Draadloos Internet op laptop toevoegen aan vast internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Hoi,

Ik heb al even gezocht naar mogelijkheden, maar omdat ik er totaal nog niet in thuis ben kan ik er niet echt veel wijs uit. Er komen ene hoop kreten en typenummers voorbij, maar ik (nog) weinig mee kan.

Ik zit met het volgende:

Thuis heb ik @home internet door middel van een vast lijntje aan één pc. Binnenkort krijg ik echter een laptop en hiermee wil ik draadloos in huis gaan internetten. Mijn vraag is nu hoe dit het eenvoudigst te realiseren zonder dat de vaste lijn verloren gaat.

Ik denk momenteel aan zoiets:

Op de modem (of net voor de aansluiting op de desktop pc (wat is aan te raden?)) iets van een splitter zetten (of misschien zijn er meerdere aansluitingen aanwezig op de modem, daar heb ik nog niet naar gekeken). En hiervan één dmv een vast draadje naar de desktop pc, op de andere uitgang zou ik graag iets van een draadloos ontvangertje of zoiets hebben, waarmee ik connectie kan maken met de laptop. De laptop is as het goed is al voorzien van een draadloos ontvangertje.

Weet er iemand wat in dit geval de beste optie zou zijn? Het liefst zou ik de bestanden tussen laptop en desktop ook delen, maar is geen vereiste.

Wie kan en wil me helpen. Indien jullie meer informatie nodig hebben, hoor ik het ook graag.

Alvast enorm bedankt allen!

Verwijderd

Wat jij nodig hebt is een router met wifi.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je zoekt dus gewoon een draadloze router.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 19:57

Dennahz

Life feels like hell should.

nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Dennahz op 07-09-2007 08:30 ]

Twitter

• Bartez
zijn er ook routers waarbij je de 'oude'' draadjes kunt blijven inprikken en daarnaast een wifi mogelijkheid hebben?

Verwijderd

De meeste van die dingen hebben 4 vaste aansluitingen en daarnaast een antenne voor draadloze connecties. Dus je kunt je vaste kabel ook gebruiken voor PC's.

Zoiets bv:

Afbeeldingslocatie: http://resnet.uci.edu/config/images/clip_image004_001.jpg

Die groen omcirkelde zijn 4 ethernetpoorten en die antenne is het draadloze gedeelte.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 08:39 ]

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-03 07:56
Koop een router die draadloos is zet de DHCP uit in de router. En prik daar je kabel van het internet in die naar je computer gaat. Van uit dat kastje 1 kabel naar je pc. En je hebt draadloos. Let wel goed op beveilig je verbinding! Kan je dit niet zelf wil ik het wel voor je doen! Als je in de buurt woont!

• Nielson
  • Nu online
geldermalsen schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:22:
Koop een router die draadloos is zet de DHCP uit in de router. En prik daar je kabel van het internet in die naar je computer gaat. Van uit dat kastje 1 kabel naar je pc. En je hebt draadloos. Let wel goed op beveilig je verbinding! Kan je dit niet zelf wil ik het wel voor je doen! Als je in de buurt woont!
Waarom zou hij dhcp uit moeten zetten ? Hij heeft een kabelmodem en daar zit zeer waarschijnlijk geen routerfunctie in. Hij moet dus gewoon in z'n router de hostname van zijn huidige pc invullen en 't zou moeten werken.

Verwijderd

Of dat nu nog zo is weet ik niet maar vroeger was @home zo dat je maar 1 IP had, en de DHCP en DNS van @home. Dus niet in de modem of de router. Als je dan de DHCP van de router gebruikt kan dat gaan conflicteren.

Echter als je dus meerdere interne adressen wilt gebruiken, bv. een voor je pc en een voor je laptop, dan zul je toch NAT moeten gebruiken. Dan kun je net zo goed DHCP in de router gebruiken. En die meteen door laten verwijzen naar de officiele settings van @home. Voor zover @home het aangaat is je router dan je PC. Werken ze nog steeds met een unieke hostnaam?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 09:40 ]

• Nielson
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:28:
Of dat nu nog zo is weet ik niet maar vroeger was @home zo dat je maar 1 IP had, en de DHCP en DNS van @home. Dus niet in de modem of de router. Als je dan de DHCP van de router gebruikt kan dat gaan conflicteren.
Een enkele pc rechtreeks aangesloten op de modem krijgt inderdaad via dhcp een ip van @home, druk je de wanpoort van de router op het modem en vul je hier de hostname in dan krijgt deze dat ip. Wat je er dan verder achter hangt maakt niet uit en zie niet hoe dat kan confilcteren.

Verwijderd

Dat zeg ik :+

• Bartez
Allen enorm bedankt, ik ga eens rondneuzen naar een mooie router!

welk merk router zouden jullie aanraden?

