Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] pc starten met telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al eens een topic voorbij zien komen over het starten van een pc met behulp van je telefoon. Nu was ik het volgend van plan ik heb nog een oude nokia 8210 liggen en die wil ik tussen de startknop van mijn pc bouwen om mn pc te kunnen starten. Waarom zou ik dit willen? Heel simpel eigenlijk ik ben een programma aan het schrijven dat aan de hand van tekst dat verstuurd wordt per email applicaties en andere handelingen op mn pc kan uitvoeren.

Een voorbeeldje:

Stel ik zit op mn werk en ik wil iets naar huis sturen dan share ik het onder kazaa :+ dan bel ik mn pc laat hem een paar keer overgaan hang op en mn pc start thuis op. Waarna ik een simpel emailtje stuur naar mn pc bijvoorbeeld:

start app [kazaa] download [het bestand]

Nou is de applicatie geen punt moet het nog uitvoerig testen maar tot noch toe werkt het zoals het zou moeten :D. Maar hoe start ik nu mijn pc aan de hand van mn oude nokia 8210. Ik heb totaal de ballen verstand van electra(weerstanden enzovoort) dus kan iemand me daarbij helpen?

Verwijderd

<onzinpost>

[ Voor 138% gewijzigd door AcouSE op 16-12-2002 12:48 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ehm..... volgens mij snap ik je niet helemaal... Heb je daar persé een mobiele telefoon voor nodig? of is een normale telefoon ook goed?

Als je namelijk een modem in/aan je pc hebt hangen kan je je pc zeer waarschijnlijk ook laten opstarten... Check je bios

Verwijderd

Topicstarter
Nee het moet via een mobiel. De pc moet niet afhankelijk zijn van een vaste tel aansluiting. En de search leverde mij niks op. Het gaat er dus om dat ik me tel (nokia 8210) tussen mn startknop wil/moet hangen zodat ik mn pc (wakker :+)aan kan bellen.

Verwijderd

ik heb weleens iets in de electuur gelezen over dingen regelen met sms. Wil het wel voor j eopzoeken al je dat wil.

Verwijderd

Misschien een gek idee, maar een ATX voeding aanzetten is niet meer dan een pulse die gegeven word aan de voeding (als ik het goed heb). Als je nou eens een headset aansluit op je telefoon, als je gebeled word, dan hoor je dat ook in het oortje van je headset, misschien dat zo'n pulse wel zal werken, of misschien kan je daar wel een paar volt doorheen krijgen (op de 1 of andere manier). En anders een vaste aansluiting. Waarom niet helemaal makkelijk doen en gewoon een simpele router maken met FTP server erop van een oude Pentium1 of zo ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat regelen dat gaat al prima dat doe ik via email op mn tel. Het probleem zit et em in de schakeling waarmee ik mn pc start aan de hand van het bellen naar de nokia 8210.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
lol, in de HK had iemand het pas over Wake On Mobile in je bios :+

[/nuttig]

Ik ken die 8210 niet, maar als je hem bijv. met een usb kabel aan je pc kan hangen zou je daar iets mee kunnen doen.

Verwijderd

IK heb hier een tijd gelezen dat je de trilmotor of de speaker kunt aftappen, want als je gebelt wordt gaat daar een stroompje lopen, en als je die als je powerknop schakelt gaat je pc aan :)

Verwijderd

Ja ik wil ook zoiets doen, gaat dat met sms ? nog handiger ... Hoe doe je dat ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook gelezen maar dan komt het volgende probleem hoe schakel ik dit? Ik wil natuurlijk niet mn tel aan gort helpen door dr een paar volt teveel doorheen te jagen en hetzelfde geld voor mn mobo.

sms lijkt me wat onhandig das bedoeld voor mobieltje naar mobieltje de meeste mobieltjes tegenwoordig kunnen ook korte emailtjes versturen dat scheelt een hoop moeite. Mn applicatie leest mn mailtjes gewoon uit en voert aan de hand van de comando's in het mailtje handelingen uit.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 20:51 ]

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:10
Sluit je tril moter aan op een relais, verbind dat relais weer door met de startknop van je pc en dan laat je je mobiel een keer overgaan en je pc is aan

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BHZ-Robert schreef op 10 December 2002 @ 20:50:
Sluit je tril moter aan op een relais, verbind dat relais weer door met de startknop van je pc en dan laat je je mobiel een keer overgaan en je pc is aan
moet je wel zorgen dat die relais maar 1 keer dicht gaat, anders gaat je pc steeds aan/uit (ja er zitten ongeveer 4 sec. tussen, maar meestal trilt de telefoon een paar keer)

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Open je tel, zet een optocopler tussen t speakertje en je power knop

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

tril motertje gebruiken? ----> relaytje-> powerknop?

