Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know :)

toch staat pc6400 wel cooler in je spec lijstje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:05

3DDude

I void warranty's

Oke ik heb een Zepto 6625WD met een probleem.
Sind een week ongeveer heb ik zo'n lijntje in me beeldscherm.
Dus ik denk dat is wat vuil ofzo ik goed schoongemaakt maar het gaat maar niet weg.
Nou heb ik op internet wat foto's gezet: zie http://3ddude.sharper.nl/zepto --> en zepto/n4all met die foto's gemaild.
Die zeggen
Beste,

Het is geen lijntje maar een druk punt en lk denk niet dat Zepto het onder garantie gaat vervangen.

Het is ook moeilijk om zoiets met een paar foto’s te bepalen , dus mijn voorstel is om toch een RMA formulier in te vullen en met je notebook opsturen naar:
Met vriendelijke groeten,
nou is mijn vraag als it'r kan ik dit niet zelf fixen?
zou ik hem opsturen? als het niet onder de garantie valt kost het onderzoek zelf zowieso al 50 euro.
imo valt dit gewoon onder garantie.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:03:
Crysis lukt vast wel op 1280x800, maar veel gekker moet het niet worden hoor, hehe.
Gelukkig maken ze StarCraft II niet net zo zwaar ;)
Ik heb de Crysis beta 3 geprobeerd op m'n Zepto 6224 (T7500). Op een resolutie van 1024 x 768 haal ik met alle settings op high, indoor zo'n 15 fps en outdoor 5-6! Hierbij de opmerking dat er geen medespelers in de buurt waren en er geen actie was.
Oftwel op high settings is het zeker NIET te spelen. medium settings heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zal ook wel niet al te denderend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
High was wel te verwachten dat dat niet ging werken. Medium misschien wel, en anders kunnen er misschien og wel speciale Crysis drivers komen net zoals er Bioschock drivers kwamen. Laten we in ieder geval hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
3DDude schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:37:
nou is mijn vraag als it'r kan ik dit niet zelf fixen?
Drukpunten kun je niet zelf fixen, daarvoor moet je beeldscherm open worden gemaakt
zou ik hem opsturen?
Tuurlijk
imo valt dit gewoon onder garantie.
Dan moet je even rondsnuffelen in de (garantie)voorwaarden!
Ben ook benieuwd hoe dat opeens kan ontstaan eerlijk gezegd :|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 00:40
Zo! Ik heb inmiddels ook een Zepto besteld, de 6625WD wel te verstaan. Alleen damn, die levertijd duurt best lang (29ste is verwachte leverdatum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:45:
[...]

Ik heb de Crysis beta 3 geprobeerd op m'n Zepto 6224 (T7500). Op een resolutie van 1024 x 768 haal ik met alle settings op high, indoor zo'n 15 fps en outdoor 5-6! Hierbij de opmerking dat er geen medespelers in de buurt waren en er geen actie was.
Oftwel op high settings is het zeker NIET te spelen. medium settings heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zal ook wel niet al te denderend zijn.
mag ik vragen hoe je aan de beta komt, kan ik hem ook even proberen in mijn 6625WD ;)

ik heb Timeshift en Call of duty modern warfare demos geprobeerd en ik moet zeggen dat ik elke keer weer verrast word door de vermogen van deze laptop.
Tmeshift draaide supper lekker op 1680 bij 1050 met alles op max behalve anti analysing ect...
hetzelfde geld voor call of duty

Hieronder Zaido T:

sry nu beter?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik heb hier ondertussen ook een 6625WD en ik heb daar een tweetal vraagjes over. Ze zijn misschien al wel eens besproken in deze topics, maar het is lastig zoeken in zoveel posts...

Mijn microfoonpoort ruist behoorlijk met een koptelefoon en een audiokabel die ik hier heb en die op mijn andere PC prima werken. Vreemd genoeg ruist de poort van de Zepto bij een derde koptelefoon weer helemaal niet. Van een vriend van me hoorde ik dat die hetzelfde probleem heeft met zijn Zepto. Is dit een bekend probleem? Weet iemand er een oplossing voor?

Mijn tweede vraag is niet Zepto specifiek, maar misschien weet iemand het zo: ik heb een licentie voor Windows Vista 32 Basic en ik wil eigenlijk Windows Vista 64 Basic. Is mijn licentie gewoon voor Windows 64 te gebruiken, of moet ik ergens upgraden? Een vriend van me heeft de install-CD van 64, dus dat is in elk geval geen probleem.

Overigens, want een geweldig mooi scherp scherm heeft die Zepto zeg!

[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 13-10-2007 10:56 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:10:
[...]
...
ik heb noch Timeshift en Call of duty modern warfare demos geprobeerd en ik moet zeggen dat ik elke keer weer verast word door de vermogen van deze laptops.
Tmeshift draaide supper lekker op 1680 bij 1050 met alles op max behalve anti analysing ect...
hetzelfde geld voor call of duty
Moest dit toch even een keer opnieuw doorlezen.
Van Dale Hedendaags Nederlands
noch (vw.)
1 [form.] en niet
Ik denk dat er zowel hoorde staan.
Oogst schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:56:
...
Mijn microfoonpoort ruist behoorlijk met een koptelefoon en een audiokabel die ik hier heb en die op mijn andere PC prima werken. Vreemd genoeg ruist de poort van de Zepto bij een derde koptelefoon weer helemaal niet. Van een vriend van me hoorde ik dat die hetzelfde probleem heeft met zijn Zepto. Is dit een bekend probleem? Weet iemand er een oplossing voor?
Heb je de realteck drivers geïnstalleerd? Zo ja, dan kan je via het oranje speakertje in je taakbalk op het tabblad Microfoon ruisonderdrukking inschakelen (als dat nog niet aanstaat).
Het is wel zo dat de koptelefoon aansluiting zelf ook nog al wat ruis produceert (misschien heeft die derde koptelefoon ruisonderdrukking?), heb er zelf niet erg veel last van omdat er meestal aardig wat kabaal door de luidsprekers komt.
Mijn tweede vraag is niet Zepto specifiek, maar misschien weet iemand het zo: ik heb een licentie voor Windows Vista 32 Basic en ik wil eigenlijk Windows Vista 64 Basic. Is mijn licentie gewoon voor Windows 64 te gebruiken, of moet ik ergens upgraden? Een vriend van me heeft de install-CD van 64, dus dat is in elk geval geen probleem.
...
Als je een OEM-licentie hebt (dus direct met de zepto mee) dan is het niet mogelijk (als ik me herinner aangezien het in één van de vorige topics voorbij is gekomen) als je hem los kocht in de winkel wel.

