@home werkt goed met welke router?

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ardiendo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik ben afgelopen week naar de MediaMarkt geweest om te kijken voor een wireless netwerk gebeuren en daarbij zag ik een aantal merken voorbij schieten zoals D-Link, Nexgear, Philips en Linksys. D'r was er nog een maar die naam is me ontschoten. (Nee, Sweetex is me niet ontschoten hehe).

Het waren allemaal routers die aan het .....g 54Mbit/s voldeden.

Philips werd me afgeraden en van Linksys werd me door een kennis verteld dat die op zich vrij goed zijn, maar dat sommige providers problemen hebben met de laatste modelletjes ervan. Van D-link heb ik verder helemaal niks gehoord.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Nexgear of Linksys, maar het moet niet zo zijn dat ik dadelijk met mijn @home abootje een probleem ga krijgen. Kan iemand van jullie me iets meer hierover vertellen; eigen ervaring of iets dat jullie opgevangen hebben dat ik beter de ene of de andere kan mijden of juist het beste voor die of die kan gaan?

Qua prijs was er meen ik eentje die een beetje uitschoot... vooral op gebied van de PCI kaartjes voor in de client. Daarmee nog de volgende vraag... stel ik koop een router van Linksys. Gaat het dan problemen opleveren als ik er een (meen ik) goedkoper PCI client-kaartje bij koop van Nexgear? Ik heb geen flauw idee of ik een beetje van diverse merken zaken kan combineren. Ze zijn compatible met bepaalde standaarden dus ik zou zeggen dat het gewoon werkt.... of zie ik hier iets over het hoofd?

Sowieso, mijn eigen PC heeft zover ik weet gewoon USB2.0, maar met de PC van m'n vriendin kan het zijn dat ze nog USB1.1 heeft. Vandaar dat ik al zat te denken aan een mogelijk PCI kaartje mocht het met USB1.1 in combinatie met USB2.0 een probleem geven.

Bedankt :)

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Ik neem aan dat je nu gewoon een ADSL-modem gebruikt voor @Home. Je kunt in principe alle draadloze routers gebruiken zolang je @home modem maar een UTP uitgang heeft die in de WAN ingang van je router kan. Vervolgens moet je misschien nog even het MAC adress clonen(moet in ieder geval bij UPC) en dan ben je klaar.

Omdat het modem voor de verbinding zorgt valt er weinig problemen te verwachten. Vaak kun je ook met de winkel afspreken dat je de boel een avondje probeert. Veel verpakkingen zijn namelijk heel netjes en zonder beschadigingen open te maken.

Ander verhaal wordt het als je nu een multi PC/WLAN modem koopt. De modems die geleverd worden met het pakket zijn namelijk vooraf ingesteld op de eisen van de ADSL aanbieder.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:57
@home is geen ADSL, dus gewoon kabelmodem met routertje. |:(
Let even op maximaal aantal connecties als je veel met p2p gaat downen, sommige routers klappen er uit omdat de NAT dan volloopt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Linksys WRT54G is een prima ding.. werkt goed met @Home en kan lekker veel verbindingen aan. Deze kan ik je dus aanraden.

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb de Asus Wl500G - Deluxe. Werkt ook prima, en je kunt er tenminste nog een harddisk, webcam, en usb printer op aansluiten!

Wireless schijnt ie niet 1 van de snelste te zijn, maar wireless is hoe dan ook nooit zo snel als met de draad.

[ Voor 32% gewijzigd door Jerrycan op 19-12-2005 10:51 ]

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Momenteel gebruik ik een Linksys WRT54G Broadband router en @ Home ben er erg tevrede over en hij werkt goed... Zolang je kaartje maar 802.11b/g ondersteunt kun je 't gebruiken met de router

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik heb ook @home en gebruik een simpel 'eigen-huis-en-tuin-routertje' van Sitecom 802.11b van de Blokker oid :Y). Werkt hiero perfect, maar ik download ook niet via so-called torrents/P2P :P. Toch is m'n dataverkeer best aan de hoge kant >:).