• Brokencore
Pastasaus schreef op 10 december 2002 @ 20:51:
[...]

moet je wel zorgen dat die relais maar 1 keer dicht gaat, anders gaat je pc steeds aan/uit (ja er zitten ongeveer 4 sec. tussen, maar meestal trilt de telefoon een paar keer)
Hij gaat toch pas uit nadat je de powerknop 4 sec heb ingedrukt?? Hij trilt nooit 4 sec achter elkaar dus geen probleem :)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 13:10
backlight van lcd aftappen ? -> relais -> powerrr

wil je die mobiel nog normaal kunnen gebruiken ?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

BHZ-Robert schreef op 10 december 2002 @ 20:58:
[...]

Hij gaat toch pas uit nadat je de powerknop 4 sec heb ingedrukt?? Hij trilt nooit 4 sec achter elkaar dus geen probleem :)
ow.. mijn 3310 doet dat wel...hangt van et melodie af...

dan nog... als i een 2e keer trilt gaat de pc weer uit :P
Rappie schreef op 10 december 2002 @ 20:59:
backlight van lcd aftappen ? -> relais -> powerrr

wil je die mobiel nog normaal kunnen gebruiken ?
naáper :( :+

[ Voor 54% gewijzigd door ThaHandy op 10-12-2002 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee die telefoon hoeft niet meer normaal gebruikt te worden zolang dit maar gaat werken.
Ene mijn pc sluit zichzelf af als ik de knop ook maar een seconde indruk.

• Brokencore
ThaHandy schreef op 10 December 2002 @ 21:02:
[...]

ow.. mijn 3310 doet dat wel...hangt van et melodie af...

das nog... als i een 2e keer trilt gaat de pc weer uit :P

[...]

naáper :( :+
Dan maak je zelf en beltoon die maar uit 1 piepje bestaat. (als dat teminste kan.)

• Brokencore
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 21:04:
nee die telefoon hoeft niet meer normaal gebruikt te worden zolang dit maar gaat werken.
Ene mijn pc sluit zichzelf af als ik de knop ook maar een seconde indruk.
Heb ik nou zoon vaage pc die pas na 4 sec uitgaat? Moet je gewoon in het bios kunnen instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan ik ook in mn bios instellen maar ik heb 2 weken lopen klooien, om mn pc bij een druk op de knop, mn documenten te saven, mn account af te loggen en dan de pc uit te gooien. Daar ben ik rete blij mee en dat wil ik graag zo houden als dat mogelijk is.

• Brokencore
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 21:11:
Ja dat kan ik ook in mn bios instellen maar ik heb 2 weken lopen klooien, om mn pc bij een druk op de knop, mn documenten te saven, mn account af te loggen en dan de pc uit te gooien. Daar ben ik rete blij mee en dat wil ik graag zo houden als dat mogelijk is.
Dan wordt het lastiger. Kan je niet iets met condensators doen?? Wie?

Of met WAKE ON LAN die met je mobiel verbinden??

[ Voor 12% gewijzigd door Brokencore op 10-12-2002 21:27 ]

Verwijderd

Het makkelijkste wat je kan doen (van wat ik hier heb gelezen) is inderdaad heel simpel 2 draadjes op de 2koperen stripjes op de print van je 8210, denk dat dat nog wel het beste is,. Zet dan je profiel op stil en stel berichtsignaal in op 1x piepen, omdat je profiel op stil staat, zal je 8210 ongeveer 2x 1,-1,5 sec. trillen met een rust daartussen van ongeveer 0,5 sec. denk ik. Waarom je hier nou nog een relais tussen zou moeten hangen weet ik niet (misschien dat iemand me het kan uitleggen ?), volgens mij als je dit gewoon aan de start-knop van je PC hangt moet het werken.

