Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.721 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falcon4ever schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:54:
bedankt jongens, maar ik had ondertussen al bluesoleil erop gezet :/ ...

overigens werkt dat wel prima ook in combinatie met float's mobile agent :9.

Tot nu toe bevalt windows vista 64b echt super ook met het ontwikkelen van programma's in visual studio :). Dus persoonlijk snap ik de problemen die sommige mensen hebben met vista niet zo..., het helpt natuurlijk wel als je fabrikant gewoon alle drivers netjes op de ftp heeft staan.
als ik het goed heb begrepen heb jij dan ook 4 GB geheugen, mag ik de specificatie van jouw znote weten?
en heb je ook 3DMark06 al geprobeerd en zo ja wat was je score?

alfast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:04
Qoning schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:11:
[...]

Vind ik schandalig eerlijk gezegd :/
Denned.nl communiceerde dan wel weer erg snel als je een vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
zaidoT schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:27:
[...]

Denned.nl communiceerde dan wel weer erg snel als je een vraag stelt.
Als je ze aan de lijn hebt wordt je prima geholpen, daar ligt het probleem niet.Het probleem bij Zepto NL is dat ze gewoon niet reageren op mailtjes. Ook betalingsbevestigingen worden gewoon niet verstuurd en dat vind ik eigenlijk best erg gezien het hier om producten gaat van +1000 Euro.

Vandaag nog even gebeld, en de laptop lijkt morgen toch echt in NL aan te komen, waarna deze als het goed is de dag daarna wordt afgeleverd. Ben ontzettend benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Leverdatum was de 26e, hopelijk zit ie er morgen ook bij want ik heb mn laptop nodig voor mn inkomen >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Lawrentium schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:49:
[...]

Als je ze aan de lijn hebt wordt je prima geholpen, daar ligt het probleem niet.Het probleem bij Zepto NL is dat ze gewoon niet reageren op mailtjes. Ook betalingsbevestigingen worden gewoon niet verstuurd en dat vind ik eigenlijk best erg gezien het hier om producten gaat van +1000 Euro.

Vandaag nog even gebeld, en de laptop lijkt morgen toch echt in NL aan te komen, waarna deze als het goed is de dag daarna wordt afgeleverd. Ben ontzettend benieuwd.
Ik kreeg meestal binnen een uur een antwoord op mijn vragen (heb het niet 's nachts geprobeerd maar wel in het weekeind) via de e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:51:
[...]

als ik het goed heb begrepen heb jij dan ook 4 GB geheugen, mag ik de specificatie van jouw znote weten?

alfast bedankt
Hoe kom je erbij dat ik 4gb zou hebben?

Ik heb bewust voor vista64 gekozen vanwege programmeer werkzaamheden die ik doe.

Mijn Znote 6224w:
cpu: T7500
geheugen: 2 GB (2x 1GB DDR2 PC6400)
hd: 80gb 7200rpm
windows: MS Windows Vista Business - NL - 64 bit (studenten licentie natuurlijk :9)

3DMark06 mark heb ik nog niet geprobeert onder vista...

[ Voor 4% gewijzigd door falcon4ever op 01-10-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 17:48

nlboy

Alles kitz?

Lawrentium schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:04:
[...]

Ik heb een aantal weken ook een Znote besteld via zepto.nl. Leverdatum was aangegeven rond de 20'ste. Inmiddels 1 oktober en nog steeds geen laptop. Persoonlijk vind ik de communicatie naar de klant toe echt onder de maat.
Idd. Ik heb een keer gebeld naar Joep van Zepto.nl over mijn toestenbord. Joep zei toen dat ik even een mailtje naar hem moest sturen en dat ik dan te horen krijg over hoe en wat. Nog steeds geen antwoord terug van hem, morgen maar weer bellen. En dit is niet de 1e keer dat hij zegt dat ik een mailtje moet sturen en dan niks meer van hem via de mail hoor. *zucht* :| Volgende keer word het zeker DenneD.

[ Voor 9% gewijzigd door nlboy op 01-10-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawrentium schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:49:
[...]

Mijn betalingsbevestiging kreeg ik wel binnen. Deze wordt, aan het mailtje te zien, ook automatisch gegenereerd. Met het beantwoorden van mail door zepto moet ik het helaas met je eens zijn: dit gaat heel erg traag.

Voor wat het waard is, ik leef met je mee ;) , ik hoop mijn 6224W 10-10-2007 te ontvangen, dit is de verwachte leverdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:51:
[...]

alfast bedankt
Ik snap dit soort opmerkingen echt van geen kant. Mensen die naar waarschijnlijkheid nog nooit met een 64bit os hebben gewerkt, maar ondertussen wel om het hardst roepen dat het waardeloos is. x64 Windows werkt met de gemiddelde 32bit app net zo snel als x86 windows en draait bovendien 64bit software.Natuurlijk kan het zo zijn dat je afhankelijk bent van 16bit software of antieke randapparatuur, maar als dat niet het geval is, zijn deze laptops eigenlijk gewoon gemaakt voor x64.

-edit
Wat betreft DenneD, altijd mail terug gehad binnen 6 uur. Had destijds alleen wel iets beter op de hoogte gehouden willen worden van de status. Zelfs van die inbraak (waarbij "mijn" 6625 ook meegenomen was) hoorde ik pas op navraag.

-edit2@persepolis005
Dat je 4GB(+) geheugen nodig hebt om het maximale uit 64bit software te halen is waar. Maar vista x64 verbruikt niet meer geheugen dan x86.

[ Voor 20% gewijzigd door mark_vb op 02-10-2007 16:53 ]

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
mark_vb schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:43:
[...]

Ik snap dit soort opmerkingen echt van geen kant. Mensen die naar waarschijnlijkheid nog nooit met een 64bit os hebben gewerkt, maar ondertussen wel om het hardst roepen dat het waardeloos is. x64 Windows werkt met de gemiddelde 32bit app net zo snel als x86 windows en draait bovendien 64bit software.Natuurlijk kan het zo zijn dat je afhankelijk bent van 16bit software of antieke randapparatuur, maar als dat niet het geval is, zijn deze laptops eigenlijk gewoon gemaakt voor x64.

-edit
Wat betreft DenneD, altijd mail terug gehad binnen 6 uur. Had destijds alleen wel iets beter op de hoogte gehouden willen worden van de status. Zelfs van die inbraak (waarbij "mijn" 6625 ook meegenomen was) hoorde ik pas op navraag.
Ja dat is het enige nadeel: Je moet er echt om vragen maar dan krijg je het ook de informatie die je wil.
Ik had misschien ook wel voor een 64-bit Windows gegaan als ik wist dat de driver ondersteuning voor de sidewinder nu in Windows is ingebakken maar over een klein jaar draai ik toch een 64-bit Linux ernaast dan staat Windows er alleen nog op voor het Gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark_vb schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:43:
[...]

-edit
dat ik noch nooit met 64 bit heb gewerkt klopt, maar ik heb gehoord dat als je 64 bit wilt draaien je het best 4 GB kunt hebben.
en als je goed leest zeg ik niet dat 64 bit waardeloos is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:28:
[...]

dat ik noch nooit met 64 bit heb gewerkt klopt, maar ik heb gehoord dat als je 64 bit wilt draaien je het best 4 GB kunt hebben.
en als je goed leest zeg ik niet dat 64 bit waardeloos is. ;)
Nee je haalt twee berichten door elkaar:
1. 64-bit slecht werkt: Dat komt omdat sommige bedrijven nog 16-bit software gebruiken wat dus niet meer wordt ondersteunt in 64-bit.
2. 4GB wordt alleen herkent door 64-bit OS, op een 32-bit OS kan maar 3GB worden herkend (uit mijn eigen ervaring met deze laptop). Games kunnen meestal maar 2GB gebruiken door limitaties in Windows, bij mij is er dus nog eens 1GB extra handmatig toegevoegd voor de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:06:
[...]

