heb vandaag mijn laptop ontvangen maar nu heb ik een t7250 ipv een t7300 met dus maar 2mb cache.
Zou dit erg veel uitmaken in performanche?
Zou dit erg veel uitmaken in performanche?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
marinadus schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:17:
heey hoe zet ik dat uit dat hij gewoon letters pakt ipv de cijfers die boven de letters staan.
Dat typt niet echt zo lekker
Verwijderd
Als je na de stappen uitgevoerd te hebben om er een 8600GTS van te maken, de nieuwe forceware installeert ( 165.01, maar dan niet de versie van laptopvideo2go.com, maar de originele ). Dan kun je hem overclocken en blijft hij een 8600GTSVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:32:
[...]
zelfde clock speeds en zelfde temperatuur.
Het blijkt dus echt enkel een hogere driver efficientie te zijn.
nog niet in geslaagd om na deze aanpassing ook nog is te overclocken, Rivatuner blijft alle waardes maar terug zetten.
[ Voor 16% gewijzigd door Yahiko750 op 19-10-2007 23:22 ]
Neehoor! Er is al gezegd dat de performance in 3D Mark '06 niet veel omhoog zou gaanmarinadus schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:22:
hmm niet echt denderend.
3dmark06: 3396 punten met alles op standaard in 3dmark06
Met de omschakeling naar de GTS variant en met de nieuwste drivers.
Doe ik wat verkeerd?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Rivatuner kent m'n drivers niet en kan de clock snelheden dus niet aanpassen, zal is met jou driver proberen!Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:32:
[...]
Als je na de stappen uitgevoerd te hebben om er een 8600GTS van te maken, de nieuwe forceware installeert ( 165.01, maar dan niet de versie van laptopvideo2go.com, maar de originele ). Dan kun je hem overclocken en blijft hij een 8600GTS
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 01:34 ]
Denk 't niet, 1200x1000 is nou geen normale 3D Mark resolutieVerwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:32:
@ Marinadus;Dit is op een resolutie van 1200x1000 neem ik aan? dan is zo'n score nog erg netjes hoor!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
kloptCLB schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 02:20:
[...]
Denk 't niet, 1200x1000 is nou geen normale 3D Mark resolutie(dat is 1280x800)
Ik heb net een Zepto 6625WD geconfigureerd op beide sites met exact dezelfde config. Op zepto.nl is de config 1963.50 euro inc btw. En op nl.zepto.com is exact dezelfde config 1566.94 euro inc btw. Een verschil van 396.56 euro inc btw!Yahiko750 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:53:
Misschien is het al gepost, misschien ook niet ... Maar hierbij een tip voor iedereen:
Op hetzelfde domein (zepto.nl) draaien 2 verschillende websites:
http://zepto.nl/
http://www.zepto.nl/
Op de 2de (www.zepto.nl) ben je een stuk voordeliger uit in prijs op het moment dat je een notebook besteld. Ik heb hierover een e-mail gestuurd, aangezien ik dus een notebook op Zepto.nl besteld heb, en dus 200 euro teveel betaal dan op een website die op hetzelfde domeinnaam draait.
Ik hoop dat zepto dit netjes gaat oplossen.
Verwijderd
heel hard gaan klagen!marinadus schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 08:28:
heey maar nog even mijn vraag over die processor.
Ik voelde me een beetje genaa** .. bestel je een 7300 krijg je een 7250.
maakt dit veel uit en wat is precies het verschil?
Geen zin om hem terug te sturen natuurlijk.
Vista Ultimate draait hier als een zonnetje trouwens
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
Inderdaad! Als er nog 'n T7300 op je factuur staat moeten ze die leveren!Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:17:
heel hard gaan klagen!
Absoluut niet netjes van ze dat ze je bestelling "downgraden" zonder je op de hoogte te stellen
Verschil tussen de T7300 en de T7250 | ||||
Model | T7300 | T7250 | ||
FSB | 800MHz | 8800MHz | ||
L2 cache | 4MB | 2MB | ||
MHz | 2000 | 2000 | ||
TDP | 34 | 35 | ||
3D Mark 06 CPU | 1740 | 1719 |
[ Voor 57% gewijzigd door CLB op 20-10-2007 12:10 ]
Ik heb geprobeerd die Realtek drivers te installeren om zo minder ruis op mijn koptelefoon te krijgen, maar de microfoon ruisonderdrukking daar uitzetten hielp helemaal niks. De ene koptelefoon en de line out naar mijn boxen houden veel ruis, terwijl die andere koptelefoon (een heel simpel goedkoop ding zonder ruisonderdrukking) geen ruis produceert. Is hier een andere oplossing nog voor?zaidoT schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:55:[...]
