Toon posts:

Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Heb even in het "LET OP..." gedeelte gekeken hoe ik een dergelijke vraag moet neerzetten.. nah ja, daar gaat ie ;)

Ik zoek dus een nieuwe videokaart.. maar welke moet ik nemen!?
Spellen als Oblivion e.d. kan ik nu wel spelen maar niet zoals het hoort natuurlijk :-P Bioshock moet met de nieuwe kaart ook fatsoenlijk draaien. De demo draaide wel... maar met bijna alles op low.. dat is natuurlijk niet echt leuk.
Mijn systeem bestaat nu uit een Asus a8n SLI mobo, een AMD 64 3200+ CPU, 1gb ram, geforce 6600 GT (550 bij 1050) en een 350 watt voeding. Ik draai XP SP2 pro.

Laat ik maar gewoon ff dat lijstje snel afgaan zoals in jullie guide staat:

Prijs: tot ongeveer 250 euro.
Prestaties: Aanzienlijk beter dan mijn huidige kaart. Moet Bioshock met redelijke FPS en graphics aankunnen.
Beeldkwaliteit: DVI
Geluid: maakt me niet uit.
Hitte en/of ruimte: moet passen op mijn MOBO.
Stroomverbruik: mijn huidige voeding moet het wel aankunnen
Overclockmogelijkheden: graag
Compatibility: moet in mijn configuratie passen

Ik ben er even vanuit gegaan dat ik alleen met een nieuwe videokaart al een eind kom... maar het zou me ook niks verbazen als ik meer moet upgraden voor mijn wensen... laat het maar horen!

Verwijderd

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? is er juist voor bedoeld om duidelijk te maken waar je allemaal op moet letten bij het aanschaffen van een videokaart. Je zult dit echter wel zelf uit moeten zoeken. Maak gebruik van de pricewatch en Google, dan kom je een heel eind. Vergelijk de specificaties van videokaarten, zoek benchmarks op waar verschillende kaarten worden vergeleken, etc.

• Blaizer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:04
Ik denk dat een 8600 GTs voor jou de beste oplossing zal zijn, enkel vrees ik ervoor dat je voeding en je cpu ook aan vervanging toe zijn als je bioshock en oblivion vlotjes wil draaien ;)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kan wel een hele dikke kaart kopen, maar dan is binnen no-time je cpu de bottleneck. Ik zou je een x1950XT of inderdaad een 8600GT(S) aanraden. Snellere kaarten vergeleken wat je nu hebt, niet te duur. Helaas slurpen deze wel wat stroom, dus moet je even naar je voeding kijken of deze dat trekt.

[ Voor 35% gewijzigd door Kurios op 06-09-2007 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt! Die 8600 had ik al een beetje op het oog...
Is SLI misschien een optie? Heb de mogelijkheid namelijk wel... maar hoor er niet echt fantastische verhalen over... Waarschijnlijk trekt mn voeding dat niet trouwens... maar goed, die is te vervangen.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 10:49
Ik neem aan dat weet of je moederbord met AGP of PCI-express hebt.

Zeker als je AGP hebt, kan je ook de ATI 1950Pro overwegen. Deze is veel sneller dan een 8600GT(S), en je bent voor ca. € 150 klaar.

Waarschijnlijk moet je je voeding ook vervangen.

succes.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:19:
oke, bedankt! Die 8600 had ik al een beetje op het oog...
Is SLI misschien een optie? Heb de mogelijkheid namelijk wel... maar hoor er niet echt fantastische verhalen over... Waarschijnlijk trekt mn voeding dat niet trouwens... maar goed, die is te vervangen.
SLI is alleen interessant als je het met 2 van de snelste kaarten doet die er zijn. Anders is 1 snelle kaart sneller dan 2 langzamere (en het scheelt ook flink in stroomverbruik).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

bertus74 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:29:
Ik neem aan dat weet of je moederbord met AGP of PCI-express hebt.

Zeker als je AGP hebt, kan je ook de ATI 1950Pro overwegen. Deze is veel sneller dan een 8600GT(S), en je bent voor ca. € 150 klaar.

Waarschijnlijk moet je je voeding ook vervangen.

succes.
In de OP staat duidelijk vermeld dat TS een Asus a8n SLI heeft. ;) Dus voorzien is van twee PCI-e 16x sloten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 10:49
_Dune_ schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:36:
[...]

In de OP staat duidelijk vermeld dat TS een Asus a8n SLI heeft. ;) Dus voorzien is van twee PCI-e 16x sloten.
Je hebt natuurlijk gelijk over dat moederbord. (Beetje dom van me).

Toch blijft de blijft de ATI 1950 xxx een goed alternatief voor weinig geld als je niet perse directx 10 ondersteuning wilt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Beetje zelf inlezen verwachten we op Tweakers wel.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.