[2003] Standaard alleen POP3 server

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Topicstarter
Een klant van ons heeft een 2003 standaard server, welke niet door ons is ingericht, nu halen alle TS gebruikers middels pop accounts email op bij de provider.

Echter nu wil de klant liever gebruik gaan maken van de exchange server, als ik op de server kijk zie ik staan dat de server is ingericht als POP3 mailserver.

Hoe kan ik de exchange server installeren op deze server en hem activeren zodat we die voortaan kunnen gaan gebruiken ?

Klant heeft helemaal geen cd's liggen en heeft geen contact meer met de vorige systeembeheerder.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 09:57
De 2k3 standard server wordt geleverd met een basic mailservice (pop3 + smtp), exchange zit hiet niet bij.

Dus je klant zal ff het echange pakket (> 600euro) moeten kopen voor je het kan installeren :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaRKie op 06-09-2007 08:36 ]

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Topicstarter
OK vandaar dat ik hem niet kon vinden,

Die 600 Euro zal niet echt het probleem zijn, kan ik dat gewoon op een bestaande server draaien of zijn die risoco's dat het misgaat erg groot ?

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 09:57
Het gaat zeer waarschijnlijk meer zijn dan 600, daarom dat ik er > voor had staan, hangt volgens mij ook af van het aantal users dat je wilt gebruiken erop. Het zal wel eerder naar de >1000 gaan denk ik, maar ben er niet zeker van.

Je kunt het gewoon op die 2k3 server installeren, wat de risico's zijn, dat kan ik niet zeggen.

Maar zo te horen weet je er zelf niet zoveel van, misschien is het goed om externe hulp in te roepen als het om een bedrijfskritische server gaat? Installeren zal wel niet zo moeilijk zijn, maar goed configureren is waarschijnlijk iets lastiger.

[ Voor 9% gewijzigd door DaRKie op 06-09-2007 08:50 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Renever ik verwijs je graag naar de deployment-documentatie van Microsoft, daar staat het allemaal in. GoT is geen plaats waar je je helpdeskvraagjes zomaar even kan dumpen, zie daarover ook Het algemeen beleid

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.