij
vermeld over 7weken extra levertijd (pas paar dagen na mijn bestelling stond dit er)
ben benieuwd hoe lang het bij mij nog gaat duren...
Same, 29ste besteld, gelijk op pre-productie en nu nog steeds. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja ik heb die van mij zonder finger print en ook rond die datum dus lijkt me sterk dat die van jullie eerder verzonden wordt dan die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
  • Laatst online: 19-03 22:14
Ook ik ben nu in het bezit van een M1330 :) Besteld 23 Juli, en afgelopen donderdag geleverd.
Lange bevalling dus, maar hij is inderdaad erg mooi. Ik heb een van de weinige pearl white exemplaren weten te scoren, T 7300 met LED scherm, 160 Gb schijf, 2 Gb geheugen, 9 cels batterij, blauwtand, wirelessN en een fingerprint reader. Bij mij geen issues met kromme toetsenborden of wat dan ook, helemaal goed.
Alles werkt prima en ik laat Vista er gewoon opstaan.
Ik wil wel laten weten dat ik door oa dit forum te lezen de bestelling via een echte verkoper heb gedaan en op die manier gratis verzending, gratis extra 9-cell batterij en gratis 3 jaar McAfee heb geregeld. De moeite waard, dus.
Bovendien heb ik voor het lange wachten nog 60 Euries ex BTW teruggestort gekregen zodat ik uiteindelijk voor 1400 euro ex BTW toch wel het idee heb gekregen dat ik hier een goede deal heb.

Moraal van dit verhaal, zeuren helpt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Misschien wat reallife foto's posten? Pearl White lijkt me namelijk erg geil! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
CLB schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:46:
Misschien wat reallife foto's posten? Pearl White lijkt me namelijk erg geil! :+
Ok, volgende week zal ik wat plaatjes posten en ja inderdaad erg geil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
De extra wachttijd voor de vingertoplezer is gelukkig van zeven naar 4 weken teruggebracht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat effectief bellen met een verkoper een positief effect heeft op de uiteindelijke prijs >:)

Ik ben ook geïnteresseerd in de laptop en vandaar wil ik weten hoe jullie het voor mekaar krijgen om extra stuff te krijgen? :P

Gewoon zagen? of toch iets verfijnder met een smoeske? 8)

en bellen jullie gewoon naar consumenten nummer, of eerder naar de nummer van de kleine ondernemingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zojuist even gebeld met de (engelstalige) XPS helpdesk. Mijn webcam deugde niet helemaal. Het leek alsof er een afdekplasticje aan de achterkant zat. Nadien ben ik teruggebeld door mijn nieuwe Ierse vriend :P De afdeklijst aan de bovenkant van je laptop kan je er extreem makkelijk vanaf klikken. En wat bleek, inderdaad een stukje plastic dat half erop geplakt zat.

Ik vind het wel vreemd dat je voor normale support een nederlands iemand aan de lijn krijgt en zodra je een XPS bezit, je over moet schakelen in het engels. Wel leuk om te merken dat je 12 jaar nadat je je schoolbanken verlaten heb, nog steeds een aardig woordje engels kan babbelen :D

Ik zit er toch hard aan te denken om de installatie even te formateren en helemaal schoon te installeren. Werkt dat als een "gewone" windows install en kan ik dan echt alle drivers van de bijgeleverde cd-rom halen? Op zich ben ik behoorlijk tevreden over de functionaliteit, maar af en toe gaat het niet helemaal lekker. Zo wil het bureaubladachtergrond soms niet laden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:42:
Ik lees hier dat effectief bellen met een verkoper een positief effect heeft op de uiteindelijke prijs >:)

Ik ben ook geïnteresseerd in de laptop en vandaar wil ik weten hoe jullie het voor mekaar krijgen om extra stuff te krijgen? :P