Mijn betalingsbevestiging kreeg ik wel binnen. Deze wordt, aan het mailtje te zien, ook automatisch gegenereerd. Met het beantwoorden van mail door zepto moet ik het helaas met je eens zijn: dit gaat heel erg traag.

Voor wat het waard is, ik leef met je mee ;) , ik hoop mijn 6224W 10-10-2007 te ontvangen, dit is de verwachte leverdatum
Gezien er vaker gediscussieerd wordt over de communicatie met Zepto.nl, hieronder mijn ervaringen tot nu toe:

Ik heb mijn Zepto 6624 22 augustus besteld. Na betaald te hebben nooit een bevestiging gehad. Op mijn mailtjes ook nooit reacties. Wel 3 keer telefonisch contact gehad waarbij mijn telefoontje met Joep net een uur geleden alles slaat.

Ik heb nog steeds mijn laptop niet ontvangen (na 6 weken terwijl de geadverteerde levertermijn ongeveer 10 dagen is). Na een aantal loze beloftes zou mijn laptop toch echt begin deze week komen. Na vandaag weer niks gehad te hebben, weer met Joep gebeld. Nadat hij mij vertelde dat de laptop nu echt donderdag komt, vertelde ik dat mijn geduld wel op begint te raken. Als reactie daarop kreeg ik te horen dat hem dat warm noch koud maakte. Die laatste opmerking werkte bij mij als rode lap op een stier. Hoewel ik het gesprek wel netjes heb gehouden vond Joep het nodig om de telefoon erop te gooien met als laatste opmerking, je belt morgen maar.

Het moge duidelijk zijn, wat mij betreft heeft Zepto NL en met name Joep helemaal afgedaan. Hoe mooi de laptop ook is, als ik dit van tevoren had geweten...... . De lange levertijd is vervelend maar de slecht communicatie en (wat mij betreft) niet-professionele houding vind ik onacceptabel en de werkwijze kwalificeer ik als onbetrouwbaar. Ik zou dus geen van mijn vrienden/kennissen een Zepto via zepto.nl aanraden hoe mooi de laptop ook mag zijn.

Ondanks alles hoop ik echt deze week eindelijk mijn Zepto te mogen ontvangen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De laptop maakt veel goed als je 'm hebt! Hoop voor alle mensen dat hij snel snel komt :?
Zelf heb ik ook al 1,5 week geen contact gehad met Zepto dus weet niet precies hoe of wat...
Maar dit klinkt inderdaad niet echt relaxed 8)7 Voor de rest mijn mening: altijd goed contact :)

Erg weird dat er veel mensen zijn die 't contact goed noemen en veel die 't contact uiterst slecht vinden!

Maarja dat mag zeker gezegd worden!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, toen ik contact wou openemen over mijn orderstatus (heb overigens nooit bevestiging betaling gehad!) kreeg ik steeds zo'n leuke deamon mailer die mij vertelde dat het emailadres van joep niet bestond. Gelukkig kwam mijn laptop zo'n 15 minuten na het versturen van het laatste mailtje aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:01:
[...]

Gezien er vaker gediscussieerd wordt over de communicatie met Zepto.nl, hieronder mijn ervaringen tot nu toe:

Ik heb mijn Zepto 6624 22 augustus besteld. Na betaald te hebben nooit een bevestiging gehad. Op mijn mailtjes ook nooit reacties. Wel 3 keer telefonisch contact gehad waarbij mijn telefoontje met Joep net een uur geleden alles slaat.

Ik heb nog steeds mijn laptop niet ontvangen (na 6 weken terwijl de geadverteerde levertermijn ongeveer 10 dagen is). Na een aantal loze beloftes zou mijn laptop toch echt begin deze week komen. Na vandaag weer niks gehad te hebben, weer met Joep gebeld. Nadat hij mij vertelde dat de laptop nu echt donderdag komt, vertelde ik dat mijn geduld wel op begint te raken. Als reactie daarop kreeg ik te horen dat hem dat warm noch koud maakte. Die laatste opmerking werkte bij mij als rode lap op een stier. Hoewel ik het gesprek wel netjes heb gehouden vond Joep het nodig om de telefoon erop te gooien met als laatste opmerking, je belt morgen maar.

Het moge duidelijk zijn, wat mij betreft heeft Zepto NL en met name Joep helemaal afgedaan. Hoe mooi de laptop ook is, als ik dit van tevoren had geweten...... . De lange levertijd is vervelend maar de slecht communicatie en (wat mij betreft) niet-professionele houding vind ik onacceptabel en de werkwijze kwalificeer ik als onbetrouwbaar. Ik zou dus geen van mijn vrienden/kennissen een Zepto via zepto.nl aanraden hoe mooi de laptop ook mag zijn.

Ondanks alles hoop ik echt deze week eindelijk mijn Zepto te mogen ontvangen........
Ik word ook steeds warm gehouden berichten als, hij lijkt deze week toch echt te komen, dus mijn verwachtingen zijn erg laag eerlijk gezegd. Joep zei gisteren dat mijn laptop vandaag binnen zou komen bij Zepto NL, wat betekend dat deze morgen (woensdag) binnenkomt. Als ik nu je bericht lees vrees ik dat het dus op z'n minst donderdag word.

Ik kan begrijpen dat een laptop iets later geleverd wordt, vooral als deze op maat worden gemaakt, maar dit slaat toch alles. Hebben ze dan daadwerkelijk geen contact met Zepto DK, of is het iets anders? Ik blijf hoopvol dat de laptop deze week binnenkomt, al begin ik de moed wel een beetje te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik had mijn Zepto bij Zepto.nl besteld, omdat die voor mij dichterbij zit dan DenneD. Maar gezien mijn slechte ervaring met Zepto.nl heeft daarom mijn broer heeft zijn Zepto bij DenneD besteld. Die is gewoon veel beter dan Zepto.nl! Hij had per ongeluk 2x een Zepto besteld en toen vroegen of het klopt dat ik twee Zepto's had besteld (dat was fout gegaan, hij hoefde er maar één). Ze houden je goed op de hoogte per mail en verder had hij de helpdesk niet nodig omdat er duidelijk bij de betalingsbevestiging mail stond hoe lang het ongeveer zou duren voordat de laptop klaar is. En later kreeg hij een mail dat zijn Zepto verzonden was. Daar kan Zepto.nl heel wat van leren. Ik hoop dat Zepto.dk voortaan linkt naar DenneD, want die verdiend het! Voor mijn volgende Zepto weet ik waar ik moet zijn. :Y Morgen maar weer eens onze Joep bellen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 13:21
Ik schrik wel van deze verhalen eigenlijk, in de algemene voorwaarden staat:

In geval van een gebrek aan inventaris van de bestelde apparatuur kan de leveringsduur worden verlengd tot ongeveer 3 weken.
Enkele speciale artikelen kunnen een langere leveringsduur hebben dan 3 weken. De klant zal worden geïnformeerd in geval van een verlenging van de leveringsduur.

Waarom wordt dit dan niet gedaan vraag ik mij af, luiheid? Incompetentie misschien, wie weet.

Ook staat dit er:

De klant heeft een recht van retour tot 14 dagen na de eerste orderbevestiging van Zepto Computers. Dit recht van retour is ook geldig wanneer de goederen zijn geopend.

Dit zou dus betekenen dat wanneer ze je laptop later dan 14 dagen leveren en je bent niet tevreden je je geld niet meer terug kan krijgen, absurd!

Ik begrijp trouwens dat dit het 'zepto' topic is en niet een review over een winkel, maar om over een notebook te praten moet je er natuurlijk wel een hebben - en op deze manier lukt dat niet echt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Qoning schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:03:
Ik schrik wel van deze verhalen eigenlijk, in de algemene voorwaarden staat:

In geval van een gebrek aan inventaris van de bestelde apparatuur kan de leveringsduur worden verlengd tot ongeveer 3 weken.
Enkele speciale artikelen kunnen een langere leveringsduur hebben dan 3 weken. De klant zal worden geïnformeerd in geval van een verlenging van de leveringsduur.

