[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.733 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 145867

Oke ben dus heel content met mijn ,1330... prima bak.

Alleen heb nog wat vraagjes. Ik heb dus ( al die dell software rotzooi eraf ) de windows vista die erbij meegeleverd is geinstalleerd. Eerst de rest weg gegooid.
Daarna de drivers geinstalleerd etc. Maar hoe krijg ik de wifi catcher aan de praat?? is daar ook een driver voor ?

Oke nu weet ik dat er een Santa Rosé platform hierop zit.. ( je weet wel simcard reader, hdmi en weet ik veel voor leuk spul en OHJA ! Turbo memory... )

Weet iemand wat of hoe je de turbo memory gebruikt? en of het er in zit.. Er zat wel een driver voor op de driver CD. Ik weet dat het flash geheugen is om b.v. het opstarten te bevorderen en plotselinge abrubte dingen te overbruggen ofzo...

En jeetje .. ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen maar: Ik ben gewoon bezig en de ventilator onderaan staat gewoon stil. Zo koel is hij. Echt ook super stil.

En najha wat ik nog niet uitgebrobeerd heb is die MEDIA center.. Waar is dat voor eigenlijk? Kun je dan media "direkt" afspelen ofzo ?? en waar is die 2.5 gig voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

Anoniem: 164972 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:09:
Hi,

zijn er al mensen die een oplossing hebben gehad voor het bol staand toetsenbord? Was dit op te lossen?

Voor alle andere er is een bios update beschikbaar versie A06 ;)
Was niet direct door de monteur op te lossen hier ter plekke, maar eigenlijk is het heel simpel. Er loopt een kabeltje onder het toetsenbord voor de voeding van het scherm. Deze kabel heeft hier en daar een beschermingsmantel die te dik is voor het gootje waar de kabel in loopt. Daar duwt ie het toetsenbordje omhoog. Waarschijnlijk kan je die mantel er rustig af knippen, maar dat wou de monteur niet doen omdat het niet zo ontworpen is. :)
Mijn systeem is teruggenomen door dell, vanwege nog wat andere probleempjes. Mocht de nieuwe die ik nu krijg weer een bobbel hebben, dan knip ik dus die mantel er vanaf. Het systeem gaat relatief makkelijk open, en ook voor de mensen die scheve klepjes hebben die niet goed aansluiten bij de schanieren, ook dit is heel makkelijk op te lossen. Eigenlijk was dit ook weg nadat de monteur het gedemonteerd en gemonteerd had.
Eigenlijk zijn het hele kleine suffe ontwerpprobleempjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

jj71 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:19:
Ik heb ook een vraagje. Als je voor de rode kleur kiest, is de levertijd dan een stuk langer dan wanneer je voor zwart kiest? Wie heeft er hier een rode?
Ik, en het was het wachten absoluut waard... al was het systeem niet goed, ik krijg nu gelukkig gewoon weer een rode. De lak voelt echt heel fijn aan! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Na lang wikken en wegen heb ik nu zojuist ook een Dell XPS M1330 besteld. Ik heb getwijfeld tussen deze Dell of een Zepto 6625WD of 6224W, en voor de Dell gekozen. Wat o.a. de doorslag voor mij gaf was dat de batterijduur op de Dell een stuk langer is dan op de Zepto 6625WD (4 uur vs. 2 uur) en het mooiere design.

Ik heb van de drie configs op de Dell site de duurste gekozen, omdat alleen bij de duurste config de Intel 4965 AGN wireless kaart zit (bij de goedkopere twee zit de oudere 3965 ABG erbij). Dit heb ik besteld:

Processor: Intel Core 2 Duo T7300 (2,0 GHz, 4 MB cache)
Geheugen: 2 GB (2 x 1024 MB, 667 MHz)
Harddisk: 160 GB, 7200 RPM
Scherm: WLED, 1280 x 800 met 0,3 Mp webcam
Videokaart: nVidia 8400M GS, 128 MB
Netwerk: Intel 4965 AGN, max 300 Mb/s
Kleur: Crimson Red
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium
Geen fingerprint reader
Kleine nylon draagtas

Totaalprijs: € 1800,15
Gratis verzending (aktie als je via Internet bestelt)

Ik heb gezien dat veel mensen toch een computer met fingerprint reader kregen die ze niet hadden besteld. 't Zou leuk zijn als ik 'm er gratis bij krijg, maar ik vind het geen essentieel ding, dus heb ik 'm er niet bij besteld.

En nu maar geduld hebben. Ik werd al gewaarschuwd dat er op dit systeem 4 weken extra levertijd zit. Ik heb op dit moment nog geen geschatte levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220578

Zo, heb hem uiteindelijk toch maar besteld.

Dit is uiteindelijk mijn brouwsel geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.tiberiumwars.nl/dump/DellXPS.jpg

Uiteindelijk niet voor het WLED scherm gegaan, maar voor de wat 'vertrouwde' CCFL. We zullen wel zien of dit een goede keus blijkt te zijn. Ben nu iig nog zeer blij met mn bestelling. :p

Ik ga hem overigens voor mn studie gebruiken + een beetje huis/tuin/keuken zooi. Gamen ga ik er zeker ook op proberen natuurlijk, maar ben benieuwd of hij dat goed trekt.

Nu vier weken wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
jj71 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:40:
Na lang wikken en wegen heb ik nu zojuist ook een Dell XPS M1330 besteld. Ik heb getwijfeld tussen deze Dell of een Zepto 6625WD of 6224W, en voor de Dell gekozen. Wat o.a. de doorslag voor mij gaf was dat de batterijduur op de Dell een stuk langer is dan op de Zepto 6625WD (4 uur vs. 2 uur) en het mooiere design.

Ik heb van de drie configs op de Dell site de duurste gekozen, omdat alleen bij de duurste config de Intel 4965 AGN wireless kaart zit (bij de goedkopere twee zit de oudere 3965 ABG erbij). Dit heb ik besteld:

Processor: Intel Core 2 Duo T7300 (2,0 GHz, 4 MB cache)
Geheugen: 2 GB (2 x 1024 MB, 667 MHz)
Harddisk: 160 GB, 7200 RPM
Scherm: WLED, 1280 x 800 met 0,3 Mp webcam
Videokaart: nVidia 8400M GS, 128 MB
Netwerk: Intel 4965 AGN, max 300 Mb/s
Kleur: Crimson Red
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium
Geen fingerprint reader
Kleine nylon draagtas

Totaalprijs: € 1800,15
Gratis verzending (aktie als je via Internet bestelt)

Ik heb gezien dat veel mensen toch een computer met fingerprint reader kregen die ze niet hadden besteld. 't Zou leuk zijn als ik 'm er gratis bij krijg, maar ik vind het geen essentieel ding, dus heb ik 'm er niet bij besteld.

En nu maar geduld hebben. Ik werd al gewaarschuwd dat er op dit systeem 4 weken extra levertijd zit. Ik heb op dit moment nog geen geschatte levertijd.
Ik kom op 1680 euro uit als ik deze configuratie samenstel... En zelfs 1540 euro als je de middelste configuratie neemt (dus zonder die n wifi netwerkkaart).

Dit geldt trouwens ook voor Kiev: volgens mij heb jij te veel betaald (ik zie dat je de N0913306 configuratie hebt genomen).

[ Voor 5% gewijzigd door silmaril8 op 21-09-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe bedoel je precies?

Als ik XPS Performance N0913305 neem en aanvul tot de specificaties die ik hierboven heb kom ik uit op 1698,70

Als ik XPS N0913306 neem en die specificaties kom ik uit op 1614,35.

Als ik XPS N0913307 dan zou ik hem standaard laten voor dezelfde specificaties. (alleen WLED scherm ipv CCFL) en dan kom ik dus uit op 1699.

Of zie ik wat over het hoofd?

