Toon posts:

P5k SE Mobo + 4gb ddr2 + ?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende.

Ik bezit zoals de topic ook zegt een P5k SE mobo met 4 Gb ddr2 kingston en een hele mooie Nemesis Elite edition kast.
Oh ja en een 8800GTS 640mb videokaartje

Het spul staat nu naast me bij me oude pc waar ik nu nog op werk.

Ik zit met een dilemma waar ik niet uit kom, deze pc die ik wil bouwen moet toekomst gericht zijn. Nu denk je heel simpel..koop een cpu ala C2D of QC en je bent klaar. Helaas niet voor mij.
Ik ben een gamer ene...eentje waarvan de fps dus rond de 30 min. moet liggen.

Nu komen hele vette games naar voren die gebruik zullen gaan maken van Direct X10. Je begrijpt mijn vraag, Crysis!
Het spel dat volgens reviews, geruchten etc.. etc.. zware systeemeisen zult gaan vragen.

Wat is nu wijsheid, een keuze van een paar eurotjes is het niet. en voor mijn salaris al helemaal niet. Ok het spel is nog niet uit op de markt, maar als ze al met bepaalde systeemeisen gaan gooien dan wordt ik af en toe wel bang dat ik niet straks een verkeerde keuze maak.

Al met al, als jullie een keuze moesten maken...

Welke Cpu nam je dan? Quadcore (ook al zijn er NU nog niet zoveel games in maak die hiervan gebruik gaat maken) of C2D. Is de QC toekomstgerichter of praat ik over ruim 3 jaar verder en ken ik beter voor de Core 2 Duo gaan en zit daar wel gebakken mee?

En ja heb tomshardware gekeken etc...maar die vertellen mij natuurlijk niet het antwoord waar ik naar op zoek ben :)

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
tja...ik heb het idee dat een QC wel leuk is, maar dat elke core niet echt volledig is (is wel zo, zit tussen mijn oren maar heb gewoon het idee dat zoiets nooit zo lekker kan lopen in zown kleine ruimte)....Nou is QC wel toekomstgerichter dus wat dat betreft wel trefzekerder....Zou zelf als ik jou was voor een dual core gaan...gezien ik het nut van quadcore niet echt inzie en ze allemaal afschuwelijk heet worden..

maja dat moet je zelf uiteindelijk beslissen....is ook beetje wat het budget toelaat natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
darkpluisje schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:26:
tja...ik heb het idee dat een QC wel leuk is, maar dat elke core niet echt volledig is (is wel zo, zit tussen mijn oren maar heb gewoon het idee dat zoiets nooit zo lekker kan lopen in zown kleine ruimte)....Nou is QC wel toekomstgerichter dus wat dat betreft wel trefzekerder....Zou zelf als ik jou was voor een dual core gaan...gezien ik het nut van quadcore niet echt inzie en ze allemaal afschuwelijk heet worden..

maja dat moet je zelf uiteindelijk beslissen....is ook beetje wat het budget toelaat natuurlijk ;)
Ja, inderdaad :) Nou budget probleem niet zo zeer zeker een probleem omdat ik wat gespaard heb. Alleen ik kan niet elke maand a 2 maanden een nieuwe cpu komen laat ik het zo zeggen :D
Alleen zoals ik begreep zou Crysis het eerste echte spel zijn die gebruik zal gaan maken van die cores en zou QC beter uit de bus komen qua prestatie in het spel dan C2D.
En over dat warmte probleem is inderdaad het tweede. Maar vraag me zekers dan af of Crysis de eerste is en dan ook voor lange tijd de enigste zal zijn of zou er daarachteraan nog een reeks games komen die er ook flink ervan zal gebruiken van de mogelijkheden van Quadcores.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Samenvatting: Welke cpu moet ik nemen om het speleltje Crysis te kunnen spelen?

Nou, wacht de reviews af, hier is nu weinig zinnigs over te zeggen. Wat wel bekend is, is dat het spel 64bit ondersteunt en multithreaded is. Dus als je nu een cpu wilt kopen neem de snelste die je kunt en wilt betalen. En bedenk ook dat sommige cpu's zich bijzonder makkelijk laten overclocken (b.v. de Q6600 draait probleemloos op 3GHz).

Veel succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Dit is echt een kwestie van nazoeken. Benchmarks, reviews en ervaringen kunnen dit soort dingen best vertellen :).
Zie ook PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.