Toon posts:

Video kaart advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een PC met een NCCH-DL mobo met een tweetal Xeons (3,4 Ghz) dr'op. Op het mobo bevinden zich 1 AGP Pro (geschikt voor 0,8V = 8x of 1.5V= 4x), een tweetal PCI-X sloten en een tweetal PCI sloten. Als video kaart heb ik een ATI Radeon X850 in AGP uitvoering. Als systeem XP maar ik zou op Vista kunnen overschakelen als dit nodig blijkt te zijn (doe het trouwens liever niet ;-)

Het systeem zelf bevalt prima maar ik vind dat de video wat betreft prestaties achterblijft. Ik heb eens rondgekeken voor een ander AGP exemplaar maar kom er niet echt uit, ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. En ja ik heb diverse posts in dit forum al doorgelezen. Ik vraag me af wat een goed keus zou zijn, ik lees allerlei hororverhalen over dubbele stekkers, verkeerde AGP typen e.d

Ik ben niet in eerste instantie in de goedkoopste kaart geinteresseerd wel in de betere en ja dan wil ik niet het risico lopen met d everkeerde kaart thuis te komen. Ik wil nog een jaartje of twee met dit systeem doen, in ieder geval totdat ik vastloop met games ;-) Ik doe niets met video oid dus dat is geen issue.

Heeft iemand een suggestie/ervaring met verschillende kaarten?

Groetjes!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 19:56 ]

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Hallo wanker :P

Als je een AGP kaart kan je nog heel wat in huis halen met de x1900 series of de 7800/ 7900 series

ik raad het aan om een Pci Express kaart te halen

Dx10 is nog nergens voor nodig en je betaalt er alleen maar extra voor terwijl je er geen fluit aan hebt ( de dx10 generatie kaarten van nu kunnen alle dx10 spellen amper afspelen )

dus als agp : X1950 PRo - meeste prestatie's voor je geld

Pci X : x1950 XT of een 8800 kaart

kijk eens op alternate.nl en ga naar grafische kaarten

bij AGP staat een hele lijst wat allemaal past in je pc

Pci ex precies het zelfde . mocht je andere kabels nodig zijn zitten die vrijwel bij elke kaart geleverd zodat je hem meteen kan aansluiten

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
ps : het verschil tussen AGP en PCI is minimaal , de bandbreedte van AGP word nog steeds niet ten volle benut

voordeel van een pci kaart : als je hem wilt verkopen brengt ie meer op dan een agp kaart

agp sterft als het ware gewoon uit

Verwijderd

geitema schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:16:
ps : het verschil tussen AGP en PCI is minimaal , de bandbreedte van AGP word nog steeds niet ten volle benut

voordeel van een pci kaart : als je hem wilt verkopen brengt ie meer op dan een agp kaart

agp sterft als het ware gewoon uit
Net omdat AGP kaarten zeldzamer zijn dan hun pci-e varianten zijn ze veel waardevaster. Je hebt 't dus bij 't verkeerde eind.

X1950pro, X1950XT en 7950GT zijn de snelste AGP kaarten (met de X1950XT als snelste).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
geitema schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:16:
Het verschil tussen AGP en PCI is verreweg van minimaal. AGP en PCI-E is daarentegen weer een ander verhaal.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoho mensen, let wel, PCI-X en PCI-Express (PCI-E dus) zijn NIET hetzelfde.
Alle midrange/highend kaarten die genoemd werden, vallen dus af!

AGP kaarten die nog beschikbaar zijn, zijn inderdaad zoals Geitema aangeef"t:
Ati X1900 series en de NVidia 7800/7900 series.

@ TS: Welkom in de nachtmerrie van serverboarden in game/allround PC gebruiken.
Levert je megaprestaties, maar met games bijblijven wordt lastiger...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Mooie tip die van alternate. Toch ga ik weer nat...vragen vragen ow wat een vragen..

IKk snap dit niet:

Een Sapphire Radeon X1950 PRO met 512 MB RAM kost € 159
Een GeCube Radeon X1950 XT met 256 MB RAM kost € 219,-....???

Ik maak hieruit op dat geheugen blijkbaar niet van dooslaggevende betekenis is... Ik zou zelf denken van wel..

Als ik bij Kelkoo koekeloer zie ik een aantal kaarten tussen de 80 en 180 euri.

Sapphire RADEON X1600 PRO AGP 512MB
Sapphire RADEON X1950 Pro AGP 512MB
MSI RX1650PRO-TD512 512MB
Sapphire RADEON X1650 PRO AGP 512MB

Honderd euri verschil voor wat eigenlijk? Hogere klock? Oh ja een 256 of een 128 bit bus...Om het nog erger te maken: Ik had ook gehoord dat er een HD 2900 in AGP uitkwam/was uitgekomen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 23:11 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-07 17:03
Het verschil tussen die 2 kaarten zit em in de verschillen in de snelheid van het geheugen, de snelheid van je gfx-chip en dingen als Pixel-Shaders.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm al ik het zo eens bekijk zo dus de ATI Radeon X1950 PRO uit het rijtje de beste keus zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Van een Tweaker (eh, ook al is hij een wanker... :+ ) verwachten we dat hij zelf op zoek kan gaan naar reviews en ervaringen. Als het om AGP gaat komt de X1950Pro dan erg snel naar boven als snelste kaart voor AGP. Enige vraag is of het zinnig is om zoveel te investeren in een legacy platform. Maarja, dat is een keuze die alleen jij kunt beantwoorden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.