Waarom wordt dit dan niet gedaan vraag ik mij af, luiheid? Incompetentie misschien, wie weet.

Ook staat dit er:

De klant heeft een recht van retour tot 14 dagen na de eerste orderbevestiging van Zepto Computers. Dit recht van retour is ook geldig wanneer de goederen zijn geopend.

Dit zou dus betekenen dat wanneer ze je laptop later dan 14 dagen leveren en je bent niet tevreden je je geld niet meer terug kan krijgen, absurd!

Ik begrijp trouwens dat dit het 'zepto' topic is en niet een review over een winkel, maar om over een notebook te praten moet je er natuurlijk wel een hebben - en op deze manier lukt dat niet echt :')
Dit recht gaat pas in op het moment dat jij de doos thuis hebt ontvangen. Zelfs bij paketten die niet thuis kunnen worden bezorgd en dus naar het dichtsbijzijnde postkantoor worden gebracht gaat dit pas in op het moment dat je het in ontvangst neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
heheh eindelijk nieuwe batterijen! Suuuupertjes _/-\o_

Baal jij er ook altijd zo van dat de accu van je laptop zo snel leeg is? Dan is er nu goed nieuws. Wetenschappers zijn er namelijk in geslaagd een accu te ontwikkelen die werkt door middel van radioactieve isotopen. Deze batterij moet het mogelijk maken dat je jarenlang met je laptop kunt werken, zonder dat de accu leegraakt.

Op basis van een revolutionaire techniek kunnen batterijen zeer dun worden gemaakt. Bijkomend voordeel is dat de accu's geen hitte afgeven. Wel moet je er geen bezwaar tegen hebben dat je een nucleair apparaat meesjouwt. Zo'n accu is echter niet gevaarlijker dan bijvoorbeeld een rookmelder, die ook gebruik maakt van nucleaire straling.

Voor kernafval, na straling het grootste nadeel van kernenergie, hoeft de gebruiker niet bang te zijn. Het enige dat vrijkomt is radioactief tritium, maar dit wordt door een siliciumverbinding buitenspel gezet. Bovendien geeft deze stof zo weinig straling af, dat je er alleen last van kunt krijgen als je er heel grote hoeveelheden van binnenkrijgt.

Mogelijk kunnen de eerste gelukkigen nog dit decennium gebruikmaken van de nieuwe batterij.
Als alles volgens schema verloopt, komt de accu binnen twee tot drie jaar op de markt.

Bron

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-09 13:52

steveman

Comfortabel ten onder

CLB schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:47:
heheh eindelijk nieuwe batterijen! Suuuupertjes _/-\o_
[...]
HOAX!

bron

Foei toch CLB O-)

[ Voor 57% gewijzigd door steveman op 02-10-2007 23:28 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Helaas heb ik nog geen goede videokaart driver gevonden voor de beta van Crysis voor Windows XP. Ik had de 756.57 erop gezet. Die is namelijk goed voor Bioshock, maar helaas met Crysis is dat niet zo. Ben bang dat ik binnenkort maar Vista er weer maar moet op zetten. Heeft iemand anders een suggestie voor een goede driver voor Windows XP?

[ Voor 17% gewijzigd door nlboy op 03-10-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je 156.57 bedoelt? Ik gebruik nu al een tijdje 163.45 zonder problemen op Vista 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week wel in het technisch weekblad gelezen dat er een verbeterde lithium-ion-accu is uitgevonden. Deze gaat langer mee en is sneller op te laden. Maar hij gaat helaas geen jaren mee :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Kan iemand mij vertellen of:
A/ Rivatuner vreemde waardes aangeeft bij hardware monitoring
B/ Zepto drivers (van Zepto zelf, niet van laptopvideo2go) standaard al zijn overclocked.

Aangezien in mijn zoektocht naar de betere videokaart-driver, ik een nieuwere driver vond op de zepto-ftp (156.54) dan degene op de driver-cd (101.08) en deze ben gaan uitproberen;
resultaat iets lagere prestaties in 3dmark06 (-70 punten t.o.v. 169.71);
betere resultaten in World in Conflict (gemiddeld +2 fps op 1680*1050 en alles op medium en dx9 tijdens de benchmark);
en wat ik vreemd vind rivatuner 2.05 geeft aan de core en shaders respectievelijk op 513 en 1026 MHz lopen i.p.v. volgens de NVidia specificaties op 475 en 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
zaidoT schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:35:
Kan iemand mij vertellen of:
A/ Rivatuner vreemde waardes aangeeft bij hardware monitoring
B/ Zepto drivers (van Zepto zelf, niet van laptopvideo2go) standaard al zijn overclocked.

Aangezien in mijn zoektocht naar de betere videokaart-driver, ik een nieuwere driver vond op de zepto-ftp (156.54) dan degene op de driver-cd (101.08) en deze ben gaan uitproberen;
resultaat iets lagere prestaties in 3dmark06 (-70 punten t.o.v. 169.71);
betere resultaten in World in Conflict (gemiddeld +2 fps op 1680*1050 en alles op medium en dx9 tijdens de benchmark);
en wat ik vreemd vind rivatuner 2.05 geeft aan de core en shaders respectievelijk op 513 en 1026 MHz lopen i.p.v. volgens de NVidia specificaties op 475 en 950.
Ik draai de eerste Bioshock drivers (weet niet meer welke dit zijn 163.44 ofzo?) en Rivatuner zegt bij mij 513/1026/399.60 en Nvidia Monitor zegt 499/????/399

Ik neem bij deze dus aan dat Rivatuner er naast zit aangezien Rivatuner de 8600 niet echt ondersteund. (Hij geeft ook aan dat deze kaart DDR3 geheugen heeft, wat ook niet waar is.)

[ Voor 55% gewijzigd door Pindanoot op 04-10-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee maanden een Znote 6224w maar nu is het probleem dat de ventilator op de gekste momenten vol gaat draaien. Als ik de laptop bijvoorbeeld net heb aangezet is hij nog rustig maar een halve minuut later als de laptop nog koel is gaat hij van de zachtste stand ineens naar de snelste stand. Ook heb ik al de nieuwste bios drivers geinstalleerd, en nog eens geinstalleerd maar dit mocht niet baten. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook nog steeds helaas, bij alle bios versies trouwens. Soms gaat het een tijdje goed en dan begint het blazen weer, gaat helemaal nergens over, als ik dan kijk bij TAT dan klokt de processor terug tot rond de 400 mhz per core echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Hmmm Ik vraag mij af. Ik heb net Folding@Home geinstalleerd. En als die bezig is, dan wordt de CPU bijna 70 graden, op zich niks mis mee. Maar is het dan gevaarlijk als ik bijvoorbeeld de laptop de hele nacht aan laat staan? Of is dat iets wat ik beter niet kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mensen met dat blazen... Hebben jullie die BIOS-settings veranderd!?
Weet zo even 1 2 3 niet meer hoe of welke 't waren, maar werkte bij mij perfect!

Over nacht je laptop aan laten staan: moet natuurlijk geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 15:42
Heey mensen,

Ik heb gisteren eindelijk de knoop doorgehakt en ook maar een nieuwe laptop besteld.
En wel een Znote 6324W met de volgende specificaties.

- Intel C2Duo T7300 2,00Ghz 800Mhz 4MB
- 2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ
- 120GB 7200rpm SATA Hitachi
- Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN)

Totaalbedrag: €1399 (incl btw)

Kan ik me eens gaan orienteren op Vista zonder me te ergeren aan een trage laptop :)
Ik hoop dat die 2GB intern geheugen op 800Mhz nu of in de toekomst voor wat meer snelheid gaat zorgen. De aangegeven 15% zal wel niet kloppen, maar alle beetjes helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
Hebben jullie nog tips voor mij wat bijvoorbeeld betreft een nieuwe bios of driver versies die aan te raden zijn en waar ik die vandaan haal?