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 220578 op 21-09-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je moet N0193302 of N0913303 nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
silmaril8 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:19:
Ik kom op 1680 euro uit als ik deze configuratie samenstel... En zelfs 1540 euro als je de middelste configuratie neemt (dus zonder die n wifi netwerkkaart).
Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Ik heb op dell.nl de duurste config genomen (N0913307), prijs € 1699 inclusief BTW. Dat is al meer dan die € 1680 waar jij op uitkomt. Ik heb twee opties geselecteerd:

160 GB 7200 RPM harddisk + € 71,40
Kleine nylon draagtas + € 29,75

Bij elkaar dus € 1800,15.

Weet je zeker dat die € 1680 precies hetzelfde is als de config die ik heb gekozen, of heb je er nog iets af gelaten?

*edit*: :o Met de e-value code NLDHSONL-N0913303 plus die twee opties kom ik op € 1706,46, dat scheelt bijna 100 euro! 8)7 Grrr.... ik ga kijken of ik het opnieuw kan doen! Bedankt voor de info in ieder geval...

[ Voor 13% gewijzigd door jj71 op 21-09-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
En uiteraard niet vergeten dat je dan een 5% kortingsbon nog moet toepassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silmaril8 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:56:
Je moet N0193302 of N0913303 nemen ;)
Idd! met de N0913302 kom ik uit op 1504, 100 euro minder 8-)

Even bellen morgen dan maar.

Waar kan ik in godsnaam mijn klantnummer vinden? Die heb ik nodig om een mailtje te sturen, maar hij staat nergens vermeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 220578 op 21-09-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Gewoon annuleren en dan opnieuw bestellen. Klagen/zeuren helpt meestal nooit.

Let op: de N0193302 en N0193303 zijn codes voor de "kleine ondernemingen". Maar deze zijn gewoon te gebruiken als particulier zijnde. Hou er dan wel rekening mee dat je Windows Vista Business krijgt.

En houd er ook rekening mee dat voor deze codes geldt: geen gratis verzendkosten... Maar dan ben je nog goedkoper uit :)

[ Voor 18% gewijzigd door silmaril8 op 21-09-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, vandaar.. maar hoe wil ik dat ding annuleren, om te annuleren heb ik of een klantnummer of IR nummer nodig.. welke ik dus niet heb.. tenminste dat denk ik?

Anders gaan we maandag maar eens bellen. 8-)

Handig dit. :D

/edit

Mss heb ik IR wel, maar deze werkt nog niet.. morgen maar proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 220578 op 21-09-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je moet bellen met Dell om je order te annuleren. Gewoon morgen naar het algemene nummer bellen en zeggen dat je je order wilt annuleren. Reden: te lange levertijd.

Je klantennummer begint trouwens met NL
Dat andere nummer is je ordernummer.

[ Voor 19% gewijzigd door silmaril8 op 21-09-2007 23:45 ]

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kan de witte alleen telefonisch? op de site zie ik hem niet :/

Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm [Inbegrepen in prijs]
Crimson Red & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm meerprijs € 0,00

• jj71
De witte is al een hele tijd niet meer leverbaar. Dell is gestopt met het produceren van de witte versie omdat het te moeilijk bleek te zijn (de kwaliteit was niet goed genoeg bij productie).

Dus alleen zwart en rood zijn nu nog verkrijgbaar.

silmaril8 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 23:41:
Je moet bellen met Dell om je order te annuleren. Gewoon morgen naar het algemene nummer bellen en zeggen dat je je order wilt annuleren. Reden: te lange levertijd.

Je klantennummer begint trouwens met NL
Dat andere nummer is je ordernummer.
Dell customers ding was vandaag dicht, ga maandag dus bellen dan maar.

Verder heb ik toch nog een vraagje over het scherm, aangezien ik mijn bestelling nu toch ga annuleren.

Welk scherm is er aan te raden? Ik heb gelezen dat de WLED helderder is en dunner/lichter, maar ik ben nog niet overtuigd over deze nieuwe techniek. Maakt het feit dat hij dunner is, hem niet veel kwetsbaarder? Ik neem aan dat de laptop met een CCFL scherm niet 'minder strak' toont?

Wat vinden jullie? Is die WLED scherm een aanrader? En valt de kwaliteit van de webcam nog wel mee, of valt deze vies tegen bij het WLED scherm?

Ik loop atm heel erg te twijfelen wat ik nou moet kiezen. Aan de ene kant wil ik deze 'nieuwe' techniek wel uitproberen. Aan de andere kant kies ik liever voor iets zekerders (webcam is van hogere kwaliteit?)

Keuzes. :(:P
silmaril8 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 23:16:
En uiteraard niet vergeten dat je dan een 5% kortingsbon nog moet toepassen ;)
Kortingsbon? ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 220578 op 22-09-2007 19:39 ]

• silmaril8
  • Niet online
:)
Er is een 5% kortingsbon die je kan toepassen. Check: dell waardebonnen? (coupons)
Neem dan de code met als eerste teken een vraagteken. Let op: je kan maar 1 code gebruiken.

Betreffende het WLED scherm. Ik zit ook te denken op een XPS 1330 te nemen, en dan ga ik wel voor een WLED scherm. De doorslaggevende reden voor mij is dat deze meer helderheid heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door silmaril8 op 22-09-2007 19:45 ]

Oké, bedankt voor de link naar de waardebonnen. Scheelt toch weer. :D

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Anoniem: 220578 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:33:
[...]
Wat vinden jullie? Is die WLED scherm een aanrader? En valt de kwaliteit van de webcam nog wel mee, of valt deze vies tegen bij het WLED scherm?
[...]
Ik vind het wled scherm al het geld waard! voor de nieuwe techniek zou hier niet zo bang zijn (zie mijn post hiervoor)

Anoniem: 199510

ook ik ben al een tijdje aan het verzinnen om de Dell XPS M1330 te kopen
ik las een paar berichtjes terug dat je via kleine ondernemingen voor goedkoper kon bestellen, maar de prijs die je daar ziet is zonder btw en verzendkosten als je hem in je mandje doet, dan komt de btw en de verzendkosten er nog bij en dan kom ik op bijna hetzelfde bedrag als via consumenten figuratie :S
ik heb ook naar andere laptops gezocht met beetje zelfde specs als de m1330 maar ik kan helaas erg weinig vinden (zeg maar nix) wat echt op het moment kan tippen aan de m1330
jammer dat er geen dell winkel is zodat je hem eerst in real life kan zien en alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Ik heb een kleine vraag
Hoe presteert de nvidia 8400gs op games.
Zit zelf ook te kijken naar een laptop met zo videokaart.
Maar weet niet zeker of ik daar goed de huidige games op kan game
Ik speel oblivion en supreme commander.
Misschien dat ik deze vraag hier niet moet stellen maar ik kan bijna geen revieuws vinden van de deze mobiele kaart (wel 3dmark maar dat zeg ook niet veel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232341

Anoniem: 8819 schreef op zondag 23 september 2007 @ 00:21:
Ik heb een kleine vraag
Hoe presteert de nvidia 8400gs op games.
Zit zelf ook te kijken naar een laptop met zo videokaart.
Maar weet niet zeker of ik daar goed de huidige games op kan game
Ik speel oblivion en supreme commander.
Misschien dat ik deze vraag hier niet moet stellen maar ik kan bijna geen revieuws vinden van de deze mobiele kaart (wel 3dmark maar dat zeg ook niet veel meer)
Hier een link van een filmpje van de game F.E.A.R, gespeeld op de M1330! :)
http://www.youtube.com/watch?v=MlJCnXbQRHk

Een paar cijfers zijn te vinden op NotebookReview
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3898
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3826

Ik heb hem zelf ook al een beetje getest, sommige games doen het beter dan andere games.
Half-Life 2 draait perfect, niet op het hoogste niveau instellingen, maar voldoende genoeg om ervan te kunnen geniet. GTA San Andreas doet het slechter, waarschijnlijk te maken met DirectX gedoe. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 232341 op 23-09-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zo, heb hem nu dan (zoals al gezegd) besteld met +- 250 euro verschil t.o.v. de standaard consumenten editie. Ben trots op mezelf :D

