Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Combox in IE7 en Firefox als in Safari

Pagina: 1
Acties:

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik ben al een tijdje op zoek naar templates om mijn standaard selectielijst een mooie vorm te geven, alleen ben ik niet veel interessant tegengekomen tot vandaag; vandaag zat ik voor het eerst een tijdje achter MacOS en dacht ik wil Safari is uitproberen en ik zie meteen dat de vormgeving van buttons en comboboxen (vooral als je erop klikt en met veel <options> dat je onderaan een pijltje ziet waarmee je verder kan scrollen) zoveel mooier zijn dan bij IE7 of FF en nu wil ik de vormgeving van comboboxen in safari nabootsen in IE7 en FF met behulp van CSS, Javascript en XHTML alleen heb geen idee waar ik moet beginnen en kon er ook geen templates voor vinden, niet eens templates die er een beetje op lijken.
En vraag jullie om ideeen om mijn combobox in IE7 en FF om het zoveel mogelijk te laten lijken op de combobox van safari.

Mijn selectielijst ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<select style="width:100px;">
<option value="5">Logitech Cordless Desktop EX110 Zwart</option>
<option value="10">Logitech Cordless Desktop LX710 Laser Zwart,Zilver</option>
<option value="9">Logitech Cordless Desktop MX 3200 Zwart</option>
<option value="8">Logitech Cordless Desktop MX 5000 Zwart</option>
<option value="7">Logitech Cordless Desktop S 510 Zwart,Zilver</option>
<option value="6">Logitech diNovo Media Desktop Laser Zwart,Zilver</option>
<option value="18">Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000 Zwart,Zilver</option>
<option value="16">Microsoft Wireless Laser Desktop 6000 Zilver,Zwart</option>
<option value="13">Microsoft Wireless Optical Desktop 1000 Zwart</option>
<option value="14">Microsoft Wireless Optical Desktop 2000 Zwart</option>
<option value="15">Microsoft Wireless Optical Desktop 4000 Zwart,Zilver</option>
<option value="17">Microsoft Wireless Optical Desktop 700 Zwart</option>
</select>

http://www.swfemedia.com

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
je lijstje help absoluut niet om ons een idee te geven van wat je nou wilt.
Daarvoor zul je screenshots oid moeten posten.

Verder denk ik dat je het beste kunt beginnen met het maken van een begin. Je hebt nu nog niks begrijp ik?

Wanneer je een combobox wilt namaken zul je met divjes en plaatjes moeten prutsen icm javascript.

Wanneer je een bestaande combobox wil stylen kan dat wel met CSS, maar is begrenst (haal je denk ik niet het gewenste resultaat mee)

Zodoende zou ik zeggen:
begin eens met een ontwerp, hoe denk je het te gaan doen?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik mis een beetje wat je zelf hebt geprobeerd. Je hebt geen idee waar te beginnen: wat dacht je van Google, noem eens wat keywords op die zo in je hoofd komen en ga daar eens op zoeken? Wat voor resultaten krijg je terug en waarom zijn die niet toereikend voor jouw probleem?

Je kan overigens code-tags ook een language meegeven voor de leesbaarheid: zie ook Overzicht van UBB-codes #tag_code

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 11:02

koekiemonster

want a cookie

Volgens mij heb je niet echt hard gezocht...
een combobox heeft ook wel een select of een dropdown. Probeer dat eens met de termen CSS of style en je komt een heel eind.

in firefox kun je gewoon gebruik maken van background-image: url( myImage.jpg), maar IE ondersteunt dat volgens mij niet, maar daar kun je je scrollbar weer gigantisch stylen [wat niet w3c is helaasch]

[webhero.nl]