Is het verder mogelijk om je laptop op een office stand te zetten zodat je accu langer meegaat.
Bijvoorbeeld dat videogeweld af en toe wat rustiger laten draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
marinadus schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:28:
Is het verder mogelijk om je laptop op een office stand te zetten zodat je accu langer meegaat.
Bijvoorbeeld dat videogeweld af en toe wat rustiger laten draaien? :)
Jahoor, zit gewoon in energiebeheer in Vista :)

@ Marinadus: Mooie config man!! Alleen je had net zo goed de Intel Wi-Fi shit kunnen nemen!
Zelf heb ik nog 'n 100GB 7200rpm'er! Opzich wel genoeg, maar ik ben nog steeds in de running
om 'n 200GB 7200rpm'er te halen en die kosten 'nog maar' 204,- dus gaat de goede kant op :)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 05-10-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren EINDELIJK mijn Zepto mogen ontvangen!!!!!

Eerste indrukken zijn erg positief, de laptop ziet er goed uit, niet te groot/dik en voelt aardig stevig aan. Ik ben meteen begonnen met de installatie van Vista Ultimate 32 bit en dat ging soepeltjes.

Echter vanochtend liep ik tegen de volgende twee probleempjes aan. Misschien dat een van jullie hier me mee kan helpen:

1. Mijn Zepto ontwaakt niet meer uit de slaapstand. Als ik de laptop aan wil zetten worden alle lichten blauw, de fan gaat blazen maar verder niets. Als ik de laptop uitzet en opnieuw boot krijg ik een melding dat Vista de vorige keer niet wilde opstarten en of ik in veilige modus heb wil proberen. Overigens staan in mijn device manager geen onbekende apparaten meer en ik heb tijdens de installatie de meest recente Zepto drivers gebruikt. Iemand tips waar dit aan kan liggen?

2. Ik krijg de nieuwste Nvidia drivers (163.44) niet geinstalleerd. Bij de setup wordt me verteld dat er geen hardware gevonden kan worden. De Nvidia drivers van Zepto doen het wel. Rara hoe kan dit?

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:16:
2. Ik krijg de nieuwste Nvidia drivers (163.44) niet geinstalleerd. Bij de setup wordt me verteld dat er geen hardware gevonden kan worden. De Nvidia drivers van Zepto doen het wel. Rara hoe kan dit?
Je moet ze waarschijnlijk handmatig installeren :) Met dank aan Freekazoid!

Eerste vraag heeft meer te maken met Vista dan met Zepto...
Zijn genoeg mensen met dezelfde problemen in allerlei topics... searchen dus even! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Hmm er is me iets opgevallen wat iemand op notebookreview ook al was opgevallen. Namelijk dat de batterij heel erg snel 'kapot' gaat. Waar hij een week geleden nog een capaciteit van 46000 had ofzo. Heeft hij vandaag nog een capaciteit van 43000 mWh. Mij batterij duur wordt dus ook steeds minder. Terwijl een batterij toch echt wel wat langer dan een paar maanden mee moet gaan. Ik vind dit zelf nogal stom. Ik heb vanaf nu dus nog maar een batterij duur van 1:40 waar ik eerst een batterij duur had van bijna 2 uur en de batterij word maar steeds slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaidoT schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

Ik kreeg meestal binnen een uur een antwoord op mijn vragen (heb het niet 's nachts geprobeerd maar wel in het weekeind) via de e-mail.
Die gast van DenneD.nl heeft me vanaf z'n vakantie adress zelfs geholpen emt vragen :D
echte beste service die ik ook gehad heb van een internet bedrijf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Pindanoot schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:33:
Hmm er is me iets opgevallen wat iemand op notebookreview ook al was opgevallen. Namelijk dat de batterij heel erg snel 'kapot' gaat. Waar hij een week geleden nog een capaciteit van 46000 had ofzo. Heeft hij vandaag nog een capaciteit van 43000 mWh. Mij batterij duur wordt dus ook steeds minder. Terwijl een batterij toch echt wel wat langer dan een paar maanden mee moet gaan. Ik vind dit zelf nogal stom. Ik heb vanaf nu dus nog maar een batterij duur van 1:40 waar ik eerst een batterij duur had van bijna 2 uur en de batterij word maar steeds slechter.
Ik heb dan wel één keer iets vreemds gehad met de batterij (accu werd geladen terwijl ik al een week aan het stopcontact hang) maar slechter worden wordt de accu niet.
Als ik RM-clock start en kijk bij battery device: PA...... dan geeft hij nu aan dat mijn accu op 100.2% van zijn ontworpen capaciteit zit.

Remaining capacity: 49615 mWh (100.2%)
designed capacity: 49507 mWh
Fully charged capacity: 49507 mWh

En mijn laptop is redelijk warm geworden tijdens World in Conflict dus had ik eigenlijk verwacht dat het ondertussen wel wat minder zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Bij mij is het op dit moment:

Remaining: 19926mWh (46,2%)
Charge rate: 29722 mW
Designed: 43092mWh
Full: 43092mWh

Maar ik heb mijn 6625WD al iets langer dan de jouwe, dus ga er maar van uit dat jouw capacity ook nog omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heyhey!

Ik aan het kijken naar 2 schijven van 200gig 7200rpm om m'n Zeptootje mee te upgraden.
Momenteel zijn er 2 fabrikanten met dit beesje.
De Seagate Momentus 7200.2
en de Hitachi Travelstaar 7k200

weten jullie misschien iets van deze schijven af om een goede keus te kunnen maken?
Uit de product info wordt ik niet echt wijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:17:
Ik aan het kijken naar 2 schijven van 200gig 7200rpm om m'n Zeptootje mee te upgraden.
Momenteel zijn er 2 fabrikanten met dit beesje.
De Seagate Momentus 7200.2
en de Hitachi Travelstaar 7k200

weten jullie misschien iets van deze schijven af om een goede keus te kunnen maken?
Uit de product info wordt ik niet echt wijs :P
De garantie van Seagate is zeer goed te noemen. 5 jaar op zijn producten. Toch zeker iets om mee te nemen in je oordeel. Voor vergelijkingen qua prestaties zul je even moeten zoeken. Op tweakers zelf staat al een review: review Seagate Momentus

van de ander is ook vast wel iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Pindanoot schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:11:
Bij mij is het op dit moment:

Remaining: 19926mWh (46,2%)
Charge rate: 29722 mW
Designed: 43092mWh
Full: 43092mWh

Maar ik heb mijn 6625WD al iets langer dan de jouwe, dus ga er maar van uit dat jouw capacity ook nog omlaag gaat.
Ik moet zeggen dat het wel erg laag is, keert je kalibreren misschien? Kan zijn dat het nulpunt verkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
zaidoT schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:47:
Remaining capacity: 49615 mWh (100.2%)
designed capacity: 49507 mWh
Fully charged capacity: 49507 mWh
Remaining capacity: 46645
Designed capacity:46537
Fully charged capacity: 46537
Dat heb ik hier na een maand of twee.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shuogg schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:39:
[...]

