[Vista] I-net delen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Ik heb een Asus A8N Sli Deluxe moederboard met daarin 1 Marvell Yukon nic en 1 Nvidia Nforce networking NIC.

Nu heb ik mijn modem aangesloten op mijn Marvel Yukon en een laptop op de tweede nic. Op de pc waar internet binnen komt heb ik Vista draaien en op de laptop heb ik WinXP draaien. Ik heb behoorlijk wat ervaring met het aanleggen van simpele netwerken en normaliter kom ik er ook altijd gewoon uit.

Enige probleem is echter dat ik, bij het delen van de verbinding een foutmelding krijg.

"Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internetverbinding delen. [null]"

Ik heb de nic al verwijderd, instellingen nagelopen, maar ik kan hem maar niet delen. Ook alle services die moeten draaien heb ik gecontroleerd. Ik ben de user die de installatie gedaan heeft en heb dus ook admin rechten. Op andere pc's lukte dit altijd moeiteloos.

Wie weet wat ik hier fout doe?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Post eerst eens als je instellingen mbt ip adressen en zo. Sowieso is een switchej aanschaffen makkelijker en goedkoper.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wel een crosskabel gebruikt tussen PC en laptop? Maar verder eens met ^^, gewoon een switch kopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Je bent niet met elke internetverbinding klaar met een switch. Vaak moet je een router aanschaffen, dus let daar wel even op.

Wat het internet delen betreft, kijk eens of je de nieuwste drivers kan vinden (op de site van de fabrikant). Naast internet delen met windows zelf, kan je het ook doen met verschillende software.
Zie de internet deel faq: Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 11% gewijzigd door job op 09-09-2007 22:19 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

job schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:17:
Je bent niet met elke internetverbinding klaar met een switch. Vaak moet je een router aanschaffen, dus let daar wel even op.

Wat het internet delen betreft, kijk eens of je de nieuwste drivers kan vinden (op de site van de fabrikant). Naast internet delen met windows zelf, kan je het ook doen met verschillende software.
ja weet ik alleen 9/10 modems hebben ook een routerfunctie tegenwoordig. Vroeger was dat anders maar elk modem van de afgelopen 3 jaar heeft een router dus de gok is redelijk safe in dit geval.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TrailBlazer schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:19:
[...]

ja weet ik alleen 9/10 modems hebben ook een routerfunctie tegenwoordig. Vroeger was dat anders maar elk modem van de afgelopen 3 jaar heeft een router dus de gok is redelijk safe in dit geval.
Inderdaad. En als de TS wat meer informatie geeft (merk en type modem, instellingen, provider), dan kunnen we dat zeker weten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Me router, een linksys WRT54G heeft het helaas gisteren begeven. Vandaar dat ik even voor deze tussen oplossing wilde gaan. Ik ben me nog aan inlezen over de huidige generatie modems/routers in 1.

Maar goed, wat ik tot nog toe heb is het volgende:

PC1

Nic 1 Obtain ip adress, dit is dus internet (xs4all) deze krijgt ook keurig ze ip adres

Nic 2
192.168.0.1
255.255.255.0
192.168.0.1

PC2
Nic 1
192.168.0.2
255.255.255.0
192.168.0.1

Waarbij eerste ip adres is, tweede subnet en derde de gateway. Vervolgens deel ik dus de inet verbinding en dat lukt dus niet. Ik heb ook al nic 2 te delen, maar ook daar gaat het fout. Ik vind het zonde om nu nog hiervoor een hardware onderdeel aan te schaffen als ik straks toch een nieuwe router/modem ga aanschaffen.

Ik ga eens kijken naar een andere software matige oplossing. Ik ben bang dat dit gewoon niet gaat werken, de cable is wel cross cable. Maar dan nog zou ik toch gewoon internet delen aan moeten kunnen zetten? Ik zie de laptop wel in het netwerk etc.

Modem is niks mis mee, deze werkt gewoon naar behoren en heeft geen router functie of iets dergelijks. Oude provider was Demon internet ( :( )

[ Voor 6% gewijzigd door Damocles.NL op 09-09-2007 22:26 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Damocles.NL schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:24:
Nic 2
192.168.0.1
255.255.255.0
192.168.0.1
Gebruik je de Wizard Internetverbinding delen (als die nog bestaat in Vista)? Het lijkt me niet dat je de NIC op zijn eigen IP-adres als gateway kan zetten?
Damocles.NL schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:24:
Modem is niks mis mee, deze werkt gewoon naar behoren en heeft geen router functie of iets dergelijks. Oude provider was Demon internet ( :( )
Merk, type? Want Demon doet meestal aan bridging, maar de modems kunnen wel gewoon routeren. Dus je aanname kan best wel eens fout zijn; daarom moet je merk en typenummer geven ipv conclusies te trekken. Zelfs als het een Speedtouch Home is, dan is deze simpel om te zetten naar een Pro die kan routeren.

[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 09-09-2007 22:29 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

klinkt wel lekker inderdaad. het enige wat inderdaad niet klopt is je gateway op je NIC2. DIe kan je gewoon weglaten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

TrailBlazer schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:19:
9/10 van de nieuw aangeschafte adsl modems misschien.
Kabelmodems hebben geen ingebouwde router.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

job schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:47:
[...]

9/10 van de nieuw aangeschafte adsl modems misschien.
Kabelmodems hebben geen ingebouwde router.
Ok ik heb dan ook nul ervaring met kabelmodems :)
Pagina: 1