Software voor samenvatten college

Pagina: 1
Acties:
  • 969 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 08:36
Ik ben op zoek naar software om makkelijk samenvattingen te maken van (voor mij) colleges / boeken. Hoewel het natuurlijk mogelijk is om een word-documentje te maken met kopjes ed, heb ik liever software waarmee je een soort geheugenweb kan maken, met in het midden het hoofdonderwerp en daarom heen alle dingen die ermee te maken hebben.

Ik weet dat deze software bestaat maar niet de juiste benaming ervoor. Wete iemand een goed programma danwel de juiste benaming ervoor (brainplotting???)

Thnx

Vincent

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien is microsoft - OneNote iets voor je?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• vincenthart
hmmm, die heb ik pasgeleden verwijderd, even kijken of ik hem terug krijg

[ Voor 94% gewijzigd door vincenthart op 10-09-2007 18:36 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:40
vincenthart schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:16:
hmmm, die heb ik pasgeleden verwijderd, even kijken of ik hem terug krijg

het woord wat ik zoek was trouwens een woordweb, kan alleen nog geen goede software vinden
Mindmanager?

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 09:28
Flapp schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:00:
Misschien is microsoft - OneNote iets voor je?
Kan je OneNote daarvoor gebruiken. Ik ga gelijk kijken of het wat is. Heb het namelijk wel maar nog nooit naar gekeken. Wist namelijk niet waarvoor het was :? . Beetje dom dat ik dat niet heb opgezocht. Lijkt me echt ideaal als het werkt. _/-\o_

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• vincenthart
Laat even weten als dat zo is, dat zou me echt goed uitkomen :)
Mindmanager?
Das idd datgene wat ik zoek, de software mindmanager is alleen vrij duur... ga even zoeken naar een gratis alternatief

[ Voor 55% gewijzigd door vincenthart op 10-09-2007 18:37 ]

• Mr.Meeuw
vincenthart schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:31:
Laat even weten als dat zo is, dat zou me echt goed uitkomen :)
Nou heb even snel gekeken. Moet zo eten dus kijk vanavond wel verder. Maar eerste indruk is dat het wel het proberen waard is. :)

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-03 17:50

Alternativ

4 8 15 16 23 42

http://en.wikipedia.org/wiki/FreeMind gratis. Het programma ondersteunt koppelingen naar andere bestanden, freeware, xml files dus je kunt er ook nog andere leuke dingen mee doen en automatische tidy-ing, verder webpublish.

alternativ

• vincenthart
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mind_Mapping_software

Hier staan een aantal, bedankt voor alle hulp :)

Ik ga maar een goede uitzoeken

Verwijderd

waarmee je een soort geheugenweb kan maken, met in het midden het hoofdonderwerp en daarom heen alle dingen die ermee te maken hebben.
woordspin?

• vincenthart
hier de link naar een topic hier op tweakers over freemind, ziet er goed (de software)

[Mindmapping] Freemind, gratis mindmapping software

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mr.Meeuw schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:20:
[...]

Kan je OneNote daarvoor gebruiken. Ik ga gelijk kijken of het wat is. Heb het namelijk wel maar nog nooit naar gekeken. Wist namelijk niet waarvoor het was :? . Beetje dom dat ik dat niet heb opgezocht. Lijkt me echt ideaal als het werkt. _/-\o_
OneNote is een notitietool ;)
Je kan stukjes tekst/sleutelwoorden, plaatjes, filmpjes, geluidjes etc als een grote collage bij elkaar plakken en op die manier de kernpunten bij elkaar houden e.d.
Exporteren naar HTML zit er ook in, dus als je een projectje hebt met klasgenoten kan je dat op een gedeeld stukje website zetten en zo allemaal de notities in zien.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mr.Meeuw
McKaamos schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:25:
[...]

OneNote is een notitietool ;)
Je kan stukjes tekst/sleutelwoorden, plaatjes, filmpjes, geluidjes etc als een grote collage bij elkaar plakken en op die manier de kernpunten bij elkaar houden e.d.
Exporteren naar HTML zit er ook in, dus als je een projectje hebt met klasgenoten kan je dat op een gedeeld stukje website zetten en zo allemaal de notities in zien.
Heb het vandaag maar even in de praktijk uitgeprobeerd. :P Op school in de les, en het werkte echt goed en zag er netjes en overzichtelijk uit. Een hele verbetering met mijn collegeblok, dat ding is me een chaos en me handschrift is ook niet echt geweldig, dus denk dat ik het vaker ga gebruiken.

• vincenthart
dus je kan er niet echt een web van maken? Visio (ook deel van office) maakt ook webs, nog niet uitgeprobeert.

Wat ook handig is, is bubbl (http://www.bubbl.us) heel erg versimpeld, maar makkelijk om connecties tussen onderwerpen te leggen. Webbased, dus als je internet hebt tijdens een college: waard om te proberen.

Freemind is daarnaast toch het beste denk ik: gratis, wordt miss voor de pda geprogrammeerd en heeft veel functies

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik gebruik altijd visio voor dit soort werk, en op mijn mac omnigraffle. Vooral omnigraffle heeft een hele mooie functie om gewoon een lijst steekwoorden op te sommen, vervolgens rang orde bepalen en dan maakt hij er automatisch bijvoorbeeld een web van met verschillende kleuren etc.

Visio wil af en toe een beetje vervelend werken met verbindingen aanleggen, of symbolen aanpassen wat veel tijd kan kosten om het allemaal mooi op papier te krijgen.

Ik begin mijn samevattingen trouwns eigenlijk altijd op papier, omdat dat toch het beste werkt. Daarna pas verder structureren op de pc.
Pagina: 1