Draadloos netwerk werkt ook goed, gewoon i.c.m. een simpel wireless networkcart á 10 euro :). Signaal is gewoon goed (1 verdieping omhoog). Daarnaast zit m'n broer nog op de zolder (dus twee verdiepingen omhoog) met een laptop draadloos te internetten wat perfect gaat..

Ik denk dat je je eisen zo hoog mogelijk ken stellen, maar dat is lang niet altijd nodig...
Jerrycan schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:49:
"...maar wireless is hoe dan ook nooit zo snel als met de draad.
Agreed! :)

[ Voor 16% gewijzigd door NaZ- op 19-12-2005 10:55 ]

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
In principe werkt elke router met @home, immers hou je je modem er tussen. Je moet enkel in de router een hostname op kunnen geven (cc123456-a etc). Ga dus gewoon voor een model die voldoet aan jou eissen, dan komt het wel goed.

Hou er wel rekening mee dat als je problemen hebt met je verbinding dat @home je niet verder helpt als je er een router tussen hebt zitten. Je zult dan een computer rechtstreeks aan moeten sluiten op het modem, zonder de router ertussen. Ze zijn er immers niet om de problemen van jou zelf aangeschaft materiaal op te lossen :)

Verwijderd

OK even een resume:

Je hebt nog geen @home momenteel maar krijgt dit binnenkort?
Wat is je budget voor je al dan niet wireless router
USB wordt volgens mij door @home niet meer uitgegeven dus gaat alles gewoon via ethernet en dus een pci netwerk kaartje maar als je wireless wil worden dit wireless pci kaartjes

at guus @home is Kabel en geen ADSL dus aan een ADSL router/modem heeft hij niets

Ps bij @home hoeft het MAC adress niet te worden gecloned

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:56:Ps bij @home hoeft het MAC adress niet te worden gecloned
Klopt, maar je moet wél je huidige pcnaam in die router overnemen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
0siris schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:01:
[...]

Klopt, maar je moet wél je huidige pcnaam in die router overnemen.
Mja, maar zover ik weet moet elke router dat toch aan kunnen? (Zelf gebruik ik overigens geen router, maar heb gewoon een simpele linux install ertussen staan)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 18:37

Archimond

Lopende Helpdesk

De linksys WRT54G heeft beter draadloos bereik dan sommige netgear modellen. Netgear WGR614v4 heeft een bereik van 10 meter door vier muren, na 8meter is het al gedropt naar 24mbit. De linksys heeft bereik tot in de tuin, 15meter, door 2 muren en je kan nog goed surfen.

Allebei getest met @home, de netgear model zit nu bij mijn neefje en 2x WRT54G bij een vriend.

Met p2p en vele connecties geen problemen.

Er zijn inmiddels vele nieuwe modellen verschenen van Netgear, dus ik denk dat de nieuwere wel stuk beter zijn. Het beste is om even te testen een keer.

Alleen je computernaam in de router zetten voldoet al, de andere settings mag je zelf naar wens tunen.

Mijn vriend heeft trouwens de ene router als AP en andere als router die het internet draadloos doorgeeft naar boven naar de AP. Alleen hij kan geen .psd, .max en .mp3 bestanden versturen via msn en FTP. Ze gaan eerst heel langzaam en na een tijdje wordt de transfer afgebroken.
Hij heeft geen virusscanner op realtime staan en ook geen firewall aan + net nieuwe windows XP pro SP2.

Test het hierboven genoemde probleem maar ook, het lijkt net alsof hij 2 vreemde versies heeft te pakken terwijl bij anderen niks mis is.

[ Voor 5% gewijzigd door Archimond op 19-12-2005 11:11 ]

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Jerrycan schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:49:
Wireless schijnt ie niet 1 van de snelste te zijn, maar wireless is hoe dan ook nooit zo snel als met de draad.
Ik kan de ASUS WL-500G ook aanraden. Top router IMO. Over het wireless bereik, ik heb het idee dat dit vooral aan de client ligt, en niet aan de router zelf. Ik heb 2 WiFi kaartjes in m'n laptop, en vreemd genoeg doet de interne het beter dan de externe (PCMCIA/Cardbus).