(BTW waarom neem je Basic, dan mis je alle mooie effecten die je laptop makkelijk aan kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag over de Timeshift drivers, als ik Timeshift opstart krijg ik een een schermpje waarop staat dat mijn driver niet up to date is en ik krijg een link waar ik de 163.75 versie kan downloaden.
Hier is de link: http://nzone.com/object/nzone_timeshift_downloads.html

mijn vraag is of deze driver wel geschikt is voor de 8600M GT want ik kan hem niet instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Is niet echt Zepto gerelateerd heh.. :O
Ja of die voor de 8600M GT zijn, no idea! Ga er eigenlijk wel vanuit aangeziendat wel 'n beetje 'n mainstream kaartje is geworden (voor laptops) dus ga er eigenlijk wel vanuit, maar als 't nergens staat...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
zaidoT schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:55:[...]

Als je een OEM-licentie hebt (dus direct met de zepto mee) dan is het niet mogelijk (als ik me herinner aangezien het in één van de vorige topics voorbij is gekomen) als je hem los kocht in de winkel wel.

(BTW waarom neem je Basic, dan mis je alle mooie effecten die je laptop makkelijk aan kan.)
Hmm, dat is wel vervelend, is er een manier om goedkoop te updaten, of zit je met een OEM keihard vast op wat je nam? Beetje zonde van die 4gb anders...

Ik heb trouwens Basic genomen, omdat ik vind dat een besturingssysteem geen grafische shizzle moet doen. Ik start 3D Studio of Bioshock wel als ik grafische dingen wil zien.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:32:
...
mijn vraag is of deze driver wel geschikt is voor de 8600M GT want ik kan hem niet instaleren.
Heb het vanochtend al in een ander topic geschreven dus kijk hier
Staat de uileg om het te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door zaidoT op 13-10-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Oogst schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:59:
Hmm, dat is wel vervelend, is er een manier om goedkoop te updaten, of zit je met een OEM keihard vast op wat je nam? Beetje zonde van die 4gb anders...
Waarom denk je dat OEM's zo cheap zijn in vergelijking met 'echte' Vista's ;)
Je kan MS opbellen om te zeggen dat je 'n onderdeel moest vervangen, krijg je nieuwe licensie-code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
CLB schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:07:
[...]

Waarom denk je dat OEM's zo cheap zijn in vergelijking met 'echte' Vista's ;)
Je kan MS opbellen om te zeggen dat je 'n onderdeel moest vervangen, krijg je nieuwe licensie-code!
Hij is helemaal nog niet gelicensed nu volgens mij (laptop is nog maar een week binnen en Windows eist die license pas na een maand). Betekent dat dat ik de license gewoon voor 64 zou kunnen gebruiken dan? Of wat heb ik anders precies aan die nieuwe licensie code als die ook voor 32 is?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unreal tournement 3 demo ook net geprobeerd, geen probleem op 1680*1050 met alles op max 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:01:
unreal tournement 3 demo ook net geprobeerd, geen probleem op 1680*1050 met alles op max 8)
aaa dat zijn mijn soort spellen wel, haal 'm ook binnen! Vanavond is even testen >:)
Welke videokaartdrivers draai jij momenteel? :)

EDIT: Ben 'm nu aan 't installen... hmm :)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 13-10-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momenteel draai ik de 156.54 versie van zepto zelf en het bevalt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm okee thanks! Ikzelf draai 163.44 drivers en UT 3 loopt inderdaad zo smooth als de hel zeg _/-\o_
Net ff snel paar potjes gedeathmatched en loopt echt vloeiendjes op 1440x900!
Ziet er goed uit, speelt lekker, geen vastlopers en de gemiddelde framerate was zo'n: 24 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Unreal tournament designer staan bekend als optimise gods. Ze kunnen hun spellen echt op een systeem van 5 jaar geleden nog redelijk aan het werk krijgen zonder dat het er slechter uit ziet dan half life ofzo. Moet hem ook maar eens downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 16:00

nlboy

Alles kitz?

Hier draait Unreal Tournament ook super met de 163.75 driver. 8) Daar kan Crysis nog wat van leren, want dat krijg ik gewoon niet mooi. Sommige textures kan hij niet laden en de fps zijn vrij laag. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
CLB schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:11:
Hmm okee thanks! Ikzelf draai 163.44 drivers en UT 3 loopt inderdaad zo smooth als de hel zeg _/-\o_
Net ff snel paar potjes gedeathmatched en loopt echt vloeiendjes op 1440x900!
Ziet er goed uit, speelt lekker, geen vastlopers en de gemiddelde framerate was zo'n: 24 :9
't is maar wat je smooth noemt (24 fps...), UT3 loop wel prima maar ik vind de dropdowns op 1440x900 af en toe wel irritant. Vooral in shangrila is 't soms te kut.

Overigens HL2 Portal werkt smooth in 1440x900 zonder grafische concessies :9. Jammer alleen dat 't spel zo kort is :).

ohja ik draai de vista 156.16 64b drivers dus misschien dat een update zou kunnen helpen.
Overigens, is het in vista mogelijk om de stand van je videokaart in te stellen? (in xp was 't een scherm in de nvidia control panel waarbij je kon kiezen tussen de spaarstand of fullspeed)

[ Voor 17% gewijzigd door falcon4ever op 14-10-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
falcon4ever schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:02:
...
ohja ik draai de vista 156.16 64b drivers dus misschien dat een update zou kunnen helpen.
Overigens, is het in vista mogelijk om de stand van je videokaart in te stellen? (in xp was 't een scherm in de nvidia control panel waarbij je kon kiezen tussen de spaarstand of fullspeed)
Ik heb nog niks gevonden, het nieuwe nvidia-configuratiescherm (rechtermuisknop op bureaublad) kent veel minder opties dan de oude. Ik mis namelijk zelf de optie om de EDID van het scherm te override (in XP was er niks aan de hand maar hier schiet hij iedere keer naar een net te lage resolutie), verschillende achtergronden bij meerdere schermen (Als World in Conflict wordt afgesloten zie ik twee keer dezelfde afbeelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
falcon4ever schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:02:
't is maar wat je smooth noemt (24 fps...),
Tsjaa meningsverschil misschien! Gelukkig ben ik niet zo'n framerate-geilerd ;)
Bioshock speelt bij mij ook prima met 'n gemiddelde framerate van 15 ofzo :)
UT3 loop wel prima maar ik vind de dropdowns op 1440x900 af en toe wel irritant.
Vooral in shangrila is 't soms te kut.
Werkelijk geen last van!
Give it a try en installeer 163.44 is!
Dat doe je niet in 't nVidia Control Panel, maar dat doe je bij je energie-instellingen!
Je kan kiezen uit minimaal, gemiddeld en geavanceerd! Mijne staat altijd op 'gemiddeld'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Bij Vista zitten de grafische kaart clocksnelheden en de CPU clocksnelheden bij elkaar ja. Gebalanceerd balanceert hoeveel je nodig hebt. Bij energiebesparing clock de CPU naar 1,2ghz (T7300) en GPU naar 275/200(is dus eigenlijk 400) en bij Hoge prestaties wordt de CPU geclocked naar 2,0 ghz en de GPU naar 475/400 (is dus eigenlijk 800).