Remaining capacity: 46645
Designed capacity:46537
Fully charged capacity: 46537
Dat heb ik hier na een maand of twee.
Die van mij wordt er met de week beter op ^^ zit nu op 101,2% van de designed cap (46710 mWh), vorige we(e)k(en) haalde ik 'maar 100,2% xD

voor de rest:
Designed cap: 46710
Fully Charged: 46710

@Pinda: af en toe een keertje volledig drainen doet wonderen...

edit
blijkbaar is er gisteren een nieuwe BIOS geupload... direct even proberen ^^ xD

z15N0011 (5/10-2007)

- Update code to support C3/SLFM
- Added FIR & CIR, enable & disable CMOS menu in BIOS setup
- Improve the fan control
- Fixed that some systems can't power on with MX25L800 flash part
- Fixed that system will write "0" automatically during idle state
- Fixed that system will shutdown when pressing volume up/down key with NUM Lock enabled.
- Adjust the device boot order.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Moet zeggen ziet er naar uit dat met het nieuwe bios je laptop nog langer mee kan gaan: voltage gaat weer verder naar beneden volgens CPU-Z, nu nog maar 0.850V op 800Mhz (bus klokt nu ook terug, deze bleef eerst ook op 200Mhz). Jammer genoeg gaat dat lage voltage direct omhoog met rm-clock samen met de busfrequentie.
Processor core temperatuur wat hoger (35 t.o.v. 31) dan bij de vorige BIOS in rust.
Grafische temperatuur is 63 t.o.v. 55.
Tijdens stress ben ik het tot nu toe vergeten te meten (heb al 7 uur gewerkt en had zin in een lekker gamepje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
De temperatuur van de graka wordt nu denk ik hoger omdat de graka meer moet overnemen van de CPU om Vista te renderen. Als je hem dus op de 'classic' windows look zet, zal die temperatuur wel wat lager worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Hmmm meet de temperaturen nu net nog eens, nu zit de videokaart op 58 graden Celsius (vermoed dat de laptop nog niet was afgekoelt van het spelletje World in Conflict dat ik voor het updaten draaide).
Moet wel even zeggen dat WiC een stapje te zwaar is om in Native resolutie (1680*1050) te draaien op medium, laptop is al een paar keer oververhit geraakt en uit zichzelf uitgeschakeld of alle gegevens opnieuw moeten inladen (hoewel ik bij de laatste twijfel of dat echt komt door oververhitting zoals werd gesugereerd op het WiC forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dat alleen al doet (classic opzetten), kan je denk ik gemakkelijk 10 min tot een kwartier meer werktijd uit je laptop persen

Snap ook niet dat die kleurboek (en dan zeker in XP) gemakkelijk kan werken... imo werkt de good ol' 2000 classic nog steeds het snelst, gemakkelijkst, en duidelijkst. Ik krijg het gewoon op m'n systeem van die skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
zaidoT schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:49:
Moet zeggen ziet er naar uit dat met het nieuwe bios je laptop nog langer mee kan gaan: voltage gaat weer verder naar beneden volgens CPU-Z, nu nog maar 0.850V op 800Mhz (bus klokt nu ook terug, deze bleef eerst ook op 200Mhz). Jammer genoeg gaat dat lage voltage direct omhoog met rm-clock samen met de busfrequentie.
Processor core temperatuur wat hoger (35 t.o.v. 31) dan bij de vorige BIOS in rust.
Grafische temperatuur is 63 t.o.v. 55.
Tijdens stress ben ik het tot nu toe vergeten te meten (heb al 7 uur gewerkt en had zin in een lekker gamepje).
Zitten er risico's aan een nieuwe BIOS erop zetten? Ik lees telkens verhalen van mislukte flashes waarvan de pc niet meer opstart, nu kan ik mij zo voorstellen dat het bij een notebook nog dramatischer is als het misgaat.

Kan iemand dat ophelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Qoning schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:25:
[...]

Zitten er risico's aan een nieuwe BIOS erop zetten? Ik lees telkens verhalen van mislukte flashes waarvan de pc niet meer opstart, nu kan ik mij zo voorstellen dat het bij een notebook nog dramatischer is als het misgaat.

Kan iemand dat ophelderen?
In princiepe is de kans dat het verkeerd gaat nihil.
Volgens de handleiding van zepto zelf kan het alleen verkeerd gaan wanneer het op de accu wordt uitgevoerd (dan zouden er fatale fouten ontstaan), dan kan het dus alleen verkeerd gaan als de stroom uitvalt wat hier in Nederland een rariteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
Vandaag kreeg ik eindelijk mijn 6224w binnen, jullie begrijpen wel: ik helemaal blij. Tot ik er mee aan de slag ging.

Want wat blijkt nu? Het toetsenbord zit op een punt niet goed bevestigd lijkt wel, rechtsonder. Ik kan ook de toetsen 'pijltje onder' en 'pijltje rechts' niet gebruiken. Wanneer ik die indruk zakt mijn toetsenbord ook als het ware een stukje naar beneden, en er wordt niet op gereageerd. Vreselijk irritant :P.

Ik ben hier best teleurgesteld door, ik heb namelijk _echt_ geen zin om mijn notebook nu terug te sturen, ik maak hem liever zelf eventjes open om het een en ander te bevestigen voor zover mogelijk. Dat is dan ook mijn vraag aan, heb je dit wel eens meegemaakt en was je in staat het zelf te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ze hebben een tijd lang bij de 6214W's en 6314W's UK-tobo's moeten leveren aangezien US tobo's toen niet voorhanden waren. Zodoende kregen mensen hun US-tobo nagestuurd en zijn er verschillende mensen die 'm er zelf in hebben gezet! Tutorial heb ik nog wel voor je, mocht je interesse hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
Heel graag! Ik heb wel gewoon een US toetsenbord zoals ik had besteld, gelukkig. Vervalt trouwens de garantie op het moment dat je je notebook openhaalt? (Ik ga uit van niet, maar je weet het nooit natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Keyboard Montage/Demontage Handleiding

Verwijder de AC adapter en batterij,
en haal de schroeven uit de onderzijde van het notebook (rode cirkels):

Afbeeldingslocatie: http://aycu02.webshots.com/image/30401/2004286175027910145_rs.jpg

Daarna naar de RAM bedekking, waaronder de 3 laatste schroeven zich bevinden:

Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/28863/2004268034799675946_rs.jpg

Nu is de keyboard bodem los, draai het notebook om.
Om de volgende stap te verduidelijken hebben we de 6615WD genomen,
daar in dit notebook beter te zien is wat te doen.
De palletjes onder het keyboard zijn identiek aan die van de 6214W.
Schuif het keyboard rustig naar boven, zo mogelijk gelijkmatig
(met een smal werktuig, zoals een mes, nagel enz.)

Afbeeldingslocatie: http://aycu38.webshots.com/image/30357/2003795607609780713_rs.jpg

Is dit gelukt, moet het er zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/29020/2004233580835956388_rs.jpg

De rode cirkel geeft de verbinding met de keyboard kabel aan. De bruine klemmen met de grootste voorzichtigheid naar boven schuiven (met een kleine schroevendraaier).
De keyboard kabel moet goed in de fitting passen, anders funktioneren enige keys niet goed.
Nu het keyboard weer in omgekeerde volgorde inbouwen.
Keyboard met de palletjes in de bovenkant steken, dan doorschuiven tot de klik gehoord wordt. Zoals altijd met gevoel dit doen, niet teveel druk uitoefenen. Dan het keyboard aan de onderkant voorzichtig in de daarvoor bestemde gaten schuiven, zoveel mogelijk gelijkmatig. Druk het keyboard aan de bovenkant in alle hoeken aan, in de richting van het touchpad. Meerdere kliks zullen gehoord worden bij deze actie. Mocht dit problemen opleveren, staan wij paraat u verder te helpen.
Met vriendelijke groet,
Zepto Computers NL

Zelf begrijp ik dit niet: 'Schuif het keyboard rustig naar boven, zo mogelijk gelijkmatig'
Iemand 'n tip om m'n tobo eruit te halen!? Wat bedoelen ze met boven? Naar boven richting de hemel of naar boven richting de QL-buttons?! En met wat voor voorwerp hebben jullie 'm gelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Ik zou dat stiekem ook wel willen doen om mijn schots en scheve tobo er goed in te krijgen. Maar ben eigenlijk te bang dat ik wat fout doe en iets beschadig waarover ik dan geen garantie meer heb. Zou een gemiddelde computerwinkel het ook even willen doen voor een redelijke prijs? Heb nl. geen zin om m'n computer een paar weken kwijt te zijn aan Zepto klantenservice tenzij het absoluut noodzakelijk is.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Fout doen of beschadigen lukt niet zo snel hoor! Schroefjes is uiteraard 1, 2, 3
maar met dat tobo wacht ik nog even totdat ik weet wat 'naar boven' betekend... :)

Denk zelf dat alle toetsenborden in laptopjes wel ongeveer 't zelfde systeem hebben eerlijk gezegd!
Vandeweek is naar Yorcom.nl (die assembleert ook desktops) enzo om te vragen of zij 't kunnen fixen!