Heb je de realteck drivers geïnstalleerd? Zo ja, dan kan je via het oranje speakertje in je taakbalk op het tabblad Microfoon ruisonderdrukking inschakelen (als dat nog niet aanstaat).
Het is wel zo dat de koptelefoon aansluiting zelf ook nog al wat ruis produceert (misschien heeft die derde koptelefoon ruisonderdrukking?), heb er zelf niet erg veel last van omdat er meestal aardig wat kabaal door de luidsprekers komt.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Vet! Dan gaat mijn x86 basic binnenkort naar x64 basic!Donstil schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:45:
[...]
Je 32bit OEM code werkt keurig op een 64bit versie hoor,
Mag volgens de licentie voorwaarden niet, maar activeren gaat perfect.
Ik heb hier een OEM ultimate (voor me pc) en een OEM business.
Bijde zijn ze gewoon te gebruiken op zowel x86 als x64
Her installatie uiteraard vereist
Edit : Trouwens heeft een OEM dvd x86 geen x64 besturings systeem en andersom , dit heeft een retail bv wel,
een dvd lenen, of van usenet is dus wel ff nodig, maar je sleutel werkt
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Het kan zijn dat die goedkope niet het volledige geluidsspectrum kan weergeven of in ieder geval niet hard genoeg om het hoorbaar te zijn, ik heb nu zelf ook een extreem goedkope koptelefoon (<€1,=) en een goedkope (€15,=) op omdat er iemand ligt te slapen en ik hoor door de goedkoopste hoor ik veel minder ruis dan door een normaal geprijsde bassysteem (€60) als ik de muziek pauzeer (die van €15,= maakt zelfs meer ruis).Oogst schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:10:
[...]
Ik heb geprobeerd die Realtek drivers te installeren om zo minder ruis op mijn koptelefoon te krijgen, maar de microfoon ruisonderdrukking daar uitzetten hielp helemaal niks. De ene koptelefoon en de line out naar mijn boxen houden veel ruis, terwijl die andere koptelefoon (een heel simpel goedkoop ding zonder ruisonderdrukking) geen ruis produceert. Is hier een andere oplossing nog voor?
[ Voor 5% gewijzigd door zaidoT op 20-10-2007 14:20 ]
Verwijderd
Inmiddels heb ik mijn kaart weer terug gezet naar een 8600GT. De originele drivers van de nvidia site voor de 8600GTS kun je namelijk niet overclocken en de 165.01 drivers deden het bij mij ook niet lekker. Ik behaal op dit moment toch nog de meeste winst met driver 165.01 ( van laptopvideo2go.com ) in combinatie met een overclock.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:32:
[...]
Als je na de stappen uitgevoerd te hebben om er een 8600GTS van te maken, de nieuwe forceware installeert ( 165.01, maar dan niet de versie van laptopvideo2go.com, maar de originele ). Dan kun je hem overclocken en blijft hij een 8600GTS
Verwijderd
is dat winst in 3DMark of in gamesVerwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:03:
[...]
Inmiddels heb ik mijn kaart weer terug gezet naar een 8600GT. De originele drivers van de nvidia site voor de 8600GTS kun je namelijk niet overclocken en de 165.01 drivers deden het bij mij ook niet lekker. Ik behaal op dit moment toch nog de meeste winst met driver 165.01 ( van laptopvideo2go.com ) in combinatie met een overclock.
Nou ik vraag me af hoe je het voor elkaar hebt gekregen, ik krijg tijdens het starten van Kubuntu 7.10 (KDE + Ubuntu) geen beeld, op het moment dat de kernel is ingeladen gaat het scherm op zwart (zowel met als zonder dockingstation) (ik geef dus opdracht om Live te starten vanaf het laptopscherm).mark_vb schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:42:
Nog even wat Linux gerelateerde zaken... In tegenstelling tot Ubuntu Feisty Fawn (7.04) draait Gutsy Gibbon (7.10) vanaf het moment dat de live cd boot als een zonnetje. Alle fancy ingebakken Compiz zaken draaien ook perfect. Heb hem als speel linux draaien op een usb schijf zodat ik mijn "werk" linux (Centos) niet in de soep kan helpen. Zijn er eigenlijk nog meer mensen hier die met linux werken op hun Znote? En zoja, welke distro?
