PC start niet meer helemaal op

Pagina: 1
Acties:

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 14:08
Ik had vandaag een blauw scherm tijdens het kopieren van wat bestanden. Ik gebruik windows vista. Toen ik herstartte bleef het HDD lampje branden op een bepaald punt en hoorde ik geen activiteit meer. Ik zag nog wel het loading scherm van vista, maar op het moment dat mijn desktop tevoorschijn moet komen, blijft het HDD lampje dus branden.

Ook veilige modus helpt niet. Ik heb de windows vista dvd erin gedaan en daarvanaf gestart, om te kijken of ik windows dan kan herstellen, maar ook daar laad hij, laat hij het blauwe vista installatie wallpaper zien en verder niets dan een brandend HDD lampje zonder geluid.

Wat kan ik hieraan doen?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Edmin

Crew Council

get on my horse!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je je schijf eens testen met een testprogramma? Zie ook Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• coendeurloo
Bedankt voor de suggesties, ik ben nu UBCD aan het branden, is net zoiets als Hirens BootCD, en zou ook e.e.a. moeten kunnen vinden / fixen? Iemand hier ervaring mee?

• Outerspace

Outerspace

coendeurloo schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:04:
Bedankt voor de suggesties, ik ben nu UBCD aan het branden, is net zoiets als Hirens BootCD, en zou ook e.e.a. moeten kunnen vinden / fixen? Iemand hier ervaring mee?
Op de UBCD staan inderdaad veel diagnostische programma's op. Heel handig, heb hem hier ook :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• coendeurloo
Seatools (ik heb een maxtor HDD) geeft een error bij de short test, maar de long test blijft op 0% hangen, of is die echt heel erg 'long'?

Een van de onderste hdd diagnostic tooltjes van UBCD geeft nu bij alle sectors "drive not ready" weer.., bij al 60 sectors tot nu toe. Moet ik hem doorlaten gaan of betekend dit dat waarschijnlijk de hele HDD met alle sectors 'not ready' is?

Kan iemand nog een tool aanraden van UBCD?

• coendeurloo
Nou hij bleef maar drive not ready errors geven bij alle sectors, dus draai ik nu HDAT, en die lijkt wat meer te fixen, en gaat in ieder geval door...hopelijk ben ik niet teveel data kwijt door die bad sectors!

Ik kan in ieder geval maar beter een nieuwe HD kopen zeker?

• Outerspace

Outerspace

Als Seatools al een probleem heeft, wil al bijna zeggen dat je schijf stuk is. Je kan je schijf (indien je garantie hebt) RMA opsturen naar Seagate :) Ga het in ieder geval nakijken, dan weet je zeker als je hem nog kan opsturen en een nieuwe terug kan krijgen.

En een nieuwe andere schijf kan nooit kwaad.

• coendeurloo
Vorig beschreven tooltje van de UBCD heeft het gefixed, bedankt voor de suggesties nogmaals! 253 bad sectors.
Pagina: 1