Vond 't wel 'n goed idee'tje inderdaad :)

EDIT: Let me know als 't is gelukt! Misschien kun je de tut uitbreiden met tips!?
Heeft iemand enig idee hoe ik m'n microfoon werkend kan krijgen!? Het werkt namelijk niet :9

Afbeeldingslocatie: http://aycu31.webshots.com/image/28470/2004619803658630771_rs.jpg
Als 't zo staat wordt er geen apparaat voor geluidsopname gevonden :/
Als ik de bovenste als standaard instel kan ik wel opnemen, maar je hoort alleen maar ruis :?

Was gelukkig simpel: Even m'n Realtek HD drivers installeren en hoppatee :)

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 08-10-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
Ik heb zepto gemaild en ik mag het van hun zelf doen als ik maar voorzichtig ben :) Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
Pff ik hoop dat de mijne binnenkort gewoon goed aankomt. Wel slecht zulke dingen hoor, toetsenbord niet goed gemonteerd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ben hier al een tijdje niet geweest op het forum.

Maar ben nog steeds erg tevreden met me zepto 6224w
De game kracht valt me soms wat tegen (soms ook weer totaal niet)
Zo draaid World in conflict met sommige dingen uit, hartstikke strak
maar krijg ik Settlers6 weer niet lekker mooi draaiend.

Mijn notebook is inmiddels alweer wat maandjes oud.
langdurig op 1 plek dan haal ik me accu er altijd uit,
en zorg dat de accu regelmatig ontladen wordt (wachten tot notebook echt uitvalt)

Alleen nu was mijn vraag. waar kan ik me accu testen. zoals jullie dat hier posten
alvast bedankt

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
Ik heb gisteren mijn accu helemaal laten ontladen en daarna weer laten opladen, hij heeft nu een remaining capacity van 45122 mWh (104,7%) maar de designed capacity blijft gewoon op 43092 mWh staan.

@Donstil: Dit doen we (ik in ieder geval) met RightMark CPU Clock Utility (lang voor: RMClock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoning
Het toetsenbord verwijderen is niet zo heel lastig, ik heb het net zelf eventjes gedaan. Je moet zoals op de plaatjes staat de schroefjes losmaken. Vervolgens met een dun voorwerp het toetsenbord naar voren schuiven (naar de powerknop toe, gewoon plat), als je een goede lamp op je laptop zet zie je dat hij vastzit met 4 uitsteeksels, als je hem naar voren schuift kan je hem er op een gegeven moment uit tillen (omhoog). Dan moet je hem voorzichtig omkeren, naar je toe.

Ik heb de stekker niet losgehaald aangezien deze goed vast leek te zitten, mijn probleem met de toetsen is echter niet opgelost en ik denk dus dat ze kapot zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik krijg dat RMClock niet werkend op vista x64

heb er even op gegoogled maar dit schijnd wel een bekend probleem tezijn,

iemand een ander idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Qoning schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 01:08:
Het toetsenbord verwijderen is niet zo heel lastig, ik heb het net zelf eventjes gedaan. Je moet zoals op de plaatjes staat de schroefjes losmaken. Vervolgens met een dun voorwerp het toetsenbord naar voren schuiven (naar de powerknop toe, gewoon plat), als je een goede lamp op je laptop zet zie je dat hij vastzit met 4 uitsteeksels, als je hem naar voren schuift kan je hem er op een gegeven moment uit tillen (omhoog). Dan moet je hem voorzichtig omkeren, naar je toe.
Van die 4 uitsteeksels wist ik, aangezien ik 2 toetsenborden heb ;) (dus nog 'n losse die ik uitvoerig bestudeerd had) Ik ga 't nog is proberen! Bedankt voor de uitleg, ik kom zo weer terug met hoe of wat!

Wat bedoel je met: 'met een dun voorwerp naar voren schuiven' Waar doe je dat voorwerp tussen!?

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 09-10-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een nieuwe schijf bestelt.

Namelijk de;
Hitachi Travelstar 7K200 200GB 7200RPM SATA 2,5"

Lekker veel ruimte en nog snel ook 8)
Kijken wat het verschil met een 120g 5400rpm zal zijn volgens de vista score.

nog een vraagje;
RAM geheugen, is dat voor desktops en laptops gewoon hetzelfde?

@ CLB hieronder;
Die dure gevonden voor 189 euro bij komplett.nl :)
Deze genomen omdat hij me werd aangeraden door DenneD.
Aangezien ik er zelf 0,0 verstand van heb, heb ik maar naar ze geluistert ;)

Dit zou dus in mijn laptop passen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Waarom die dure joh? En waar had je 'm besteld? Wel geil zeg 200GB in je laptop _/-\o_

Seagate Momentus 7200.2 + G-Force 200 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 --> 169,-

Hitachi Travelstar 7K200 200 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA/150 --> 205,-

What about 't geheugen!
Laptopgeheugen is zogenaamd SO-DIMM geheugen, dus let daarop!

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 09-10-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Zou moeten passen (als zepto met 200-pins werkt wat hoogst waarschijnlijk is).
wikipedia
SO-DIMMs have 72, 100, 144, or 200 pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gewoon So-dimm 667/800 DDr2 Pakken en je zit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:06
Ik zit te twijfelen tussen een 6224w en een Thinkpad t61p. De thinkpad kan ik goedkoop aanschaffen via de RUG en heeft de Quadro 570M, eigenlijk een 8600GT met DDR3. Maar het 14,1" scherm van de Zepto lijkt me fijn en het gewicht ook.

Mijn vraag is nu: komt er binnenkort een update van de 8600m GT met DDR3 en HDMI uitgang in de Zepto? Want dan is het een hele leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
frankpaul1 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:33:
komt er binnenkort een update van de 8600m GT met DDR3 en HDMI uitgang in de Zepto?
Noopz ;) Komt pas in de volgende modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Hmmm, enig idee wanneer dat kan gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
frankpaul1 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:51:
Hmmm, enig idee wanneer dat kan gaan worden?
Ook niet, maar dat duurt nog wel 'n tijdje hoor aangezien deze 6224W's 'net' nieuw zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Ja, das waar. Ik zal eerst maar voor de T61P gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
8600M GT en quadro 570M zijn niet echt bepaald hetzelfde hoor. De Gefore 8600 is een kaart gemaakt voor gamen enzo terwijl de Quadro kaarten zijn gemaakt voor grafisch bewerken. Als je dus van plan bent om veel te gaan gamen kun je beter voor een 8600 gaan dan voor een Quadro, als je veel aan 3d werk doet (3dsmax, cinema4d, milkshape etc) ga dan voor de T61.

Quadro kaarten krijgen namelijk speciale drivers die gemaakt zijn voor deze programma's. Waartegen geforce kaarten speciale drivers krijgen om weer mee te gamen. Nu zijn er dacht ik wel manieren om bijvoorbeeld geforce drivers te modden voor quadro kaarten (weet ik niet zeker) maar ik denk dat het dan gewoon makkelijker is om de 8600 te pakken.

[ Voor 32% gewijzigd door Pindanoot op 10-10-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Ja, dat is wel waar. Maar ik meende dat de Forceware drivers gewoon te gebruiken zijn voor de 570m en in 3Dmark06 scoort de 570m zo'n 1000 punten hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
frankpaul1 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:24:
Ja, dat is wel waar. Maar ik meende dat de Forceware drivers gewoon te gebruiken zijn voor de 570m en in 3Dmark06 scoort de 570m zo'n 1000 punten hoger.
3dMark06 is ook maar een test, aangezien er 8600m GT zijn die 3000 (ik ben er nog steeds niet achter waarom mijn score achterblijft) punten halen maar er zijn ook die de 4200 halen. De 3dMark06 score die ik van een 570M heb gevonden is 3700-3900.