Dat is vreemd... Kubuntu is toch alleen een KDE versie van Ubuntu? Feisty gaf bij mij een kernel panic bij het laden van X, met de alternative install was het wel te installeren. Misschien dat je dat kan proberen, het lijkt iig op een X server probleem. Dus alternative install cd downloaden en vervolgens zonder X te draaien opstarten en nieuwe nvidia drivers "apt-get"-ten. Maar vreemd is het zeker, gutsy bootte bij mij in 1 keer netjes naar de livecd desktop. Als het je puur om linux gaat voor school/zakelijke doeleinden kan ik je trouwens RHEL aanbevelen (of Centos dus eigenlijk) of misschien Fedora aangezien de meeste software toch voor Red Hat Linux uitkomt.zaidoT schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:50:
[...]
Nou ik vraag me af hoe je het voor elkaar hebt gekregen, ik krijg tijdens het starten van Kubuntu 7.10 (KDE + Ubuntu) geen beeld, op het moment dat de kernel is ingeladen gaat het scherm op zwart (zowel met als zonder dockingstation) (ik geef dus opdracht om Live te starten vanaf het laptopscherm).
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
LOLmark_vb schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:31:
[...]
Dat is vreemd... Kubuntu is toch alleen een KDE versie van Ubuntu? Feisty gaf bij mij een kernel panic bij het laden van X, met de alternative install was het wel te installeren. Misschien dat je dat kan proberen, het lijkt iig op een X server probleem. Dus alternative install cd downloaden en vervolgens zonder X te draaien opstarten en nieuwe nvidia drivers "apt-get"-ten. Maar vreemd is het zeker, gutsy bootte bij mij in 1 keer netjes naar de livecd desktop. Als het je puur om linux gaat voor school/zakelijke doeleinden kan ik je trouwens RHEL aanbevelen (of Centos dus eigenlijk) of misschien Fedora aangezien de meeste software toch voor Red Hat Linux uitkomt.
En natuurlijk wel even AHCI enablen in je bios.
[ Voor 6% gewijzigd door zaidoT op 20-10-2007 19:09 ]
Vreemd genoeg heb ik hier hetzelfde. Zepto scherm uit en weg is de ruis. Blijkbaar is er een soort inferentie of zo (of hoe heet dat?) tussen scherm en poort. Erg vervelend. Geluk bij een ongeluk is voor mij dat ik op mijn werk die koptelefoon heb die sowieso niet ruist en thuis mijn tweede monitor heb staan. Dus alleen op de zeldzame momenten dat ik daadwerkelijk dual monitors wil wielden heb ik hier last van.zaidoT schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:18:
...
EDIT: Dit is gewoon vreemd, ik zet het interne scherm uit om alleen op mijn externe scherm te werken en de ruis is bijna helemaal weg.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 21:32 ]
Verwijderd
Ik, Ubuntu.... Feisty deed idd moeilijk (op ubuntuforums.org wat gekeken, en opgelost gekregen, en daarna XP blijven booten (draai dualboot... Microschoft fanboys in schoolmark_vb schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:42:
Nog even wat Linux gerelateerde zaken... In tegenstelling tot Ubuntu Feisty Fawn (7.04) draait Gutsy Gibbon (7.10) vanaf het moment dat de live cd boot als een zonnetje. Alle fancy ingebakken Compiz zaken draaien ook perfect. Heb hem als speel linux draaien op een usb schijf zodat ik mijn "werk" linux (Centos) niet in de soep kan helpen. Zijn er eigenlijk nog meer mensen hier die met linux werken op hun Znote? En zoja, welke distro?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 16:21 ]
Aangezien je niet alles laat zien kan ik niet verklaren hoe er drie uitroeptekens staan.Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:32:
Heb onlangs mn 6625WD binnen gekregen, alleen krijg ik niet alles geinstalleerd..
Heb alle drivers en hun documentatie nagelopen zo ook de site van zepto en ik kom er niet uit.
Ik had gehoopt dat jullie me zouden kunnen helpen.
Ik heb 1gb aan intel turbo memory er in zitten, afgaand op de documentatie bij de driver daarvan begreep ik dat alleen vista dit ondersteund ( am i right?) en ik draai xp.
Verder heb ik niks speciaals erin zitten, geen tv tuner of iets en ik zit nog steeds dat drivers nog niet goed geinstalleerd zijn.