Maar ja, ben het er mee eens dat 24fps niet echt smooth is. Ik zat laatst Guildwars op energie besparing te spelen met alles op hoog op een resolutie van 1280x1024 (extern scherm) kreeg ongeveer een fps van 35 en soms wat lager (best goed eigenlijk als je bedenkt dat je op energie besparing speelt) daarna zette ik hem op hoge prestaties en mijn FPS ging naar 60 of hoger (met veel bomen enzo ging hij wel wat lager). Nou...dan merk je echt wel een verschil hoor.

Vraag me af hoeveel verschil er zit in FPS bij een resolutie van 1440x900 en 1280x1024 in UT3.

[ Voor 45% gewijzigd door Pindanoot op 14-10-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Ik denk dat je de FPS ook wel deels moet koppelen aan wat voor soort game je speelt. WiC is eigenlijk ook wel te spelen op 12-13 fps (wat ik dus gemiddeld haal) maar in BF2 of een andere FPS (first person shooter) is een hogere fps (30 fps kan eens mens maximaal kan onderscheiden, meer is dus alleen cijfers) aan te raden omdat het meestal is wie het eerst ziet wie het overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 13:21
Ik kwam nog wat vreemds tegen trouwens, ik heb 800mhz geheugen besteld en nu zie ik dit in cpu-z
Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/315fon5.jpg

Ik begrijp dat het dus 2x 332,5 is omdat het DDR is wat op 666mhz uitkomt (de standaard). Zou het zo zijn dat dat programma het misheeft of ben ik gewoon 'genaaid' door zepto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Genaaid eigenlijk, maar op een andere manier. Je hebt waarschijnlijk wel 800mhz geheugen, maar het Santa Rosa platform ondersteund maar maximaal 667mhz.

Even weer iets over UT3, las net dat hoogste graphics niet echt de max graphics zijn in de demo. Om de demo kleiner te houden (net als met 2004) hebben ze de high res textures eruit gelaten. Verwacht dus maar niet dat je met het echte spel alles op max aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Pindanoot schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:02:
Genaaid eigenlijk, maar op een andere manier. Je hebt waarschijnlijk wel 800mhz geheugen,
maar het Santa Rosa platform ondersteund maar maximaal 667mhz.
Inderdaad, maar daar zijn al hele discussies over geweest dus als Qoning even had gezocht!
Staat zelfs 'n animated gifje waarin je dat kunt zien in de TS
Even weer iets over UT3, las net dat hoogste graphics niet echt de max graphics zijn in de demo. Om de demo kleiner te houden (net als met 2004) hebben ze de high res textures eruit gelaten. Verwacht dus maar niet dat je met het echte spel alles op max aan kan.
So what? Zet ik 't toch op dezelfde instellingen als bij de demo ;)
Ziet er pour moi al meer dan strak uit, speelt lekker snel en is gewoon 'n top-game!
(zal wel inhouden dat alles naar medium moet ofzo, naja so be it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
Ik heb zelf gezocht op de chipset die erin zit namelijk "Intel® 965PM / ICH8-M Chipset"
Toen kwam ik hier terecht: http://www.intel.com/products/chipsets/PM965/index.htm

En toen heb ik gekeken naar "800 MHz Front Side Bus support Provides up to 20 percent faster data transfer rate compared to the previous generation bus speed."
Nu zie ik dit "Support for dual channel DDR2-667 MHz memory technology" staan, ik vind dit toch wel vervelend eigenlijk. Waarom bieden ze een product aan wat niet compatibel is?

Beetje vreemd en ik zal het zeker aankaarten, moet er binnenkort toch nog heen voor een nieuw toetsenbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:16:
Inderdaad, maar daar zijn al hele discussies over geweest dus als Qoning even had gezocht!
800MHz ten opzichte van 667MHz is wel sneller in de datatransfer!
Zoek maar in de Zepto topics en de andere topics over high-end laptops!

Unreal Tournament 3 met 'hoge prestaties' aan geeft zo'n 32-35 fps :9

@ Hieronder: Daar kan Zepto toch niks aan doen :/

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 14-10-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier trouwens ook dat de doos met de laptop soms gewoon voor de deur wordt neergezet als je niet thuis bent? :/
Dat schept nou niet echt het vertrouwen bij mij om een laptop bij hen te bestellen aangezien wij altijd laat thuis zijn en vroeg weer weg van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:06:
Ik lees hier trouwens ook dat de doos met de laptop soms gewoon voor de deur wordt neergezet als je niet thuis bent? :/
Dat schept nou niet echt het vertrouwen bij mij om een laptop bij hen te bestellen aangezien wij altijd laat thuis zijn en vroeg weer weg van huis.
Klopt, ik had via Zepto.nl besteld en die versturen via DPD. En die had toen de doos met de Zepto er in gewoon op de stoep gezet (niet eens op een plek gezet dat niet zo 123 te vinden is). Maar dat ligt aan DPD en niet aan de webshop. Ik ben alleen nog vergeten om een klacht in te dienen. :/

[ Voor 8% gewijzigd door nlboy op 14-10-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
CLB schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:29:
[...]

800MHz ten opzichte van 667MHz is wel sneller in de datatransfer!
Zoek maar in de Zepto topics en de andere topics over high-end laptops!

Unreal Tournament 3 met 'hoge prestaties' aan geeft zo'n 32-35 fps :9

@ Hieronder: Daar kan Zepto toch niks aan doen :/
Werk jij niet bij zepto? Zoja, het is echt schandalig dat zoiets gebeurt, en als bedrijf (zepto) is het best mogelijk om daar iets van te zeggen bij zon koeriersbedrijf. Misschien maakt het niet veel indruk omdat zepto een kleine partij is, maar ze zouden dan op zijn minst hun goodwill richting de klant kunnen tonen door over te stappen. Ik heb verder geen negatieve ervaringen met dpd gelukkig. (Woon in de binnenstad, ding zou hier binnen 2 tellen weg zijn ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Uhm niet dat ik weet ;)
en als bedrijf (zepto) is het best mogelijk om daar iets van te zeggen bij zon koeriersbedrijf.
Wat denk je dat ze doen dan ;)
Denk jij dat DPD zich daar iets van aantrekt... Telkens andere orders, telkens andere koeriers, telkens andere weersomstandigheden, telkens andere omgevingen and so on. Net of TNT/ UPS altijd pakketjes aan huis aanbiedt of iets!? Ikzelf heb weer geen problemen met DPD gehad (Zepto en andere producten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:12:
[...]
Klopt, ik had via Zepto.nl besteld en die versturen via DPD. En die had toen de doos met de Zepto er in gewoon op de stoep gezet (niet eens op een plek gezet dat niet zo 123 te vinden is). Maar dat ligt aan DPD en niet aan de webshop. Ik ben alleen nog vergeten om een klacht in te dienen. :/
Je hebt ook geen ontvangstbevestiging gevonden in de bus?

