Oplossing traag kopieren vista

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:06
Ik had tot gisteren last van het heel traag kopieren van bestanden (op dezelfde SATA schijf) en dan met name kleine bestanden. Het lijkt erop dat de indexering hiervoor verantwoordelijk is. Ik heb de type bestanden die ik wilde kopieren uit de index gehaald (via Control Panel/Indexing Options, tweede tabblad) en de file operaties kan weer met gewone snelheid ipv ongeveer 4 bestand per seconde.
Ben nu aan het testen en het ziet er tot op heden goed uit :-) Bovenstaande geeft denk ik ook aan waarom Microsoft nog geen patch heeft. De enige patch lijkt het uitschakelen van de indexering en dat zal denk ik niet de bedoeling van Microsoft zijn :-)

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb de indexering direct uitgeschakeld.

Mijn ervaringen met copiëren: soms heel snel, soms tergend langzaam. De ene keer een DVD van 4.3 Gig copieren van schijf 1 naar schijf 2 in een paar minuten. De andere keer besanden ter grootte van in totaal 700 Mb copiëren van een externe harde schijf naar een memory stick. Duurde 25 minuten (ipv een halve minuut of zo).

Geen idee waar die verschillen aan liggen.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:03
Dit probleem wordt met SP1 opgelost door MS. :)

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DaannO schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:46:
Dit probleem wordt met SP1 opgelost door MS. :)
En is nu al op te lossen door deze patch te installeren :)

Werkt hier prima.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik snap niet helemaal waarom je een nieuw topic opent terwijl je workaround ook al in Vista traag? genoemd wordt, evenals de inmiddels bekende updates van een paar weken terug :)

Sterker nog, Vista traag? staat gewoon in de lijst van vandaag te zien :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.