[afbeelding]
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Verwijderd
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 15:23 ]
Verwijderd
Verwijderd
Probeer eens in apparaatbeheer naast apparaat installeren ongedaan, de knop uitschakelen te gebruiken (deze heeft in Vista een grijze kleur). En anders op het tabblad geavanceerd de waarde van de eigenschappen te veranderen (Infrared Transceiver A/B op een andere modus zetten).Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:54:
Hey allemaal, ik heb een vraagje. Ik gebruik mijn PC als media centre en heb een Media Center remote. Enig probleem is dat mijn laptop ook op de remote reageert en bij het intoetsen van een nummer op de remote soms uit zichzelf uitschakelt. Iemand een idee hoe ik mn remote/ir receiver uit kan zetten in Vista?
Ik heb geprobeerd de driver te deinstalleren, maar hij installeert zichzelf helemaal automatisch bij het opstarten van Vista. De "disable device" functie is greyed out.
Je bios firmware updaten... dat heeft 'm bij mij gefixtQoning schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:27:
Dit is misschien een vista specifieke vraag, maar ik stel hem toch maar. Bij die iconen in mijn taakbalk staat standaard de "Safely remove hardware" met als enige in de lijst mijn cd-drive. Het is best storend vind ik, die safely remove hardware is voor usb stickies en dat soort ongein. Weet iemand hoe je zon cd-drive als non-removable kan flaggen of gewoon dat stomme icoon laten verdwijnen?
Bvd
Mwah dat gaat imho wel heel erg verfalcon4ever schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:51:
Je bios firmware updaten... dat heeft 'm bij mij gefixt
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 22-10-2007 09:27 ]
Ik heb weliswaar geen Zepto, maar een Dell XPS M1330, die vergelijkbare hardware heeft: Santa Rosa, T7300, Intel 4965 AGN WiFi, nVidia 8400M GS, 2 GB RAM, 160 GB HDD. Ubuntu 7.10 (Gutsy) draait hierop als een zonnetje! Alles (behalve de ingebouwde webcam) werkt out-of-the-box.mark_vb schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:42:
Heb je je infrarood al aan de praat?Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:06:
Hey enorm bedankt, alleen heb ik nog steeds een unknown device in mn device manager.
als ik kijk bij properties en details zie ik het volgende:
[small]Device Instance Id:
ACPI\WEC1023\4&2FFE84EA&0
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Verwijderd
Die is eigenlijk voor Toshiba laptops.Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:10:
het er is weer een nieuwe driver uit voor de 8600M GT
de 156.72 versie : http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=15581
Verwijderd
Heb ze net geinstalleerd, OC'n werkt ook met de GTS "hack".Pindanoot schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:04:
Van wat ik lees zijn dit misschien wel de beste drivers tot nu toe, snel en overklok mogelijk. Alleen lees ik dan wel dat de slaap stand misschien niet meer werkt? (BSOD) Werkt hij bij jou zaidoT? Nu zou iemand ook nog moeten kijken of hij nog sneller is met de 8600GTS "hack".
Slaapstand (in het geheugen houden in Vista) leverde een complete vast loper op: "System has halted. Hardware Malfunction. Call your Hardware Vendor." Had nog net te weinig tijd omdat uit te proberen gisteren.Pindanoot schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:04:
Van wat ik lees zijn dit misschien wel de beste drivers tot nu toe, snel en overklok mogelijk. Alleen lees ik dan wel dat de slaap stand misschien niet meer werkt? (BSOD) Werkt hij bij jou zaidoT? Nu zou iemand ook nog moeten kijken of hij nog sneller is met de 8600GTS "hack".
[ Voor 6% gewijzigd door zaidoT op 23-10-2007 15:05 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Pindanoot op 23-10-2007 15:27 ]
Zo logisch is het niet dat Feisty niet soepel installeerde. Het grootste probleem voor Feisty was de gf8600m, die volledig vesa compatible is. Andere Linux distro's werkten (ook wat betreft Xorg) meteen, en met xgl na installatie van Nvidia drivers.jj71 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:00:
[...]
Ik heb weliswaar geen Zepto, maar een Dell XPS M1330, die vergelijkbare hardware heeft: Santa Rosa, T7300, Intel 4965 AGN WiFi, nVidia 8400M GS, 2 GB RAM, 160 GB HDD. Ubuntu 7.10 (Gutsy) draait hierop als een zonnetje! Alles (behalve de ingebouwde webcam) werkt out-of-the-box.
Het is niet zo vreemd dat 7.04 (Feisty) het niet zo goed doet, het Santa Rosa platform waarop de nieuwe Zepto's en de XPS M1330 op gebaseerd zijn is nieuwer dan Feisty, dus ondersteuning hiervoor zat nog niet in Feisty. De Linux ontwikkelaars hebben flink hun best gedaan, ze hebben de ondersteuning voor de nieuwe Santa Rosa hardware snel voor elkaar gekregen.