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
En waarom dan wel als ik vragen mag?

Ik heb zelf een Philips draadloze router en een @Home abonnement en dat wert perfect. Zelfs op zolder, door 2 lagen voorbespannen beton heen, is het bereik nog vrij goed.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Asus WL-500G vond ik een beetje irritant.. die SmartSetup werkte niet op mijn PC. Geen probleem denk je, stel ik hem toch met de hand in. Helaas had ik er een half uur voor nodig om te ontdekken dat dit alleen vanaf de LAN-zijde kon en niet vanuit het WLAN-netwerk :X Verder kreeg ik de bridge-mode (dus zonder NAT gewoon het LAN/WLAN-verkeer bridgen) ook niet aan de praat.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
De WRT54G werkt gewoon goed met @home. Ik heb hem eerst op het Motorola SurfBoard 5100E, maar op het Arris modem voor @Home telefonie doet hij ook gewoon zijn werk zonder problemen.

De enige configuratie die je in principe hoeft te doen is het invoeren van de hostname, maar uiteraard is het aan te raden om ook te denken aan de beveiliging van het wireless gedeelte met WPA :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Ardiendo
M'n vriendin heeft momenteel @home abo en daar zit ze nog een groot deel van het jaar aan vast. We verhuizen naar een plek waar @home is, dus we kunnen geen reden aanvoeren dat we opeens geen @home meer kunnen en daardoor door overmacht het contract kunnen ontbinden. Persoonlijk heb ik ook (nog) geen moeite met @home. Het wordt dus een verhuispakketje richting nieuwe plek.

Ik heb zonet op de @home website gekeken en ze bieden zowel UTP als USB aan... moet geen probleem zijn dus lijkt me.

Oh ja... de beveiliging. Iets van WPA1 en 2? Dat wordt zowel door Linksys als Nexgear geboden? Een goede afscherming lijkt me wel praktisch zodat men niet mijn lijn gaat misbruiken.

Met Philips kan ik niet echt zeggen waarom het me afgeraden werd, maar ik hoor eigenlijk alleen maar mensen die iets van Nexgear, Linksys of... inderdaad Asus (die was ik vergeten) gebruiken. Philips is verder misschien gewoon okee, maar dat het gewoon niet iets is wat men als eerste keus vaak pakt. Persoonlijk heb ik op PC gebied al enkele Philips producten gehad en 3 kapotte monitoren en 1 webcam doen me dan inderdaad wel een beetje richting Nexgear/Linksys en Asus zetten :)

Met Linksys, het type/model dat jullie noemen noteer ik om er zeker van te zijn dat ze die ook bij Mediamarkt hebben. Ik hoorde namelijk van iemand die meer ervaringen heeft met @home en de klachtenlijn dat het af en toe juist de nieuwste/nieuwere modelletjes waren van Linksys die niet altijd zo even soepeltjes werkten met @home. In hoeverre dit waar of niet waar is laat ik even in het midden, maar ik wil natuurlijk gewoon wat zekerheid. Zoals vermeld in een eerdere post... als je problemen hebt kan je niet bij @home aankloppen, omdat zij zich richten op je PC die aan het modem hangt, en niet je router.

Qua verbinding... gezien de ligging van de studeer/hobbykamer met de woonkamer is het leggen van een kabel gewoon je reinste nachtmerrie. En met het oog op een mogelijke laptop in de nabije toekomst is het wel prettig om een wireless netwerk te hebben om niet aan een plek gebonden te zijn. Er zitten iets van 2 muren hooguit tussen, maar dit zijn redelijk dunne muren en de afstand die overbrugd moet worden bedraagt absoluut (door de muren) geen 10 meter. Komt zo'n router eigenlijk met een stukkie kabel? Want dan kan ik in principe de router aan de andere kant van de kamer zetten en dan bedraagt de afstand nog geen 5 meter.

