computer aanzetten via telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:28
ik wist niet of dit topic nou bij overige hardware, moederboarden of bij telefoons hoorde, en heb het uiteindelijk maar in OH gezet, mijn excuses als mijn denkwijze verkeerd is.

maar wat ik dus wil doen is het volgende: ik heb af en toe op school bestanden van mijn computer thuis nodig, die ik dan overzet via orb op zich perfect, maar hiervoor moet mijn computer de hele dag aanstaan. omdat dit een beetje zonde is van de stroom, maar eens zitten bedenken hoe ik dit het makkelijkste op kan lossen.
WOL(wake on lan) is voor mij geen optie, omdat mijn netwerkkaart hier geen zin in heeft, en omdat veel sites op school zijn geblokkeerd, waaronder magic packet-sites. ten vierde omdat er geen magic-uitschakel-packet bestaat (toch?).

toen kwam ik op het idee om een oude telefoon uit elkaar te slopen en deze dan aan te sluiten op mijn computer. nu ben ik een beetje aan het experimenteren geweest, maar ik heb nog een aantal vragen, voordat ik dingen ga opblazen.

1. wat is het slimste: de trilmotor(3.7 volt) of het speakertje te gebruiken om aan te schakelen
2. hoe kan ik dit het beste aanpakken? direct draadjes van trilmotor of speaker naar pwrbtn?iets met een relais doen?
3. wat is het voltage wat ik op het moederboard moet (en mag) zetten om hem aan te zetten?dit kan je natuurlijk meten met een multimeter, maar dan valt mn pc uit, en lijkt me het voltage niet meer hetzelfde
4. is het misschien een optie een bewegend ijzertje oid aan de trilmotor te maken, wat op zijn buurt als hij gaat draaien 2 draadjes verbindt?

het enige is, dat het trilmotortje 5 keer kort achter elkaar trilt als je belt, maar ik heb al getest dat je met 5 keer achter elkaar even kort op de aanknop drukken de pc gewoon aankrijgt.

een hoop vragen, maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wake On Ring/Modem?

De meeste modems/BIOS'en ondersteunen dat wel :)

• ChaosZ0ne
Erkens schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:28:
Wake On Ring/Modem?

De meeste modems/BIOS'en ondersteunen dat wel :)
ook dit heb ik aan zitten denken, alleen vergeten te vermelden in de SP.
het probleem is dat we hier geen isdn hebben (gister gevraagd aan kpn, dan moeten we een 2e koperlijn, gaat ong 300 eur kosten...), en de telefoon hier best vaak afgaat, oftewel dan staat ie alsnog heel de dag aan. ook kan je hem hier bij mijn weten niet mee uitschakelen, wat bij een druk op prwbtn wel gebeurt.

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
Je kan toch bij energiebeheer inschakelen na zo veel minuten dat het systeem automatisch op standby gaat, ja dat is niet compleet uit, maar bespaart je toch wat stroom

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ChaosZ0ne schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:34:
[...]

ook dit heb ik aan zitten denken, alleen vergeten te vermelden in de SP.
het probleem is dat we hier geen isdn hebben (gister gevraagd aan kpn, dan moeten we een 2e koperlijn, gaat ong 300 eur kosten...), en de telefoon hier best vaak afgaat, oftewel dan staat ie alsnog heel de dag aan. ook kan je hem hier bij mijn weten niet mee uitschakelen, wat bij een druk op prwbtn wel gebeurt.
Je hebt daar geen ISDN voor nodig hoor :o
Het probleem dat hij aangaat zodra "iemand" belt heb je sowieso als je iets op de telefoon wilt laten inschakelen. Uitschakelen van de PC zou ik gewoon zelf doen via internet (ssh/remote desktop etc)

Verwijderd

Je zult even op GoT moeten kijken, toevallig heb ik laatst een project gezien van iemand die het met een oude mobiele telefoon voor elkaar heeft gekregen!

• ChaosZ0ne
krijgnuwat schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:39:
Je kan toch bij energiebeheer inschakelen na zo veel minuten dat het systeem automatisch op standby gaat, ja dat is niet compleet uit, maar bespaart je toch wat stroom
stom dat ik daar niet aan gedacht heb... hoe zit dit eigelijk, als ik de verbinding verbreek met orb/webserver gaat ie na een x minuten uit, of registreert hij die verbinding niet, en gaat ie na het aanzetten (als ik er niet fysiek achter zit) sowizo na x aantal minuten uit?
Erkens schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:39:
[...]