Verwijderd

Je hebt ook een wake on ring. Miischien dat dat ook alleen werkt door de pinnetjes kort te sluiten, maar die is er dan (denk ik) wel op berekend dat een telefoon een paar keer kan "bellen" Dan kan je daar gewoon je trilmotor of whatever op aansluiten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 21:54 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 21:45:
Het makkelijkste wat je kan doen (van wat ik hier heb gelezen) is inderdaad heel simpel 2 draadjes op de 2koperen stripjes op de print van je 8210, denk dat dat nog wel het beste is,. Zet dan je profiel op stil en stel berichtsignaal in op 1x piepen, omdat je profiel op stil staat, zal je 8210 ongeveer 2x 1,-1,5 sec. trillen met een rust daartussen van ongeveer 0,5 sec. denk ik. Waarom je hier nou nog een relais tussen zou moeten hangen weet ik niet (misschien dat iemand me het kan uitleggen ?), volgens mij als je dit gewoon aan de start-knop van je PC hangt moet het werken.
Je moet er een relais op aansluiten omdat die 2 pinnetjes op je mobo kortgesloten worden. Je mag er dus geen stroom opzetten, alleen die 2 pinnetjes kortsluiten. >>Relais dus.

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
(electro lessen zijn al weer een paar jaar geleden)

is het niet mogelijk om een condensator op te laden mbv de trilmoter. en deze in 1 puls te ontladen na drie keer overgaan van de telefoon? omdat de spanning in de condensator over een bepaald punt heen komt. vervolgens schakel je met die pult een relais. Hierdoor zou je maar 1 op de drie keer een puls krijgen waardoor je pc niet direct uitschakeld.

maarja zoals ik al zij electro lessen heb ik het laatst een jaar of 5 geleden gehad en dat zit er niet echt meer in :) ben blij als ik tegenwoordig al een weerstand kan berekenen :P :P

dude... wait... what...

• Brokencore
Over dat automatisch uitschakenen van de pc dat doet die alleen in windows tijdens het opstarten gaat hij denk pas naar 4 sec uit dus het zou gewoon simpel via een relais kunen

Verwijderd

Ik heb de draad zo goed mogelijk gelezen en hoop dat ik nergens heb over gelezen:

Als je belt gaat je pc aan en als je nog eens belt gaat je pc weer af. Als iemand met slechte bedoelingen je nummer te weten komt heb je wel een probleempje. Ik heb ook wel af en toe eens een telefoontje van mensen die verkeerd verbonden zijn. Weer een probleem!

Ik heb op tv een reportage gezien over een slimme dokterstas of zoiets. Je belde naar die tas en moest dan een code ingeven. Wat het precieze doel van die tas was ontgaat mij even, maar ik zoe even op of ik hier nog verder iets over vind. Misschein kan je aan de hand van deze tip zelf ook wel nog iets vinden. Het was op de Belgische tv (om het zoeken je een eetje makkelijker te maken) ik geloof tv1, maar ik ben niet zeker.

Sorry ik kan er niets over vinden, ik hoop dat ji wat meer succes hebt met vinden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 14:11 ]

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

goed, ok, het kan dus werken, maar heb je al aan iets anders gedacht?
hoe krijgt een mobiel z'n nummer, juis van een abonnement of prepaid, dus die moet je ook nog aanschaffen, en omdat deze telefoon niet meer gebruikt gaat/kan worden ben je dus nog een keer veel geld kwijt ook, wat je dus niet gebruikt in feite, en prepaid moet je tegenwoordig ook elk halfjaar weer van nieuwe centjes voorzien ! mischien vaste telefoon toch handiger, schakelaar er tussen, zodat als je wilt bellen je de schakelaar omzet en dus de relais niet gebruikt word?

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Topicstarter
Die paar euro voor een prepaid pakket kan ik wel betalen. Die paar euro doet me niks ben geen krent. En die ene keer dat ik is verkeerd gebeld wordt eens in de 2 jaar die neem ik wel voor lief. Onee!! iemand heeft perongeluk mijn nummer gedraait nu start mn pc thuis wat een ramp! nee boeid me echt niet... waarom ik mobiel wil? omdat ik niet op elk adres een vaste tel heb. Op me boot heb ik geen vaste tel aansluiting even min in het vakantie huisje dus bij deze het moet me toch echt via mobiel gaan lukken.

En ja in mn vakantie huisje en op de boot heb ik wel internet ja :+ kabel en een sat verbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 00:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 00:01:

En ja in mn vakantie huisje en op de boot heb ik wel internet ja :+ kabel en een sat verbinding.
:o
you must be loaded!!!
sateliet internetverbinding kost geld!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 16:34
je kan met een relais en 2 maak contacten,en of verbreek contact het zo maken dat als die een keer word bekrachtigd, je de voedingsspaning vanhet relais dus parralel laat lopen en hij gaat dan nooit meer uit. of nooit meer aan, dus ff een puls,...
Klaar ben je dan dus....