Weet iemand met welk bedrijf Denned levert? Ik raak steeds meer geintereseerd in een Zepto maar die levering wat ik hier en daar lees zit me niet zo lekker.
Wij zijn gewoon overdag amper thuis en ik wil niet het risico lopen dat ik een laptop koop die voor de deur neergezet word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:20:
[...]
Weet iemand met welk bedrijf Denned levert?
Denned levert via TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, daar heb ik zelf goede ervaringen mee. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Oogst schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:05:
[...]

Hij is helemaal nog niet gelicensed nu volgens mij (laptop is nog maar een week binnen en Windows eist die license pas na een maand). Betekent dat dat ik de license gewoon voor 64 zou kunnen gebruiken dan? Of wat heb ik anders precies aan die nieuwe licensie code als die ook voor 32 is?
Je 32bit OEM code werkt keurig op een 64bit versie hoor,
Mag volgens de licentie voorwaarden niet, maar activeren gaat perfect.

Ik heb hier een OEM ultimate (voor me pc) en een OEM business.
Bijde zijn ze gewoon te gebruiken op zowel x86 als x64
Her installatie uiteraard vereist

Edit : Trouwens heeft een OEM dvd x86 geen x64 besturings systeem en andersom , dit heeft een retail bv wel,
een dvd lenen, of van usenet is dus wel ff nodig, maar je sleutel werkt

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 14-10-2007 22:46 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Echt waar? Want dan ga ik misschien maar eens geld sparen voor 2x2gb stickjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

em, even kijken of ik dit goed begrijp.

Ik kan dus van iemand een vista Ultimate 64 bits dvd lenen
en deze installeren met mijn vista buisness 32 bits key?

dat zou wel lekker zijn, scheeld weer centjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
nee nee dan heb je het nog net niet goed begrepen.

Ik heb deze 2 versie's en daarvan weet ik dat ze werken.

Dus OEM Ultimate key werkt op X86 en x64 ultimate
En OEM business key werkt op X86 en X64 Business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:20:
[...]
Je hebt ook geen ontvangstbevestiging gevonden in de bus?
Nope, ik liep toen ik de voordeur wilde openen tegen de doos aan, dus heeft hij/zij niks in de bus gedaan. Ik geef je als advies om bij DenneD te bestellen. Zij laten de status van je order weten en reageren iig op de mail die ze ontvangen (als je vergelijkt met Zepto.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:41:
nee nee dan heb je het nog net niet goed begrepen.

Ik heb deze 2 versie's en daarvan weet ik dat ze werken.

Dus OEM Ultimate key werkt op X86 en x64 ultimate
En OEM business key werkt op X86 en X64 Business
ok, dat is opzich ook al leuk :)
bedankt voor de opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 02:02:
[...]
Nope, ik liep toen ik de voordeur wilde openen tegen de doos aan, dus heeft hij/zij niks in de bus gedaan. Ik geef je als advies om bij DenneD te bestellen. Zij laten de status van je order weten en reageren iig op de mail die ze ontvangen (als je vergelijkt met Zepto.nl).
Ok, bedankt voor de feedback! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen studenten bij aankoop van een zepto znote nou wel of geen korting? Want ik las op hun oude site dat studenten 75 euro extra korting krijgen. Maar op hun nieuwe site heb ik hier niets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Op zepto.nl en denned.nl staat op beide ongeveer hetzelfde:

Studenten

Zendt ons een kopie van je studentenpas of bewijs van inschrijving van de leerinstelling

Tijdelijk krijg je op de Znote 6214W - Znote 6314W - Znote 6615WD - Znote 2425W een korting van EUR 75,00.

Niet geldig in combinatie met andere acties en/of aanbiedingen.
Geef bij opmerkingen de opmerking student, en wij nemen dan z.s.m contact met u op.

Dit zijn dus de oude modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:06:
Gewoon bij Zepto.nl bestellen. Wordt de doos inderdaad bij je voor de deur gezet als je niet thuis bent, dan bel je een week of 2 later op met de vraag waar je Zepto blijft...Je hebt immers geen ontvangst bevestiging ondertekend. En Jij hebt niets met DPD te maken...je hebt je Zepto bij Zepto.nl besteld en zij zijn dus verantwoordelijke voor de Zepto/bestelling totdat jij hem hebt ontvangen (bevestigd door het ondertekenen van bewijs van ontvangst). Zepto.nl zoekt het maar uit met DPD als DPD onzorgvuldig omgaat met zijn pakketjes.
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat ze zo iets gewoon voor je voordeur neer planten... en daar mogen ze dan ook wel eens voor worden 'gestraft'.

@hieronder
Vele zoeken hier informatie alvorens ze een Zepto bestellen, dan mag het best gemeldt worden als de leverancier van een webshop er rare trekjes op na houdt.

[ Voor 18% gewijzigd door chrisO op 15-10-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zepto.nl is vernieuwd!

Eindelijk de lay-out net als al de andere Zepto sites!!

Allerlei nieuwe modellen te bestellen!
Batterijen zijn te bestellen (12 cells)!

NOTE: Dit is 'n Zepto topic heh, geen 'welke leverancier is 't beste' topic ;)

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 15-10-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd eens tijd :)

Kan alleen de 12 cell niet vinden?

Edit: Zitten nog wel veel slordigheden in... veel buttons zijn in het engels en andere onderdelen in het deens. Links werken niet of de spelling klopt niet.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Alleen als je een laptop samenstelt kan je een 12 cell vinden. Ze zijn alleen niet zo snugger: Waarom linken ze zepto.nl niet naar nl.zepto.com ? Moet wel zeggen vreemde extra prijs 96.00 (voor een 12 cell i.p.v. 6 cell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik zal in de loop deze week alle foutjes/ spellingsfouten/ rare dingetjes doorgeven aan Zepto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

zaidoT schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:13:
Alleen als je een laptop samenstelt kan je een 12 cell vinden. Ze zijn alleen niet zo snugger: Waarom linken ze zepto.nl niet naar nl.zepto.com ? Moet wel zeggen vreemde extra prijs 96.00 (voor een 12 cell i.p.v. 6 cell).
Nette prijss trouwens, toen ik m'n 6615 kocht was die 12cell 140 euro ofzo!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisO schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:28:
[...]