Kaart weer teruggezet naar GT uitvoering, haalde nu 3387.marinadus schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:22:
hmm niet echt denderend.
3dmark06: 3396 punten met alles op standaard in 3dmark06
Met de omschakeling naar de GTS variant en met de nieuwste drivers.
Doe ik wat verkeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door marinadus op 23-10-2007 21:45 ]
Verwijderd
Hmm nice, ga ze ook weer eens updaten dan denk ik!marinadus schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:59:
Wow met die versie 167.26 haal ik gewoon standaard als GT uitvoering 3529 punten
Verwijderd
In spellen zorgt deze hack wel degelijk voor verbetering!!Kaart weer teruggezet naar GT uitvoering, haalde nu 3387.
Dus om een betere 3dmarkscore hoef je het niet te doen die 'hack' en waarschijnlijk zal het ook niet veel uitmaken in spellen.
Zoals al vaak zat gezegd, 3dMark zegt niks over hoe goed een driver is voor gamen, dus je zult echt met harde FPS cijfers moeten komen.marinadus schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:59:
[...]
Kaart weer teruggezet naar GT uitvoering, haalde nu 3387.
Dus om een betere 3dmarkscore hoef je het niet te doen die 'hack' en waarschijnlijk zal het ook niet veel uitmaken in spellen.
Driver versie: 163.69 (zal straks de nieuwste van http://www.laptopvideo2go...165series/16726_vista.exe eens proberen.
Wow met die versie 167.26 haal ik gewoon standaard als GT uitvoering 3529 punten
Verwijderd
Op mijn Dell XPS M1330 zit waarschijnlijk dezelfde geluidschip: "82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller". Bij mij werkt het geluid gewoon. Dus waarschijnlijk komt het niet doordat er helemaal geen Linux ondersteuning is voor je geluidschip.mark_vb schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:56:
[...]
Het enige waar ik problemen mee blijf houden is mijn geluid. In 2 distro's verdeeld over elk 2 releases heb ik geen geluid. Ook niet na driver installs, terwijl de chip wel herkend wordt als HDA intel. Misschien moet ik maar eens een bios update doen.
Heb vanochtend even 3dmark06 gedraaid (om even aan te geven wat dit aangeeft over gamen) en dit is de score: 6385 (zonder over te clocken), dit geeft maar even aan hoe onrealistisch het beeld is dat 3dmark06 geeft aangezien je zelf een resolutie mag kiezen.Pindanoot schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:23:
[...]
Zoals al vaak zat gezegd, 3dMark zegt niks over hoe goed een driver is voor gamen, dus je zult echt met harde FPS cijfers moeten komen.
Ik zit er nu toch wel over in....Slaapstand VS hoger FPS...Ik gebruik mijn Laptop veel op school dus is een slaapstand wel zo leuk. Ik hoop dat de officiele drivers snel uitkomen waar dit gefixt is, of dat iemand een fix bedenkt.
Waar zit je dode pixel ergens? Uiteraard valt dit onder garantie, je hebt hem amper 2 dagen...Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:17:
net mn zepto 6224 binnen, na zo'n drie weken. mooi levertijd dus!
maar nu zie ik net dat ik 1 dode pixel heb. Ik al met een pixel fixer (filmpje) proberen te
veranderen, maar helaas... valt dit onder de garantie? heeft iemand hier al ervaring mee gehad?
voor hoe lang ben ik dan de zepto kwijt?
ik heb ook nog 1 onbekend apparaat dat ik niet geïnstalleerd krijg:
op Intel(R) ICH8M LPC Interface Controller - 2815
de intel chipset drivers heb ik geïnstalleerd...
Verwijderd
Heb je die 167.26 van laptopvideo2go afgehaald? Hij staat er nu namelijk niet meer in de lijstmarinadus schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:59:
[...]
Kaart weer teruggezet naar GT uitvoering, haalde nu 3387.
Driver versie: 163.69 (zal straks de nieuwste van http://www.laptopvideo2go...165series/16726_vista.exe eens proberen.
Hey marc,mark_vb schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:56:
[...]
Zo logisch is het niet dat Feisty niet soepel installeerde. Het grootste probleem voor Feisty was de gf8600m, die volledig vesa compatible is. Andere Linux distro's werkten (ook wat betreft Xorg) meteen, en met xgl na installatie van Nvidia drivers.
