Ik heb een netwerk met daarin een SBS 2003 server en 4 clients.
Nu kan ik geen clients aan het domein toe voegen omdat er dan telkens foutmeldingen komen.
Onderstaand heb ik precies neergezet hoe de situatie nu is ingesteld:
De speedtouch 780 wl is het adsl modem en heeft 4 ipadressen.
DHCP is op dit modem uitgeschakeld.
Hierachter heb ik de D-link router hangen, hier is een statisch ipadres opgegeven (1 vd 4 van het thomson modem) de subnetmask en dns van de ISP. De verbinding met het internet werkt prima.
Op de D-Link router zijn 4 pc's met de server aangesloten.
Hierbij heb ik op de lancard van de server de volgende gegevens handmatig ingesteld
Ip-adres 192.168.0.112
Subnetmask 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1 (gateway D-Link router)
DNS primary: 192.168.0.112
De Clients hebben de volgende instellingen:
Ipadres+subnetmask+gateway: automatisch
Ik gebruik nu dus 1 lancard in de server er zit er wel een extra in maar als het niet nodig is om die te configureren dan laat ik dit liever zo.
Exhter bij het aanmelden van een client op het domein springt deze gelijk (dus hij gaat ook niet eerst zoeken o.i.d.) met de onderstaande meldingen naar voren:
De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein "mijndomein"
De fout is: DNS-naam bestaat niet
De query was voor SRV-record van _Ldap._tcp.dc._msdcs.mijndomein
Mogelijke oorzaken
1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd
2. Een of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:
mijndomein
. (hoofdzone)
OF de melding
De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein "mijndomein"
De fout is: Deze bewerking is retourneerd omdat de time-outperiode verlopen is
De DNS server die door deze computer wordt gebruikt voor naamomzetting geeft geen antwoord. Deze computer is geconfigureerd om de DNS-servers met de volgende adressen te gebruiken:
192.168.0.1
Controleer of deze computer met het netwerk verbonden is of deze de juiste ipadressen van de DNS-servers in het netwerk zijn en dat tenminste een van de DNS-servers werkt.
Pingen kan ik vanaf iedere pc of vanaf de server en dit gaat allemaal goed.
Eveneens hebben alle pc's en de server gewoon normaal internet.
De domeinnaam is 16 tekens lang zou dit een probleem kunnen vormen?
De naam van het domein bij de computernaam op de server wordt aangegeven als domeinnaam.local klopt dit misschien niet?
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik eraan kan doen zodat ik de pc's en de server in het domein kan zetten. Als er meer info nodig is laat dit dan even weten.
Nu kan ik geen clients aan het domein toe voegen omdat er dan telkens foutmeldingen komen.
Onderstaand heb ik precies neergezet hoe de situatie nu is ingesteld:
De speedtouch 780 wl is het adsl modem en heeft 4 ipadressen.
DHCP is op dit modem uitgeschakeld.
Hierachter heb ik de D-link router hangen, hier is een statisch ipadres opgegeven (1 vd 4 van het thomson modem) de subnetmask en dns van de ISP. De verbinding met het internet werkt prima.
Op de D-Link router zijn 4 pc's met de server aangesloten.
Hierbij heb ik op de lancard van de server de volgende gegevens handmatig ingesteld
Ip-adres 192.168.0.112
Subnetmask 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1 (gateway D-Link router)
De Clients hebben de volgende instellingen:
Ipadres+subnetmask+gateway: automatisch
Ik gebruik nu dus 1 lancard in de server er zit er wel een extra in maar als het niet nodig is om die te configureren dan laat ik dit liever zo.
Exhter bij het aanmelden van een client op het domein springt deze gelijk (dus hij gaat ook niet eerst zoeken o.i.d.) met de onderstaande meldingen naar voren:
De fout is: DNS-naam bestaat niet
Mogelijke oorzaken
1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd
2. Een of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:
mijndomein
. (hoofdzone)
OF de melding
De fout is: Deze bewerking is retourneerd omdat de time-outperiode verlopen is
De DNS server die door deze computer wordt gebruikt voor naamomzetting geeft geen antwoord. Deze computer is geconfigureerd om de DNS-servers met de volgende adressen te gebruiken:
192.168.0.1
Controleer of deze computer met het netwerk verbonden is of deze de juiste ipadressen van de DNS-servers in het netwerk zijn en dat tenminste een van de DNS-servers werkt.
Pingen kan ik vanaf iedere pc of vanaf de server en dit gaat allemaal goed.
Eveneens hebben alle pc's en de server gewoon normaal internet.
De domeinnaam is 16 tekens lang zou dit een probleem kunnen vormen?
De naam van het domein bij de computernaam op de server wordt aangegeven als domeinnaam.local klopt dit misschien niet?
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik eraan kan doen zodat ik de pc's en de server in het domein kan zetten. Als er meer info nodig is laat dit dan even weten.