Mini-DV speler

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 19:02
Op school moeten we alle lessen opnemen op Mini-DV bandjes, maar deze kan ik natuurlijk thuis niet zo af spelen. Nu kunnen we op school die bandjes wel naar DVD of pc zetten maar ik zou het een stuk makkelijker vinden als ik dit gewoon thuis kan doen. Is daar een goedkope oplossing voor? als ik het "aparaat" maar aan men pc kan hangen vind ik het goed; dus fire wire, usb, of via een TV kaart.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Yup, gaat perfect, capturesoftware zit in XP, en in Vista :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Snake schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:20:
Yup, gaat perfect, capturesoftware zit in XP, en in Vista :)
Dan moet je natuurlijk eerst een DV cam hebben.

Helaas zijn voor zover ik weet geen goedkope alternatieven om alleen DV bandjes af te spelen en via Firewire naar de PC te sturen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan een tape deck kopen en die via firewire aan je computer hangen, maar die zijn meestal bedoeld voor professioneel gebruik, een goedkope tweedehands camera met een DV-uitgang is meestal goedkoper.

Een ander alternatief is een video walkman, maar die zijn ook behoorlijk prijzig.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

MiniDV cams kosten hoeveel nu? 300-400 euro?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 19:02
Dat bedoel ik dus. Ik ga geen +200 euro uitgeven aan een camcorder die mini dv kan afspelen, maar jullie bevestigen dus wat ik al op het internet gevonden had. Er zijn geen goedkope spelers te vinden die dit kunnen.
Maar misschien dat iemand deze avond nog een goede oplossing heeft.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan op school de boel naar DVD te zetten en dan thuis te gaan bewerken ofzo. Of natuurlijk vragen of je de camera een dag mee naar huis mag nemen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt een dv camera zoeken (op markt plaat or V&A ) waarvan de opneem functie of de lens kapot is, zolang je maar kunt afspelen & fw hebt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35
Of je neemt het direct op een computer op, naar een externe harddisk, hoef je ook niet alles in te laden. Inladen gaat realtime, dus als je 8 uur les hebt moet je vervolgens nog eens 8 uur inladen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1