Het enige waar ik problemen mee blijf houden is mijn geluid. In 2 distro's verdeeld over elk 2 releases heb ik geen geluid. Ook niet na driver installs, terwijl de chip wel herkend wordt als HDA intel. Misschien moet ik maar eens een bios update doen.
Zoals ik zei... feisty installeerde niet zonder problemen, maar moeilijk was het niet, ik wilde vooral aankaarten dat gutsy wel meteen goed ging. Ubuntu is leuk, maar RHEL is meer mijn type distro. Waarom gebruik je trouwens Beryl nog? Compiz Fusion is stukken stabieler.Addow schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:45:
[...]
Hey marc,
Installatie van Feisty ging bij mij ook niet in 1-2-3, maar na een boel zoek-en-config werk, kwam ik maar voor 2 problemen te staan:
1. GeForce 8600 GT met nvidia/glx en beryl configureren
2. Geluid aandrijven
Beiden zijn uiteindelijk gelukt, waarbij heet laatste nog het simpelste was. Gebruik gewoon de ALSA-drivers en je hebt werkend geluid. Een handige tutorial hiervoor vind je hier:
https://help.ubuntu.com/community/HdaIntelSoundHowto
Enige hulp/tutorials heb ik niet meer bij de hand, maar het was gewoon wat prutsen. Gebruik zeker de laatste nvidia-drivers voor linux:
http://www.nvidia.com/obj...splay_ia32_100.14.19.html
En nu ga ik nog wat spelen met m'n beryl
Probeer eens je cdrom op none te zetten in je bios en kijk daarna eens of gutsy hem wel vindt.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 01:19:
Iemand die weet waarom mijn ubuntu (Gutsy) mijn DVD drive niet kan mounten (hij zegt dat 'special device /dev/scd0 does not exist')
[ Voor 13% gewijzigd door mark_vb op 24-10-2007 13:25 ]
Ik wacht nog op m'n Gutsy Gibbon-cd'ke, van zo gauw ik dat heb, schakel ik over...mark_vb schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:06:Waarom gebruik je trouwens Beryl nog? Compiz Fusion is stukken stabieler.
Verwijderd
Denk niet dat je aanspraak kan maken op garantie, de http://zepto.nl/Information/Deliveryterms.aspx website geeft de volgende richtlijnen aan:Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:17:
net mn zepto 6224 binnen, na zo'n drie weken. mooi levertijd dus!
maar nu zie ik net dat ik 1 dode pixel heb. Ik al met een pixel fixer (filmpje) proberen te
veranderen, maar helaas... valt dit onder de garantie? heeft iemand hier al ervaring mee gehad?
voor hoe lang ben ik dan de zepto kwijt?
ik heb ook nog 1 onbekend apparaat dat ik niet geïnstalleerd krijg:
op Intel(R) ICH8M LPC Interface Controller - 2815
de intel chipset drivers heb ik geïnstalleerd...
Je kunt je hoogstens beroepen op de afkoelperiode "Kopen op afstand" waar je als consument recht op hebt. Hoe dit precies zit weet ik niet maar is vast genoeg over te vinden.Voor LCD schermen gelden de volgende criteria: 5 fouten voor lichte pixels 5 fouten voor donkere pixels Niet meer dan 8 pixel fouten in total. De afstand tussen de verschillende pixel fouten mag niet minder bedragen dan 15mm. 3 pixel fouten of meer naast elkaar zijn niet acceptable. In het midden van het scherm (2x2cm) mogen er geen pixel fouten zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 14:30 ]
Heel raar inderdaad. Maar ik heb hem nog op mijn pc staan, zal hem even ergens naar uploaden voor jullie.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:42:
[...]
Heb je die 167.26 van laptopvideo2go afgehaald? Hij staat er nu namelijk niet meer in de lijst
[ Voor 5% gewijzigd door marinadus op 24-10-2007 14:00 ]
Verwijderd
Zit hier ook al de modded inf bij? Zou je die anders willen mailen naar zwollenaar apenstaartje gmail punt com?marinadus schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:53:
[...]
Heel raar inderdaad. Maar ik heb hem nog op mijn pc staan, zal hem even ergens naar uploaden voor jullie.
http://www.mediafire.com/?6xhnv9joy9m
Al geldt dat volgens mij niet op 'op maat gemaakte producten'...?Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:41:
Je kunt je hoogstens beroepen op de afkoelperiode "Kopen op afstand" waar je als consument recht op hebt. Hoe dit precies zit weet ik niet maar is vast genoeg over te vinden.
