Toon posts:

[DigiCam + OS X] Welke camera is compatibel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals sommigen misschien wel gelezen hebben heb ik mijn vandaag ontvangen Sony DSC-W80 terug moeten sturen omdat deze de beloofde Mac OS X ondersteuning niet waar kan maken. (zodra ik een filmpje had gemaakt werkte de OS X ondersteuning niet meer en moest ik de memstick formatteren voordat ik weer foto's kon maken)

Graag wil ik dit topic gebruiken om ervaringen, tips en suggesties van andere Apple gebruikers uit te wisselen met betrekking tot (betaalbare, EUR 200 / 300) digitale camera's. Uiteindelijk is het mijn doel om, voor ik op reis ga met mijn PowerBook G4, een goed functionerende digitale camera te hebben (zonder additionele apperatuur nodig te hebben zoals cardreaders etc..).

Als kickoff mijn ervaring met Mac OS X en de Sony DSC-W80, zolang je alleen fotootjes maakt is er niks aan de hand en werkt het prima samen. Echter, zodra je een filmpje maakt is het enige wat er nog goed gaat de herkenning van de aangesloten memstick. Browsen door de files zorgt ervoor dat je Finder crashed, iPhoto ziet geen nieuwe foto's meer. Kortom, je kan niks meer met je mac tot je de camera 'koud' afkoppelt van je computer en je de memstick formatteerd.
Sony wist helaas niks van dit probleem en in de nabije toekomst zit er ook geen oplossing aan te komen aldus de medewerker :(

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
|:(

Dacht ik toch ff een mooi topic geopend te hebben :o

Edit: Erg uitgebreid is die lijst overigens niet, misschien toch fijn om wat ervaringen te zien hier? Zit nu met een lijst met modelnummers dus dat wordt nog een hele kluif iets te vinden wat binnen mijn prijs / interesse ligt
Overigens is die lijst ook niet echt meer upp-to-date geloof ik?

Ik bekijk nu als alternatief:
http://www.dcresource.com/news/newsitem.php?id=3482

De Canon powershot Ixus 70 (in de link SD1000), iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 17:08 ]

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 15:21
Ik heb wel een Canon IXUS 50, werkt al jaren prima samen met OSX. Heb echter nog nooit gewerkt met filmpjes, maar ik kan het eens voor je testen (als ik mijn digicam terugkrijg, momenteel uitgeleend voor geboorte van neefje :*) )....

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Voor zover ik weet zijn alle Canon camera's ondersteund. Wat Sony betreft, die heb ik nooit serieus kunnen nemen op het gebied van fototoestellen. Laat ze maar videocamera's en TV 's maken :+

Verwijderd

Mijn Sony T33 werkt ook prima.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:35:
[...]

|:(

Dacht ik toch ff een mooi topic geopend te hebben :o

Edit: Erg uitgebreid is die lijst overigens niet, misschien toch fijn om wat ervaringen te zien hier? Zit nu met een lijst met modelnummers dus dat wordt nog een hele kluif iets te vinden wat binnen mijn prijs / interesse ligt
Overigens is die lijst ook niet echt meer upp-to-date geloof ik?
Die lijst is samengesteld door de fabrikanten die de testen van de Image Capture SDK succesvol hebben doorlopen. Dit zijn in ieder geval de camera's die zeker moeten werken. Andere camera's die als Mass Storage Device werken zouden in principe ook moeten werken:
Additional cameras may be supported. Non-USB digital still cameras that use CompactFlash, Memory Stick, MultiMedia Card (MMC), SecureDigital (SD) and SmartMedia cards are supported when the memory card is used with a supported media reader. While most media readers are MSC-compliant and will “just work”, some media readers may require additional drivers to be installed in order to work with Mac OS X. Native (”RAW”) picture formats may require additional software.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat doet de Sony W80 dus ook... In de handleiding staat dat hij Mac OS X 10.3 + 10.4 ondersteunt en hij werkt aan de USB kabel ook als mass storage device maar goed functioneren na het maken van een filmpje, ho maar :)

Ik heb nu de Canon Ixus 70 binnen, prachtig toestelletje! Menu + knoppen zijn veel relaxter, mooiere foto's (vind ik, als leek zijnde) en alles werkt perfect met mac samen! Filmpjes worden netjes geimporteerd in iPhoto en afgespeeld met Quicktime! Toch wel blij dat ik uiteindelijk een goed excuus had om die Sony in te ruilen :P

EDIT: Bij die Sony kreeg ik een icoontje op het bureaublad en een knopje in iPhoto om het apparaat los te koppelen, die canon wordt wel weergegeven in iPhoto maar ik zie nergens een disconnect knopje?

EDIT2: Rechtermuisnkop op kamera in iPhoto -> Deactiveer :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 14:12 ]

Pagina: 1