Maar goed.... ik hoor nu dus al signalen voor de Linksys, Nexgear, Asus en Sitecom. Ik werk zelf wel af en toe met p2p/torrent programmaatjes voor wat dingen te downloaden... legale dingen natuurlijk :P Linksys komt dan beter uit de verf met de verbindingen maar Nexgear/Asus doet er niet heel erg veel onder? Dan is de afweging bijvoorbeeld met het kostenplaatje wellicht makkelijker :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ardiendo op 19-12-2005 11:51 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Ik heb een tijdje installetjes van @home pakketten gedaan (vanuit de shop waar ik toen werkte).
Meestal was het een Asus routertje, Gigabyte of een Belkin.

Nou ben ik persoonlijk helemaal gek van Belkin :9 vind het gewoon goede apparaten en zeker wat wireless betreft.
Maargoed.... alles werkt wel achter een @home modem... zelfs de el cheapeau Sweex routertjes... tis maar net wat voorn kwaliteit je wil.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Ardiendo
Van iemand die een Linksys GX gekocht heeft hoorde ik dat ie al tijden problemen heeft om hem aan het werken te krijgen (samen met @home), maar dat is meen ik een nieuwer modelletje of niet?

Ik zat nog te twijfelen tussen een ASUS en een Linksys, maar gisteravond heb ik besloten om het maar eens op een Linksys WRT54G te gooien. Echter elke winkel waar ik contact mee heb opgenomen bood alleen nog maar een V5 aan, die met VxWorks werkt en geen 3rd party firmware toestaat. Na enige tijd te overwegen (en marktplaats te bezoeken) heb ik vervolgens maar besloten om met een beetje geld te gooien en een WRT54GL *kuch V4.0* te kopen. Nu maar hopen dat ik een van de mensen ben die positieve ervaringen opdoet met de Linksys O-)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
Ardiendo schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:18:
Van iemand die een Linksys GX gekocht heeft hoorde ik dat ie al tijden problemen heeft om hem aan het werken te krijgen (samen met @home), maar dat is meen ik een nieuwer modelletje of niet?
Klopt daar heb ik ook iets over gehoord, maar dat is ook te lezen in dit topic: LS WRT54GX icm Motorola Surfboard (@HOME) Geen verbinding

Volgens mij is het wachten op een firmware die dat gaat fixen, maar ik vind het maar raar dat het niet werkt. Het is gewoon DHCP bij @home. :?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik gebruik al lange tijd de asus wl-500g deluxe icm met @home breedband. Werkt perfect!
Deze router heeft er geen problemen mee als mijn pc veel connecties aanmaakt met internet. Dus emule, limewire enz... router blijft gewoon werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik ben zelf voorstander van de wat duurdere routers. Die hebben meer geheugen en een snellere processor dan een goedkope k*t router zoals bijvoorbeeld Sitecom. Merken waar ik wel mee in zee wil gaan voor thuisgebruik zijn Cisco, ZyXEL, Asus, 3Com en in sommige gevallen Linksys, maar die hebben al wat minder geheugen (tis ook niet voor niets de goedkope-thuisgebruikers markt van Cisco, minder geheugen, etc).

@home kan trouwens soms raar reageren op routers. Dat ivm de netwerkstructuur waar ze mee zitten. Moet je voor de grap een Ethereal installeren en gaan kijken hoeveel ARP request je binnen krijgt. Bij veel mensen waar ik kom gaat dat om ongeveer 5/sec, dat vinden sommige routers niet leuk, en kunnen daardoor op hun bek gaan (Sitecom is daar een mooi voorbeed van).