Is me ontschoten in alle drukte..@CLB Nog iets gehoord van die 12-cells accu's?
Ik las dat jij zou mailen? Anders bel of mail ik zelf wel even.
Modded inf? als ik hem uitpak vind ik wel een nv_disp.infVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:17:
[...]
Zit hier ook al de modded inf bij? Zou je die anders willen mailen naar zwollenaar apenstaartje gmail punt com?
Alvast bedankt
Verwijderd
Downloaden wil nog niet echt vlottenmarinadus schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:25:
[...]
Modded inf? als ik hem uitpak vind ik wel een nv_disp.inf
Download hem maar dan kun je zelf kijken.
Hoe ik het gedaan heb:Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:29:
[...]
Downloaden wil nog niet echt vlotten. Normaal zit er bij drivers van laptopvideo2go.com altijd een andere inf die je dan naar je drivermap moet kopieren en die dan de oude overschrijft. Volgens mij is dit om te zorgen dat de driver het ook op een laptop goed doet.
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 24-10-2007 15:59 ]
Verwijderd
En hoe doe ik zo`n game-bench? Heb de COD 4 demo alleen op m`n laptop staan. Kan het daar ook mee?CLB schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:57:
Zou graag wat game-benches willen ook!
3D Mark Scores kunnen leuk zijn maar als je 10fps verliest ofzo houdt 't op voor mij
Zelf draai ik nog op de Bioshock-drivers oftwel de 163.44'ers en die draaien erg erg lekker vind ik!
Die staan op het forum "Release 160 drivers", niet op de hoofdpagina. (Staat trouwens ook in mijn eerste bericht over deze driver.)Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:42:
[...]
Heb je die 167.26 van laptopvideo2go afgehaald? Hij staat er nu namelijk niet meer in de lijst
Even mijn zelf quoten:CLB schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:57:
Zou graag wat game-benches willen ook!
3D Mark Scores kunnen leuk zijn maar als je 10fps verliest ofzo houdt 't op voor mij
Zelf draai ik nog op de Bioshock-drivers oftwel de 163.44'ers en die draaien erg erg lekker vind ik!
Even ter informatie: resolutie 1680*1050, enkel scherm (dx9 kan maar met 1 scherm), overal settings: medium, view distance: very high. Voor bedoelde ik driver versie 163.75zaidoT schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:18:
[...]
...
Ik heb nog even de World in Conflict Benchmark gedraaid:
Voor gemiddeld in DX10: 11, Met deze: 13
Voor gemiddeld in DX9: 12, Met deze: 14
...
Dit is de enige game waarvan ik de resultaten nog van wist (opgeschreven) aangezien dat de enige game is die ik op het moment intensief speel.CLB schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:16:
ThanksNiet helemaal begrepen toen denk! Misschien nog meer games getest?
Verwijderd
Lukte hier niet met https://help.ubuntu.com/community/HdaIntelSoundHowtoAddow schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:45:
[...]
Hey marc,
Installatie van Feisty ging bij mij ook niet in 1-2-3, maar na een boel zoek-en-config werk, kwam ik maar voor 2 problemen te staan:
1. GeForce 8600 GT met nvidia/glx en beryl configureren
2. Geluid aandrijven
Beiden zijn uiteindelijk gelukt, waarbij heet laatste nog het simpelste was. Gebruik gewoon de ALSA-drivers en je hebt werkend geluid. Een handige tutorial hiervoor vind je hier:
https://help.ubuntu.com/community/HdaIntelSoundHowto
Enige hulp/tutorials heb ik niet meer bij de hand, maar het was gewoon wat prutsen. Gebruik zeker de laatste nvidia-drivers voor linux:
http://www.nvidia.com/obj...splay_ia32_100.14.19.html
En nu ga ik nog wat spelen met m'n beryl
Dat deed 'm het! Dat ik daar zelf niet aan dacht...mark_vb schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:06:
Probeer eens je cdrom op none te zetten in je bios en kijk daarna eens of gutsy hem wel vindt.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 18:17 ]
Just, nog iets cruciaals vergeten bij te vertellen, excuses. In plaats van driver versie 1.0.14, moet je de laatste van alsa-project (1.0.15rc3) gebruiken:Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:48:Lukte hier niet met https://help.ubuntu.com/community/HdaIntelSoundHowtoThat makes me a saaaaaaaaaad panda
Verwijderd
edit:rebootte na nog wat geprul, en ineens werkte het!... Ben al vergeten wat ik heb gedaan, even rondkijken en hier posten dan ^^Addow schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:47:
[...]
