Videokaart aanraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-07 13:45
Hey all,

Jaja, weer zo'n "Ik heb geen idee welke videokaart ik moet nemen"-topic, sorry daarvoor maar op gebied van gfx kaarten ben ik nogal, ehm, noobish :+

Oke, ik krijg binnenkort een nieuwe pc en zoek een nieuwe videokaart voor leuke games. Moet wel PCI Express zijn :)

Wat ik ermee wil:
- Gamen. Games zoals CoD2 enzo op medium gfx, hoeft echt niet zo'n ubermonster te zijn die Crysis op high trekt O-)
- Sterk in OpenGL, aangezien ik Compiz Fusion nogal handig vind :) (Dus ook Linux drivers. Ati of nvidia zijn allebei wel oke)
- Uitgang? Ik heb een VGA beeldscherm (AL1917W) maar kan altijd nog een verloopstekkertje kopen he ;)
- Budget.. tja, nieuw mag 'ie best 150,- ofzo kosten, als hij tweedehands maar onder de 80,- verkrijgbaar is (Marktplaats powerr :*))

Suggesties? En graag ook ervaringen? :)

Homey — Critics are those without skills to create.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat heb je zelf zoal gevonden?

Tja zo'n antwoord kon je natuurlijk verwachten.

[ Voor 52% gewijzigd door DeeJee op 06-09-2007 13:29 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:45
ATi Radeon X1950 Pro? Eventueel de 512MB versie. Als je maar DDR3 neemt :)

• WeeJeWel
@DeeJee, heel wat kaarten, en daarom post ik dus hier.. je kent het spreekwoord over die bomen en het bos wel he ;)

@Ricardo87, ziet er leuk uit, helaas kan ik zo geen tweedehands kaart vinden.. kan natuurlijk ook wat over de kwaliteit en tevredenheid van de gebruikers zeggen he :P
Edit: zie nu wel dat er wat zijn, maar die liggen rond de 130-140 euro.. met een iets mindere kaart zou ik ook wel tevreden zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door WeeJeWel op 06-09-2007 13:37 ]

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 10:51
Simpel: alles vanaf 100 euro presteert prima, waarbij Geforce op drivergebied wat beter is dan Ati, met name onder Vista.

De vraag is dus eigenijk: hoeveel wil je eraan besteden? ;)

edit: okee, 150 dus.. volgende vraag: ga je met Vista aan de gang? Is DX10 nodig?

TIP: Wat je scherm betreft: als er een DVI-connector op zit, gebruik die dan! DVI zit standaard ook op alle kaarten en geeft een veel mooier beeld dan een VGA-connector: De digitaal->analoog (op je kaart)en analoog->digitaal (in je monitor) vertaalslagen sla je hiermee over, waardoor je beeld veel scherper wordt. :Y

[ Voor 52% gewijzigd door poktor op 06-09-2007 13:44 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:45
WeeJeWel schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:34:
@DeeJee, heel wat kaarten, en daarom post ik dus hier.. je kent het spreekwoord over die bomen en het bos wel he ;)

@Ricardo87, ziet er leuk uit, helaas kan ik zo geen tweedehands kaart vinden.. kan natuurlijk ook wat over de kwaliteit en tevredenheid van de gebruikers zeggen he :P
Edit: zie nu wel dat er wat zijn, maar die liggen rond de 130-140 euro.. met een iets mindere kaart zou ik ook wel tevreden zijn :)
Prima te krijgen hoor voor 99,95 *nieuw*:

http://www.cool-prices.nl...DR3%20(PCI-e,%202x%20DVI)

• WeeJeWel
Over vista maak ik me geen zorgen, dat is wel het laatste wat op m'n pc komt ;)
En m'n scherm heeft helaas alleen een VGA aansluiting..

En ja, wat zijn jullie ervaringen? Ik zoek gewoon een aanradertje, goedkoop maar toch goede prestaties :) En hoeveel ik wil besteden is eigenlijk moeilijk te zeggen, omdat ik toch bijna altijd tweedehands koop. (Hij doet 't of hij doet 't niet, slijtage is toch erg zeldzaam onder chipsets).

Laten we zeggen maximaal 100,- voor een tweedehands kaartje.Dit betekent dus niet dat ik dat er echt aan uit ga geven he, maar dat dat echt m'n maximum is. Dus als een kaartje van 70-80,- ook goed presteert, gaat daar mn voorkeur naar uit etc, nouja je begrijpt me wel denk ik :P

[ Voor 4% gewijzigd door WeeJeWel op 06-09-2007 13:46 ]

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 10:51
WeeJeWel schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:45:
Over vista maak ik me geen zorgen, dat is wel het laatste wat op m'n pc komt ;)
En m'n scherm heeft helaas alleen een VGA aansluiting..

En ja, wat zijn jullie ervaringen? Ik zoek gewoon een aanradertje, goedkoop maar toch goede prestaties :) En hoeveel ik wil besteden is eigenlijk moeilijk te zeggen, omdat ik toch bijna altijd tweedehands koop. (Hij doet 't of hij doet 't niet, slijtage is toch erg zeldzaam onder chipsets).

Laten we zeggen maximaal 100,- voor een tweedehands kaartje.Dit betekent dus niet dat ik dat er echt aan uit ga geven he, maar dat dat echt m'n maximum is. Dus als een kaartje van 70-80,- ook goed presteert, gaat daar mn voorkeur naar uit etc, nouja je begrijpt me wel denk ik :P
Okee, voorbeeldje: In mijn eigen pc zit een Geforce 7600GT van ASUS, waarmee ik Bioshock geheel heb uitgespeeld, met alle instellingen op High, zonder ook maar één hapering.. :)
Mijn pc is een P4 (geen dual core) 3GHz met 2GB ram. Hierop draait Vista Ultimate.. :)

EDIT: Ook ubuntu kan heel goed met deze kaart overweg heb ik onlangs gemerkt, toen ik versie 7.04 uitprobeerde. Alles werkte in 1 keer goed!
Ik heb ook een 6600 gehad, maar die was net effe te traag voor het gamen. Mijn vader heeft die nu.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door poktor op 06-09-2007 14:13 ]

• WeeJeWel
Oke, bedankt poktor! Die ziet er ook wel leuk uit :)

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-07 09:21
Koop een 19XX of 79xx danwel een 8600 als je DX10 wilt hebben. Ik heb sinds kort een tweedehands 7900 en die bevalt uitstekend :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
WeeJeWel schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:27:
Jaja, weer zo'n "Ik heb geen idee welke videokaart ik moet nemen"-topic, sorry daarvoor maar op gebied van gfx kaarten ben ik nogal, ehm, noobish :+
Doe daar wat aan, lees reviews en bekijk ervaringen van anderen. Op die manier kan je deze keuze prima zelf maken :)

Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.