Gewoon zagen? of toch iets verfijnder met een smoeske? 8)

en bellen jullie gewoon naar consumenten nummer, of eerder naar de nummer van de kleine ondernemingen?
Ik heb het via de kleine ondernemingen gedaan. Eerst hem een voorstel naar je toe laten mailen onder het mom van dat je nog twijfelt tussen een MacBook en deze Dell. Vervolgens zeggen dat de offerte veel te hoog is weer onder verwijzijng naar een vergelijkbare MacBook configuratie. Ik heb een aanbieding van een MacBook (zie Pricewatch) gemaild naar Dell en daar reageerde ze goed op;-)
Deze meneer vertelde mij dat ze altijd onder de prijs van Apple konden duiken, waarvan akte!

Succes met het afdingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
Ik zag overigens dat de white edition in de US of A weer leverbaar is als Alpine White, dus ik neem aan dat dit ook naar de Eurozone komt overwaaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Mits de verbeterde verfmethode niet in Europa gebanned is... Maar ik neem aan dat Dell even bij Apple heeft gebuurt om wat advies in te winnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
hijs binnen! eerste indruk... WAUW!!!!

ga er nu even mee aan de slag,
later meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
wauw! wat een ding!
morgen even world of warcraft installeren en kijken hoe die draait,
wat een systeempje!

ben wel aan het denken om een clean install te doen, wat een troep staat erop!

had wel nog wat problemen met het verbinding maken met het draadloos internet, om de 1 of andere reden pakt hij de dns server niet, waardoor ik dus alleen lokaal netwerk heb constant, dit heb ik opgelost door de dns server e.d. handmatig toe te kennen.

mocht iemand hier een andere oplossing voor hebben ik hou me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe voer je zo`n clean install uit, ik heb mijn xps nog niet binnen maar zit echt niet te wachtten op al die reclame?
Is er ook een andere manier om dit eraf te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:29:
hoe voer je zo`n clean install uit, ik heb mijn xps nog niet binnen maar zit echt niet te wachtten op al die reclame?
Is er ook een andere manier om dit eraf te krijgen?
Een programma genaamd PC Decrapifier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
hm ben nu world of warcraft aan het installeren krijg ik de melding dat de cpu speed te laag is voor WoW, die melding kreeg ik zelfs niet op mijn Acer Aspire 1356LCI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC Decrapifier... oke, naja als ik mijn laptop heb kom ik daar wel op terug, wil dat graag uitvoeren, al die zooi erop zit ik niet op te wachtten.

Weet iemand trouwens hoe de camera werkt. Is het een beetje wat of weer eens zo`n weggooi ding wat ze erin getrapt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:45:
PC Decrapifier... oke, naja als ik mijn laptop heb kom ik daar wel op terug, wil dat graag uitvoeren, al die zooi erop zit ik niet op te wachtten.

Weet iemand trouwens hoe de camera werkt. Is het een beetje wat of weer eens zo`n weggooi ding wat ze erin getrapt hebben?
Bij daglicht is het best een prima ding (die van het gewone scherm) Echter zodra de omgeving wat donker wordt en je kunstlicht gebruikt, dan vind ik de weergave beneden ieder pijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:45:

camera doet het prima op het eerste gezicht,
nog niet intensief gebruikt ofzo, maar kwaliteit is wel prima

trouwens waar is dat mooie doekje voor eigenlijk, om stof te vangen?

[ Voor 6% gewijzigd door patrieckske op 16-10-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
patrieckske schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:49:

trouwens waar is dat mooie doekje voor eigenlijk, om stof te vangen?
Is dat niet voor op je toetsenbord, om het scherm te beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Oh ik heb wel vette pech mijn m1330. Eerst een scheve onderkant waardoor hij aan het wobbelen was. Na reparatie een niet goed aangesloten interne kabel. (heb ik zelf moeten oplossen)

En nu weer iets nieuws, Mijn lappie loopt bij normaal gebruik random vast. Kan dit proces versnellen door vista prestatie index te draaien dan doet het probleem zich meteen voor. Ok ik dacht dus probleem met software. Compleet geformateerd en schone install gedaan. Helaas echter nog steeds vastlopende laptop (rare artifacten op mijn scherm soort kleurenfestijn in de vorm van een schaakmat).