Maar ik denk dat de reeële resultaten in games achter zullen blijven; Mijn 8600GT haalt in World in Conflict met Dualscreen en alles medium zonder framecap gemiddeld 12 fps (top: 22 en min: 6) en in Quake Wars: Enemy Terretory op maximum gemiddeld 32fps (top: 40 min:25). En dat op 1680*1050 dat noem ik dan toch wel heel vreemd als een vriend van mij met een desktop (8600 GTS en 1280*960) een 3Dmark06-score heeft van 4000+ en QW:ET met moeite op 30 fps kan toppen. Ik zou toch proberen echte gamedata te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
zaidoT schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:26:
3dMark06 is ook maar een test, aangezien er 8600m GT zijn die 3000
(ik ben er nog steeds niet achter waarom mijn score achterblijft) punten halen
Dat moet gewoon aan je driver-versie liggen van je videokaartdrivers..
Ikzelf draai op de BioShock-drivers 163.44 en haal zo'n 3350 punten in 3D Mark '06!
(het heeft ook met je andere hardware te maken, maar ik denk niet dat jij 'n Zepto'tje hebt
met 'n T5200 processortje, 512MB RAM en 'n 4200rpm schijfje)
maar er zijn ook die de 4200 halen.
En dat zijn de 8600M GT's met DDR3 geheugen, die scoren zo'n 1000 punten hoger dan de DDR2 versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
CLB schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:18:
[...]

Dat moet gewoon aan je driver-versie liggen van je videokaartdrivers..
Ikzelf draai op de BioShock-drivers 163.44 en haal zo'n 3350 punten in 3D Mark '06!
(het heeft ook met je andere hardware te maken, maar ik denk niet dat jij 'n Zepto'tje hebt
met 'n T5200 processortje, 512MB RAM en 'n 4200rpm schijfje)

[...]

En dat zijn de 8600M GT's met DDR3 geheugen, die scoren zo'n 1000 punten hoger dan de DDR2 versie!
Mijn specs staan in mijn sign maar met de 163.44 haal ik 3007 punten (beste uit 3 runs), ik swnk dat die 10% hogere kloksnelheid van de processor ook grotendeels de 10% hogere score kan verantwoorden (CPU score zal toch al snel 150punten omhoog gaan) . Met 163.75 haal ik 2946 maar betere ingame performance welke ik dan ook belangrijker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ligt ook aan de resolutie waarop je die test gedraaid hebt heh!

3D Mark '06 Scores:
nVidia driver: 101.08
Resolution: 1280x800
'06 Score: 3329 points

Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/19734/2002388333375446813_rs.jpg

nVidia driver: 158.45
Resolution: 1280x854
'06 score: 3339 points

Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/21655/2002749063209961034_rs.jpg

Van m'n 163.44 test weet ik de resolutie niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem tot 39xx kunnen clocken met een resolutie van 1280x800
echter, geen idee met welke drivers dit was.
Bioshock draaide in ieder geval heerlijk op 1680x1050 met max settings :D

Morgen m'n schijfje! /cheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Houdt er dan wel rekening mee dat je MS moet bellen om je Windows te activeren!
(gaat natuurlijk alleen op als je 'n OEM OS hebt) of je moet 'n backup maken en die op de nieuwe HD zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Oké op 1280*800 kan ik ook 3309 pt (net even gedraaid) halen maar op standaard 1280*1024 haal ik 2946, persoonlijk dacht ik dat dit werd omgerekend want anders wanneer je op 320*200 draait krijg je helemaal vertekende scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:24:
[...]

Houdt er dan wel rekening mee dat je MS moet bellen om je Windows te activeren!
(gaat natuurlijk alleen op als je 'n OEM OS hebt) of je moet 'n backup maken en die op de nieuwe HD zetten!
Geen idee wat voor soort windows ik heb :P
Heb Vista via zo'n studenten kortings plan aangeschaft,
maar ik merk het morgen allemaal wel (hoop ik)

zojuist nog eens 3dmark gedraaid.

1280x800, 163.44 drivers, geen overclock
score: 3404
niet slecht denk ik zo :)
Alhoewel de vrijgegeven Crysis system requirements m'n laptop nog steeds de bibbers geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik vind de Recommended System Requirements van crysis tog wel meevallen, behalve de Graka voldoe ik toch wel aan de eisen.

Recommended System Requirements:
OS--Windows XP / Vista
Processor--Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz
Memory--2GB RAM
GPU--NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 or similar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ach we zullen zien of 't nog 'n beetje playable is @ 1280x800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crysis lukt vast wel op 1280x800, maar veel gekker moet het niet worden hoor, hehe.
Gelukkig maken ze StarCraft II niet net zo zwaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,

Jongens, mijn grafische kaart doet wat raar. Hij klimt soms tot 100° C, als ik ep2 speel.
Bij andere games durft hij ook klimmen, maar nooit zo hoog. Meestal 90 en intensief 95°.

Enige ideeen? of tips? Ik heb zojuist mijn bios geflasht, maar ik twijfel of dat veel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Zorgen dat er meer vrije ruimte onder je laptop is, bijvoorbeeld door iets onder de boven hoeken te zetten zodat er meer ruimte is om koele lucht vanaf onderen naar binnen te zuigen.

Moet wel zeggen dat het hoog lijkt, met het nieuwste BIOS haal ik tijdens een fatsoenlijk (zwaar) gevecht in World in Conflict met moeite de 85° C, blijft meestal steken op 80° C en dat dual screen 1680*1050 op medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:48:
nou ik vind de Recommended System Requirements van crysis tog wel meevallen, behalve de Graka voldoe ik toch wel aan de eisen.

Recommended System Requirements:
OS--Windows XP / Vista
Processor--Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz
Memory--2GB RAM
GPU--NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 or similar
Dit zijn ook, zoals hier al staat, de recommended requirements. Niet de minimal, waarschijnlijk zal het allemaal wel te draaien zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:29:
[...]

Dit zijn ook, zoals hier al staat, de recommended requirements. Niet de minimal, waarschijnlijk zal het allemaal wel te draaien zijn toch?
Minimum System Requirements
OS - Windows XP or Windows Vista
Processor - 2.8 GHz or faster (XP) or 3.2 GHz or faster* (Vista)
Memory - 1.0 GB RAM (XP) or 1.5 GB RAM (Vista)
Video Card -256 MB**
Hard Drive - 12GB
Sound Card - DirectX 9.0c compatible

** Supported chipsets: NVIDIA GeForce 6800 GT or greater; ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro for Vista) or greater. Laptop versions of these chipsets may work but are not supported. Integrated chipsets are not supported. Updates to your video and sound card drivers may be required.

makkie :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Weet iemand hoe je de 12cell batterij besteld? Of zijn dat gewoon 2 6cell batterijen die jullie bedoelen?
En is het nodig om de PSU incl. kabel voor Znote 6x25, 6x24, 3x15 (250019) te bestellen, is dit extra of nodig?
Heb dit topic al doorzocht maar vind het niet echt, of toch geen duidelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Die komen, tegen mij zeiden ze ergens in Oktober maar mail ze zou ik zeggen dan krijg je een direct antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osorkon! schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:04:
Weet iemand hoe je de 12cell batterij besteld? Of zijn dat gewoon 2 6cell batterijen die jullie bedoelen?
En is het nodig om de PSU incl. kabel voor Znote 6x25, 6x24, 3x15 (250019) te bestellen, is dit extra of nodig?
Heb dit topic al doorzocht maar vind het niet echt, of toch geen duidelijk antwoord.
PSU kabel word standaard bijgeleverd. Als je hem er bijbestelt heb er dus 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
frankpaul1 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:24:
Nou kijk, 3dmark is niet echt bepaald een spel. 3dmark is een programma om te kijken hoe snel je graka kan renderen. En laat de quadro reeks nou net kaarten zijn die speciaal zijn gemaakt om te renderen (in bijvoorbeeld 3dsmax etc). Hierdoor haalt hij misschien wel een hogere score in 3dmark, maar in een echt spel wordt een totaal andere engine gebruikt, en totaal andere manieren van renderen. Hierdoor zit er nogal wat verschil tussen Quadro en Geforce.

