Domeinnaam claimen familie

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik zag net een ander topic, maar je mag niet kapen!

Ik wil mijn naam 'fictief.com' hebben. Het is de familienaam, mijn achternaam dus. Een neef van mij met een andere familienaam heeft fictief.com geregistreerd.
Hij heeft dus niks met de naam fictief. Hij heeft wel een ICT-bedrijfje gekoppeld aan die naam!

Zachte drang, overkopen, familieband (beetje negatief nu oa door andere dingen {voor de nieuwsgierigen onder ons}) heeft niet mogen baten.

Hebben jullie een idee wat ik zou moeten doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Dazsur op 06-09-2007 14:03 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:19
Jammer maar helaas, hij was eerder met registreren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Je kan niks doen :) Hij heeft zowel de naam geregistreerd alsmede het domein.. En je hebt niet 'recht' op het domein omdat het toevallig jouw achternaam is (want er zijn er nog tientallen met die achternaam, zou raar zijn als die hem dan weer van jou konden stelen, of niet? ;))

Dus gewoon een .nl of .net, etc domein aanvragen als je die naam graag wilt..

Of gewoon www.famfictief.com

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 14:08 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Neem een accountje van je neef ?

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 19:20

-d-

edit : laatmaar :)

[ Voor 83% gewijzigd door -d- op 06-09-2007 16:29 ]

• Dazsur
Het heeft dus geen zin om een bedrijf (bijv. Alphamegahosting) de opdracht te geven om te loeren? Jammer hoor.
Afwachten dan maar tot hij bankroet gaat en geen geld meer heeft om te betalen!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je kunt aantonen dat hij domeinkaper is maak je enige kans, anders niet. Maargoed, ik het hem nog eens vriendelijk vragen, enventueel voor een vriendenprijsje.

Anders is fictief.eu natuurlijk wel leuk, of wat voor extensie dan ook...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dazsur schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:47:
Het heeft dus geen zin om een bedrijf (bijv. Alphamegahosting) de opdracht te geven om te loeren? Jammer hoor.
Afwachten dan maar tot hij bankroet gaat en geen geld meer heeft om te betalen!
Te loeren naar/voor wat?
TheZeroorez schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:49:
Als je kunt aantonen dat hij domeinkaper is maak je enige kans, anders niet. Maargoed, ik het hem nog eens vriendelijk vragen, enventueel voor een vriendenprijsje.
Je mag in principe redelijk doen met een domein dat je wilt. En er lijkt me weinig sprake van kaping, het domein is gewoon geregged (hoewel het flauw is om eigen familie niet het familie-domein te geven).

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Mjah ik wil ook een domeinnaam hebben die in '97 door een bedrijf is geregged. Het bedrijf heeft vrijwel niks met de domeinnaam te maken, maar trekt veel hits. Het is mijn familienaam en bovendien een bedrijfsnaam van een bedrijf wat meer dan 60 jaar bestaat [familiebedrijf] en officieel geregistreerd is. Toch kan ik het domein niet krijgen, das gebleken bij navraag bij sidn en juridische navraag. Je moet gewoon zelf vroeg reggen das de enige optie, zelf een rechtszaak kan op allerlei kleine dingen in jouw nadeel uitpakken.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 20:09
Als je die naam registreert als merknaam, mag je toch wel bij de sidn dat domeinnaam claimen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

freakingme schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:42:
Als je die naam registreert als merknaam, mag je toch wel bij de sidn dat domeinnaam claimen?
Alleen als de registratie van de merknaam ouder is dan de registratie van de domeinnaam.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Je kan hem niet aanwijzen als domeinkaper, aangezien hij er een bedrijf op voert. Dat is zelfs een sterker argument voor hem, om het te mogen houden. Familienaam maakt niks uit en merknaam inderdaad als het ouder is. Geen schijn van kans helaas.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 20:09
Voor de TS is het misschien 'helaas'. Ik vind het huidige systeem wel goed. Stel je voor dat iemand zomaar een domeinnaam van je kan overnemen (terwijl je er zelf al bep. dingen mee doet).....

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Neem anders de .net of .eu versie van dat domein. (Waarom zou je als privépersoon trouwens met .com willen werken? Dat TLD is voor bedrijven, companies.)

Of vraag om een subdomein, en zet je website op http://daszur.naam.com.

[ Voor 34% gewijzigd door pinockio op 07-09-2007 00:12 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Kan je niet bijv achternaam.nl of .com / .net reggen, en vervolgens subpagina's maken naar jan.smith.nl ? Er worden een hoop domeinnamen gekaapt, geregged om vervolgens niets op te zetten, of woekerprijzen voor vragen zoals blixem internet dat bijv doet. Je zal er toch iets anders voor moeten bedenken :)

• Dazsur
Thanx thanx voor alle reacties.
Het is dus: - dat ie failliet gaat of vergeet te betalen, waardoor je na 3 maanden (dacht ik) snel de domeinnaam zelf kan laten reggen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dazsur schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 02:02:
Thanx thanx voor alle reacties.
Het is dus: - dat ie failliet gaat of vergeet te betalen, waardoor je na 3 maanden (dacht ik) snel de domeinnaam zelf kan laten reggen.
Erg leuk om te willen dat een neef failliet gaat, alleen maar voor een domeinnaam :X . Waarom zou je uberhaupt een *.com domein willen hebben voor een familienaam?

Je kunt ook eens naar fictief.name gaan kijken. Ik kon mijn voornaam of achternaam niet meer als nl of eu domein krijgen, en heb nu voornaam.name als domein.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 07-09-2007 02:12 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1