Is het trouwens zo dat je allemaal van die meuk-stikkers op je laptop krijgt of alleen die twee van intel en nvidia? Hoop hem trouwens rond de 25e van oktober binnen te hebben, hoop dat dat een beetje realistisch is :)

@Hieronder: Ja I know, maar wellicht dat daar al wat stikkers vanaf gehaald waren, dus vandaar m'n vraag ;)

[ Voor 14% gewijzigd door hexagram op 23-09-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op foto's kan je zien dat er maar twee stikkertjes op zitten. :p

Denk dat ik ook maar voor WLED ga. Ik lees steeds meer goede berichten over het WLED scherm... dat hij zo dun is dat je hem enigzins kan buigen is wel heel fancy. ;')

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 220578 op 23-09-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220578 schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:10:
Op foto's kan je zien dat er maar twee stikkertjes op zitten. :p

Denk dat ik ook maar voor WLED ga. Ik lees steeds meer goede berichten over het WLED scherm... dat hij zo dun is dat je hem enigzins kan buigen is wel heel fancy. ;')
Haha, van dat buigen gaat wel erg ver haha ;)
Het is wel lekker dun, ca 6 mm dik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229629

CCFL is zo'n 8 à 9 mm dik, dus op zich geen zo'n heel groot verschil, maar toch :) , hij is alvast niet buigbaar 8)

en voor de gamers onder ons, de 8400 is zeker voldoende om nu en dan eens te gamen, vooral iets oudere games gaan zeer vlotjes. ook zijn er al ervaringen met Bioshock die op gemiddelde setings zeer goed draait. maar wil je natuurmlijk zwaar gamen dan schakel je beter over naar een uitgebreide desktop, laptop zijn nu eenmaal niet uitgevonden om te gamen é ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 229629 op 24-09-2007 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik niet snap is dat de N0913302 120 euro goedkoper is met dezelfde config als de N0913303.

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-06 10:24
Vraagje, de eject button die naast de geluids buttons zitten werkt bij mij niet. De cd/dvd speler reageert er i.i.g. niet op.
Ik kan alleen de cd/dvd uitwerpen door met de rechtermuisknop uitwerpen te kiezen.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

siemed schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:24:
Vraagje, de eject button die naast de geluids buttons zitten werkt bij mij niet. De cd/dvd speler reageert er i.i.g. niet op.
Ik kan alleen de cd/dvd uitwerpen door met de rechtermuisknop uitwerpen te kiezen.

Licht het lampje wel op wanneer je een CD/DVD probeert uit te werpen?
Waarchijnlijk gewoon een kabeltje die los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-06 10:24
yep, het touchicoontje word blauw en gaat knipperen, echter geen reactie van de speler. Bij jou werkt het dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232905

siemed schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:24:

Heb je de nieuwste BIOS versie (A06)? Die is speciaal gemaakt om dit probleem op te lossen. Voorheen had ik het ook, maar door de upgrade niet meer... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Vandaag monteur langsgeweest om heel de onderkant te vervangen waardoor die dus niet meer wiebelt. Heel de laptop moest zowat uit elkaar gehaald worden om dit voor elkaar te krijgen. Nu zit hij dus weer in elkaar, maar blijft het huisjes knopje continue branden. Hierdoor is het voor mij niet meer mogelijk om af te sluiten of in slaapstand te gaan want hij springt meteen aan doordat het huisjes knopje ingeschakeld blijft.

Ik dus een mail gestuurd naar het adres dat stond vermeld op het formulier dat de monteur heef achter gelaten. Hij belt mij daarna op en zegt heel mooi dat het niet fucnitioneren van het huisjes knop niks met het wiebelen van de laptop te maken heeft. Duhh maar het komt wel doordat jij heel dat ding uit elkaar hebt gehaalt en niet volledig juist in elkaar het gezet,

Hij geeft dit waarschijnlijk niet toe omdat hij dan waarschijnlijk in zijn eigen tijd het weer mag komen fixen. Volgens mij wil hij het zo spelen dat ik het aankaart bij dell als een nieuw probleem!!

Wat een smerige mainer van werken!!

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb ook een laptop besteld, nu begint het wachten.
Na veel lezen en overwegen kwam de Dell toch als winnaar uit de bus.
Heb nu de versie van 1699 met 9cell accu, zonder verzendkosten en met 5% korting was dit goedkoper dan met de valuecode van de kleine onderneming.

Het probleem bij mijn zoektocht naar een 12-13" laptop was vooral de matige performance bij goedkope modellen en dan kom je bij het middensegment waar de accuduur gewoon te kort was (heb iig 3,5 uur nodig met word processing voor uni werk).
De ultraportables gebruiken vaak low voltage onderdelen met als resultaat een matige performance.
De duurste modellen (voornamelijk sonys vanaf 2000) gingen gewoon boven mijn budget wat ik tijdens mij zoektocht toch al wat heb opgekrikt naar ongeveer 1600 euro.

Nu maar hopen dat Dell inderdaad de kwaliteit heeft verbeterd sinds juli.
Veel laptops met problemen lijken van het begin van de productie af te stammen (van wat ik lees op notebookreview.com).
Heeft iemand recent een laptop besteld en deze vlot binnen gekregen of is het nog steeds 4 weken levertijd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Sperminator schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:53:
Hij geeft dit waarschijnlijk niet toe omdat hij dan waarschijnlijk in zijn eigen tijd het weer mag komen fixen. Volgens mij wil hij het zo spelen dat ik het aankaart bij dell als een nieuw probleem!!

Wat een smerige mainer van werken!!
Wat vervelend! Wordt jij trouwens net als ik met Dell tevredenheid onderzoeken dood gegooid?
Mijn order van 3 juli was niet goed afgeleverd (meerdere kleine probleempjes) die de monteur niet kon verhelpen... nu staat de levering van de nieuwe op 26 oktober... dat is bijna 4 maand voordat ik dan een werkende laptop in huis heb:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ik kreeg vandaag een mail van Dell over een probleem met mijn order, waarin ik gevraagd werd een support nummer te bellen.

Dus ik heb gebeld, en het probleem was dat ze persé een vast telefoonnummer willen hebben (geen mobiel nummer) als je met credit card betaalt (ik had mijn mobiele nummer opgegeven omdat ik daarop het best bereikbaar ben). Ook is het bij Dell niet mogelijk om je spullen op een ander adres te laten afleveren als je met credit card betaalt. Ze hebben deze regels omdat ze bang zijn voor fraude met credit cards. 8)7 Onhandig gedoe, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt met andere Internet winkels.

Maar goed, ik heb nu de bevestigingsmail binnen en de verwachte leverdatum is "op of voor 19-10-2007" voor mijn rode M1330 met WLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219217

gri- schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:25:
Heeft iemand recent een laptop besteld en deze vlot binnen gekregen of is het nog steeds 4 weken levertijd? :)
4 weken _/-\o_ _/-\o_ reken maar gerust op minimaal 2,5 maand. Ik heb 17 juli besteld (ja je leest het goed) en mijn bestelling staat nog steeds in preproductie. ;(
Ik hoorde vorige week van Dell dat inmiddels 2/3 van alle orders meer dan een maand vertraging heeft, dus als Dell zo door gaat kan iedereen straks niet alleen naar zijn Laptop maar ook naar zijn geld fluiten, want het zou mij niets verbazen als ze binnenkort failliet gaan (dit soort praktijken zijn namelijk niet erg goed voor de klandizie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Wees maar niet bang dat een groot bedrijf zoals Dell zomaar failliet gaat omdat ze problemen hebben met het leveren van bepaalde modellen laptops. Ze verkopen meer dan alleen die laptops. Bovendien wordt volgens mij als je met een credit card hebt betaald het geld pas afgeschreven als je laptop daadwerkelijk in productie is gegaan.

Ik heb de mijne dit weekend besteld en de verwachte leverdatum staat nu op 19 oktober, dat is dus 4 weken. Tijdens het bestellen kreeg ik al waarschuwingen dat het 4 of 5 weken zou duren. We zullen zien hoe lang het werkelijk gaat duren...

De vertraging hangt ook af van wat je precies bestelt, waarschijnlijk duurt het langer als je rood neemt omdat dat moeilijker te maken is dan zwart, en ook als je een WLED scherm neemt in plaats van CCFL want de producent van de WLED schermen kan er niet genoeg leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jj71 schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:54:
Wees maar niet bang dat een groot bedrijf zoals Dell zomaar failliet gaat omdat ze problemen hebben met het leveren van bepaalde modellen laptops.
Ze hebben geen problemen met bepaalde modellen, ze hebben problemen met alle modellen, fundamenteel verschilletje.
De vertraging hangt ook af van wat je precies bestelt, waarschijnlijk duurt het langer als je rood neemt omdat dat moeilijker te maken is dan zwart,
Moeilijker kom nou toch dat geloof je toch zelf niet. Verkoop praatjes zijn het. Rode verf is echt niet moeilijk te spuiten dan zwart. Apple levert al jaren witte laptops maar volgens Dell is het spuiten van een witte laptop opeens heeeeel erg moeilijk geworden, rara hoe kan dat? Ik zal je het antwoord gelijk maar geven: ze hebben gewoon verkeerd ingekocht.
en ook als je een WLED scherm neemt in plaats van CCFL want de producent van de WLED schermen kan er niet genoeg leveren.
Lees: Dell heeft er niet genoeg van ingekocht. En ondertussen mag je lekker 3 maanden wachten totdat ze het spul eindelijk binnen hebben. Schandelijk dat ze mensen nog steeds wijs maken dat je "maar" 4 weken hoeft te wachten. Ik zou zeggen bel Customer Service eens voordat je bestelt, de wachtrij alleen zegt al genoeg over de huidige puinhoop bij Dell (55 minuten in de wacht is geen uitzondering).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 219217 op 25-09-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 219217 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:37:
Ze hebben geen problemen met bepaalde modellen, ze hebben problemen met alle modellen, fundamenteel verschilletje.
En dat fundamenteel verschilletje blijkt niet waar te zijn. Ze hebben helemaal geen problemen met al hun modellen. Enkele modellen hebben leveringsproblemen. De Inspiron 6400 is bijvoorbeeld heel snel te leveren. En in het Vostro topic zie je ook al dat mensen hun Vostro laptop na een week in huis hebben. Maar als je een beetje op de hoogte bent van de situatie van andere laptop fabrikanten (de stel-het-zelf-samen laptopfabrikant zoals Compal e.d.), zul je ook weten dat deze ook problemen hebben met de levering van bepaalde types laptoppen. De vraag is op dit moment nou eenmaal groter dan het aanbod.
Moeilijker kom nou toch dat geloof je toch zelf niet. Verkoop praatjes zijn het. Rode verf is echt niet moeilijk te spuiten dan zwart. Apple levert al jaren witte laptops maar volgens Dell is het spuiten van een witte laptop opeens heeeeel erg moeilijk geworden, rara hoe kan dat? Ik zal je het antwoord gelijk maar geven: ze hebben gewoon verkeerd ingekocht.
Natuurlijk.... Leuke speculatie van jouw kant.
Lees: Dell heeft er niet genoeg van ingekocht. En ondertussen mag je lekker 3 maanden wachten totdat ze het spul eindelijk binnen hebben. Schandelijk dat ze mensen nog steeds wijs maken dat je "maar" 4 weken hoeft te wachten. Ik zou zeggen bel Customer Service eens voordat je bestelt, de wachtrij alleen zegt al genoeg over de huidige puinhoop bij Dell (55 minuten in de wacht is geen uitzondering).
Sommige types, zoals dus de M1330, hebben leveringsproblemen. Dit, zoals eerder gezegd, de vraag nou eenmaal groter is dan het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silmaril8 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:15:
Natuurlijk.... Leuke speculatie van jouw kant.
Helaas is dat geen speculatie van mijn kant maar een bijna letterlijke quote van een Dell medewerker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
wel kut dat je zo lang moet wachten dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kringloper
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2023
Erg tevreden met mijn nieuwe M1330, toch nog benieuwd naar jullie ervaringen met de Next-gen Intel pro wireless agn netwerkkaart. Een nieuwe router aangeschaft zodat we op volle snelheid draadloos aan de slag kunnen. Vooral om een externe NDAS netwerkdisk aan te kunnen spreken.

Nu is de router USRobotics NDX 5464 geschikt voor de n-standaard, maar ik krijg toch maar max. 54 mbits verbindingsnelheid.....Heeft één van jullie al een n-verbinding gelegd, en zo ja met welke router? Wat trouwens opvalt is, is dat de M1330 drivercd een hoop hardware vindt, maar voor de Intel-netwerkkaart staat geen vinkje, terwijl andere hardware wel gezien wordt. Is dit bij jullie ook?

Ook heb ik nog last dat na het openen van de klep (weer vanuit slaapstand) mijn beeldschermresolutie af en toe terugspringt naar een te lage resolutie waardoor het beeld een uitgerekt uiterlijk krijgt. Dit gebeurt niet altijd....... Bekend probleem?

Voor de rest niets dan lof voor deze machine. Lekker licht, een een hoge wauw-factor bij degene die 'm zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
kringloper schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:39:
Erg tevreden met mijn nieuwe M1330, toch nog benieuwd naar jullie ervaringen met de Next-gen Intel pro wireless agn netwerkkaart. Een nieuwe router aangeschaft zodat we op volle snelheid draadloos aan de slag kunnen. Vooral om een externe NDAS netwerkdisk aan te kunnen spreken.

Nu is de router USRobotics NDX 5464 geschikt voor de n-standaard, maar ik krijg toch maar max. 54 mbits verbindingsnelheid.....Heeft één van jullie al een n-verbinding gelegd, en zo ja met welke router? Wat trouwens opvalt is, is dat de M1330 drivercd een hoop hardware vindt, maar voor de Intel-netwerkkaart staat geen vinkje, terwijl andere hardware wel gezien wordt. Is dit bij jullie ook?

Ook heb ik nog last dat na het openen van de klep (weer vanuit slaapstand) mijn beeldschermresolutie af en toe terugspringt naar een te lage resolutie waardoor het beeld een uitgerekt uiterlijk krijgt. Dit gebeurt niet altijd....... Bekend probleem?

ow ja hoelang was de levertijd?

Voor de rest niets dan lof voor deze machine. Lekker licht, een een hoge wauw-factor bij degene die 'm zien.
welke kleur heb jij hem? misschien wat live pics posten? :D

edit: hoe lang was de levertijd btw.

• kringloper
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2023
Executor16 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:22:
[...]

welke kleur heb jij hem? misschien wat live pics posten? :D

edit: hoe lang was de levertijd btw.
Hij is ontzettend mooi rood, maar volgens mij is dat niet de reden dat ik mijn next-gen agn adapter niet op snelheid krijg ;)

De levertijd was ongeveer drie weken (21-8 besteld). Viel achteraf dus enorm mee, gezien alle geluiden hier en de melding op de Dell website dat de levertijd 5 weken was. En mijn live pics lijken enorm op alle foto's die ik hier al gezien heb, behalve dat ik de aandelen gadget aan heb staan die semi-live is......

Anoniem: 164972

Hi,

Heb nu een week mijn XPS1330. Een geweldig ding. Maar ik heb enkele kleine vraagjes aan de anderen die ook al mogen genieten van deze droom machine wat ze een laptop noemen.

Ik haal als ik bezig ben met de laptop vaak gemiddeld tussen de 2 en 3 uur met de batterij.
Moet wel zeggen dat ik dan wel de wireless de hele tijd aan heb staan. (BT staat dan wel uit).

