Toon posts:

Direct x10 Kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ga een nieuwe pc samenstellen maar heb nog een aantal vraagjes betreft de videokaart.

Aangezien ik nu overstap op vista en een dx10 video kaart wil leek mij de 8800gts een goede keuze gezien de prijs prestatie verhouding, ik weet alleen niet of ik de 320 of 640mb versie moet nemen en of het niet veel verstandiger is om met het oog op de toekomst direct een 8800gtx er in te doen.

Mijn vragen:

Ondersteunt de 8800gts dx10?
Wat is het verschil tussen de 8800gts 320mb en 640mb versie, en merk je dat verschil goed?
Bioshock vraagt bijv. 512mb (aanbevolen specs), betekent dit dat ik een videokaart nodig heb die minimaal 512mb geheugen heeft om hem aanbevolen te draaien(betreft alleen videokaart)?
Past deze kaart in de Antec ninehundred?

Met oog op de toekomst wat is nu de beste kaart om in je pc te prikken? 8800gts of gtx?

De pc die ik wil aanschaffen is vooral bedoelt om games op te spelen (en ja zeker die vette titels van dit eindejaar :9~ )

Extra info over de rest van pc:
Er zal een e6850 cpu in zitten, 2gb ddr2 ram, waarschijnlijk een p35 mobo (ben ik nog over aan het twijfelen), 2 samsung spinpoints 500gb, behuizing is Antec ninehundred, samsung 226bw, zalman 600 watt, ik ga niet OC'en

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 23:40
Met oog op de toekomst is het natuurlijk beter om er een GTX erin te doen. Ik heb eens gezien op een filmpje dat deze kaart wel in deze behuizing past, dus dat zit ook wel goed. Persoonlijk zou ik dus gaan voor een GTX (Bevalt mij ook zeer goed, ik bezit deze gpu ook)

Ook moet je denken aan een goede voeding. Met jouw setup.. liefst 520watt+ van een goed merk. Als je gaat overclocken lijkt mij het beste om 600watt+ te nemen voor wat meer ruimte.

PHILIPS Motional Feedback 544

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Welkom op GoT. Het is hier de bedoeling dat, voordat je een topic post, eerst zelf gaat zoeken op Google of whatever you like en pas als je er echt niet uit komt je hier gaat posten.

Probeer dus eerst even te zoeken op dit forum of op de wereld. We gaan er ook vanuit hier dat je basisdingen weet zoals wat bijv een FSB is, of een HTT, of begrijpt wat men bedoelt met GDDR3 en dat je ook weet dat je niet alleen naar Microsofts kant van Vista moet luisteren en ook naar de andere kant die vertelt dat op Vista games minder lekker draaien ;) Dus als de lat hier te hoog gelegd is, kan je misschien even kijken op www.beginnersweb.nl waar ze het misschien beter kunnen uitleggen ;)

@hierboven: Een 8800GTS320MB is genoeg, heb ik zelf ook en ik draai BioShock op 1680x1050 op Full Detail. Plus dat deze kaart makkelijk te klokken is naar GTX snelheden zonder dat ie warmer dan 82 graden worden op fan @ 60%.

[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 10-09-2007 20:31 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet geinterreseerd in OC'en en neem hoogstwaarschijnlijk een 600watt voeding van zalman

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-07 09:30

Griffin

Is mythical

De 8800GTS ondersteund gewoon DX10. Ook de lagere (8500...) ondersteunen DX10, echter de kaarten zijn trager dan een Ati X1950XT DX9 kaart.
Het verschil tussen de 320MB en de 640MB is het aantal MB in het geheugen.

De kaarten passen gewoon in elke FullATX kast (en volgens mij is de antec 900 full atx).

Wat betreft welke kaart beter is voor de toekomst, de 8800GTX natuurlijk, alleen de vraag is of je daar het budget voor hebt.
heb je dat niet dan zou ik voor de 640MB versie gaan gezien de 22" monitor in je lijstje. Het is namelijk zo dat je alleen vol profeit van het meer geheugen neemt als je op grotere resoluties speeld.

