Toon posts:

Werkt m'n dual core wel ok?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een paar maanden geleden een dual core PC gekocht. AMD3800 x2 ofzo.

Mijn vorige PC was single core, ik weet niet precies wat voor maar het was zeker weten een stuk trager. Er zit ook een betere videokaart in dan m'n vorige PC, van 6600GT naar 7600.
Het enige wat minder is in m'n huidige PC is dat er 1GB ram in zit ipv 2GB. Ook zit er Vista op (*kots*). Ik heb het idee dat deze PC trager is, en op z'n best even snel.

Er staat op dat er de AMD processor 64-bit is, maar als ik nvidia drivers installeer dan lukken de Vista 64bit versies niet. Alleen de 32-bit versie lukt.

Is dit normaal? En waar kan de vertraging aan liggen? Een kennis van een kennis ontdekte bij zichzelf dat dual core niet aan stond in de bios, en dat hij dat na ontdekking kon veranderen. Maar het kan natuurlijk ook aan de 1GB geheugen liggen. Gaat de performance heel erg omhoog als ik een extra bankje RAM koop?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er moet wel de 64-bitsversie van Windows Vista geïnstalleerd zijn willen de 64-bitsdrivers werken.

Verder, ja, meer ram merk je.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je een 32bits OS hebt gaat 64bit software nooit werken, heeft de CPU verder helemaal niets mee te maken.

Vista is sowieso zwaarder dan XP, dus als je vorige PC XP had kan het best zijn dat deze nieuwe PC minder snel lijkt te zijn.

Voor Vista is 2GB stukken beter dan 1GB. Je zal er met een reepje extra zeker op vooruit gaan.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

Vista is zowieso trager dan XP, omdat Vista 3D is en XP 2D. Verder werken 64bits drivers alleen als de windows ook 64bits is. Probeer eens Aero Glass uit te zetten, hier word hij ongetwijfeld sneller van.
Over de RAM: Bij windows vista word 2Gb aangeraden en je kan er nooit genoeg van hebben. 2Gb zal je dan ook merken.

EDIT: te sloom :(

[ Voor 4% gewijzigd door Moortn op 06-09-2007 14:09 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 22:24

Thandor

SilverStreak

Dit is met een beetje zoekwerk ook wel zelf te vinden :). Je hebt een 64bits OS nodig om 64bits drivers te installeren.
Wat betreft het geheugen: PMG FAQ - Hoeveel geheugen heb ik nodig?. Tevens kun je met de search hier ook wel het e.e.a. over vinden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.