Heb de dual core 2.2 GHz

Hoe is jullie ervaring hiermee?

Ook heb ik het volgende.....
Wanneer de batterij op is en ik de laptop aan de lader doe... dan voelt de palmrest alsof hij onder stroom staat ( lichtelijk, en kan het niet anders omschrijven dan dat het lijkt alsof er stroof door de palmrest gaat)

Dat van dat stroom gevoel heb ik ook, vond het al raar, nu toch nog iemand met het zelfde gevoel, voornamelijk wanneer je met je vinger toppen er over wrijft

ook heb ik wanneer ik men batt aan het opladen ben en rustig bezig ben, dat mijn Voeding enorm warm word, ik kan hem soms niet meer vast houden, en in de laptop en de voeding hoor ik dan van alle soorten piepende geluiden, wa toch niet 100% normaal is, ik heb zo'n technische melding gedaan 2 dagen geleden, maar nog niets terug gehoord.

Ook als mijn voeding op het zelfde elektrisch net is aangesloten als mijn LCD 20" schermpje dan heb ik last van golvende beelden.

wat ik ook nog heb is dat het wiebelen serieus is toegenomen, maar daar zal ik zelf wel een oplossing voor zoeken, ik heb al een nieuw voetje liggen van een oude dvd speler

• jj71
kringloper schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:11:
De levertijd was ongeveer drie weken (21-8 besteld). Viel achteraf dus enorm mee, gezien alle geluiden hier en de melding op de Dell website dat de levertijd 5 weken was.
Dat valt inderdaad heel erg mee, het zou leuk zijn als de mijne ook zo snel komt. Welk type scherm heb je erop zitten, CCFL of WLED?

@ostende: Het klinkt alsof jouw voeding niet helemaal in orde is...
over je signature: het is nVidia, niet Nvidea...

[ Voor 11% gewijzigd door jj71 op 26-09-2007 11:44 ]

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Anoniem: 229629 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:42:
ook heb ik wanneer ik men batt aan het opladen ben en rustig bezig ben, dat mijn Voeding enorm warm word, ik kan hem soms niet meer vast houden, en in de laptop en de voeding hoor ik dan van alle soorten piepende geluiden, wa toch niet 100% normaal is, ik heb zo'n technische melding gedaan 2 dagen geleden, maar nog niets terug gehoord.
Dat piepen had ik ook, wordt veroorzaakt door een spoel, is niets aan te doen. Ja, ze kunnen het moederbord vervangen, maar dan heb je een vrij grote kans dat ie alsnog weer piept. Zelfde geld voor de voeding. De monteur hier vertelde dat bij dell vooral de xps laptops hier last van hebben.

owkey dat is dan ook weer geweten é, ik dacht dat de XPS reeks wel de beter reeks was bij Dell, dus het beste matriaal en dus het minst problemen met zulke dingen, Niet dus tjah :(

maar ik blijf nog altijd zeer tevreden men men toestelletje, gaat als een raketje, en op school draaien er toch wel enkele hoofdjes richting dat klein monsterje 8)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
JaapWillem schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:42:
[...]

Dat piepen had ik ook, wordt veroorzaakt door een spoel, is niets aan te doen. Ja, ze kunnen het moederbord vervangen, maar dan heb je een vrij grote kans dat ie alsnog weer piept. Zelfde geld voor de voeding. De monteur hier vertelde dat bij dell vooral de xps laptops hier last van hebben.
Is inlijmen geen optie? Een bekende remedie tegen geluidsoverlast door spoelen. http://gathering.tweakers...t+lijm&where=GoT#hitstart

Hoewel ik dit niet binnen de garantieperiode zou willen doen, laat Dell dat maar oplossen. :)

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Roamor schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:19:
[...]

Is inlijmen geen optie? Een bekende remedie tegen geluidsoverlast door spoelen. http://gathering.tweakers...t+lijm&where=GoT#hitstart

Hoewel ik dit niet binnen de garantieperiode zou willen doen, laat Dell dat maar oplossen. :)
Dat zei ik ook tegen de monteur, was mijn eerste gedachte. Beetje vernis er overheen gieten, 24 uur laten drogen. Weg piep. Maar dat mogen ze niet doen, ze mogen alleen domweg onderdelen vervangen. Dus als het probleem in het ontwerp van de laptop zit, komt het er op neer dat ze niets voor je kunnen doen.
Ik denk dat als je het zelf doet, dat je garantie vervalt, dus daar heb ik maar niet op gegokt.
Veel problemen met de laptop zijn zelf op te lossen:
Bolstaand toetsenbordje -=> verstevigingshuls van de voedingskabel voor je scherm er af knippen.
Piepen -=> spoelen ingieten
Niet aansluiten van afdekklepjes naast de accu/schanier -=> bovenplaatje opnieuw vastschroeven en naar het midden positioneren.

Alleen de vraag is, wil je dit? Je hebt voor een goed product betaald, dan moet het niet zo zijn dat je zelf alle foutjes gaat lopen oplossen :)

Die hele dell site lijkt up-ge-fucked. Je kan nu wel een WLED scherm selecteren bij bijv de 01, maar niet de 0.3 webcam. Zo zijn er btw nog wel meer 'probleempjes'.

Bestelling is trouwen geannuleerd, morgen maar bellen aangezien het via internet ook niet soepeltjes gaat. xD

Blijkt dat ze eindelijk doorhebben dat bestellen van de 02 via consumenten goedkoper is. (het kan niet meer) Ze hebben nu wel de prijs van de consumenten 06 ofzo verlaagd. Zit nu op dezelfde config als eerst,

2.0 proc
160 gb hdd
bio finger
2 gB werk
bluetooth
én WLED scherm

voor 1522 (met kortingsbon)

Terwijl dit eerst 1600 was. ^o)

Hmm, ze hebben de proc dus wel veranderd.. was eerst een 7300 met 4 mb en nu deze:

Intel® Core™ 2 Duo T7250 Processor (2.00 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB)

somfg. :(

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 220578 op 26-09-2007 19:52 ]

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-06 19:07
meerprijs van wled is nu naar 190 euro gegaan, wtf??

• hexagram
  • Niet online
Oei, pak aan! Ben ik even blij dat vandaag de betaling de deur uit gegaan is :D

Ontopic:
Wel een enorm verschil als je het vergelijkt met de 50 euro meerprijs van nog geen paar uur geleden. Zou het te maken hebben met de absurde levertijden en dat ze hierdoor hopen dat meer mensen CCFL schermen kiezen?

Anoniem: 234590

Okee, lag dus niet aan mij :) , kwam ineens veel hoger uit ...
Doen ze vast om de vraag in te perken :| Wordt 'em voorlopig dus ook al niet |:( Staat volgens mij ook een extra levertijd van 4 weken en niet "een levertijd van 4 weken" ... tegen die tijd kan ik net zo goed voor die t61 thinkpad gaan ook al zocht ik wat kleins en licht :O .

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 234590 op 27-09-2007 00:26 ]

• hexagram
  • Niet online
Aan de andere kant, ik hoor geen slechte verhalen over het CCFL scherm. Denk ook niet dat het zo'n mega groot verschil zal zijn op de dikheid van het scherm en de iets meer nits na.

Offtopic:
Trouwens, hebben jullie gezien dat de nieuwe XPS M1720 gelanceerd is op de website? X7800 processor, doe mij die maar :D

Anoniem: 234590

Slecht zal die vast niet zijn nee, las alleen dat het led scherm (veel) zuiniger moet zijn (en lichter).

