Toon posts:

SBS 2003 roaming profiles instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb een SBS 2003 server staan nou wil ik daarop roaming profiles instellen.
nou heb ik het volgende algeprobeert dit werkte niet.
Ik heb totaal geen ervaring met SBS 2003 werk normaal altijd met enterprise en ik kan geen policy instellen of ik kijk verkeerd maar zoals ik het normaal doe bij de AD en dan properties group policy staat er van: you have installed group policy management snap in en dan kom ik daarop klikken en kom ik in group policy management waar ik totaal geen wijs uit kan om roaming profile policys intestellen. beetje raare bedoeling

Wie kan me hierbij helpen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je altijd met 'enterprise' werkt dan moet de gpmc je toch wel gekend zijn :?

iig stel je daar geen roaming profiles in (het kan overigens wel via een grouppolicy als je terminalserver gebruikt, maar dat is een ander hoofdstuk)

op het tabje van de user die je dat onder....jawel 'profile' :D

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kon dus ook policy niet vinden, in enterprise is dat makkelijker heb hem nu wel gevonden. layout is hier heel anders enzo :P
ja gewoon bij user profile path instellen ;) maar dat werkte daarstraks dus niet nu inmiddels wel. met die security instellingen komt vrij nauw met wat je aanvinkt

marja ik heb nu die roaming profiles werkend alleen ik had dan bijvoorbeeld in mapje mijn documten mapje test gemaakt en als ik dan afmeld en weer inlog staat ie er gewoon. maar alsik op de server kijk in de map van de gebruiker is die gewoon leeg gaat er dan nog iets mis ofzo? moet toch daar op de server weg geschreven worden lijkt mij heel zijn profile

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik nog een leuke.
Ik heb een laptop windows media center edition gebeuren.
daar staat een werkgroep maar ik kan geen domein invullen om tetesten of ik met die laptop gebruiker kan laten inloggen dat ik zeker weet dat de roaming profiles het doen. heb werkgroep verandert en opnieuw opgestart in de hoop dat ik dan wel werkgroep in domein kon veranderen maar helaas kan gewoon bij domein niet klikken op dat bolletje wat normaal wel het geval is :S

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:33
you cannot join a Windows XP Media Center Edition 2005 PC to the domain. PCs running Windows XP Media Center Edition 2005 are designed specifically for home use.
http://www.microsoft.com/...enter/evaluation/faq.mspx

Met wat aanpassingen zou het toch moeten lukken volgens http://www.everythingtech...er-2005-to-join-a-domain/

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleem bij eerste keer inloggen zet ie wel alles netjes naar de server maar als ik dan uitlog en daarna weer in en ik pas wat aan in mijn documenten dan schrijft ie dit niet door naar de server iemand een idee hoe dat kan?

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 22:26 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor al die problemen zijn tientallen oplossingen en oorzaken mogelijk. Het is de bedoeling dat je zelf gaat troubleshooten, niet dat je ons laat gokken. Zie daarover Het algemeen beleid

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.