Als iemand dus ooit zegt, "Oh mijn god, ik heb met deze nieuwe drivers zojuist 500 punten verloren in 3dmark" dan betekent het niet dat de drivers slechter zijn voor games.

[ Voor 10% gewijzigd door Pindanoot op 10-10-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo net eventjes gebeld met Roelof-Jan in Denemarken om te vragen over de nieuwe roadmap. Ik deed dit naar aanleiding van de keus, wachten op nieuwe znotes of C90 van Asus bestellen.

Er is al iets meer duidelijkheid: in Q1 2008 zullen de nieuwe HDMI modellen komen voor iig 15" en 17" model, en die laatste zal een gamemonster worden die Zepto naar eisen van de markt heeft besteld/configured bij onze Aziaten in het oosten. Over prijzen e.d kon hij verder nog niks zeggen, ook niet over resoluties en andere accesoires, het was wel de bedoeling dat deze de opvolgers werden van de huidige 6625 en 6624.

Platform peryn of santa rosa was zoals het er nu naar uitzag nog santa rosa, maar de "techniek kan heel snel gaan" In het slechtste geval komen ze dus uit in maart (4,5 maand wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
opvolgers werden van de huidige 6625 en 6224.
Mierenneukerij-modus: een 15,4" model zal de vervanger zijn van de 6625WD..
Een 17" model wordt idd gelaunched, maar 'n opvolger van de 6224W...? --> 14,1" ;)
Denk 't persoonlijk niet ;)
De NL Zepto site is nou niet bepaald de beste site van Zepto qua actualiteit :)
Heb Zepto er al 'n aantal keer over gesproken en telkens 'zijn ze er mee bezig' maarja..

Ikzelf blijf denk lekker bij m'n 6224W'tje of ze moeten echt extreme opties hebben, maar denk niet dat er echt onwijs grote veranderingen zullen komen... Een nieuwe 14,1" is denk niet eens nodig... Zou niet weten wat er zo onwijs veranderd kan worden aan de 6224W, alleen 'n HDMI-aansluiting and that's it!

Bij de stap van de 6214W naar de 6224W ging ik er met grote stappen op vooruit!
GO7600 --> GO8600
PC5300 --> PC6400
T7200 --> T7500
1280x800 --> 1440x900
Glossy --> Mat
Nieuw Santa Rosa Platform

Een 14,1" met 'n eventuele 1680x1050 resolutie hoef ik niet, voor mij is de 1440x900 goed genoeg!

Ik kan m'n geld denk beter steken in 'n 200GB 7200rpm'er en later nog 4GB RAM :)
Ook eventueel 'n 2e accu'tje ofzo lijkt me beter dan m'n geld in 'n nieuwe monsterlaptop steken :9

HDMI heb ik ook niet nodig aangezien we hier toch geen plasma's en dergelijke hebben en ik de VGA-poort die ik nu heb eerlijk gezegd ook nooit gebruik om 'm op andere schermen aan te sluiten :) ;)

Zodoende focust Zepto zich denk op de 15,4" en de nieuwe 17" modellen :) en zit er voor mij toch niks bij aangezien ik 15,4" gewoon monsterlijk groot vind en gewoon te groot voor wat ik wil so PUNT
CLB schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:45:
Van die 4 uitsteeksels wist ik, aangezien ik 2 toetsenborden heb ;) (dus nog 'n losse die ik uitvoerig bestudeerd had) Ik ga 't nog is proberen! Bedankt voor de uitleg, ik kom zo weer terug met hoe of wat!

Wat bedoel je met: 'met een dun voorwerp naar voren schuiven' Waar doe je dat voorwerp tussen!?

[ Voor 90% gewijzigd door CLB op 11-10-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Pindanoot schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:07:
[...]

Nou kijk, 3dmark is niet echt bepaald een spel. 3dmark is een programma om te kijken hoe snel je graka kan renderen. En laat de quadro reeks nou net kaarten zijn die speciaal zijn gemaakt om te renderen (in bijvoorbeeld 3dsmax etc). Hierdoor haalt hij misschien wel een hogere score in 3dmark, maar in een echt spel wordt een totaal andere engine gebruikt, en totaal andere manieren van renderen. Hierdoor zit er nogal wat verschil tussen Quadro en Geforce.

Als iemand dus ooit zegt, "Oh mijn god, ik heb met deze nieuwe drivers zojuist 500 punten verloren in 3dmark" dan betekent het niet dat de drivers slechter zijn voor games.
Renderen in 3D software gebeurt op de processor, niet op de grafische kaart. (Tenzij je "Hardware Render" doet in bijvoorbeeld Maya (voor particles) of Motionbuilder) Je hebt in dat soort software een grafische kaart nodig die goed is in het handelen van grote textures en veel polys in je viewports en dat het liefst zonder errors/glitches. Daar verschillen de Quadro's en Geforces dan ook in, de drivers voor Quadro's zijn toegespitst op stabiliteit ipv dx10 effecten en snelheid. De reden dat die Quadro meer punten in 3Dmark haalt is simpelweg vanwege het GDDR3 geheugen. 3Dmark is weldegelijk bedoeld om de snelheid van gamekaarten te testen (quadro's scoren meestal slechter dan de Geforces waarop ze gebaseerd zijn).

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist m'n nieuwe schijfje erin gestopt >:)
Een upgrade van 120 naar 200 gig en 5400 naar 7200 toeren.
De installatie was kinderspel, heb niet eens m'n mobo gefirituurd 8)7

Vista schijf score is omhoog gegaan van een 4.4 naar een 5.3
Enige nadele is dat je alles weer opnieuw moet installeren he ;)

Al met al erg tevreden!
Next upgrade; van 2 naar 4 gig ram en eventueel een robson module :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Je hoeft echt niet alles opnieuw te installeren hoor. Als je een desktop PC hebt kan je van schijf naar schijf kopieren. Of je maakt een Ghost image en zet deze op DVD of een externe hdd. En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:33:
Je hoeft echt niet alles opnieuw te installeren hoor. Als je een desktop PC hebt kan je van schijf naar schijf kopieren. Of je maakt een Ghost image en zet deze op DVD of een externe hdd. En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden :)
ach clean install is ook altijd wel lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:37:
Zojuist m'n nieuwe schijfje erin gestopt >:)
Een upgrade van 120 naar 200 gig en 5400 naar 7200 toeren.
De installatie was kinderspel, heb niet eens m'n mobo gefirituurd 8)7

Vista schijf score is omhoog gegaan van een 4.4 naar een 5.3
Enige nadele is dat je alles weer opnieuw moet installeren he ;)

Al met al erg tevreden!
Next upgrade; van 2 naar 4 gig ram en eventueel een robson module :P
Nice nice nice! Wil ik ook nog wel doen binnenkort, maar eerst even sparen!
200GB'er kost 200,- + externe HD-behuizing a 3 tientjes! Altijd handig externe 2,5" HD :)

Als geheugen hoef je niet dat dure geheugen te kopen heh, waar je vorige week mee aankwam!
Dit geheugen is meer dan zat! 2 x 2GB kost je dan zo'n kleine 200,-

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen voor de Zepto Znote 6224W en 6625WD notebooks! Ga hier geen Windows-probleempjes (of iets dergelijks) plaatsen, dat heeft niets met het notebook te maken maar met de software die erop draait. Voor die software zijn andere subfora beschikbaar!