Just, nog iets cruciaals vergeten bij te vertellen, excuses. In plaats van driver versie 1.0.14, moet je de laatste van alsa-project (1.0.15rc3) gebruiken:
- drivers: ftp://ftp.alsa-project.or...-driver-1.0.15rc3.tar.bz2
- lib: ftp://ftp.alsa-project.or...lsa-lib-1.0.15rc3.tar.bz2
- utils: ftp://ftp.alsa-project.or...a-utils-1.0.15rc1.tar.bz2
Ik had er de eerste keer ook overgekeken. Deze release candidate ondersteunt dus ook de HDA van onze Zepto 6224W
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 22:30 ]
[ Voor 33% gewijzigd door zaidoT op 24-10-2007 20:31 ]
Verwijderd
in veilige modus opstarten en via apparaat beheer en van elk apparaat zijn drivers vervangen.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:52:
Ik blijf nog steeds zitten met Intel(R) ICH8M LPC Interface Controller - 2815. (6224W)
Heb de drivers al manueel proberen in te laden, maar geeft geen resultaat.
Intel Chipset drivers opnieuw installeren ook niet... Bovendien blijft
TSSTcorp CDDVDW SN-S082H - (D:) in de lijst "hardware veilig verwijderen".
Kan ik alle drivers op 1 of andere manier verwijderen zonder winxp opnieuw te moeten installeren?
[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 24-10-2007 21:22 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ghostrider schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:21:
[afbeelding]
Prijs die je ziet is exbtw
Ik heb ook maar 1 besteld via zepto.nl omdat ej dan een 9cells accu kan bestellen ipv 6 ook heb ik een extra adaptor besteld omdat ik anders elke dag na school de adaptor aan moet sluiten
Ben heel benieuwd vooral hoeveel sneller dit is als een centrino1,5,1gig ati9700
[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 24-10-2007 22:06 . Reden: Toch ex btw ondanks vermelding van inc btw op de site.. ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 10:47 ]
[ Voor 23% gewijzigd door marinadus op 25-10-2007 12:43 ]
Deze zelfde config (wel met 'n 120GB'er 7200rpm'er) kost momenteel: €1.224,60CLB schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:27:
EDIT: Net besteld, nu maar afwachten hoe of wat qua levertijd, doe maar lekkere eind juni,
dan heb ik m'n laatste tentamenweek ook achter de rug![]()
Verwachte leveringstijd: 08.06.2007
Znote 6224W- Nieuwste model! - Extreme Gaming 1.241,00 €
100302 14,1" WXGA+ Non-Glare-6224W
120627 Intel C2Duo T7500 2,20Ghz 800Mhz 4MB
130131 2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ (tot 15% sneller)
140020 100GB 7200omdr. SATA Hitachi
150123 Samsung DVDRW-DL 6xx4W/6xx5WD/2xx5W
260029 Intel Pro/Wireless 4965AGN
170077 US (United States) 6014/6214 Zwart
250324 6 Cell Standaard Batterij
300203 24 maanden gar. (6 maanden op batterij)
230034 Zepto notebook Sleeve, Medium 8,00 €
Subtotaal 1.249,00 €
BTW 237,31 €
Totaal 1.486,31 €
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 25-10-2007 16:34 ]
Verwijderd
Dat was het dubbel en dwarsCLB schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:25:
Prijzen zijn alweer omlaag gegaan zeg![]()
Opzich wel chill voor de potentiele Zepto-kopers natuurlijk!
Als ik 'm nu had besteld had 't me zo een kleine 260,- gescheeld![]()
[...]
Deze zelfde config (wel met 'n 120GB'er 7200rpm'er) kost momenteel: €1.224,60
Zepto werd 'vroeger' vaak als duur gezien maar momenteel vind ik dat echt meevallen![]()
Wel leuk dat Zepto zich 'n beetje meer kan gaan mengen met de minder-gebutgeteerden onder ons
Maarja ik heb 'm al weer 'n tijdje staan en 't is me 't geld zeker waard geweest![]()
Zeker
Ja inderdaad loopt op hehDan te bedenken dat ik al op 1700 euro's zit, vanwege een extra 200gig 7200rpm schijfje
Haal je c toets er even af en kijk of 't systeempje wat eronder zit goed functioneert!trouwens, mij c toets werkt niet goed, denk dat er iets onder zit, iemand een idee om dat weg te halen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq