Toon posts:

[Sony W80] 'Hang' bij fotos bekijken op mac OS X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Sony W80 binnengekregen, mooi apparaatje! Zoals ik inderdaad al wist misschien iets te rommelig aan de achterkant en het menu vergt enig inzicht maar het design en de fotos heffen die kleine nadelen voor mij volledig op :)

Nu is er een probleempje, ik heb een apple powerbook G4 laptop met OS X. Sony levert geen software mee voor de camera (behalve music exchange oid maar daar heb ik niks aan) want het schijnt dat je de camera als USB stick dient te gebruiken.
Alles goed en wel, ik sluit de camera aan, memstick verschijnt netjes op mijn bureaublad en ik kan door de mappen die hierop staan navigeren. Echter zodra ik het mapje open waarin mijn fotos staan (memstick -> DCIM -> Mapnaam met de zojuist gemaakte foto's) dan blijft de finder hangen en kan ik niks meer doen met de finder / bureaublad (loading muiscursor + niet werkende finder).
Enige oplossing is dan om de stekker uit de camera te trekken voordat ik mijn mac / de camera weer kan gebruiken :(

Ik wil toch graag mijn fotos op meet dan 2,5" kunnen bekijken :) Hopelijk heeft iemand tips voor me!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey, dat is inderdaad raar. Heb maar 1x op submit geklikt :o

Deze verder, andere mag wat mij betreft dicht :)

(of was het misschien een dankzij automatisme 'vorige' in browser -> post aangepast -> resubmit?, anywho, excuses, die ander mag weg)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 11:44 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het enige wat je kunt doen is om de telefoon even aan te sluiten in een mac winkel en kijken of Finder het zelfde doet. Zoja, dan zou ik je aanraden om de opslag ruimte te formateren met een goed bestandssysteem.

Werkt hij ook niet in de winkel, zou ik even Sony bellen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

- Heb je al eens een andere camera geprobeerd?
- Werkt de USB wel gewoon goed met andere apparaten?
Een omweg-oplossing is om een kaartlezer te gebruiken.

Ik had ook eventjes gezocht op soortgelijke problemen, maar nog niks gevonden.
Ik heb verder geen ervaring met OSX

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Goed, even wat dingetjes getest en daar is het volgende uitgekomen:

- Mem stick geformatteerd, daarna werkte alles goed, iPhoto sprong naar voren en vroeg me automatisch de foto's te importeren wat prima werkte.
- Filmpje gemaakt: probleem begon weer, Finder loopt vast, iPhoto detecteerd geen camera
- Aantal fotos erbij genomen (zodat iPhoto nieuwe had om te importeren) -> nog steeds geen camera detectie in iPhoto en Finder loopt nog steeds vast.

Het lijkt erop dat ik op de 1 of andere manier de memstick niet kan lezen zodra er een filmpje op staat! Dat lijkt me erg raar..

Overigens nog geen andere camera op mijn mac geprobeert, andere USB apperatuur werkt prima, ga het nu testen op windows

Edit: Vreemde is dat wanneer de boel _niet_ werkt, iPhoto wel naar voren springt bij het aansluiten van de camera, maar geen toestel detecteerd en ook niet vraagt de fotos te importeren...

Edit2: Windows werkt t wel prima, alles is te vinden en te openen, zodra ik de filmpjes van de memstick verwijder kan ik via Finder in mac OS X ook de files browser, iPhoto doet t dan nog steeds niet goed overigens...

@falcon: wat voor bestandsysteem zou ik hem naar moeten formatteren volgens jou?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 11:57 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Misschien is dit topic nuttig:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5261947

Daar staan soortgelijke problemen in. Adviezen zijn iig om iphoto en codecs te updaten mocht je niet de laatste versie hebben.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Hm, iPhoto updaten ben ik nu aan het doen (hoewel me het sterk lijkt dat die de problemen oplost aangezien het buiten iPhoto ook mis gaat), perian download werkt niet en quicktime versie is in orde

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Als het niet werkt zou je toch eens de support van Sony kunnen raadplegen, want OSX staat wel in het supported lijstje (OS X (10.0-10.4))

☻/
/▌
/ \

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:32

Zoefff

❤ 

Meer een Apple-related probleem dan een fotografie-related probleem. Een schopje richting APL dus :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
iLife '08 geinstalleerd, loading wheel of death blijft komen wanneer ik de camera aansluit als er een filmpje op staat...

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:39:
iLife '08 geinstalleerd, loading wheel of death blijft komen wanneer ik de camera aansluit als er een filmpje op staat...
Sony maar emailen/faxen/postduiven dan maar ;)
Ze geven aan dat het supported is weten ze er waarschijnlijk wel iets over.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, zonde hoor, Sony stond altijd in een hoog vaandel bij mij, hopen dat ze een toegankelijke, klantvriendelijke oplossing hebben voor dit probleem...

Heb net sony aan de lijn gehad, ze hebben geen oplossing en ze zien ook geen aankomende updates in het systeem. Uiteraard zijn ze 'er wel mee bezig' :/
Ik overweeg nu de camera terug te sturen want dit is natuurlijk zonde van mijn geld... Heb inmiddels ook de Perian codec gedownload en geinstalleerd maar helaas helpt dit ook niks :(

Alvast op zoek naar een alternatieve camera dan maar |:(

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Als je wel zeer te spreken bent over de camera zou je nog altijd een kaartlezer kunnen gebruiken. Bijkomend voordeel is dat kopieren via een kaartlezer vaak sneller gaat.

Het is iig wel een goede reden om je geld terug te eisen, mocht je dit willen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 11-09-2007 16:05 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Mwa, hij ziet er erg mooi uit maar ik vind de fotokwaliteit wel meevallen, het menu is niet erg fijn en de knoppen op de achterkant zijn rommelig en drukken niet fijn in. Al met al is het heel jammer dat ik nu geen goede camera heb maar alles bij elkaar opgeteld is het het geld niet waard dus ik ga m terugsturen :(

vandaar:
[DigiCam + OS X] Welke camera is compatibel?

Edit: Omgeruild voor Canon Ixus 70, werkt perfect!@

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 14:00 ]

Pagina: 1