Begonnen te bellen met XPS lijn. Heb een hardware test moeten doen die als resultaat gaf dat alle hardware (inclusief vga kaart, echter bevat die test slechts 2d tests) OK was. Voor Dell is de uitslag hiervan heilig. Op basis hiervan zeggen zij dat het een software probleem is. Echter dat het probleem zich nog steeds voordoet direct na een schone installatie, daar weten ze geen antwoord op. Ze zeggen: 'Sir, we only provide support on the hardware' WTF zorg dan dat ik die shit aan de praat krijg.

Ikzelf ben er dus heilig van overtuigd dat het hier een hardware faillure van de 3d kaart betreft. Dell blijft stug volhouden dat het software related is. En ik zit dus nu met de gebakken peren. Wat een K*T service zeg die Delll!!!!!!

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Sperminator schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:21:
Oh ik heb wel vette pech mijn m1330. Eerst een scheve onderkant waardoor hij aan het wobbelen was. Na reparatie een niet goed aangesloten interne kabel. (heb ik zelf moeten oplossen)

En nu weer iets nieuws, Mijn lappie loopt bij normaal gebruik random vast. Kan dit proces versnellen door vista prestatie index te draaien dan doet het probleem zich meteen voor. Ok ik dacht dus probleem met software. Compleet geformateerd en schone install gedaan. Helaas echter nog steeds vastlopende laptop (rare artifacten op mijn scherm soort kleurenfestijn in de vorm van een schaakmat).

Begonnen te bellen met XPS lijn. Heb een hardware test moeten doen die als resultaat gaf dat alle hardware (inclusief vga kaart, echter bevat die test slechts 2d tests) OK was. Voor Dell is de uitslag hiervan heilig. Op basis hiervan zeggen zij dat het een software probleem is. Echter dat het probleem zich nog steeds voordoet direct na een schone installatie, daar weten ze geen antwoord op. Ze zeggen: 'Sir, we only provide support on the hardware' WTF zorg dan dat ik die shit aan de praat krijg.

Ikzelf ben er dus heilig van overtuigd dat het hier een hardware faillure van de 3d kaart betreft. Dell blijft stug volhouden dat het software related is. En ik zit dus nu met de gebakken peren. Wat een K*T service zeg die Delll!!!!!!
Hohoho....K*T service die Dell?

Alles over 1 kam scheren is niet slim., XPS support is inderdaad zeer stug.
Heb dagelijks de XPS engineers die zelfs er problemen mee hebben.

De Vostro/Dimension/Inspiron Helpdesk (Waar ik zit) wij krijgen alleen maar lof en glorie te verwerken wat veelal blijkt uit cijfers die we elke dag binnen krijgen.

Dus je kan klagen wat je wil, maar houdt er de onderscheid in.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Sjoq schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:28:
[...]

De Vostro/Dimension/Inspiron Helpdesk (Waar ik zit) wij krijgen alleen maar lof en glorie te verwerken wat veelal blijkt uit cijfers die we elke dag binnen krijgen.

Nou aangezien jij bij de helpdesk werkt, wat raad jij mij nu aan verder te doen. Ik zit nu een beetje vast namelijk.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, mn laptop staat dus nu op 'in productie', het vage is alleen dat de datum die erbij staat niet van vandaag is maar van 27 september toen ik hem betaald heb. :') Ook ben ik volgens mij de enige die hem ooit op in productie heb zien staan. hahah, ben iig benieuwd hoe lang het nog gaat duren, kan niet wachten. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Sjoq schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:28:
[...]

