Toon posts:

Netwerkje voor internet deling????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een netwerkje aan te leggen. Wij hebben onze schuur omgebouwwd tot een kantoortje, en daar wou ik een licht systeempje neerzetten met een modem, en een netwerkkaartje en een hub. Van daaruit wou ik naar drie pc's in huis een kabel leggen een netwerk wantcontactrdoosje bij elke pc en een netwerk kaart in elke pc. Er zit ongeveer 65 meter tussen de netwerk hub en de pc's. Moet dit kunnen werken???
En hoe moet ik dit software matig aanpakken?
Please help me voor ik ales aan ga schaffen

Verwijderd

Topicstarter
Please ook advies wat voor pc ik als hoofd pc moet gebruiken dus de pc met de internet verbinding. Is een 486 DX 100 Al voldoende met win 98 Het hele netwerk moet draaien op win98

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Om te beginnen zou ik de hub op een centrale plek neerzetten, Scheelt een hoop bekabeling.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
winroute op je server pc zetten.
Eerst bij de kaart die direct op internet verbonden staat nat aanzetten, je password ff veranderen. En klaar.

Ja win98 draait wel op die 486, heb er zelf ooit nt4 op gehad moest eigenlijk ook als server dienen alleen de nieuwe winroute trektje ie nie :?

Verwijderd

Topicstarter
je kunt toch ook gewoon het protocol ics internet connectiopn sharing in win 98 activeren? Dan hoef je winroute ook niet te kopen (zal ook wel een duur progje zijn?)

Verwijderd

ja zeker loopt dat... ik heb ook WIN Me op een 486dx2 66@50 Mhz / 48MBAfbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~w.lingeman/boos.gif

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 13:23 schreef noshit het volgende:
Om te beginnen zou ik de hub op een centrale plek neerzetten, Scheelt een hoop bekabeling.
Waar je de HUB ook zet, het kost je altijd even veel bekabeling.

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 15:22 schreef DUKEFLO het volgende:

[..]

Waar je de HUB ook zet, het kost je altijd even veel bekabeling.
nee hoor, als je 2 pc's in de ene kamer hebt en 1 pc in de andere waar moet je hem dan neerzetten......

Pcies ;)

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Hoe kan je nu ooit WinMe op een 486DX draaien als de minimum specs P150 zijn????

Netwerk is easy en ICS ook! Suc6

Verwijderd

Waarom denkt hier niemand aan linux? Als je er een beetje over leest (www.linuxdocs.org), is het makkelijk in te stellen. Dan kun je de comp tenminste ook nog eens een weekje aan laten staan zonder 15.343.453 blauwe schermen. :)

Verwijderd

of neem freesco dat draait op de langzaamste 486 nog...

en je kan winroute ook kraken,
(sorry admins-ik zal het niet meer over illegale praktijken hebben!)
dus als je niet een echt groot bedrijf bent maakt het niet zoveel uit lijkt me...
maar linux werkt toch beter, en het trekt minder van je systeem dan windoos.

winICS is compleet onbetrouwbaar...

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

gewoon windows 98 (1e editie) en Winroute gebruiken werkt perfect!! (bij mij dan)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
- Geen winroute, maar sygate
- geen win98 maar NT4

Heb hier een server draaien met mailtraq, DNews en Sygate, allemaal op een 486DX4-120, 32MB en NT4 Server (op FAT16, NTFS is sloom)

Draait nu al een week, en nog geen fout gehad. Ja, AL EEN WEEK, omdat mijn moeder zo slim is om hem aan te zetten terwijl ie dat al is (je hoort em niet boven je ademhaling uit)

Verwijderd

check ff http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/124350
daar heb ik de uitleg gedaan voor het netwerk opzetten. Daarna (als het werkt) installeer je winroute bvb en dat stel je in op 1 pc (diegene die op de kabel aansluit).
die pc krijgt als ipadres bvb 192.168.1.1

In winroute admin ga je naar interface table bij settings, en daar zet je de NAT aan bij de kabel-netwerkkaart en NAT uit bij het interne netwerk.

Op de andere pc's zet je bij tcp-ip ip-adressen alsd 192.168.1.2, 192.168.1.3 enz.
Als gateway kies je 192.168.1.1 en als dns ook 192.168.1.1
Dan zou het moeten werken.

Raadpleeg de helpfile ook, die legt het redelijk goed uit.

Suc6

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Even andwoord op je bekabelings vraag :
65 meter is geen probleem , je kunt tot max 100 meter gaan met CAT 5 bekabeling ( afstand hub ---> p.c. )

En wat betreft je server, iedereen heeft er zo zijn persoonlijke mening over zoals je al gezien hebt, persoonlijk zou ik voor een NIET WINDOWS oplossing gaan omdat :

a: je moet een licentie windows kopen

b: als je internet sharing goed en veilig wilt doen je externe software moet installeren en dus ook weer moet aanschaffen

c: Een Linux of open-,net BSD of Freesco stabieler zijn en met een minder zwaar systeem al tevreden zijn.

Maar mocht je helemaal geen kennis en geen zijn en of tijd hebben om aan zo'n niet windows o.s. te beginnen dan kun je altijd voor een windows oplossing kiezen. Ieder zo zijn eigen smaak * cyclone :)

Sucses

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Pagina: 1