[ Voor 5% gewijzigd door PsYgHo op 14-12-2002 22:58 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 19:56:
[...]

:o
you must be loaded!!!
sateliet internetverbinding kost geld!
Er kan altijd meer geld bij :7 Maar geld speelt hier geen factor nee, wel kennis wat dat heb ik dus niet van electronische schema's :+

Verwijderd

Ja geinig..ken ik ook mijn bommen op afstand laten exploderen door een belletje( zet ik hem wel bij mijn schoonmoeder in de auto en zodra ze instapt bel ik haar (wat de eerste en laatste keer is)) :)

Verwijderd

post dan niets..

Als je telefoon afgaat is er een stroompje bij je trilmotor/ of ledjes die oplichten etc. deze stroom kun je dus gebruiken om met behulp van een transistor een relais aan te schakelen die vervolgens je auto start, erg makkelijk dus. En zodra je auto start moet hij uitschakelen, dat kun je bijv maken behulp van een andere relais die de stroom naar de eerste relais kan uitschakelen. En dus zo de auto in stand 2 zet.

Dus niet zo erg moeilijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door AcouSE op 17-12-2002 11:13 . Reden: Ook hier ff die onzinpost wegge-edit ]

Verwijderd

Als ik dit nou zou willen realiseren. Heb nog wel ergens een oude 3210 en nog wat andere toestellen liggen met tril waarmee ik het zou kunnen proberen. Om te beginnen.... Ik sluit 2 draadjes (plus en min) aan op de plek waar normaal de trilmotor zit zodat er (als die trilt) dus een kleine spanning doorheen gaat. Deze 2 draden gaan naar een relais (wat voor relais moet ik gebruiken hiervoor en nog belangrijker, zijn ze duur ? Anders haal ik er vanmiddag meteen eentje :) ) Vanuit de relais gaan er 2 draden naar ..... ? Moeten die tussen het moederboard en de startknop van de PC of ....? Als iemand me duidelijk zou kunnen uitleggen hoe ik de boel moet aansluiten (dan bedoel ik dus het relais/PC/startknop gedeelte), dan zou ik eventueel vanavond al kunnen gaan testen.

Verwijderd

je hebt ook van die kits van velleman woord je naartoe belt en dan kun je hem laten schakelen en dan gaat je pc ook aan weet niet wat ze kosten.

Verwijderd

Relais heb je toch helemaal niet nodig?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 13:41 ]

• Brokencore
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 13:41:
Relais heb je toch helemaal niet nodig?
Wel want er moeten 2 draadjes worden doorverbonden

Verwijderd

volgens mij kan je gewoon de knop ingedruk houden van je pc als je hem aanzet zonder dat deze daarna uitschakeld... dus je zou als je je pc wil opstarten deze 4 seconden of langer ingedrukt kunnen houden... dan is er toch gewoon een simpele oplossing >>> transistor grote condensator en relais....
....
de basis van de transistor zet je gewoon op het contact van je trilmotor ... dan moet je een spannings bron gebruiken bv 12 waarmee je HET GROTE CONDENSATORtje IN een keer oplaad... deze zal in korte tijd vol zijn ... en dan begint deze leeg te lopen over de relais als de trilmotor uit gaat... als je condensator groot genoeg is blijft deze makkelijk 4 seconden gesloten ... et voila je pc aanzet apparaatje... elektronica is niet zo moeilijk..........

Verwijderd

hoe krijg je in godsnaam dan een 12v van de trilmotor af, een mobiele tel. geeft maar iets van 3,x v ? Zou je hier niet iets van een schema kunnen uittekenen of zo, met welke onderdelen ik nodig heb etc. Misschien een beetje werk voor je, maar dan zou ik het kunnen testen en dan kunnen we daadwerkelijk zien of het werkt. Kan zelf wel wat gaan lopen prutsen, maar als iemand het me duidelijk uit zou kunnen leggen zou dat veel makkelijker en handiger voor me zijn. Dan weet ik tenminste zeker dat ik niks sloop :P