Tsjaa dit is toch echt 'n XPS topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:26:
Oké, mn laptop staat dus nu op 'in productie', het vage is alleen dat de datum die erbij staat niet van vandaag is maar van 27 september toen ik hem betaald heb. :') Ook ben ik volgens mij de enige die hem ooit op in productie heb zien staan. hahah, ben iig benieuwd hoe lang het nog gaat duren, kan niet wachten. ^^
Dit is heel normaal bij Dell hoor. En je ben echt niet de enige die hem in productie heeft zien staan. De mensen die hem eind juni / begin juli besteld hebben, hebben de statuswebsite zo goed in de gaten gehouden dat iedere wijziging echt wel opgemerkt werd :)

Even een andere vraag. Hoe warm wordt de webcam/de cover daar direct achter bij jullie? Dat ding wordt bij mij echt heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:45:Weet iemand trouwens hoe de camera werkt. Is het een beetje wat of weer eens zo`n weggooi ding wat ze erin getrapt hebben?
De webcams voor het CCFL type scherm en het WLED type scherm zijn verschillend. Als je een CCFL scherm hebt, dan heb je een 2 Mpixel webcam. Bij het WLED scherm zit een 0,3 Mpixel webcam.

Ik heb het WLED scherm, dus de lage resolutie webcam. Het is geen superkwaliteit, maar goed genoeg voor bijvoorbeeld Skype. Ik neem aan dat de webcam bij het CCFL scherm een stuk beter is?

Herinstalleren van Vista is niet moeilijk. Je moet na de installatie van Vista wel alle drivers van de driver DVD weer zelf installeren. Ik vond die driver DVD op het eerste gezicht niet zo overzichtelijk. Je krijgt op een gegeven moment een scherm met een lijst van hardware/drivers, en bij sommige staan vinkjes. Het duurde even voordat ik doorhad dat die vinkjes alleen maar betekenen dat die hardware automatisch is gedetecteerd - niet dat de driver ervan is geïnstalleerd. Je moet de drivers één voor één met de hand installeren, nogal onhandig. Of is er een manier om in één klap de drivers te installeren?

Ik draai trouwens behalve Vista ook Ubuntu 7.10 op mijn m1330. Dit werkt heel goed, alle hardware werkt. Het installeren was zelfs een stuk eenvoudiger dan Windows; geen gedoe met allemaal drivers los installeren, alles werkte in één keer!

[ Voor 41% gewijzigd door jj71 op 17-10-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t, verzonden... leuk begin van de dag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:33:
w00t, verzonden... leuk begin van de dag. :D
Welk specificaties heb jij? ik heb hem namelijk begin oktober besteld maar wacht nog steeds erop, terwijl anders mensen (mensen met andere specificaties) hem later hadden besteld maar nu al binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:12:
[...]

Welk specificaties heb jij? ik heb hem namelijk begin oktober besteld maar wacht nog steeds erop, terwijl anders mensen (mensen met andere specificaties) hem later hadden besteld maar nu al binnen hebben.
even bellen met de service desk,
op welke status staat je ordernummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds op de 2e fase, preproductie. Maar ik heb dan ook wel dure versie:
Processor

van 1699.
Verder geen bijzonderheden, alleen dan de 9 cell batterij.

Als ik zou bellen wat zou ik dan eventueel moeten zeggen, dan andere mensen hun computer eerder hebben dan mij?

Vind het wel vreemd maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:12:
[...]

Ik heb deze specificaties:

www.tiberiumwars.nl/dump/laptop.jpg

Overigens heb ik hem de 27ste betaald, (26ste besteld) jij kan hem dus ook ieder moment verwachten. (denk ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik hoop het, ik heb allen de 2.2 g besteld. Hoop niet dat het nog veel langer moet duren.
Wel snel voor een dell met finger reader. Ik dacht dat die 7 werken vertraging had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja idd, ben wel aangenaam verrast dat hij nu verzonden is.