• Executor16
  • Niet online
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h) [minderprijs € 35,70]
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h) [Inbegrepen in prijs]

Weet iemand of/en hoeveel verschil er zit in het gewicht van deze 2 accu's? Gewicht speelt voor mij een belangrijke rol namelijk :)

• jj71
Deze pagina zegt:
In order for the M1330 to be considered a true ultraportable, it would have to weigh less than 4 pounds. Through some design ingenuity, Dell gets it down to 3.9 pounds, but that's with a four-cell battery. Moving up to the nine-cell (85-Wh) battery brings the weight up significantly, to 4.7 pounds, which rides the line between an ultraportable and a mainstream laptop.
Maar ze hebben het hier wel over de 4-cell (niet de 6-cell) t.o.v. de 9-cell batterij. Het schijnt dat de 6-cell niet zoveel zwaarder is dan de 4-cell. Het verschil in gewicht is dus misschien 0,7 pounds, dat is 0,7 x 453 gram = 317 gram.

De 9-cell batterij steekt wel een stuk achter en onder de laptop uit, zoals je hier kunt zien.

*edit*: Hier trouwens een artikel wat wellicht interessant is:
The pros and cons of LEDs for backlighting LCD screens

[ Voor 9% gewijzigd door jj71 op 27-09-2007 14:04 ]

• hexagram
  • Niet online
Mooi artikel jj71, bedankt. Ben vooralsnog blij dat ik het LED scherm genomen heb. Het zal ongetwijfeld een mooi beeld opleveren, en die extra helderheid komt mij wel goed uit.
Heb er trouwens toch nog niet die belachelijke €190,- voor hoeven te betalen, dus ik vind alles prima ;)

@ Executor16:

Ik heb vernomen dat de 6-cell variant met T7100/2gb/120/8400 ongeveer 2.1KG weegt. Zou dus ongeveer 0.2KG schelen elke richting op met de 4 en 9-cell accu.

Anoniem: 234674

Dikke verrassing! Ik had mijn M1330 binnen 2 weken na bestelling binnen!

Ik was eerder na onder meer de berichten over vertraging hier gaan rondkijken naar een alternatieve laptop. Maar ik kon niks vinden dan in de buurt kwam van de 1330. Dus toch maar besteld (op 31-08 - (wled + T7300)), op mijn bevestiging werd een levertijd van ongeveer 2 maanden aangegeven (25-10). Maar op 12-09 was ie al binnen. Ben echt superblij dat ik het toch gedaan heb. Heb er nu een paar weken mee gewerkt, alles top.

Anoniem: 8819

trouwens als je nvidia 8400gs heb kan je die ontlokken
Standaart is 16 uni shaders en 4 rops
Je kan de extra 4rops ook ontlokken via rivatuner.
De core van de 8400 en de 8500 zijn het zelfde

Ik kan het zelf niet testen omdat mijn nieuwe laptop (merk acer geen del maar dat zal niet veel uitmaken omdat er de zelfde videokaart in zit) Alleen mijn laptop staat vol met tijdelijke software en anderen troep dat ik die eerst moet herinstaleren.

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 8819 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:50:
trouwens als je nvidia 8400gs heb kan je die ontlokken
Standaart is 16 uni shaders en 4 rops
Je kan de extra 4rops ook ontlokken via rivatuner.
De core van de 8400 en de 8500 zijn het zelfde
Maar wil je die extra hitte wel in die kleine behuizing?
Ik kan het zelf niet testen omdat mijn nieuwe laptop (merk acer geen del maar dat zal niet veel uitmaken omdat er de zelfde videokaart in zit) Alleen mijn laptop staat vol met tijdelijke software en anderen troep dat ik die eerst moet herinstaleren.
http://www.pcdecrapifier.com/ ;)

• hexagram
  • Niet online
Ik weet niet precies wat 'rops' zijn, en dat zal ik gelijk even uitzoeken, maar ik denk niet dat het veel met de hitte te maken zal hebben die de kaart produceert. Immers verhoog je niet de core en memory clock, wat volgens mij het grootste significantie verschil kan veroorzaken met betrekking tot temperatuur.

Overigens blijft de 1330 (naar verhalen) toch zo mooi koel dat hij echt wel wat harder kan ;)

EDIT: Raster Operations.. kan iemand mij wellicht even (offtopic) informeren wat dat is/zijn? Snap er tot op nu nog geen hout van!

[ Voor 16% gewijzigd door hexagram op 27-09-2007 22:08 ]

Ah, wat is dit voor tyfus zooi, vandaag dat ding besteld voor 1522, al 100 euro minder dan eerst. Staat er ffs nu een extra 5% korting waardor ik op 1458 oid uitkom.

Wat zijn ze aan het kloten bij Dell z0mfg, morgen maar weer bellen dan.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Beetje normale taal is denk niet zo moeilijk? En nu heb je 'm nog cheaper? Wat is er dan? |:(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lezen is niet zo moeilijk denk ik?

Mijn 'punt' was dat ze enorm lopen te kloten met de prijzen.. heb ik hem eergister besteld voor 1522, kunnen ze een dag later een extra 5% korting geven waardoor je op 1458 uitkomt. Scheelt weer +/- 70 euro. ><

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 220578 op 28-09-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
Wat erg zeg, ze geven nog meer korting..! Lullig voor je dat je die korting niet (gelijk) hebt gekregen, maar gaan zitten flamen dat ze meer korting geven vind ik nogal raar.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lezen schijnt heel moeilijk te zijn. Even mijn punt uitleggen dan maar.

Ik volg deze laptop van Dell nu al een paar weken. Eerst was het zo dat je via de E value code van kleine ondernemingen, de XPS 1330 voor minder geld kon bestellen dan wanneer je dat gewoon via consumenten deed. Dit hebben ze ondertussen veranderd.

Ook hebben ze in die paar weken nog meer prijzen, van bijv upgrades ed, veranderd, scherm kost 150 euro meer etc. Nu hebben ze, nog geen dag nadat ik de laptop besteld heb, wéér de prijzen veranderd waardoor ik wéér op een lagere prijs uit zou komen.

Nu kan ik twee dingen doen, 1) Wéér mn bestelling annuleren of 2) gewoon zo laten en/of klantenservice bellen hoe we dit op gaan lossen.

Dit heb ik op dit forum gepost omdat ik mij verbaasde over het feit dat Dell in een tijdsbestek van twee weken, de prijs van een product 2 á 3 keer heeft omgegooid. Dit gebeurd in een 'normale' (offline) winkel toch ook niet...

Ik hoop dat jullie mijn punt nu begrijpen en stoppen met die flame posts richting mijn kant. Ik heb jullie trouwens nog nooit in dit topic zien posten, dus waarom jullie reageren is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jij hebt mij hier nog nooit gezien? Ik kom hier ook bijna nooit idd :N

EDIT @ Hieronder: Denk 'n naamgenoot van me, ik kom hier nooit natuurlijk }:| :')

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 28-09-2007 16:56 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
[Offtopic]
Trouwens, wie had de topic start ook alweer gemaakt?
....
Hé CLB, alles goed jongen! :D
[/offtopic]

EDIT: @ Hierboven: je hebt er wel een concurrent bij... een zeker persoon genaamd ELB.. je alter ego?

[ Voor 31% gewijzigd door hexagram op 28-09-2007 19:08 ]

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Blijkbaar zijn de levering problemen al een stuk minder... mijn vervangingssysteem is 17 sept ingeboekt en staat sinds vandaag op 'in productie'.
Hopelijk is dit systeem wel goed ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
osc4r schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:35:
EDIT: @ Hierboven: je hebt er wel een concurrent bij... een zeker persoon genaamd ELB.. je alter ego?
Haha neehoor, ik weet iets meer van (notebook)hardware :)
Hij noemt 'n laptop met 'n T5450, 2GB RAM en 'n HD2600 al 'n heavyduty laptop en dat is 't nou net niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamsebjorn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 09:28
Ik heb iets vreemds met mijn laptop. Na het inloggen (zowel in Vista als in Ubuntu (32 én 64 bit)) valt het scherm uit. Volgens mij loopt heel mijn computer vast.
Daarna zet ik de computer uit, start 'm weer op en dan doet hij het wel.