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog even een schopje, ik zat er vandaag net aan te denken om dit ook te gaan doen.
Leve de Omega search :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Brokencore
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 10:09:
hoe krijg je in godsnaam dan een 12v van de trilmotor af, een mobiele tel. geeft maar iets van 3,x v ? Zou je hier niet iets van een schema kunnen uittekenen of zo, met welke onderdelen ik nodig heb etc. Misschien een beetje werk voor je, maar dan zou ik het kunnen testen en dan kunnen we daadwerkelijk zien of het werkt. Kan zelf wel wat gaan lopen prutsen, maar als iemand het me duidelijk uit zou kunnen leggen zou dat veel makkelijker en handiger voor me zijn. Dan weet ik tenminste zeker dat ik niks sloop :P
Ik heb ff een brak schematje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/trilaan.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Brokencore op 25-12-2002 20:55 ]

• Mitchelll010
  • Laatst online: 28-11 19:03
BHZ-Robert schreef op 10 December 2002 @ 20:50:
zie je et al voor je die trilmotot werkt op 2 V ofzo een relais minimaal op 5 V

en die aansluiting levert ook nooit genoeg stroom
(je zou het relais wel kunnen schakelen doormiddel van een transistor of optocoupler mischien

• Mitchelll010
  • Laatst online: 28-11 19:03
BHZ-Robert schreef op 25 December 2002 @ 20:49:
[...]

Ik heb ff een brak schematje gemaakt:
[afbeelding]
zow kloptie ja

edit:
er moet nog een vrijloop diode over het relais heen voor de inductie spanning anders blaas je je transistor op

[ Voor 21% gewijzigd door Mitchelll010 op 26-12-2002 00:33 ]

Verwijderd

Moet JIJ net zegge [rml][ el] IDE flatcable met halverwege aansluiting[/rml] :( wat is dit dan ? :( :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 01:30 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Doe maar rustig flamerd....... Er is nix aan de hand........

ff ontopic:

Ik las een aantal post hierboven van het probleem dat je beltegoed verloopt, en (bij mij na 90 dagen nadat er 0 euro beltegoed is) je prepaidkaart definitief verloopt, dan heb je wel een probleem.

Is het misschien mogelijk om een buzzer te gebruiken?? Ik weet niet precies wat je met die dingen kan, maar je kan er iig berichten naar toe sturen. Ik weet ook niet zeker of hier een soort van abbonnement bij zit. Maar dit is misschien de moeite om naar te informeren.

[ Voor 4% gewijzigd door M14 op 26-12-2002 01:47 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

'k heb wel een ideetje hoe je het zou kunnen doen.

Als je een optocoupler kunt aansturen met een klein signaaltje van de telefoon, dan kun je met die optocoupler een monoflop aansturen.
De monotijd hou je op iets van 5 seconden.

Met die monoflop stuur je een tor open via een RC-netwerkje. Die tor stuurt een relais aan en de relaiskontakten zet je over de PC-schakelaar.

Het RC-netwerkje zorgt er voor dat het relais maar heel even aantrekt.

De monofloptijd van 5 seconden zorgt er voor dat de schakeling gedurende de eerste 5 seconden alleen maar op de eerste puls reageert, elke volgende puls wordt genegeerd.

Het klinkt misschien wat ingewikkelder dan dat het is, alleen zo'n schakeling moet eerst worden gebouwd en uitgetest.

Verwijderd

Ik zie dat bij alle mogelijkheden de schakeling ergens in de telefoon aangesloten moet worden. Is het niet makkelijker om ergens zo'n lampje vandaan te halen die aangaat als de telefoon verbinding heeft met de centrale. Die kan je dicht in de buurt van de telefoon zetten, en werkt dan al, maakt niet uit wat voor telefoon, mocht de huidige dus ooit aan het einde van zijn leven komen kan je elke andere gebruiken, hoef je niet eerst weer te gaan solderen. Ik dacht dat die lampjes niet erg duur zijn, ik heb er zelf in elk geval eentje als promotiemateriaal gekregen die je achterop kan plakken.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38
Waarom knoop je niet een oude buzzer of semafoon aan die pc ,is veel goedkoper/en kleiner(koop je voor een appel en een ei ;) ) en die kan je ook overal vandaan bellen en vreten ook niet zoveel stroom,en je hebt als het goed is geen abbo nodig

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik weet er heeel weinig er van maar dit is volgens mij een werking van een transistor

Die dingen zijn gemaakt dat als je een stroompje door heen laat lopen dan kan je een andere stroomkring mee openen.
Met dat eerste stroompje bedoel ik dus de trilmotor of het lampje van je display.
Of je kan een handsfree oordopje ook verbouwen.Als de tel afgaat laat hij een stroompje door heen lopen en opent daar dus mee een andere stroomkring.
Dat is dan weer een stroomkring die de pc op laat starten, OF BEN IK GEK

Ach ja..........