Dus als je het geld hebt kan je beter de 8800GTX nemen, echter als je dit niet hebt dan is de 8800GTS 640MB een goede keus

EDIT:
spuit 999. moet vaker refreshen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 10-09-2007 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
@The Triad, ik start dit topic nadat ik idd research heb gedaan.
aangezien mijn vraag toch vrij specifiek is is het lastig om overal een duidelijk antwoordt voor te vinden, daarbij komt dat het niet verkeerd is om een UpToDate antwoord te ontvangen.
Dit is mijn eerste post op tweakers, ik kijk heel veel rond en leer van andere topics en dergelijke en heb nu voor het eerst de behoefte gehad om een account te maken om mijn vraag te stellen.

De gtx is naar mijn mening nogal duur op het moment, maar zal het veel uitmaken of ik een 320mb of 640mb heb op een 22 monitor? en zal het in de toekomst ook zo zijn dat je steeds meer geheugen nodig hebt op je videokaart of gaat dat niet zo bijsterhard?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:40:

De gtx is naar mijn mening nogal duur op het moment, maar zal het veel uitmaken of ik een 320mb of 640mb heb op een 22 monitor? en zal het in de toekomst ook zo zijn dat je steeds meer geheugen nodig hebt op je videokaart of gaat dat niet zo bijsterhard?
Monitor maakt niet uit lijkt mij, is meer met welke settings je wilt gamen? full AA e.d.
en zal het in de toekomst ook zo zijn dat je steeds meer geheugen nodig hebt op je videokaart of gaat dat niet zo bijsterhard?
't is dat ik geen glazen bol had maar anders :+

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de games op de zo hoog mogelijke resolutie spelen (zo hoog als de game/monitor het toelaat)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT! :)

Zoals sommige al aanhalen zul je misschien toch nog een klein schepje er bovenop moeten doen qua eigen research. Een vraag als deze
getuigd echt van gebrekkig vooronderzoek. :X De 8800 serie is juist de serie waar nVidia DX10 hardware op de markt heeft gezet.
Wat is het verschil tussen de 8800gts 320mb en 640mb versie, en merk je dat verschil goed?
Het verschil bedraagt 320MB en misschien een andere kloksnelheid afhankelijk van de kaart. Of je dat verschil goed merkt is prima te lezen in reviews over deze kaart, en reviews van de 8800GTS/GTX met 320 of 640MB zijn er genoeg te vinden.
Met oog op de toekomst wat is nu de beste kaart om in je pc te prikken? 8800gts of gtx?
Dat hangt helemaal van je budget af en je eisen.
Neem eens **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? door, daar kun je lezen hoe je deze keuze voor jezelf kunt maken. Als jij een GTX en de 640MB het extra geld waard vind ten opzichte van de extra prestaties die het levert, ja dan is een GTX geschikt voor je en anders misschien niet. Dit verschilt van persoon tot persoon.

Dit is bijvoorbeeld een eis die je stelt aan de kaart:
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:49:
ik zal de games op de zo hoog mogelijke resolutie spelen (zo hoog als de game/monitor het toelaat)
Jij wilt dus veel performance, daar heb je dan ook een dito kaart voor nodig. Als je dan ook het geld er nog voor over hebt dan is een GTX de kaart waar jij op uit zult komen. En in het geval dat je dat geld er niet voor over hebt neem je een GTS, eigenlijk is het heel simpel.

Ik zie geen specifieke vragen die lastig zelf te beantwoorden zijn. Dit valt nog prima onder het topic wat ik je eerder gaf over het aanschaffen van een videokaart.

Mocht je hier nou vragen/opmerkingen over hebben dan kun je me altijd een DM (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif) of email sturen. Het emailadres vind je in mijn profiel.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.