Gewoon bij Zepto.nl bestellen. Wordt de doos inderdaad bij je voor de deur gezet als je niet thuis bent, dan bel je een week of 2 later op met de vraag waar je Zepto blijft...Je hebt immers geen ontvangst bevestiging ondertekend. En Jij hebt niets met DPD te maken...je hebt je Zepto bij Zepto.nl besteld en zij zijn dus verantwoordelijke voor de Zepto/bestelling totdat jij hem hebt ontvangen (bevestigd door het ondertekenen van bewijs van ontvangst). Zepto.nl zoekt het maar uit met DPD als DPD onzorgvuldig omgaat met zijn pakketjes.
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat ze zo iets gewoon voor je voordeur neer planten... en daar mogen ze dan ook wel eens voor worden 'gestraft'.

@hieronder
Vele zoeken hier informatie alvorens ze een Zepto bestellen, dan mag het best gemeldt worden als de leverancier van een webshop er rare trekjes op na houdt.
Ik kan 'm wel bij Zepto bestellen en dan thuiskomen terwijl een uur eerder dat pakket weggepakt is door iemand anders, maar wat ik hier en daar lees krijg je dan een reactie van Zepto als "Niet mijn probleem, zoek 't lekker uit"
Ik neem de gok maar niet, ik weet leukere manieren op 1000+ euro's op te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
steveman schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:44:
[...]

Nette prijss trouwens, toen ik m'n 6615 kocht was die 12cell 140 euro ofzo!
extra hè niet een losse erbij. Ik heb voor mijn reserve 6-cell (moet een enkele keer 3 uur achtereen zonder stopcontact stellen) €60,= betaald. €60 + €96 = €156
€156 > €120 (2 * 6-cell accu). Persoonlijk zou ik juist een lagere prijs verwachten doordat er je maar 1 connector en chip (voor laden) nodig zijn i.p.v. 2.
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:54:
[...]

Ik kan 'm wel bij Zepto bestellen en dan thuiskomen terwijl een uur eerder dat pakket weggepakt is door iemand anders, maar wat ik hier en daar lees krijg je dan een reactie van Zepto als "Niet mijn probleem, zoek 't lekker uit"
Ik neem de gok maar niet, ik weet leukere manieren op 1000+ euro's op te maken....
Denned laat het bezorgen door TNT waarbij een handtekening voor een ontvangst nodig, zepto.nl door een ander zonder handtekening. Denned levert wel zepto-laptops maar is een ander bedrijf dan zepto.nl

[ Voor 37% gewijzigd door zaidoT op 15-10-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:28:
@hieronder
Vele zoeken hier informatie alvorens ze een Zepto bestellen,
dan mag het best gemeldt worden als de leverancier van een webshop er rare trekjes op na houdt.
Tsjaa uiteraard :)
M'n 6214W kwam met DPD, m'n 6224W kwam met TNT :) Allebei besteld via zepto.nl
Allebei keurig geleverd, allebei netjes ingepakt, allebei goed verzorgd :)
Dus om nou zo te vitten op Zepto die met DPD samenwerkt vind ik persoonlijk een beetje :')
(zelf ook goede en minder goede ervaringen met DPD en TNT, dus wat Zepto in dit verhaal doet :$ )

Maarja dat is mijn mening en andere zijn ook welkom!
Nou denk dat je wel flink wat meer wilt betalen voor 'n leuk Zepto'tje hoor ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 15-10-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Jammer dat ik nu pas zie hoe die tassen eruit zien, die Zepto Zcumbag's zien er top uit en ze zijn een stuk goedkoper dan crumplers...

@Yngve: Je beslist nog altijd zelf je via Denned of Zepto.nl besteld. Dus om hier nou zoveel post aan te besteden hoe goed of slecht zepto.nl welniet zou zijn...
Persoonlijk wel via Zepto.nl besteld en verder geen problemen met DPD gehad. Bezorging was namelijk 's ochtends vroeg.

[ Voor 51% gewijzigd door falcon4ever op 15-10-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zoon Zcumbag is wel mooi

Zo even een blauwe bestellen, heb nu wel zoon zepto sleve
maar me rugzak meenemen naar klanten vind ik zo vreemd altijd, (aangezien die gif groen is)

ik zie trouwens dat mijn cpu (t7700) niet meer leverbaar is op de Zepto.nl site. in de 6224

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 15-10-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Donstil schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:55:
Zoon Zcumbag is wel mooi

Zo even een blauwe bestellen, heb nu wel zoon zepto sleve
maar me rugzak meenemen naar klanten vind ik zo vreemd altijd, (aangezien die gif groen is)

ik zie trouwens dat mijn cpu (t7700) niet meer leverbaar is op de Zepto.nl site. in de 6224
Eigelijk zou ik best die blauw/witte willen, jammer genoeg staan er geen maten bij. :/ Hopelijk zwemt een 6224w niet in zo'n bag (mijn medium sized eastpack past vooralsnog prima).

*edit*
Hmm wel gaar, probeer ik een proefbestelling om de verzendskosten te checken:

Totale prijs
code:
1
2
3
4
5
6
Subtotaal: € 27,19
Betaling: € 0,00 
Zending: € 25,00
BTW: € 6,80 
----------------- +
Totaal: €58,99

een tas die € 2,19 duurder is dan de verzendskosten :'(

[ Voor 20% gewijzigd door falcon4ever op 15-10-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Vraagje aan diegene die hun toetsenbord uit hun Zepto hebben gehaald om deze er weer rechter in te plaatsen....is jullie toetsenbord ook zo krom dat als je hem er uit haalt de hoeken van het toetsenbord zo'n 2cm omhoog buigen? kan helaas op het moment geen foto maken, maar zal dit morgen wel even doen. Ik vind het in ieder geval erg onwaarschijnlijk dat een toetsenbord zo krom in een laptop word gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
falcon4ever schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:32:
[...]

Eigelijk zou ik best die blauw/witte willen, jammer genoeg staan er geen maten bij. :/ Hopelijk zwemt een 6224w niet in zo'n bag (mijn medium sized eastpack past vooralsnog prima).

*edit*
Hmm wel gaar, probeer ik een proefbestelling om de verzendskosten te checken:

Totale prijs
code:
1
2
3
4
5
6
Subtotaal: € 27,19
Betaling: € 0,00 
Zending: € 25,00
BTW: € 6,80 
----------------- +
Totaal: €58,99

een tas die € 2,19 duurder is dan de verzendskosten :'(
Ik zag dit ook net al.

nou ga echt geen 25euro zending betalen,
dan maar een tas zonder zepto erop.