Maar voor jouw laptop.. alle leverproblemen zijn opgelost alleen de bio finger reader had nog 4 weken extra levertijd stond er.. aangezien je hem later hebt besteld, zonder finger reader(?) begin oktober zal je nog even geduld moeten hebben, maar je kan hem wel binnenkort verwachten denk ik.

@hieronder

Mss vanwege de lange levertijd van de laptops.. sommige moesten twee maanden wachten meen ik?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop het :D, ja zonder fingerprint reader idd.
Maar hoop eerlijk gezegt dat ik deze erbij krijg.
Waarom kregen vele mensen deze trouwens er gratis bij?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
Zo ik had hem gister al binnen maar ben er natuurlijk eerst een beetje mee aan het spelen geweest. Daarna eigenlijk meteen Windows XP erop gezet, aangezien ik Vista business toch een beetje crap vind
Enige nadeel is toch wel dat je redelijk snel vingerafdrukken hebt op de bovenkant van de laptop.

Maar overal gezien, moet ik zeggen dat ze de laptop wel heel erg compleet leveren (media remote, tasje, oortjes, mooi mapje voor de documentatie etc). Alleen als je voor de 1e keer de bay-cover van het express slot eruit wilt halen moet je toch wat harder duwen dan ik in eerste instantie durfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TankiEEE schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:22:
Enige nadeel is toch wel dat je redelijk snel vingerafdrukken hebt op de bovenkant van de laptop.
Dat valt best wel mee na enige tijd van gebruik, in het begin vallen ze zeer goed op maar na een paar weken en een paar wasbeurten ( gewoon vochtig zachtdoekje) vallen de vingers steeds minder en minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TankiEEE schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:22:
Zo ik had hem gister al binnen maar ben er natuurlijk eerst een beetje mee aan het spelen geweest. Daarna eigenlijk meteen Windows XP erop gezet, aangezien ik Vista business toch een beetje crap vind

Maar overal gezien, moet ik zeggen dat ze de laptop wel heel erg compleet leveren (media remote, tasje, oortjes, mooi mapje voor de documentatie etc). Alleen als je voor de 1e keer de bay-cover van het express slot eruit wilt halen moet je toch wat harder duwen dan ik in eerste instantie durfde :P
Wanneer heb jij hem besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij staat nu in productie :D
duurt dit nog lang of schiet hij dan snel naar verzonden!?

Hmm ik kijk 2 minuten later weer en nu is ie weer ineens terug naar fase 2.
Snap dit niet echt meer?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:52:
hij staat nu in productie :D
duurt dit nog lang of schiet hij dan snel naar verzonden!?

Hmm ik kijk 2 minuten later weer en nu is ie weer ineens terug naar fase 2.
Snap dit niet echt meer?
Relax en laat het op je afkomen :P constant f5'en zal de laptop niet eerder afmaken. :P

Hij komt echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Sperminator schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:32:
[...]

Nou aangezien jij bij de helpdesk werkt, wat raad jij mij nu aan verder te doen. Ik zit nu een beetje vast namelijk.
Mijn advies zou zijn, bel naar de normale inspiron helpdesk. Vet zeiken...zeggen dat je het engels van die ieren niet te begrijpen is, zwaar ontevreden bent. Wellicht kunnen ze op deze manier wat meer voor je doen.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:03:
nog steeds op de 2e fase, preproductie. Maar ik heb dan ook wel dure versie:
Processor

van 1699.
Verder geen bijzonderheden, alleen dan de 9 cell batterij.

Als ik zou bellen wat zou ik dan eventueel moeten zeggen, dan andere mensen hun computer eerder hebben dan mij?

Vind het wel vreemd maja
ik heb ook deze versie genomen, maar dan met fingerprint reader
en een 200GB harde schijf
en op 1oktober besteld en op 3oktober kwam hij in Pre-productie te staan
en dat staat hij nu nog :S
maar denk dat het volgende week wel verzonden gaat worden
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1330 ervaringen topic. Gelieve géén 1530 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).