Mochten er nog vragen opkomen, dan laat ik het jullie weten!

nogmaals dank!

(overigens....nog wel 1 vraagje....welk merk router raden jullie aan?)

[ Voor 10% gewijzigd door Bartez op 09-09-2007 21:32 ]

• Bartez
Heeft er iemand een goede suggestie voor een router met draadloze en vaste verbindingsmogelijkheden?

Met name het bereik en sterkte van het signaal zijn belangrjk. Er zijn er tegenworodig echter zoveel, dat ik er geen wijs meer uit kan. Ik hoop dat jullie ervaring me tot een keuze kan leiden...

Alvast bedankt!

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-03 13:41
Bij @home kun je een netgear router(bij)bestellen. Gewoon via de website geloof ik. Hierdoor kun je er ook support op krijgen via @home.

De meningen over dit netgear spul zijn verdeeld, dus als je voor echte kwaliteit wil gaan, dan kan ik (en vele tweakers) je een Linksys aanbevelen.

Misschien is de support vanuit @home voor jou wel een doorslaggevend argument en ga je toch voor de netgear.

[aanvulling]

lees net dat de sterkte van het signaal belangrijk is, dus verdiep je dan even goed in de bevindigen van de geleverde netgear. De kwaliteit van de linksys wifi is bewezen en ook te vinden op dit forum.

[/aanvulling]
edit:
aanvullign gedaan

[ Voor 29% gewijzigd door jee-weetje op 14-09-2007 09:10 ]

Jan-Willem

• Bartez
helemaal top.....heb je van die linksys ook een typenummer toevallig???

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11-2025
Qua linksys zou ik zelf gaan voor de WRT54G. Maar da's slechts mijn mening. Goede ervaringen met dit type, zowel qua bereik als algehele kwaliteit.

[EDIT] Ik zag de WRT54G trouwens deze week in de folder van de Dixons als aanbieding voor net iets boven de €50. Normaal koop ik dit soort spullen via internet (goedkoop) maar ik denk dat als je de verzendkosten in dit geval meeneemt je goedkoper uit bent bij de Dixons. Voordeel is dan ook nog dat je hem snel in huis kunt hebben en als er iets mis mee is breng je hem lekker makkelijk terug naar de winkel..... Maar dat is slechts een tip van mijn zijde

[ Voor 60% gewijzigd door slash24 op 14-09-2007 10:15 ]

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-03 13:41
WRT54G(L) bijvoorbeeld, maar lees even:

@home werkt goed met welke router?

Jan-Willem

• Bartez
Bedankt voor de tips!!

Ik heb vanmiddag de Linksys bij Dixons gehaald. De vaste connectie werkt inmiddels, dr draadloze ga ik nu testen!

overigens heb ik versie 7 en wil ik graag de drivers updaten....echter op de site van linksys staan alleen de drivers van de versies tot versie 8, maar 7 mis ik.....iemand enig idee hoe dit kan? En wellicht weet er iemand anders een site waar ik versie 7 drivers kan vinden??

Update...alles draait en werkt!
Iemand nog tips ten aanzien van de updates?

[ Voor 9% gewijzigd door Bartez op 17-09-2007 13:09 ]

• Bartez
Ik merk dat ik regelmatig niet kan inloggen op de router, hij vindt hem dan gewoon niet. verder wert internet en wireless gewoon goed hoor, maar toch is het vreemd. Zowel via het vaste lijntje als de wireless verbinding lukt het me dan niet om contatc te leggen met de router.

Daarnaast heb ik nog een vraagje. Ik wil graag bestanden gaan uitwisselen van de desktop naar de laptop via de router. Ik heb beide pc's lid gemaakt van een werkgroep met dezelfde naam, en naar mijn idee zouden ze elkaar nu moeten kunnen vinden via zoeken in het netwerk. Echter zoals jullie wellicht zullen verwachten lukt dit dus niet....ze kunnen elkaar dus net vinden.

Is er wellicht een instelling die ik nog moet aanpassen in de router? Of wellicht de pc/laptop zelf? Uiteraard moeten er mappen gedeeld worden....dat heb ik inmiddels gedaan en nog steeds geen resultaat.

Tenslotte heb ik nog geen updates versie 7 kunnen vinden.....

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt

• Bartez
elke avond geen verbinding.....eerst de stekker er uit en weer erin en dan werkt het prima....maar heb de eerder genoemde topic eens gelezen alsmede andere topics.....dat ding gaat terug denk ik....misschien toch de L versie aanschaffen....

EDIT: Inmiddels de G eruit en een DL weer erin....tot op heden geen lockups.....hopelijk blijft dat zo!

[ Voor 18% gewijzigd door Bartez op 27-09-2007 00:01 ]

Pagina: 1