Straks is mailen waarom dit zo absurd hoog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Is altijd al geweest hoor. Zal wel aan die DPD liggen, maar is inderdaad belachelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gewoon vaste verzendingsprijs hoor....iemand btw al gemaild ivm aparte 12 cells?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:38:
Straks is mailen waarom dit zo absurd hoog is
Tassen liggen in Denemarken ;) Neem aan dat 't daarom lekker hoog is ;)
Maar lijkt me niet echt 'n probleem om in 1x 'n lading shit (tassen, muizen en troep)
naar IJsselstein te sturen om 't daarna vanuit IJsselstein naar de NL/ BE adressen te verzenden!
chrisO schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:08:
Vraagje aan diegene die hun toetsenbord uit hun Zepto hebben gehaald om deze er weer rechter in te plaatsen....is jullie toetsenbord ook zo krom dat als je hem er uit haalt de hoeken van het toetsenbord zo'n 2cm omhoog buigen? kan helaas op het moment geen foto maken, maar zal dit morgen wel even doen. Ik vind het in ieder geval erg onwaarschijnlijk dat een toetsenbord zo krom in een laptop word gestopt...
Heb 'm toevallig vandeweek vervangen, omdat ik nog 'n nieuwe toetsenbord had liggen :)
M'n oude haalde ik eruit met veel kracht en die was aardig verbogen! Dus kan ook zijn dat hij al licht gebogen was. M'n nieuwe toetsenbord was zo recht als 'n strijkplank dus dat is dan wel weer top!!

Ik heb Zepto net gecontacteerd over de status van de verzendingen en dergelijke:

1 Zepto gaat zelf rechtstreeks leveren vanuit denemarken met UPS !!!!

2 N4ALL gaat investeren in Spareparts zodat er geen RMA meer terug hoeft naar Denemarken.

Ze hebben ook wel door dat de verzendingen niet 'je van het is' en ze willen meer service aan gaan bieden door het filiaal in IJsselstein uit te breiden ivm service en 't sneller fixen van defecte laptops!

Klinkt in ieder geval positief! 12 cells batterijen en de rest vraag ik vandeweek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets om een inkoopactie te organiseren? Ik denk dat er genoeg mensen het interessant vinden om een 12-cells accu aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom n4all dat niet eerder heeft gedaan, en alles terug moest naar Denemarken.
Bij DD hebben ze bijna alles liggen. Ik was maar 2 dagen mijn laptop kwijt door een dood moederbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:20:
Ik snap niet waarom n4all dat niet eerder heeft gedaan, en alles terug moest naar Denemarken.
Bij DD hebben ze bijna alles liggen. Ik was maar 2 dagen mijn laptop kwijt door een dood moederbordje.
Je mag blij zijn dat het Denemarken is. Als ze bv je Asus of Acer niet in de buurt kunnen herstellen fzo, ben je hem wel wat langer kwijt dan 2 - 3 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:20:
Tsjaa wat denk je van investeringen? Zal geen kleine postenkost zijn die er opeens even bijkomt!
Tevens verkopen ze andere laptopmerken (waaronder BTO die erg erg in trek is, aangezien ze ook aan Alternate / De Greef enzovoorts leveren) die ondersteuning nodig hebben in dat pand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
Ik had net iets vreemds, tijdens het opstarten stond ineens
"Driver function call failed", toen ik hem herstartte deed hij het spontaan weer.
Het verdween even snel als het kwam, toch ben ik hier niet gerust mee, een nieuw ding hoort gewoon vlekkeloos te booten.

Iemand die dit kent? En zou het iets met mijn mar half werkende toetsenbord te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Qoning schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:55:
Ik had net iets vreemds, tijdens het opstarten stond ineens
"Driver function call failed", toen ik hem herstartte deed hij het spontaan weer.
Het verdween even snel als het kwam, toch ben ik hier niet gerust mee, een nieuw ding hoort gewoon vlekkeloos te booten.

Iemand die dit kent? En zou het iets met mijn mar half werkende toetsenbord te maken kunnen hebben?
Gewoon even een vraagje voor de zekerheid: Die melding verscheen zeker na het bios scherm, terwijl windows opstartte? (Anders kan ik het woord driver niet verklaren.)
Want dan ligt het gewoon aan Windows lijkt mij want bij mij gebeuren er andere kleine irritaties in Windows (waaronder: soms geen beeld meer op twee schermen na sluimerstand zonder handmatige activering, geen geluid meer na overzetten bestanden met bluetooth).

Trouwens wat bedoel je met half werkend toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Ik heb dat volgens mij wel vaker, dan krijg ik iets van Driver function call failed, dan moet ik op enter drukken en start Windows gewoon op, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
zaidoT schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:04:
[...]

Gewoon even een vraagje voor de zekerheid: Die melding verscheen zeker na het bios scherm, terwijl windows opstartte? (Anders kan ik het woord driver niet verklaren.)
Want dan ligt het gewoon aan Windows lijkt mij want bij mij gebeuren er andere kleine irritaties in Windows (waaronder: soms geen beeld meer op twee schermen na sluimerstand zonder handmatige activering, geen geluid meer na overzetten bestanden met bluetooth).

Trouwens wat bedoel je met half werkend toetsenbord?
Oh twee toetsen werken niet, moet nog vervangen worden. Iets waar ik overigens niet echt over te spreken ben - je koopt iets van 1,4k en een aantal toetsen werken gewoon _niet_. Ben al een keer langsgeweest ervoor etc. Maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pindanoot schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:33:
Ik heb dat volgens mij wel vaker, dan krijg ik iets van Driver function call failed, dan moet ik op enter drukken en start Windows gewoon op, niks aan de hand.
Natuurlijk is er wel iets aan de hand... Je hoort gewoon die error niet te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Dat is misschien wel waar ja, maar ik bedoel met 'niks aan de hand' dat het niet betekent dat je laptop elk moment in rook op kan gaan ofzo.

Als Firefox een keertje niet reageert en dan crasht is er verder ook niks aan de hand. Hij crasht misschien wel, maar ik ben niet al mijn bestanden op mijn HDD kwijt ofzo.

[ Voor 38% gewijzigd door Pindanoot op 17-10-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
-edit-

[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 18-10-2007 00:11 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Is het nu zo dat sinds de nieuwe site online is, de prijzen ook verlaagd zijn?