Verwijderd

beltoon instellen op 1x piepen. je buzzertje van je telefoon aftakken, aansluiten op goed ingestelde opamp (zoek maar eens datasheets van opamps, elk type is wel bruikbaar denk ik)
dan krijg je al een deftig signaal
verbinden met een transistor (ook opzoeken, meeste types doen het wel) waarbij je zo schakelt dat zonder puls de basis aan de grond ligt en bij een puls de basis aan de puls ligt
spanningsval over collector en emitter gebruiken om je powerknop te schakelen (over die transistor kan je elke spanning creëren, (als uitgangsspanning) van 0 tot 20 volt (hangt van je voeding af...
moet zeker zo lukken

maaruhm... zou het niet eenvoudiger zijn je pc gewoon continu aan te laten staan..? met een goei OS-je is da geen probleem... en met de juiste powersave modussen bespaar je flink wat energie...

en dan nog een vraagje: heb jij je emailclient dan zo ingesteld dat hij elke 5 seconden je mail nakijkt..? :-)
als hij op de standaard (in windows) 30 minuten staat, kan je soms lang w88 eer een aplicatie wil starten :-)

Verwijderd

ohja, als je een goeie transistor kiest, kan het zelfs zonder opamp...
zoek naar een zo groot mogelijk Hfe dan (versterkingsfactor) ik zou zeggen een 100
kan je het ZEKER mee doen!

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik ben dus niet eens zo gek

Ach ja..........

Verwijderd

Dat zijn allemaal oppervlakkige theorietjes jongens, "even ergens een tor op aansluiten en dan zal het wel werken"
Juliie houden totaal nergens rekening mee, niet met voltages, AC of DC stromen, schakeltijden ed...
Hier heeft de topicstarter helemaal niks aan, is alleen blabla....

Verwijderd

Mmm, kritiek blijft uit....

Dit is mijn opzetje.
De waarde van R1 hangt af van de grootte van het ingangssignaal en T1
hangt af van het gekozen relais.
Als de spoelstroom niet groter dan zo'n 100mA wordt kan er een BC547B worden gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/horseflower/new/telefoon3.png

repeat:

Als je een optocoupler kunt aansturen met een klein signaaltje van de telefoon, dan kun je met die optocoupler een monoflop aansturen.
De monotijd hou je op iets van 5 seconden.

Met die monoflop stuur je een tor open via een RC-netwerkje. Die tor stuurt een relais aan en de relaiskontakten zet je over de PC-schakelaar.

Het RC-netwerkje zorgt er voor dat het relais maar heel even aantrekt.

De monofloptijd van 5 seconden zorgt er voor dat de schakeling gedurende de eerste 5 seconden alleen maar op de eerste puls reageert, elke volgende puls wordt genegeerd.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 00:22 ]

Verwijderd

*schop*

Is het iemand eigenlijk gelukt om een pc te starten met een telefoon, of iets anders wat van verre af te bereiken is (buzzer, semafoon, etc).

zie hier allemaal ideeen maar geen bevestiging van een werkende manier.

Zou toch leuk zijn je pc op te starten en weer af te sluiten waar je ook bent. :)

iemand, die dit werkend heeft gekregen??

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 11:26:
*schop*

Is het iemand eigenlijk gelukt om een pc te starten met een telefoon, of iets anders wat van verre af te bereiken is (buzzer, semafoon, etc).

zie hier allemaal ideeen maar geen bevestiging van een werkende manier.

Zou toch leuk zijn je pc op te starten en weer af te sluiten waar je ook bent. :)

iemand, die dit werkend heeft gekregen??
Niet echt nuttig om dit topic te kicken als je zelf niets hebt bereikt IMO :)

Verwijderd

ik ben op zoek naar een manier die werkt, ik zie alleen maar ideeen. vraag me of of er een
"bewezen" methode is.

kan toch geen kwaad om te vragen voordat je iets verkeerd gaat doen.

Verwijderd

Ja, als mensen een oplossing op een presenteerblaadje krijgen aangeboden en je laat het links liggen dan houdt het bij mij ook op....
Ga 'k wel ergens anders voor paal staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 11:53 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Eensch met exter (al kan ik z'n schema'tje niet zien nu ;)).

Mail evt. exter als je het schema-tje wil.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.