Iemand een idee hoe dat kan? Ik heb al verschillende installaties geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ik heb mijn M1330 nog niet, maar:

Ik vond hier een topic over het volledig herinstalleren van Dell Media Direct en Windows Vista op de M1330.

Zit er veel "crud" software standaard op de M1330? Wie heeft z'n M1330 volledig ge-her-installeerd en wat is je ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

jj71 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:32:
Zit er veel "crud" software standaard op de M1330? Wie heeft z'n M1330 volledig ge-her-installeerd en wat is je ervaring?
ik heb mijn vorige m1330 opnieuw geinstaleerd, het is een eitje en stelt weinig voor. De drivers staan allemaal keurig op de dell website. Volgens mij waren het ook nog allemaal .exe installers ook. Gewoon aanklikken en het werkt. Zo ook met de cd met drivers, aanklikken en hij installeert. :)

En ja, er zit heel veel troep op... het opnieuw instaleren is het absoluut waard:)

[ Voor 7% gewijzigd door JaapWillem op 02-10-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Laatst online: 28-03 14:30
Oke poging om een bestelling te plaatsen:

Vrijdag gebeld voor het plaatsen van een bestelling, 2 laptops, xps1330 en lattide d430.
Ging 3 keer wat fout waardoor ik 3 keer iedere config opnieuw kon doorgeven.
Op einde kon er de offerte niet per mail verzonden worden omdat de korting niet eraf gehaald kon worden. Maandag zouden ze terug bellen. (nadat ik had gevraagd of ze mij niet konden ze vroegen eerst of ik maandag kon terug bellen)

Maandag 17:30 Niet terug gebeld. Gebeld. Order staat er nog precies hetzelfde bij als afgelopen vrijdag nog niet klaar om afgemaakt te worden. Ik zou Dinsdag terug gebeld te worden. Bij mijn persoonlijke verkoper kreeg ik steeds de voicemail eraan.

Dinsdag Nadat ik zelf maar eens gebeld had (kreeg voicemail weer eraan) dus maar weer algemene nummer gebeld verhaal uitgelegd kreeg ik een verkoopster eraan die wel zou doorgeven dat ik terug gebeld moest worden, als dit vanmiddag nog niet het geval was zou zij de order met mij afmaken.
'S middags nog steeds niet terug gebeld, om 16:30 besluit ik zelf maar weer te bellen, krijg weer voicemail eraan, ook bij tweede verkoopster, krijg na 10 minuten in de wachtrij te hebben gestaan een derde verkoper aan de lijn. Hij loopt naar de eerste verkoper toe om te vragen hoe en wat. Hij had andere taken gekregen waardoor hij mij niet terug kon bellen (like... WTF?) maar hij zou me de offerte morgen sturen.

Nu morgen maar afwachten....

Doen ze ook nog wat ter compensatie? Zou ze wel netjes staan...

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

man man soms maken die verkopers er een potje van é

was dat als zakelijke klant ?

ik zelf reageerde niet vlug genoeg op een offerte, opeens kreeg ik een telefoontje van men verkoper :D
heb hem dan maar aan het lijnthje gehouden en gezegt dat ik wel ging terug mailen :)
maarja dat was wel als zakelijke klant en ook 2 laptops, M1330 en de Vostro 1700

@jj71 :
er staat redelijk veel gezever.
een herinstalatie van het gekegen windows cd'tje is zeer eenvoudig , Xp of een 64bit instaleren is dan weer iets ingewikkelder ( alhoewel er al verschillende mannieren bestaan, en drivers lijsten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Het enige wat ik nou nog niet kon vinden over het herinstalleren van de XPS is dat als je een XP SP2 cd gebruikt je nog steeds die Intel Matrix SATA Drivers moet slipstreamen of dat dat ook achteraf kan. Zijn er eigenlijk mensen die XP SP2 (en dan de 32bit versie) hebben geinstalleerd i.p.v. Vista?

Systeem staat trouwens al vanaf 27e in pre-productie.. het schiet nog steeds niet op (vind ik dan, het kan natuurlijk nooit snel genoeg zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Systeem staat trouwens al vanaf 27e in pre-productie.. het schiet nog steeds niet op (vind ik dan, het kan natuurlijk nooit snel genoeg zijn :P)
Same hahaha, ik kan niet wachten. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
De mijne staat sinds 25 september in preproductie, met verwachte leverdatum 19 oktober.

Hier een pagina van Dell: De XPS M1330 staat nu rechts in het lijstje van sneller leverbare systemen, dus als het goed is hoef je er nu geen maanden meer op te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
@ostende: nee besteld als particulier, waarschijnlijk lopen ze daarom zo over ons heen...

Dinsdagavond:
Krijg een voicemail dat hij er Woensdag niet is mijn offerte Donderdag opstuurt

Woensdag
Geprobeert een nieuwe bestelling te maken, vriend van me heeft nu gebeld. Hij uitgelegd hoe en wat, verwijst Fatima hem door naar de website zodat hij daar de laptops kan samen stellen en dan naar haar kan toesturen. Terwijl hij toch echt telefonisch wil bestellen, ieder antwoord van Fatima komt erop neer dat hij de configuratie ZELF moet maken en haar toesturen, dan zal zij een offerte terug mailen. Hij heeft dit uiteindelijk gedaan. Ook hij krijgt dezelfde dag geen reactie.

Donderdagmorgen
Nog steeds geen offerte ontvangen. Zowel van de eerste als 2e bestelling geen offerte ontvangen.

zucht, het is dat ik deze laptop zo graag wil... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199510

jj71 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:13:
De mijne staat sinds 25 september in preproductie, met verwachte leverdatum 19 oktober.

Hier een pagina van Dell: De XPS M1330 staat nu rechts in het lijstje van sneller leverbare systemen, dus als het goed is hoef je er nu geen maanden meer op te wachten. :)
ja dat viel mij ook op, en als je de m1330 samen stel, staat er ook niet meer zoals vorige week :
dat er 4 weken bovenop de levertijd kwam etc
wel wat ik raar vond is dat bij de fingerprint reader nu staat :

Biometric Fingerprint Reader [meerprijs € 71,40 of € 3/maand-1]
(Het kiezen van dit onderdeel zal uw bestelling met 7 weken vertragen.)

ik heb hem eindelijk na veel lezen,wachten en verzinnen ook besteld
1okt besteld en 3okt op pre-productie, dus ben benieuwd hoelang het bij mij gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jj71 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:13:

Oef, dat klinkt wel goed. :D Jammer dat hij nog steeds op 31 okt staat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 199510 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:42:
[...]

ja dat viel mij ook op, en als je de m1330 samen stel, staat er ook niet meer zoals vorige week :

1okt besteld en 3okt op pre-productie, dus ben benieuwd hoelang het bij mij gaat duren?
Twee maanden lijkt mij redelijk. Kijk, die 7 weken zijn niet extra natuurlijk, de overige wachttijden van onderdelen vallen hier nog binnen (hopelijk :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Mijn nieuwe systeem is gister binnen gekomen. Weer met bolstaand toetsenbord, nu ben ik redelijk flauw van het bellen en het terugsturen van mijn systeem.
Ik heb zelf nu maar de laptop opengeschroeft om het op te lossen, wat ik gedaan heb was:

Het toetsenbord demonteren zoals beschreven staat in de gebruikshandleiding op blz. 125-128.
Hierbij heb ik nog een extra notitie, nadat de zijklepjes en de schroefjes van onderaf los zijn, moet je het mediapaneeltje losklikken. Links blijkt het erg stevig vast te zitten en het materiaal is niet zo dik, dus kan je dit makkelijk forceren. Het helpt om het paneel naar de rechterkant van de laptop te duwen, en dan vanaf de accuruimte zachtjes het op te lichten. Zo komt het mooi zonder forceren los.

