Toon posts:

1680x1050 video kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Onlangs heeft een vriend van mij een breedbeeld tft-monitor gekocht 20 inch geloof ik of iets groter. Hij zelf heeft een HP D330 desktop computer, we hebben er al 1 gig ram erin gedaan.
Alleen heeft deze nog de standaard video kaart (erg slecht) en het beeld is niet goed en hij krijgt ook allemaal errors etc. dat hij een video kaart moet anschaffen die 1680x1050 ondersteund.

Nou is mijn vraag, welke video kaart kan hij het best aanschaffen? Hoogstens wat hij speelt op de pc is Pro Evolution Soccer 6 dus een erg goede/dure videokaart heeft die niet nodig. Als het maar zijn resolutie aan kan.

Ik bedank jullie alvast voor de reacties.

mvg,

Alen

Ps hebben we een AGP of een pci slot videokaart nodig.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-07 13:54
In principe kun je met heel veel videokaarten die resolutie draaien. Zolang er geen 3D-acceleratie nodig is, kun je zelfs al met een Radeon 9200 overweg. (Zoals ik doe) Ik denk dat PES6 draaien op native resolutie niet zal lukken met een Radeon 9200. Dan zul je toch echt op zoek moeten naar een nieuwere kaart.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, het is inderdaad wel belangrijk voor hem dat die PES6 kan draaien. Welke kaart denk je dat geschikt is voor hem, 2ehands mag ook als die veel goedkoper zijn, geen enkel punt.

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, is de Ati Radeon 9800 Pro misschien een optie ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 9800 moet je mee oppassen, die kan immers vrij warm worden en als ik zo kijk naar de D330 is het een redelijk compacte kast.
Is het Afbeeldingslocatie: http://www.r-cube.co.jp/image/hp/HP_D330_ST_02.jpg deze?
Want zo te zien moet je daar lowprofile kaartjes induwen.

• dev10
Dat is zeker een optie, alleen moet je dan wel bedenken dat het een oudere kaart is. Misschien is het dan verstandiger om een Nvidia Geforce 6800 oid te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
@ Terw_dan, het is inderdaad de juiste desktop computer, ik heb deze immers ook gehad voordat ik een laptop kocht en ook een 9800pro kaartje erin gezet, het werkte gewoon perfect en kon veel spellen aan. Maar als jullie mij het niet aanraden dan zoek ik een ander.
@ Letinon, is de Geforce 6800 beter dan de 9800pro kwa prestaties en etc.? Want dan kan ik hem verglijken met een kaart zeg maar. Ik zie op marktplaats dat een paar km verderop iemand de Geforce 6800 verkoopt, als het een goede videokaart is en hij voldoet aan de eisen wat ik voorheen beschreven heb, koop ik die wel.

mvg

• dev10
De 6800 is beter dan de Radeon 9800.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:57:
@ Terw_dan, het is inderdaad de juiste desktop computer, ik heb deze immers ook gehad voordat ik een laptop kocht en ook een 9800pro kaartje erin gezet, het werkte gewoon perfect en kon veel spellen aan. Maar als jullie mij het niet aanraden dan zoek ik een ander.
De 9800 is een kaartje dat vrij veel last heeft van hitteproblemen, de reden dat ik hem niet zou nemen, hoewel het op zich echt meer dan prima kaarten zijn. Daarbij zijn er nu vast genoeg andere leuke kaarten te vinden.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-07 10:09

buggienuk

lekker buggie

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:57:
@ Letinon, is de Geforce 6800 beter dan de 9800pro kwa prestaties en etc.? Want dan kan ik hem verglijken met een kaart zeg maar. Ik zie op marktplaats dat een paar km verderop iemand de Geforce 6800 verkoopt, als het een goede videokaart is en hij voldoet aan de eisen wat ik voorheen beschreven heb, koop ik die wel.

mvg
Je kan ook wel een BEETJE zelf proberen iets te zoeken. Eerst kijk je op tomshardware charts, daar staat geen 9800pro tussen, dus dan kijk je welke kaarten er wel tussen staan, de 6xxx serie van nvidia. De eerste hit op google met "ati 9800pro vs 6800 benchmarks" leverde al dit resultaat op:
RmanX schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:36:
1. Is er veel verschil tussen de Asus N6600/TD en een benchmark met een "6600 GT AGP"?
Ja de 'gewone' 6600 is 1,5 tot 2 keer trager zo ongeveer. Een 6600GT AGP is wel wat sneller dan de 9800pro. Zoek maar eens op anandtech of via google naar benchmarks.
Nu dus weer terug naar toms charts, zie HIER. De 6800 is sneller dan een 6600GT die dan weer sneller is dan een 9800pro. Simpel toch? Dit kostte me hooguit 5 minuten, doe eens wat meer je best.

edit: spuit 11

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt allemaal .. ik ga dan de nvidia kopen, 6600 of de 6800. Ik kom er vast wel uit

mvg,

Alen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgende keer graag eerst even zelf op zoek gaan. Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.