Toon posts:

[win 2003]Loopback processing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DC is gecrashed en heb deze opnieuw moeten opbouwen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1243052

Derhalve zijn dus ook de users en policies verloren gegaan.

Iedereen logt in via een Terminal server, enkel op dit systeem moet een policy worden toegepast.
Nu weet ik dat loopback processing moet worden enabled om dit te realiseren.

Volgens microsoft staat dit hier:
Group Policy Microsoft Management Console (MMC), click Computer Configuration:
Administrative Templates, click System, click Group Policy, and then enable the Loopback Policy option

Maar helaas kan ik hem niet terug vinden:
http://i184.photobucket.c...otprints2006/loopback.jpg

Er staat wel iets wat er op lijkt, maar als ik deze setting enable veranderd er niets.

Logisch resultaat is dat de policy wordt toegepast op alle pc's waar de domain users op inloggen.
  • OU Bedrijfsnaam
    • OU Server
    • OU Users
De policy staat op OU bedrijfsnaam.

Waar o waar is deze setting gebleven?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, ik ben een ezel. Althans... de vele overuren deze week beginnen me parte te spelen.

"This OU should not contain users or other computers so that domain administrators can fine-tune the Terminal Services experience"

Dit had ik over het hoofd gezien.

Topic kan dicht.
Ik ga frisse lucht nemen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Ik zou ook eens een begin maken met een backup strategy met name de system state van de domain controller zodat je niet wederom straks alles van scratch af aan moet opbouwen.

En inderdaad Loopback Group Policy Processing wordt alleen toegepast op de OU waar de terminal server(s) in staan. Je kunt kiezen tussen Replace of Merge in de policie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zorg voor een 2e DC en maak vanaf nu dagelijks een backup van de system state van de DC naar tape.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Noem me gek, maar in een kleine(re) omgeving laat ik de SystemState naar disk(file) schrijven en neem die vervolgens mee in de reguliere backup naar tape.
Als je een probleem hebt in je AD dan kun je gewoon de file erbij pakken, en je hoeft niet de tape af te laten zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

alt-92 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:34:
offtopic:
Noem me gek, maar in een kleine(re) omgeving laat ik de SystemState naar disk(file) schrijven en neem die vervolgens mee in de reguliere backup naar tape.
Als je een probleem hebt in je AD dan kun je gewoon de file erbij pakken, en je hoeft niet de tape af te laten zoeken.
* mutsje zegt alt-92 is knettergek :+
Pagina: 1