Toon posts:

Koptelefoon op mixer en zangopnemen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te kloten om mijn mixer aan te sluiten zodat ik het geluid via me koptelefoon krijg, dit is inmiddels gelukt maar ik wil ook me stem kunnen opnemen, en dit gaat helaas niet zoals ik het wil. Wanneer ik in mijn sequencer een track opneem waar ik dus wat wil zingen dan registreerd ie op de een of andere manier ook de muziek die door me koptelefoon komt, terwijl ik dus alléén de stem wil opnemen, maar wel de muziek natuurlijk door me koptelefoon horen. Heb volgens mij al zo\'n beetje iedere mogelijkheid uitgeprobeerd, dus daarom als laatste mogelijkheid hier maar even vragen.

Betreffende mixer:

Afbeeldingslocatie: http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/UB-802_top-1a0f7dd7dd4b73734e20e3ef0f9c4915.jpg

Betreffende geluidskaart

Afbeeldingslocatie: http://www.lp-naar-cd.com/images/audiophile2496p2.png

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35
Zo te zien kun je enkel de return bij de mix draaien en niet a/b schakelen tusen direct en return? Dat zou het een en ander wat makkelijker maken namelijk.
Wellicht kun je nu iets versieren met de FX send op de mic input welke je naar de geluidskaart stuurt. Daar komt enkel de zang binnen wat je opneemt, in de sequencer komt het samen met de muziek en dat gooi je op de output voor monitoring. Alleen weet ik niet of je dan de zang dubbel gaat horen of dat je de input 1 fader kunt dichtgooien en die fx send dus prefader werkt.
Met een schakelbare return was dat dus geen punt geweest.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:46:
Zo te zien kun je enkel de return bij de mix draaien en niet a/b schakelen tusen direct en return? Dat zou het een en ander wat makkelijker maken namelijk.
Wellicht kun je nu iets versieren met de FX send op de mic input welke je naar de geluidskaart stuurt. Daar komt enkel de zang binnen wat je opneemt, in de sequencer komt het samen met de muziek en dat gooi je op de output voor monitoring. Alleen weet ik niet of je dan de zang dubbel gaat horen of dat je de input 1 fader kunt dichtgooien en die fx send dus prefader werkt.
Met een schakelbare return was dat dus geen punt geweest.
Dat heb ik inderdaad ook al geprobeert, punt is dat de kabel die er voor zorgt dat ik kan opnemen met mijn mic uit 2 jacks bestaat, mijn FX send is slechts 1 input en dus word dan alleen mijn stem in mono opgenomen, en dat werkt dus ook niet. Het is dan idd wel zo dat de boel afzonderlijk van elkaar word opgenomen, maar dus mono.

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 08:55
Waarom wil je perse je stem in stereo opnemen?

Gewoon in mono opnemen, en later met als je gaat processen en fx erover gooit, kun je er alsnog een stereosignaal van maken.

Verwijderd

Topicstarter
winkelwagen schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:12:
Waarom wil je perse je stem in stereo opnemen?

Gewoon in mono opnemen, en later met als je gaat processen en fx erover gooit, kun je er alsnog een stereosignaal van maken.
Zou kunnen maar het signaal is bovendien ook nog eens gigantisch zacht, en dit terwijl de aux en de andere levels compleet open staan

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35
Anders gewoon de line out van de mixer aansluiten op de line in van de geluidskaart en je koptelefoon op de geluidskaart aansluiten (of via een versterker ofzo)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:16:
Anders gewoon de line out van de mixer aansluiten op de line in van de geluidskaart en je koptelefoon op de geluidskaart aansluiten (of via een versterker ofzo)
Ik heb op me geluidskaart geen kanaal voor koptelefoon, denk om het echt goed werkend te krijgen dat ik toch aan of een andere mixer of andere kaart moet gaan denken.
Pagina: 1