Ook raar dat de laptops op de internationale site een stukje goedkoper zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Heineken op 18-10-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heineken schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:42:
Is het nu zo dat sinds de nieuwe site online is, de prijzen ook verlaagd zijn?
Wat denk je van dat zelf te checken? In de TS'en van Deel 1, 2 en 3 staan de oude prijzen nog ;)

Extreme Gaming: €1.333,99
14,1" WXGA+ Non-Glare - 1440x900
Intel Core 2 Duo T7300 2,00Ghz
2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ
120GB SATA 2,5" 5400rpm
Samsung DVDRW-DL
Zepto Wpro 300Mbit BGN WLAN
6 Cells batterij
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)

Als ik die nu zo samenstel kom ik uit op 1177,- dat scheelt nogal ;)
Ook raar dat de laptops op de internationale site een stukje goedkoper zijn.
Tsjaa zeker ook raar dat Zepto's in Duitsland goedkoper zijn en in Engeland weer duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Als ik nu precies dezelfde laptop zou kopen als die ik nu heb bij Zepto, ben ik zo'n 100 euro goedkoper uit. Ga er dus maar vanuit dat de 6625WD ongeveer 100 euro goedkoper is geworden.

Edit: Al hoewel, ligt het eraan blijkbaar wat je erin stopt, zie het verschil in prijs maar:

Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/6922/40945129gh7.jpg
http://img370.imageshack.us/img370/6922/40945129gh7.jpg

Identieke configuraties, groot verschil in prijs.

[ Voor 73% gewijzigd door Pindanoot op 18-10-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo jeetje, voor de prijs die ik ongeveer 2 maanden geleden heb betaald kan ik nu een 2.4 Ghz inplaats van 2.2 Ghz en 4 GB inplaats van 2 GB nemen.
maar was wel te verwachten, als een produckt nieuw is is het altijd duur.

ik vind die reclame van van crysis zo vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Volgens mij lijken de prijzen bij denned.nl nog steeds dezelfde (is ook nog de oude layout), kom namelijk op exact dezelfde prijs uit als wat ik er 2 maanden terug voor betaalde. Bij de nieuwe lay-out van zepto.nl kan ik niet meer dezelfde configuratie als toen (T7300 is verdwenen net als het dockingstation, de hybride 160GB en extra accu's). Ik betwijfel of ik weer voor zepto zou zijn gegaan als het dockingstation niet mogelijk was (was een goede inschatting van mij toen ik als eis dockingstation bedacht, zou niet zonder willen aangezien er nu 8 kabels in zitten geplugd).

Bij zepto.nl mogen ze ook wel eens iets professioneler zijn wat betreft hun website: http://zepto.nl = oude lay-out, http://www.zepto.nl = keuze welk land vanaf internationale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net iets heel intresants gevonden maar ik vertrouw het niet helemaal.
op deze site: http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=530457 word beweerd dat je van een van een 8600M GT een 8600GTS kan maken, ze zeggen dat je een vermogenswinst van 15% kan behalen zonder te hoeven overklokken en je kaart word niet meer warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oew gaaf, iemand geprobeert? :D

Zojuist even gekeken, maar ik kan stap 5 niet doen.
5. Gebruik de select-menu om het apparaat 0400 8600GTS te selecteren en klik op "Apply".

Ik krijg niet een lijstje van grafische kaarten, enkel GeForce Quadro en custom.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:33:
ik heb net iets heel intresants gevonden maar ik vertrouw het niet helemaal.
op deze site: http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=530457 word beweerd dat je van een van een 8600M GT een 8600GTS kan maken, ze zeggen dat je een vermogenswinst van 15% kan behalen zonder te hoeven overklokken en je kaart word niet meer warm.
Jammer dat slaapstand/sluimerstand me net iets te lief is om voor die 15% (wat ik al betwijfel) extra te gaan naast het feit dat er volgens mij enkele foutjes in staan van de reactie van de poster later in het topic: "Deze mod verandert helemaal niets aan de speed van de core of het geheugen." Maar hij heeft het A niet zelf geprobeerd (hij heeft een integrated intel-chip), B in het engelse artikel wordt er niks gezegd over klok snelheden. Dus als je een 8600M GT als een 8600 GTS wil laten presteren zal de kloksnelheid toch omhoog zal gaan omdat de GTS op een kloksnelheid van 675Mhz i.p.v. 450Mhz (zelfs een 8600 GT draait al op 540Mhz) en ook de rest zal sneller moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Van wat ik begrijp daarvan is dat het je gewoon toe staat om de originele GTS drivers te gebruiken. Maar kunnen we dat niet al door de drivers te modden met een inf bestand? Maar ja, ookal zou je er 15% meer uit krijgen, is het toch wel jammer om je slaapstand enzo kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:56:
oew gaaf, iemand geprobeert? :D

Zojuist even gekeken, maar ik kan stap 5 niet doen.
5. Gebruik de select-menu om het apparaat 0400 8600GTS te selecteren en klik op "Apply".

Ik krijg niet een lijstje van grafische kaarten, enkel GeForce Quadro en custom.
hmm ik kreeg het onder dat doosje dat je moest aanvinken.

werkte prima:
Afbeeldingslocatie: http://www.multigesture.net/downloads/8600gt_softmod.jpg

nu nog testen of het wat oplevert. Ik moest overigens wel vista64 drivers erbij zoeken :\

http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x64_163.71_uk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je misschien wat info kunnen posten over welke rivatuner je gebruikt/welke drivers je had?
Misschien eventueel een screeny met wat je waar gedaan hebt? :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:55:
zou je misschien wat info kunnen posten over welke rivatuner je gebruikt/welke drivers je had?
Misschien eventueel een screeny met wat je waar gedaan hebt? :)

Alvast bedankt!
http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=530457
alle stappen die daar staan.
nieuwste rivatuner: 2.05
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

en ik gebruikte de 163.75 vista x64 (beta) drivers voordat ik dit ging proberen.

en nog een screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.multigesture.net/downloads/8600gt_img.jpg

edit1
Snelle test met portal en de ut3 demo:
Het lijkt allemaal idd iets sneller te gaan, in iedergeval kan ik 1440x900 in UT3 nu wel redelijk goed draaien 30+ fps. en Portal zit zo rond de 50~70fps+ afhankelijk van de scene.

edit2
Het is in iedergeval wel relaxt dat je de inf files niet meer hoeft te patchen, alleen omdat mijn x64 driver helaas nog beta was zeurde vista er nog wel over dat ze niet 'signed' waren. Gewoon negeren dus :P

[ Voor 27% gewijzigd door falcon4ever op 18-10-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaah, stom, had zelf ook wel kunnen bedenken om custom te kiezen xD
Erg bedankt!!

EDIT;

Als je de opties zo insteld dat je pc niks doet bij het sluiten van de klep (scherm)
Dan gaat er niets mis toch?

En wat gebeurt er eigenlijk, mocht je laptop tch in standby/slaapstand gaan?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:03:
Aaaaah, stom, had zelf ook wel kunnen bedenken om custom te kiezen xD
Erg bedankt!!

EDIT;

Als je de opties zo insteld dat je pc niks doet bij het sluiten van de klep (scherm)
Dan gaat er niets mis toch?