Je hebt daar geen ISDN voor nodig hoor :o
Het probleem dat hij aangaat zodra "iemand" belt heb je sowieso als je iets op de telefoon wilt laten inschakelen. Uitschakelen van de PC zou ik gewoon zelf doen via internet (ssh/remote desktop etc)
okee, maar ik neem gewoon een simkaartje waarvan niemand het nummer kent, dan zal ik daar weinig last van hebben (heel af en toe misschien een verdwaalde die verkeerd verbonden is, maar dat kan ik wel aan, ipv 10 keer op een dag dat ie aanspringt...)
het probleem van schoolcomputers is, dat je er niets op mag/kan installeren, en hier wordt streng op gecontroleerd. ook staat alleen port 80 op school open, dus remote desktop gaat m niet worden.
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:41:
Je zult even op GoT moeten kijken, toevallig heb ik laatst een project gezien van iemand die het met een oude mobiele telefoon voor elkaar heeft gekregen!
als het het zelfde topic is wat ik in mijn hoofd heb, en die kan ik zo even niet vinden, zal zo nog even zoeken, is alle uitleg daar "ik heb het speakertje op mijn pc aangesloten", weinig zinnigs dus...

[ Voor 53% gewijzigd door ChaosZ0ne op 06-09-2007 08:45 ]

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 11:44

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

Zou zeggen neem eens kontakt op met Frits K. (zie zijn website http://www.picbasic.nl/ )

Hij zet zijn bad aan dmv een telefoontje.

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
ChaosZ0ne schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:41:
[...]

stom dat ik daar niet aan gedacht heb... hoe zit dit eigelijk, als ik de verbinding verbreek met orb/webserver gaat ie na een x minuten uit, of registreert hij die verbinding niet, en gaat ie na het aanzetten (als ik er niet fysiek achter zit) sowizo na x aantal minuten uit?
Als de computer na zoveel minuten inactiviteit heeft, ligt er aan hoeveel jij instelt. gaat de computer vanzelf op standby

Verwijderd

Pc met mobiel opstarten en weer afsluiten.
Computer starten met telefoon
[EL] pc starten met telefoon

etc :) Valt dus niet onder 'overige hardware' maar meer onder electronica forum :)

@ hieronder; ik snap ook niet wat er zo moeilijk is aan zoekenop GoT naar 'computer uitschakelen mobiel' >:)
http://gathering.tweakers...elen+via+mobiel&where=GoT

staan vast wel wat meer linkjes :) Denk wel dat mobiel het makkelijskt is; je koopt eventueel een goedkope nieuwe simkaart en niemand heeft je nummer (behalve provider) en dus zul jij enige zijn die de PC op die manier kan starten...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 08:49 ]

• ChaosZ0ne
krijgnuwat schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:43:
[...]

Als de computer na zoveel minuten inactiviteit heeft, ligt er aan hoeveel jij instelt. gaat de computer vanzelf op standby
okee, maar ik bedoel, telt hij een webserververbinding/verbinding met orb/ftp oid ook als activiteit?
ah geweldig! danku, vandaar dat ik al zo weinig vond

[ Voor 38% gewijzigd door ChaosZ0ne op 06-09-2007 08:47 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ChaosZ0ne schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:41:
okee, maar ik neem gewoon een simkaartje waarvan niemand het nummer kent, dan zal ik daar weinig last van hebben (heel af en toe misschien een verdwaalde die verkeerd verbonden is, maar dat kan ik wel aan, ipv 10 keer op een dag dat ie aanspringt...)
het probleem van schoolcomputers is, dat je er niets op mag/kan installeren, en hier wordt streng op gecontroleerd. ook staat alleen port 80 op school open, dus remote desktop gaat m niet worden.
Dan gooi je een webserver op je bak waarin je een beveiligde pagina hebt waarmee je je pc kan afsluiten?

Maar ehm, als je op school zit, waarom gebruik je niet een usb stick ofzo? Zo had ik vroeger gewoon voldoende aan een diskette voor mijn school stuff. Lijkt me sterk dat je tegenwoordig die troep niet op een usb stick krijgt (of desnoods een portable hd).
Aan de andere kant kan je ook een willekeurige webservice gebruiken waar je je bestanden kan opslaan (al dan niet via FTP voor gebruik thuis).

• ChaosZ0ne
Erkens schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:00:
[...]

Dan gooi je een webserver op je bak waarin je een beveiligde pagina hebt waarmee je je pc kan afsluiten?

Maar ehm, als je op school zit, waarom gebruik je niet een usb stick ofzo? Zo had ik vroeger gewoon voldoende aan een diskette voor mijn school stuff. Lijkt me sterk dat je tegenwoordig die troep niet op een usb stick krijgt (of desnoods een portable hd).
Aan de andere kant kan je ook een willekeurige webservice gebruiken waar je je bestanden kan opslaan (al dan niet via FTP voor gebruik thuis).
nee dat is het probleem niet, maar ik ga hem gewoon via de gsm doen, heb onderdelen besteld(transistoren, relais en dergelijke)

maar het is de bedoeling dat ik bestanden er op en af kan zetten, en andere mensen tegelijkertijd ook. dit werkt gewoon handig. ten tweede moeten we een proxy server hebben(dient mijn pc dus ook voor) omdat veel sites geblokkeerd zijn op school. ook moeten we een mqsql server hebben die overal vandaan te bereiken is, en de systeembeheerder op school wil niet helemaal meewerken, dus ja...
Pagina: 1