Daarna kwam ik de voedingskabel van mijn scherm tegen, ook deze bleek te dik.
Afbeeldingslocatie: http://jaap.kuipertje.nl/m13301.jpg
Na mijn vorige conclusie:
[b][message=28797956,noline]JaapWillem schreef op woensdag 26 september 2007 @
Bolstaand toetsenbordje -=> verstevigingshuls van de voedingskabel voor je scherm er af knippen.
Moet ik hier nog een aanvulling op doen, meerdere draadjes lagen door elkaar heen getwist terwijl ze parallel aan elkaar zouden moeten lopen. Ik heb ze eerst keurig naast elkaar gelegd en daarna het hoesje er af geknipt voorzichtig. Hierna heb ik de laptop weer inelkaar geschroefd om te concluderen dat het nagenoeg niks had geholpen. Wel iets, maar niet genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://jaap.kuipertje.nl/m13302.jpg

Ik ben verder gaan zoeken en ben tot conclusie gekomen dat de bobbel ook wordt veroorzaakt doordat de schroefgaten te diep liggen, waardoor het toetsenbord scheef wordt getrokken als de schroeven aangedraaid worden. Hiervoor heb ik van die kartonnen ringetjes die je vaak bij een computerkast krijgt of een moederbord. (in zon kaartje) tussen de schroefgaatjes en het toetsenbordje gelegd. Hier zit een opstaand randje waar hij omheen valt, dus gaat ie nergens heen voordat je de schroefjes van het toetsenbord er door steekt.
Afbeeldingslocatie: http://jaap.kuipertje.nl/m13303.jpg

Laptop weer inelkaar geschroefd... en.... Probleem compleet opgelost! :) toetsenbord loopt nu perfect recht samen met de bovenkant van de laptop. (kan er een liniaal overeen leggen en het blijft perfect recht)

[ Voor 3% gewijzigd door JaapWillem op 04-10-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Anoniem: 199510 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:42:

Zeven weken voor de fingerprint reader?! Dat is nogal wat. (Ik heb de mijne zonder fingerprint reader besteld, dus ik zal geen last hebben van die extra vertraging).

Er zijn pas geleden nog een paar kleine wijzigingen in de configuraties van de M1330 doorgevoerd op de Dell website (zie ook een aantal posts hierboven). Zo wordt de T7300 processor (2,0 GHz / 4 MB cache) nu niet meer geleverd, die hebben ze vervangen door de T7250 (2,0 GHz / 2 MB cache) en ik geloof dat de keuze / prijs van de harddisks ook ietsje is veranderd.

Ik heb er één besteld met T7300 dus ik hoop dat Dell die nog op de plank heeft liggen... (maar ik vind het ook niet erg als ze er gratis een T7500 in zouden stoppen omdat ze de T7300 niet meer hebben... :) )

@JaapWillem, bedankt voor de handige info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Is dit een goede deal?

hosted@imageshack
http://img503.imageshack.us/my.php?image=goededealnj2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat plaatje klopt niet helemaal denk :?
Zie bv. geen processor/ geheugen/ scherm staan?

En waarom linken naar 'n plaatje als je 't ook even kan copy-pasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Model: NLDHSONL-N1013306

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo T7250 Processor (2.00 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Business - Nederlands
KLEUR KEUZE Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
LCD-SCHERM Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™ bewerken
BIOMETRISCHE ID. No Biometric Fingerprint Reader
GEHEUGEN 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
HARDE SCHIJF 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
GRAFISCHE KAART 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
OPTISCH(E) STATION(S) Vast 8x DVD+/-RW-station , inclusief SW
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
MODEM Externe 56K/V90-modem (USB) inclusief kabel en adapter - Nederlands

Accessoires
DRAAGTASSEN Geen draagtas bewerken
BLUETOOTH Dell™ TrueMobile 355 interne Bluetooth-module - Europees
DRAADLOZE CONNECTIVIT Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.5 - Nederlands

Services & Software
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar XPS Premium hardwaresupport
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands

Ook meegeleverd bij uw systeem
Gedis-pakketreferentie XPS Performance N1013306
Bestelgegevens Inspiron-bestelling - Nederland
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Toetsenbord Intern, licht toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Standaardondersteuning Basisgarantie - 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site en voor games)

Bestelling via internet bij Dell Bestelling via internet bij Dell
Systeemmedia DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en stuurprogramma's

Totaalprijs inclusief levering: 1359,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat is wel een goede deal.. Ik heb hetzelfde systeem met 160 gb hdd en wél bio fingerprint reader voor 1522.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172495

jj71 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:32:
Ik heb mijn M1330 nog niet, maar:

Ik vond hier een topic over het volledig herinstalleren van Dell Media Direct en Windows Vista op de M1330.

Maand geleden besteld
Woensdag gekregen
Donderdag defect gegaan (videokaart)
Vrijdag monteur langsgeweest (moederbord vervangen)

Vista eraf gegooid, ik durf Vista nog niet aan met Active Directory.
XP erop gezet en de drivers van de Vostro 1500 gebruikt, omdat er nog geen XP drivers zijn voor de XPS M1330.

Waarom zijn de XPS'en in Nederland niet verkrijgbaar met Blauwe Raai? Overseas zijn ze wel leverbaar met Blauwe Raai...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172495 op 05-10-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Hier een paar leuke filmpjes; een parodie op Apple's reclame waarin de saaie man een PC voorstelt en de coole dude een Mac.

XPS vs Mac 1
XPS vs Mac 2
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Voor de mensen waarvan hun microfoon nog niet goed werkte, of te zacht geluid hadden. Ik heb net de drivers van 29 september geinstaleerd en die doen het nu prima. Bij de vorige drivers werkte de 'geavanceerde microfoonfuncties' niet goed. (volgens vista, dit werd een paar keer gemeld).
Bij deze drivers werkt dat dus wel, en heb ik een prima microfoongeluid kwa volume. Ben benieuwd of het microfoonprobleem hierdoor bij anderen ook opgelost is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
weet iemand al het verschil in gewicht van de 6 en 9 cell batterij. en hoe lang halen jullie met een 9 cell batterij? volgens mij verbruikt dat wled scherm weinig in verhouding met de oude ccfls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Executor16 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 05:59:
weet iemand al het verschil in gewicht van de 6 en 9 cell batterij. en hoe lang halen jullie met een 9 cell batterij? volgens mij verbruikt dat wled scherm weinig in verhouding met de oude ccfls.
9 cell: ongeveer 5.30 uur met blauwetand en wifi ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Anoniem: 172495 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:33:
[...]

9 cell: ongeveer 5.30 uur met blauwetand en wifi ingeschakeld.
Met LED of ccfl scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LED scherm, nVidia kaart en non-SSD harddisk.

Weet iemand trouwens al een goede laptoptas die niet veel groter is dan de laptop zelf? De adapter hoeft er niet in te passen, het zou wel mooi zijn als een extra muisje erbij past. Weet iemand of Metz en Co in de Amsterdamse Leidsestraat tassen verkoopt waar de laptop eventueel in past? Is er in de PC Hooftstraat een winkel die laptoptassen verkoopt? De Louis Vuitton tassen vind ik niet zo, maar misschien verkoopt Burberry laptoptassen? (liefst met Burberry print aan de binnenkant, en zonder print aan de buitenkant)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172495 op 07-10-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172495 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:28:
[...]
LED scherm, nVidia kaart en non-SSD harddisk.

Weet iemand trouwens al een goede laptoptas die niet veel groter is dan de laptop zelf? De adapter hoeft er niet in te passen, het zou wel mooi zijn als een extra muisje erbij past. Weet iemand of Metz en Co in de Amsterdamse Leidsestraat tassen verkoopt waar de laptop eventueel in past? Is er in de PC Hooftstraat een winkel die laptoptassen verkoopt? De Louis Vuitton tassen vind ik niet zo, maar misschien verkoopt Burberry laptoptassen? (liefst met Burberry print aan de binnenkant, en zonder print aan de buitenkant)
Wanneer je er een vindt moet je hem hier ff posten. Ik ben ook wel opzoek naar zoiets namelijk. :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1330 ervaringen topic. Gelieve géén 1530 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).