/me heeft gelukkig geen @home meer, rare lui bij de helpdesk.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:07:
Ik ben zelf voorstander van de wat duurdere routers. Die hebben meer geheugen en een snellere processor dan een goedkope k*t router zoals bijvoorbeeld Sitecom. Merken waar ik wel mee in zee wil gaan voor thuisgebruik zijn Cisco, ZyXEL, Asus, 3Com en in sommige gevallen Linksys, maar die hebben al wat minder geheugen (tis ook niet voor niets de goedkope-thuisgebruikers markt van Cisco, minder geheugen, etc).

@home kan trouwens soms raar reageren op routers. Dat ivm de netwerkstructuur waar ze mee zitten. Moet je voor de grap een Ethereal installeren en gaan kijken hoeveel ARP request je binnen krijgt. Bij veel mensen waar ik kom gaat dat om ongeveer 5/sec, dat vinden sommige routers niet leuk, en kunnen daardoor op hun bek gaan (Sitecom is daar een mooi voorbeed van).

/me heeft gelukkig geen @home meer, rare lui bij de helpdesk.
Sja, kabelinternet he, dan krijg je dat met die ARP requests.

Voor een kabelverbinding van mijn ouders heb ik een Sweex achter het (Motorola) modem geplaatst, werkt goed. Ding kan niet veel poorten openzetten of andere handige dingen, maar voor simpel internetten werkt het best, zelfs de ingebouwde firewall werkt.

Ik heb @home, met achter mijn Com21 modem een Cisco 1605R, heeft nog geen € 50 gekost tweedehands. Erg leuke dingen, let er alleen op dat, afhankelijk van wat je wilt, ie genoeg flash en ram heeft.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@home heeft trouwens zelf in hun webshop ook een aanbieding van een draadloze router. Van die weet je iig zeker dat hij goed werkt met @home.

Verder is het USB pakket van @home gewoon een instalatie pakket waarbij je een USB ethernet device krijgt ipv een PCI kaartje.

Tot slot bestaat het verhuis pakket enkel uit een aansluitpunt en een handleiding. Je moet bij het verhuizen gewoon je modem meenemen en daar weer aansluiten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Ardiendo
Ik had inderdaad gezien dat @home zelf ook een router in de aanbieding had. Op m'n huidige plek heb ik al ruim twee jaar Demon ADSL en dat bevalt goed, maar nu met de verhuizing ben ik van de twee degene die niet aan een jaarcontract nog vastzit, vandaar dat het nu @home is, anders wellicht ADSL weer.

Ik ben gisteren overigens wat gaan proberen met de Linksys WRT54GL en ik moet zeggen dat ie het best aardig doet. Ik heb een grotere afstand met meer obstakels (flinke muur en verdieping hoger) genomen als straks van toepassing is en het signaal is nog goed te doen.

1). Het enige waar ik nog niet geheel aan uit ben is het WPA2-AES gebeuren. Ik kan dit instellen op de router, maar mijn PC vertikt het vervolgens om er contact mee te maken. WPA-PSK-AES gaat prima, maar met WPA2 moet ik simpelweg voor TKIP gaan. Komt iemand dit bekend voor? Omdat TKIP minder secure is als AES (staat me ergens van bij) kies ik momenteel voor WPA-PSK-AES, maar kent iemand het probleem met WPA2-AES en hoe kan dit opgelost worden?

Ter information: ik draai op mijn PC WinXP SP2 en heb de Windows XP Wireless Configuration uitgeschakeld zodat Linksys Wireless Network monitor beter zijn werk kan doen (doet ie ook). Het gebruik van die monitor van XP zelf is niet zo denderend.

2). Nog een klein puntje. Ik heb een WRT54GL-EU met firmware 4.30.0. Op Linksys.org staat slechts 1 gecontroleerde 3rd party firmware voor de GL, maar die is gebaseerd op 4.30.1. Alleen nu lijkt het dat 4.30.1 voor WRT54GL-DE geldt en die is niet te krijgen voor de EU versie. Heeft iemand bepaalde ervaringen opgedaan met de GL ism enige 3rd party firmware? Ik eindig liever niet met een brick :P
Pagina: 1