Toon posts:

USB poorten kapot door telefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een maand geleden heb ik geprobeerd mijn Samsung D900 met het bijgeleverde kabeltje aan de computer aan te sluiten. Toen ik PC Suite had gedownload heb ik de kabel in een USB-poort gedaan en mijn telefoon aangesloten. Er gebeurde niks. Even later probeerde ik mijn iPod aan te sluiten en ineens deed die het ook niet meer, evenals mijn USB-muis. Nu heb ik geprobeerd met een nieuw hardware profiel de USB-controller opnieuw te installeren, maar ook dit had geen effect. Toen ik in het BIOS mijn USB-Controller op "Disabled" had gezet, en mijn iPod inplugde gaf hij aan dat hij opgeladen werd, (hoewel iTunes hem niet kon vinden). Toen heb ik de USB-Controller weer op enabled gezet en elke keer als ik de iPod erin doe geeft hij 2 seconden aan dat hij oplaadt en daarna stopt dat. Al mijn USB-apparaten doen het nu niet meer, ik heb alle poorten al geprobeerd. Ik draai Windows XP Pro, met SP2..

M.vr.gr. Ro

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:34:
Hallo,

Een maand geleden heb ik geprobeerd mijn Samsung D900 met het bijgeleverde kabeltje aan de computer aan te sluiten. Toen ik PC Suite had gedownload heb ik de kabel in een USB-poort gedaan en mijn telefoon aangesloten. Er gebeurde niks. Even later probeerde ik mijn iPod aan te sluiten en ineens deed die het ook niet meer, evenals mijn USB-muis. Nu heb ik geprobeerd met een nieuw hardware profiel de USB-controller opnieuw te installeren, maar ook dit had geen effect. Toen ik in het BIOS mijn USB-Controller op "Disabled" had gezet, en mijn iPod inplugde gaf hij aan dat hij opgeladen werd, (hoewel iTunes hem niet kon vinden). Toen heb ik de USB-Controller weer op enabled gezet en elke keer als ik de iPod erin doe geeft hij 2 seconden aan dat hij oplaadt en daarna stopt dat. Al mijn USB-apparaten doen het nu niet meer, ik heb alle poorten al geprobeerd. Ik draai Windows XP Pro, met SP2..

M.vr.gr. Ro
Eenvoudige check voor je als het aan telefoon kan liggen: koop aparte USB insteekkaart, test eerst of USB werkt met andere apparaten. Daarna foon insteken en gelijk testen of het werkt of niet. En bekijk kaart ook even op verdachte dingen. Merk je dat USB insteekkaart ook niet werkt na foon insteken? Foon maakt dan kortsluiting op data deel, tenzij er wel of geen power op zit (te checken met b.v. USB lamp of zo). Dan weet je waar boosdoener is en mag je het aanklagen.
Neem wel goedkoop kaart, anders zou het beetje vies tegenvallen qua schade.

Maar pak ook voor die USB test voor zekerheid een nieuwe kabel, voor het geval de pinnetjes in de kabelstekkers verbogen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 11-09-2007 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar, is er geen mogelijkheid dat het een software probleem is? Ik wil graag eerst alle software problemen uitsluiten, voordat ik er extra centen aan spendeer. Trouwens is de USB te vervangen zonder dat het hele moederbord vervangen moet worden?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 16:48
Kijk eens of je poort niet fysiek defect is. 'k Heb dat een keer meegemaakt bij een gezig waarbij ik op een soortgelijk probleem stuitte.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het kan ook nog heel simpelweg zo wezen dat die Samsung software iets aan ellende heeft geinstalleerd, wat nu dwars ligt. Een telefoon zal echt niet zo maar een USB poort opblazen.

Je zou kunnen proberen met een Linux (Knoppix/Ubuntu) Live CD te booten, en dan controleren of je USB apparaten het dan wel doen. In ieder geval Ubuntu werkt keurig met USB muisen geheugensticks vanaf het CDtje af gestart.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

En of het mobo vervangen moet worden dat ligt aan een aantal dingen.
Op welke manier zitten de USB poorten op het mobo?
Zitten de poorten op een metalen backplate met een draad op het mobo? Dan kan het zijn dat dit onderdeel alleen vervangen hoeft te worden.
Als ze vast gesoldeerd zitten op het mobo zelf, dan ben ik bang dat de poorten niet te vervangen zijn zonder het mobo te vervangen. Of je moet zelf denken te gaan solderen.
Verder kan het natuurlijk nog zo zijn dat het niet de connector of de poort is, maar dat de controller chip niet goed meer functioneerd. Als dat zo is, dan heeft vervangen van de poorten, op welke manier dan ook, geen zin. Dan is het echt het mobo dat vervangen zal moeten worden.

Wordt de controller nog wel goed herkend in Device Manager?

Heb je PC-Suite al geprobeerd te de-installeren?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Lees de volgende post eens door en installleer je poorten eens opnieuw.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1243825

Succes.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Pagina: 1