verkeerde kleuren profiel in webbrowser oid

Pagina: 1
Acties:

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik hoop dat dit het juiste forum voor deze vraag is anders zie ik hem wel in fotografie verschijnen.

Ik heb een Eos 350D en maak foto's in het formaat CR2.
Nu gebruik ik Lightroom om deze foto's om te zetten naar DNG en sla ze op via Photoshop als jpeg.
Daarna gaat er iets fout.

nadat ik hem heb opgeslagen als jpeg en hem open in :
"Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen" is de kleur precies zoals die was in photoshop.
maar open ik hem met een browser lijken de kleuren helemaal nergens meer op.
zie foto !

sla je hem op en open je hem weer met explorer of photoshop dan zijn de kleuren weer goed.

Ik converteer de foto's naar 8Bits en hij staat al op RGB als die uit lightroom komt weet iemand wat voor stap ik kan nemen om ervoor te zorgen dat de goede kleuren ook in de browser zichtbaar zijn?

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gebruik je Save for Web of de gewone JPEG functie?
Ik denk dat het verder toch in je browser zit... heb je verschillen tussen Internet Explorer en Firefox? Opera? Ik vind de kleuren inderdaad ook niet zo wonderbaarlijk fris, hier in Firefox. Te grijs.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dat heeft te maken met je kleurprofiel (.icc). Enkel Safari respecteert het kleurprofiel van de foto. Alle andere browsers doen er maar een gooi naar.

This space intentionally left blank.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In FGW zijn hier meerdere topics over :)
Bv. [Kleurprofiel] Verschil in browsers

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

In de export opties staat lightroom standaard op ProPhoto RGB ingesteld. Dit profiel moet je eerst omzetten naar sRGB in je jpeg export :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ThunderNet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:47:
In de export opties staat lightroom standaard op ProPhoto RGB ingesteld. Dit profiel moet je eerst omzetten naar sRGB in je jpeg export :)
en die sRGB is dan weer de meest gebruikte standaard -- hierdoor gaan je foto's er min of meer hetzelfde uitzien over de browsers heen.

This space intentionally left blank.

Pagina: 1