Toon posts:

PC audio naar TV samsung jack/tulp wil niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een samsung LCD TV: LE26R83B. Ik heb mijn pc gekoppeld via een VGA kabel en dat gaat perfect. Echter heb ik een probleem om het geluid van de pc naar de TV te krijgen.

Ik heb een kabeltje gekocht met aan de ene kant een jackplug voor mn pc en aan de andere kant 2x tulp(rood,wit/l + r) voor in mn TV. Echter komt het geluid niet door. In de handleiding van de TV kan ik niets terugvinden over het doen van eventuele instellingen voordat het geluid op deze manier doorkomt. Zie ik iets over het hoofd? Ik weet dat er alternatieve oplossingen zijn via scart bijv. maar in principe moet en kan het via deze constructie werken.

De TV: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26r83b.asp
Gebruikt kabeltje: http://www.surfkit.nl/info/imgnew.db?70392

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 01:39 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05
Waarschijnlijk heb je nu die tulpjes in het audiogedeelte van de componentaansluiting gestoken.
Je hebt dan dus alleen geluid als je de TV ook daadwerkelijk op component zet.
Wat jij wil kan volgens mij helemaal niet.

[ Voor 85% gewijzigd door Marco op 08-09-2007 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Marco schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:48:
Waarschijnlijk heb je nu die tulpjes in het audiogedeelte van de componentaansluiting gestoken.
Je hebt dan dus alleen geluid als je de TV ook daadwerkelijk op component zet.
Wat jij wil kan volgens mij helemaal niet.
Afbeeldingslocatie: http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/200703/20070323180003703/EN/images/real_panel2.jpg

(7) Connecting External A/V Devices
- Connect RCA or S-VIDEO cable to an appropriate external A/V device such as VCR, DVD or Camcorder.
- Connect RCA audio cables to "R - AUDIO - L" on the rear of your set and the other ends to corre
sponding audio out connectors on the A/V device.
- Headphone may be connected to the headphone output (6) on the rear of your set. While the
head phone is connected, the sound from the built-in speakers will be disabled.

Audio kabel heb ik dus bij (7) aangesloten. Misschien moeten ook de andere ingangen (video/svideo) worden gevuld voordat de audio geactiveerd wordt? Volgens mij is er ook nog de mogelijkheid om het kabeltje bij (audio IN) naast de HDMI aansluiting te doen maar dan een VGA - HMDI kabel gebruiken voor beeld. Als ik nu de audio kabel in de (R/L) ingang steek van de TV naast de HDMI aansluiting kan ik als 'bron' in het menu van de TV nog geen HDMI selecteren. Op dit moment zijn alleen PC, TV en EXT1/2 te selecteren. Component is ook uitgeschakeld. Waar ik de audio kabel ook insteek, er gebeurd niets. De audio kabel is niet kapot, heb em op andere apparatuur uitgeprobeerd.

Pagina met info over in/uitgangen TV m.b.t. bovenstaande afbeelding: http://downloadcenter.sam...323180003703/EN/4_sub.htm

Graag iemand die mij kan helpen want ik kom er niet uit }:O

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23
Zo te zien zit er naast de vga aansluiting ook een audio aansluiting. Die moet je dan nemen. Die aan de zijkant is een andere input gekoppeld aan de video.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:33:
Zo te zien zit er naast de vga aansluiting ook een audio aansluiting. Die moet je dan nemen. Die aan de zijkant is een andere input gekoppeld aan de video.
Dat is slechts 1 ingang, en de tulp stekkertjes passen er niet in. Ik zie nu inderdaad in de handleiding staan:

- Connect the stereo audio cable (optional) to "AUDIO (PC IN)" on the rear of your set and the other end to "Audio Out" of the sound card on your computer.

Hier moet ik dus een normale audio kabel voor gebruiken (jack naar jack), ik ga het in iedergeval uitproberen!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 14:54 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt, je moet die ingang hebben voor het geluid, een 3,5mm stekkertje.

39

Verwijderd

Hallo , ik had hetzelfde probleem.Had van de TV (HDMI) naar de PC (DVI) een super kabel aangesloten. Prachtig beeld ,maar nergens was geluid op aan te sluiten.
Samsung gemaild: Beeld en geluid van de pc naar de tv is alleen aan te sluiten met de VGA ingang op de tv, Geluidkabel moet dan in de ingang naast de VGA>
Ook goed beeld, maar niet als met HDMI.
Jammer van Samsung.
Hopenlijk ben jij nu ook geholpen.
anneboya.
Pagina: 1