En wat gebeurt er eigenlijk, mocht je laptop tch in standby/slaapstand gaan?
Geen idee, ik gebruik de standby mode nooit. Waarschijnlijk loopt ie dan vast en moet je rebooten.

-> http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=2449726#13

[ Voor 5% gewijzigd door falcon4ever op 18-10-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen ramp dus :D

Straks meteen even fiksen ^^

Edit
@onder;

Ach, gebruik die standen toch nooit :)
Doe altijd gewoon de klep dicht met de stand "geen actie ondernemen".

in Unreal Tournament gemiddeld 6 FPS erbij met dit truukje :D
nog geen 3d mark gerunned oid

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Op deze manier kan de laptop niet in de S3/S4 stand ofzo, dat is de slaap en sluimer stand. Als je dat doet, loopt hij vast en gaat hij niet aan, moet je dus hard rebooten (aan uit knop ingedrukt houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
6 fps is toch niet niks. Maar ja, kun je eigenlijk nog altijd terug naar de normale 8600GT. Het lijkt mij wel leuk om dit te doen, maar ik neem toch mijn laptop vaak mee naar school, en omdat de batterij duur al niet zo geweldig is...

Edit: Woops, was de bedoeling dat ik de bovenste post zou editten, sorry.

@ Hieronder: Ja, klopt, sluimer stand is dat hij alles op slaat en zichzelf helemaal uit zet. Je zou eigenlijk verwachten dat de namen omgedraaid zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Pindanoot op 18-10-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Slaapstand is laptop dichtklappen, daarna weer openen en hij start weer op waar hij was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:13:
geen ramp dus :D

Straks meteen even fiksen ^^

Edit
@onder;

Ach, gebruik die standen toch nooit :)
Doe altijd gewoon de klep dicht met de stand "geen actie ondernemen".

in Unreal Tournament gemiddeld 6 FPS erbij met dit truukje :D
nog geen 3d mark gerunned oid
sowieso wil ik ut3 nog es gaan testen on xp32, aangezien vista best wel een resources vreter is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
En welke kloksnelheden geeft rivatuner dan nu aan?

En natuurlijk welke temperatuur voor en tijdens het gamen?

[ Voor 38% gewijzigd door zaidoT op 19-10-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
19. October 2007

Zepto readies the next generation of wireless networks for notebooks.

From January Zepto will be able to offer their customers
an industry leading wireless technology featuring 450 Mbit transfer rate.

Danish Zepto is well known for promoting the latest notebook technologies and is now preparing to push the wireless technology up to 450 – 600 Mbit, which should become the world’s fastest wireless network for notebooks.

”We are working on a new layer technology on our own wireless cards, where we can push the N standard up to 450 Mbit’s, a technology which should be ready by January 2008. However, we already see today that our own 300 Mbit card has far better performance than competitors like the Intel 4965AGN. We can boast almost 90-100 Mbit from the card in actual performance, when all channels are in use, were Intel’s card will never climb above 40 Mbit’s.”

Zepto informs that the 450 Mbit card works in the same 3x3 MIMO parameters as the current 300 Mbit solution Zepto’s own card offers. The 600 Mbit card to follow will offer a Dual N solution transmitting on both the GN layer and a AN layer.

”We expect a lot from the 450 Mbit card already, and actual transfer rates of a 110-125 Mbit’s is realistic even up to 25 feet or so. Moving towards dual N 600 Mbit solution, the actual rates will push well up to 200 Mbit’s as we are on the less populated A-band. At greater ranges of 25 feet or so we would expect roughly 150 Mbit.”

Ik ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaidoT schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:00:
En welke kloksnelheden geeft rivatuner dan nu aan?

En natuurlijk welke temperatuur voor en tijdens het gamen?
zelfde clock speeds en zelfde temperatuur.
Het blijkt dus echt enkel een hogere driver efficientie te zijn.

nog niet in geslaagd om na deze aanpassing ook nog is te overclocken, Rivatuner blijft alle waardes maar terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
CLB schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:16:
[i]19. October 2007

...
Ik vindt het ondertussen marketing geblaat worden, de meeste hardeschijf zijn nu al de bottleneck bij het kopieren van bestanden en games moeten zo worden ontworpen dat ze ook over het internet kunnen worden gespeeld aangezien dat in de meeste gevallen vele malen langzamer is dan een LAN.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:32:
[...]

zelfde clock speeds en zelfde temperatuur.
Het blijkt dus echt enkel een hogere driver efficientie te zijn.

nog niet in geslaagd om na deze aanpassing ook nog is te overclocken, Rivatuner blijft alle waardes maar terug zetten.
Vraag me af waarom dat dan niet gewoon standaard wordt geregeld voor alle modellen.

[ Voor 25% gewijzigd door zaidoT op 19-10-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:16:
19. October 2007

Danish Zepto is well known for promoting the latest notebook technologies and is now preparing to push the wireless technology up to 450 – 600 Mbit, which should become the world’s fastest wireless network for notebooks.

”We are working on a new layer technology on our own wireless cards, where we can push the N standard up to 450 Mbit’s, a technology which should be ready by January 2008. However, we already see today that our own 300 Mbit card has far better performance than competitors like the Intel 4965AGN. We can boast almost 90-100 Mbit from the card in actual performance, when all channels are in use, were Intel’s card will never climb above 40 Mbit’s.”

Zepto informs that the 450 Mbit card works in the same 3x3 MIMO parameters as the current 300 Mbit solution Zepto’s own card offers. The 600 Mbit card to follow will offer a Dual N solution transmitting on both the GN layer and a AN layer.

”We expect a lot from the 450 Mbit card already, and actual transfer rates of a 110-125 Mbit’s is realistic even up to 25 feet or so. Moving towards dual N 600 Mbit solution, the actual rates will push well up to 200 Mbit’s as we are on the less populated A-band. At greater ranges of 25 feet or so we would expect roughly 150 Mbit.”

Ik ben benieuwd :9
Ik geloof niet dat er al wireless acces points of routers die die snelheden ondersteunen. Ik heb zelf ook nog steeds WiFI-G net als de meeste mensen overigens. Ik wacht wel tot de Wireless-N standaard helemaal "af" is voordat ik evt. upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:28:
Ik geloof niet dat er al wireless acces points of routers die die snelheden ondersteunen. Ik heb zelf ook nog steeds WiFI-G net als de meeste mensen overigens. Ik wacht wel tot de Wireless-N standaard helemaal "af" is voordat ik evt. upgrade.
Nee inderdaad, maar doelde 'n beetje op Zepto en z'n hardware/ innovativiteit :)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen voor de Zepto Znote 6224W en 6625WD notebooks! Ga hier geen Windows-probleempjes (of iets dergelijks) plaatsen, dat heeft niets met het notebook te maken maar met de software die erop draait. Voor die software zijn andere subfora beschikbaar!